LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Szerintem egy kicsit túlcifrázod. Mindkettő szerint 0W30 jó bele.
Több százezer km-t mennek el úgy ezek a motorok, h a tulajok nagy része még a viszkozitással sem törődik, csak leemeli a tescoban a legolcsóbb olajat. Autószerelő a szomszédom, annyi érdekes dolgot láttam már, az olaj a tulajok legkisebb problémája.
Vegyél bele egy jó minőségűt, megfelelő viszkóval, és tökéletes lesz. Kérdezd meg Type-V Lacit, jó áron, jó olajat fog neked ajánlani.
Hiába olvasok vissza a témában, mindenhol csak a viszkozitásról volt szó (0W20 vs. 5W30), szabvány megfelelőséget nem találtam.
(Gyári olajat nem szeretnék venni és Mobil 1 ESP X2-t sem, mert ár/érték arányban nem megfelelők nekem.)
Sziasztok. 2007-es Accord 2.0 olaj kérdés. Megnéztem az autóhoz kapott könyvet (spanyol) és azt írja olaj követelményre hogy ACEA A1/B1 vagy A3/B3 vagy A5/B5. Hogy tegyek így bele 0W20-as olajat, ha ezeknek nem felel meg egykk olaj sem? Na jó, igazából Mobil 1 ESP X2 megfelel az A1/B1-nek... Mit rontok el? Rosszat nézek? Milyen olaj való bele? (Visszaolvasva azt látom 0W20-at használtatok)
A szerelőre fogom bízni valszeg, csak érdeklődtem,h. ő tud-e szerezni eredetit Hondát, de nem foglalkozik ilyen beszerzéssel, én meg elmentem és vettem
Legutóbb mikor ott jártam,egy előre megbeszélt időpontra,fel voltak háborodva,hogy mit keresek én ott?Mondom telefon,ember a másik oldalon azt mondta ekkor jöjjek b+,és lám,itt vagyok.
vagy ezek komolyan azt hiszik,hogy vannak akiknek az a hobbijuk,hogy csak úgy random mennek műhelyekbe?
Bár mikor fizettem akkor azért nem húzta a száját az ember a pult mögött.Amúgy voltak ott vagy 3-an,nem értem miért.
Mindegy,oda se megyek többet.
Jövőre ha minden jól megy és nem gondolom meg magam az ufot becserélem itt az öregasszonynál egy zr-v-re.Most az a legszimpatikusabb autó amiért szerintem érdemes pénzt adni.A civic hajtása ami nem rossz,de abba kérhető 4x4 is .Ami nekem jól jön itt a monszun idején,vagy télen.
Váltó olajat amúgy szar benne cserélni.De nem lehetetlen.Feltölteni praktikus az aksit kivéve,felül a váltón lévő nagy csavar helyén,jobb mint oldalt gecizni.
(de amúgy most, hogy mondod, valami rémlik, hogy beszéltünk ilyesmiről/említetted. Meg egy ideje Sustina-t rendelek Tőled, így nem tűnt fel a gyári olaj hiánya, meg az MTF is csak mostanában fogyott el, ami tőled volt még )
Szívességből szoktam segíteni.
Legutóbb egy másik fórumos kollégának sikerült szerezzek ATF olajat mert sehol máshol nem tudott venni...
Aztán lehet már én se tudok
Akkor levegő/pollennél részemről áll amit írtam, nyilván kifoghat az ember gyártási hibás szűrőt az olcsóbb márkákból, de azt vissza kell cserélni és kész. Én pl. Nipparts-ból nem kaptam vagy láttam ilyet. De ha láttam volna, hát cserélem.
Olajszűrőből viszont én tényleg a gyárit tudnám jó szívvel ajánlani, nem akkora tétel, hogy ne érné meg biztosra menni.
(a 6gen 1.5-ben is első szervizekor miután megvettem és megláttam cserekor a benne lévő gyári Honda olajszűrőt, hát elismerően kellett bólintanom és azért megnyugvással töltött el, hogy az előző tulaj sem adta lejjebb)
Ettől függetlenül egy jobb minőségű ugy. is megfelelhet a célra, de itt biztosan nem a legolcsóbbat venném. (de akkor meg már simán közel kerül az ember a gyári szűrő árához, szóval érted )
Én pollenszűrőből mindig A.Z.-t veszek legolcsóbb és van belőle még antibakteriális szűrő is. A többiből meg Jakoparts-ot. Egy évet azok is kibírnak, és eddig nem volt gond velük.
Szerintem hulladék mindkettő,
Nem tudom melyik "márkából" a kettő közülde van egy elrakva emlékbe a garázsban(ha szeretnéd előtúrom).
Nem sikerült nekik a NASA technika közelébe se menni, mert közel 1cm hiányzik a hullámos papír szűrőből az egyi kszélen. Tehát ott szűretlenül tudna beszívni a motor levegőt.
Ebből sejthető miféle minőségellenétzésen esnek át, kb 1m-ről is látni a hibát.
Mahle, Knecht, Hengst ami jó szerintem. (A MANN túlárazott estenként)
Nipparts 1 fokkal jobb mint a Japanparts. Ennyit tudok.
De amúgy nem teljesen mindegy, hogy milyen szűrő. Mert mondjuk levegő szűrő, (vagy esetleg pollen) akkor azért az nem egy NASA technika, szinte bármelyik OK.
Olajnál vagy üzemanyagnál már talán annyira nem mindegy.
Tudom, ismerem. Kényszerből most én is azt vettem. De azért valljuk be a Mannol egy alsó-közép minőséget képviselő gyártó.
Viszont én 15 éve minden Hondámba csak gyári szervó, váltó és difi olajat rakok, a lelki békémnek is jobb, ha gyári van benne.
Viszont utóbbi időben azt vettem észre, hogy már szinte senki nem forgalmaz itthon gyári olajokat.
Külföldön van dögivel, csak onnan meg macerás az olajbehozatal.
Honda gyári olajok forgalmazásával foglalkozik itt még valaki?
Egészen konkrétan Honda ATF-DW1 váltóolaj lenne most aktuális, de szervóolajat sem találok már sehol.
facebookon van egy Hondás srác. Úgy 2-3 éve elrakott benzin mintákat magának hogy nézze mi történik. Fél évente frissíti a facebook posztot és nagyon úgy néz ki hogy a MOL 95 benzin szart se csinál nemhogy megromlana. Semmi kiválás, semmi kosz, semmi rétegződés...
Egész életem során most tankoltam 98-ast.
Amúgy az is dzsuvás volt...(kannába is)Az ufo mióta megvan kb 170 000km-t tettem bele és semmi baja a 95-östől.
A főbérlőnk amúgy más véleményen volt a benzin témában.Ő a fűnyíróba prémiumot tankolt.ugyanúgy bele possadt neki a benzin.Azóta prémium után ugyanúgy üresre járatj a gépet,a karbi alján lévő "kupakot" lecsavarja,azt szárazra törli és úgy rakja vissza következő szezonig.
Én biztos,hogy nem fogok még drágább benzint veni a gépekbe.Átszűröm és úgy megy a tankba.
Külföldiában pl már csak akkor él a garancia ha ilyen üzemanyaggal használják a kerti gépeket:
Nem olcsó de legalább kurva drága. Mondjuk lassan a normál benzin is utoléri ennek a liter árát.
Az eseted jó példa, hogy mi is a gond az E10-el. Néhány hónap alatt megromlik, aztán nem tudod beindítani a kerti gépeket. Idővel a gumialkatrészeket is kikezdi. Ha sokat állnak a gépek, prémium benzinnel érdemes használni. Jóval drágább (egyelőre), de még mindig jobb, mint fűnyírás előtt szétdönteni a karbit.
most párologtatom a láncosból kiöntött benzint,de abban is úsznak dolgok.Igaz ott az olajban is lehet ez az,bár az köntve üvegpohárba tisztának tűnik.legalábbis nem látszik ott,mint a benzinesben ami úszik a kancsóban.A kancsó is ki lett mosva,tiszta volt,akár inni is lehetne belőle.De az a garázsba való cucoknak van rendszeresítve.
Konkrétan melyik benzin? Azt azért leírhattad volna.
Meg ugye az megvan, hogy a kompresszoros levegő rendszerben van némi olaj (ha azzal fújattad ki a kannát). Mondjuk ennyi szöszmösznek abban se kéne lennie.
Rángatom a fűrészt mint a hülye gyerekek,aztán hol beindul hol nem...
Szétszed,kipucol,összerak,megint.Majd ugyanezt eljátszottam a fűkaszával is,mert hát kúrva sok időm van fűnyírás helyett a gépekkel pöcsölni!
Átszűrtem a benzint,6 dl után így nézett ki a szűrőpapír:
Műanyag kanna,előzőleg üresen levegővel kifújva,így az mondhatni steril tisztaságú.A cucc tehát csak a benzinből kerülhetett bele.
Meglepő módon az átszűrt benzinnel első rántásra mentek a gépek .(kivéve mikor levegős volt a rendszer,mert minden gép üresen van eltéve,hogy a kocsonyás anyag ne rakódjon le a karbik kis járataiban .A 61-es Husqvarnán meg nincs pumpáló csöcs,a 445-ösön van )
Off,de a kinti puhány élettől nehéznek találtam a 61-es gépet ami ugyan nem kis gép,de régen nem volt ilyen gondom,panaszom.