Hát sajna a gömbfej bele van sajtolva egy alu öntvénybe és a gömbfejnek nincs külön cikkszáma. Made in Japan. Kb. 2 hónapig nyomoztam melyik más Hondáé jó bele, de nem jártam sikerrel. Egy törött FK2-ből kisajtoltuk, lemértem minden porcikáját, ACAD rajzot csináltam, de így se lehet beazonosítani. Szolnokon a kiszedett mintájára gömbfejessel gyártattak egyet, de most hogy így beszélünk róla még nem is láttam, hogyan sikerült
FK8-nál már lehet külön cserélni 20 ezerért, FK2-nél nem lehet...
Az se rossz. A szerelő aki nálam szerelte be az E autó töltőt egy elektromos Konával volt. Azt mondta kicsit koccant az elejével és majd 4 milla lett a kárszemle, gazdasági totálkár. Azt mondta úgy kellett beszereznie pár dolgot, hogy azért mégse legyen már gt a kocsiból... Tele van szenzorral az eleje és ha kocc van akkor baj is van.
ja, ez a szenzor tartó lemez az E-ben...
3 db szenzor van elöl...(a sárga csatlakozós a képen...)
a honda hivatalos protokollja szerint ha sérül/meghajlik cserés...
kb 380e Ft...(!)
"Kis parkolási sérülés - drága javítás: Egy kis ütés az első rendszámtáblára, beindítja a POP up rendszert. Kívülről alig észrevehető, belülről alig észrevehető, hogy egy szenzor és egy detektor kissé meghajlik, cserére szorul. Javítási ktg: 2300 €."
2023. június 30. 12:11:01: megválaszolva [TypeV] + által,
→ #579 2023. június 29. 22:19:25: megválaszolva Tonx + által,
→ #578
Szerencsére sokszor így van, persze más és más cikkszámmal, de valójában ugyanarról a termékről van szó. 7gen accord gázpedál érzékelő ugyanaz mint a k20a3 civicnél csak egyik 40e a másik 130e, persze más a cikkszám. frv 1,7 klíma mágnestekercs ugyanaz mint a 6gen civicnél. 9gen 1.6d generátor belseje megegyezik a peug citroen 1.6hdi belsejével. Utóbbihoz van minden míg a civichez csak komplett. K20a3 civic kuplungtárcsa ugyanaz mint a 6gen vti-é.
2023. június 27. 22:04:21: megválaszolva grego + által,
→ #576
pedig teljesen racionális lenne, ha a kopó alkatrészek nagy része teljesítmény szintenként lenne skálázva...
sokkal olcsóbb és hatékonyabb lenne az ellátási lánc...
2023. június 27. 20:59:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #575
nekem nagyon minimális fékpor van rajta...
inkább sztem megálláskor fékezi meg, mert ott a motor már nem elég hatékony...
a legdurvább rekuperáció 64km volt amit visszatöltött egyhuzamban...(hegyről lefelé...)
50%-alatt a legerősebb a rekuperáció egyébként...
Hát én is. De ugye hiába nehezebb ha elvileg a fékezés helyett visszatöltéssel lassít az autó. Vagyis ezt mondják. De majd kiderül ha szétszedtem. Ja utángyártott fék nincs szóval marad a drága gyári hogy ne rázzon az eleje. Lehet arról is csinálok videót hogy más is lássa hogy működik az autó valójában.
az FK8-on 30k-nál van egy hangyafasznyi váll, de még az is elmegy ugyanennyit...
bár ez mondjuk egyébként csalóka, mert az E nehezebb mint az FK8...kb. 200kg-val...
2023. június 26. 19:15:28: megválaszolva Tonx + által,
→ #564
Akkor megvolt a onepedaldriving-os teszt is. Ha be van kapcsolva akkor a fékeket is használja, nem csak visszatölt. Így viszont nem sok értelmét látom a visszatöltésnek ha minden lassulásnál a fékekkel lassít. A legjobb ha a karokkal lassítok, viszont ott meg minden alkalommal újra be kell állítani hogy hányas szinten lassuljon.
ha garanciában cserélik nem hinném...
a tesla esetén is, ha cserélik a régit le kell adni...(egyébként nagyon más áron kapod az akkupakkot...ergo érdeked leadni, persze ezekből csinálja meg a felújítást a tesla is...akku cserekor te sem vadiúj pakkot kapsz, hanem felújítottat...mámint a teslánál...)
másrészt hulladékgazdálkodási szempontból sem biztos, hogy oda adhatják...(garanciális csere esetén)
az akku pakk veszélyes hulladéknak minősül...
az aktív hőmenedzsmentes akkukat a márkaszervizek nem javítják, komplett csere...a teslánál is...
(a tesla bizonyos akksikat felújít a saját technológiája alapján, de nem a szerviz...nincs technológiájuk hozzá...ők csak a tesla által felújított pakkot rakják be...)
a prius/lexus vagy ima cella csere más tészta...
egyébként a toyota/lexus/honda szerviz hivatalosan ott sem javít, hanem komplett pakkot cserél...
a p2-höz 1,2 millió Ft az akku pakk...
természetesen vannak aftermarket megoldások amivel mégis megoldható...
én is most cseréltettem a p2-ben őket...
de ez nem oem megoldás...
Azt azért tegyük hozzá , hogy nem feltétlen kell az egész pakkot kicserélni mert pl van ami több összekapcsolt cellaegységből épül fel. Ergo ha szerencsés az ember elég a sérült részt. De nyilván típusra válogatja.
ott is fékez, főként a végén...
azért regen mértéke nagyon függ az SOC-től...
90% felett minimális (3 nyilnál is) és nem is segít rá a fékkel...(csak a végén)
50% alatt erősebb...
Na egy személyes tapasztalat regeneráció vs. fékezés. Ha 100-ról fékezek pedállal, és a zöld töltés csík nem éri el az alját de még a 3/4-ét sem, akkor használja az első fékeket is. Ha viszont a kormányon lévő karokkal lassítok és ugyanannyit mutat a zöld csík akkor csak regenerál és nem használja a fékeket. Hogy honnan tudom? Onnan hogy 100nál fékezéskor ráz a kormány ha viszont a karokkal lassítok akkor nem ráz. Ez mondjuk megmagyarázza miért annyira fékporos az első felni és miért van már válla a féktárcsának, 19000km van benne. Amit viszont nem próbáltam hogy a onepedaldriving-nál is fékez-e vagy csak regenerál. Ezt majd jövő héten kipróbálom. Aztán lehet hogy a sokszor lemerült kisaksi miatt a rendszer tele van hibakóddal és azért működik így mint vészprogram. Amúgy jövő héten cserélik garanciában.
teát ismerem, kint (a városból) szoktam használni, korrekt töltők, korrekt árazással...
suc-on mi nem tudunk tölteni, hibára dobja a töltést...nem is érdemes próbálkozni, mert utána egy ideig nem elérhető a
"gyors" töltés...(van akinél megjavul, van akinél szervíz a vége...)
jobb a békesség, egyenlőre a honda & tesla nem barátok...