Andrea Stella
„Nagyon érdekes volt. Ez megmutatja, mennyire összetett és milyen minőségű a fejlesztésük. Őszintén szólva amikor megláttam, azt mondtam: le a kalappal a Red Bull előtt! Most már értem, miért nyújtanak ilyen teljesítményt.”
Frédéric Vasseur
„Szerintem mindannyiunknak sok képünk van a többi autóról. Mindenesetre elég nehéz, szinte lehetetlen csak úgy lemásolni valamit, mivel az általános koncepció a lényeg, nem egy konkrét valami. Az autó egyetlen részét nem másolhatod csak úgy le”
Andrew Shovlin
„Mindenképpen meríthetsz ötleteket abból, amire törekszenek az áramlási struktúrájukkal, és arról is, hogy milyen fejlesztési irányba haladnak. Ha megnézzük a tavalyi évet és az ideit, kicsit megérthetjük, hogy mit csinálnak”
„Ugyanakkor a valóság az, hogy ezek a képek adhatnak egy kis ihletet vagy ötletet, de nem olyan egyszerű ez, hogy lemásolod, felteszed az autódra, és az máris ugyanolyan gyors lesz, mint az övék. Nekünk az energiánkat emellett a saját autónk megértésére és fejlesztésére kell fordítanunk. Szóval inspirációnak jó, de ennél többre nem”
Nico Rosberg eközben a brit Sky Sportsnak elárulta, nemrég beszélt két csapat egy-egy aerodinamikai szakemberével, akik elárulták neki, hogy a Monaco óta eltelt napokban sok időt szenteltek a Red Bull-padlólemez tanulmányozására, és már foglalkoznak a képek digitalizálásával, valamint a lemez lemodellezésével, hogy szimulációk segítségével érthessék meg, hogyan működik a padlólemez aerodinamikailag.
A darus események megmutatták, h mekkora különbségek vannak padlólemez és padlólemez között, és nem véletlen, h a RB ilyen fölénnyel vezet. Tettek is érte rendesen, megdolgoztak érte!
-VER was 0.18s/lap quicker on average than ALO, but he got into traffic around lap 25, losing time
-OCO was within 0.5s of the best pace. GAS's pace was good as well
-TSU was slightly faster than the McLs
-Big effect of traffic
Post-rain RacePace (Laps 47-70)
On average, just 0.02s separated VER and ALO's laps: that's just 0.46s over all the wet laps!
The McLarens were mighty in the wet: as the track was drying up, NOR and PIA were fastest and 2nd fastest for several laps!
Gap to VER throughout #MonacoGP
-VER gapped everyone in the first 25 laps: ALO was the only driver who could keep up in laps 1-8 and 22-28
-VER then reached the traffic
-Rain arrived around lap 47
-HAM and OCO were rapid at the end!
Just 8 drivers did not get lapped...
HAM was able to keep a 48km/h minimum speed in the Fairmont hairpin in one lap: that's higher than in Qualifying!
Just 4 km/h between the best minimum speed of the first (HAM) and last (SAR) driver
#F1 #MonacoGP
VER only reached a 274km/h top speed in Monaco: he never used the DRS on the main straight or the tow out of the tunnel!
The two Haas were quickest despite their particularly bulky rear wing. Williams 3rd and 4th fastest, but it's not very helpful in Monaco
#F1 #MonacoGP
Voltál már ott? Tök jó móka végiggurulni a nyomvonalon, meg a hely is nagyon szép élőben. Egy kirándulás után más szemmel néznéd a versenyt. :-) Én 2011-ben motoroztam le a Riviérára, már akkor zajlottak az előkészületek.
Na ez a Monaco továbbra is a legunalmasabb pálya. Még jó, h jött az eső, kicsit kevert rajta, és azt hittem sorra jön majd a piros zászló, de a fiúk ma eléggé óvatoskodtak. Viszont esőben Max megint nagyot húzott, komolyat ment.
Pereznek jól indult ez a taktika, de aztán sem tudta, h merre áll arccal....
Jaja, egyrészt a Ferrari, másrészt saját magának teszi egyre nehezebbé a helyzetet azzal, hogy ha hibázik, azt láthatóan nehezen tudja feldolgozni. Vagy egy komoly siker, vagy egy komoly pofon kellene neki sztem, hogy kibillenjen innen.
Perez bután felfedte a RB padlólemezét a fotósok előtt. Még egy csepp és beültetik a helyére Ricciardot.
Az átok arra vonatkozott, h ez a lakhelye, mindig úgy jön ide, h majd most otthoni környezetben villant egyet, aztán beszopja valamiért.
Természetes, h megbüntetik érte, a legveszélyesebb részen teljesen érthetetlen módon tötymörög. Ez itt hatalmas hiba volt tőle, ott nagyon csúnya baj lehet egy ilyenből.
Lehet mondani, hogy nem szólt neki a csapat, de az, hogy az ideális íven az alagútban kóricál ... Nincs itt átok. Fejben totál szét van csúszva.
Norris kizárta volna büntetésként. Meg is érteném, életveszélyes volt amit Lec csinált. Ehhez képest ez a 3 helyes bünti lepkefing csupán.
And THIS is why RB is so far ahead. This floor is mental. The upper surface of the tunnels are very 3D. Some very architectural flow profiling through the mid floor and floor edge as well. Wow.