Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Láttam ma egy kék kombi 9gen Civcet, sztem kifejezetten jól néz ki, nem tom miért nem tetszik a rajongóknak. :-)
Viszont az továbbra se tecc, h nincsenek extrás példányok, megnéztem a mobilét, de a németeknél sincs se tetőablakos, se bőrös kombi, s automata ott is csak az 1.8 benzinhez van. Ami csak 5 fokozat.. azt tudja vki, h legalább tiptronicos?
Azt én is láttam és emellett elég vastagon karcos is több helyen, főleg a motorháztető. (ami érdekes)
Én mindig úgy voltam vele, hogy lehet egy ritka/régi modellt magas áron hirdetni avagy eladni, de ha én tenném ezt, akkor előtte olyan állapotba is tenném, hogy ez indokolt és alátámasztott legyen. Itt azért van mibe belekötni, de alapvetően maga a modell/autó tényleg nagyon tetszik/kéne.
igen de 17-19% kamat is most reális a lízing esetében, az ha "leírom" még ki kell fizetni, tehát amikor ezt mondják akkor azt mondják hogy az a kedvezmény hogy kevesebbet kell azért fizetni, amiért nem kellene fizetnünk.
Én anno felexceleztem ezt a képletet, még alacsonyabb kamattal, alig jártam vona jobban, de papíron törött vagy motorhibás autóként kellett volna eladni, és nem jött ki jobb eredmény.
Egz konstrukcióban éri meg, de nem nagy szám, ha megvan a pénzed rá, azt jelenlegi kamat mellett állampapírba teszed, és lizingeled az autót.. Az állampapír elég korrektül ellensúlyozza a lizing kamatait, hiszen a kamat költségelhető az állampapír kamata meg adómentes ugyebár, így egy forint lizing kamatot is elensúlyoz, ha meg szerencsejáték az életed csinálhatod euróban ahol 6% thm van a jelenlegi 15% állampapír ellen..
Még így se nagy szám, ellenben a képlet itt már szebb. Ha nem így teszünk teljesen felesleges havi 10e ft ért behayudni a céges használatot, meg szórakozni az egésszel, de a képletbe ha ezt a tételt beletesszük hirtelen javul a végeredmény..
Innen is látszik hogy igazad van, azt veszünk amire van pénzünk, ez az alap tézis, azt persze azt még lehet optimalizálni.
Te se vettél még fel soha hitelt?
A zasszonnyal viszont csináltattam most egy arbitrázs üzletet, hoz neki majd pár milkát. De én továbbra is hitelszűz vagyok. :-)
a lízing kamatát le tudod írni a TAO-ból annak 70%-áig, nyíltvégűnél az ÁFA legalább felét pedig vissza tudod igényelni.
azért így eléggé megéri, szerintem.
A legelső hsz-el arra utaltam, hogy ha valaki meg akar venni magának egy FL5-öt mert nagyon szeretné akkor minden megtesz azért hogy legyen neki...vagy cégre vagy hitelre ha megéri neki ha nem....így már világos?
A téma akadémikus részét felesleges tovább boncolgatni, ettől úgyse fog a világ megváltozni...
Vagyis javasolt lehetőleg mindent hitelre venni, nem számít a holnap, pláne nem a következő generáció ? :-)
Azt írtad, hogy rengeteg ember annyira szeretne egy tárgyat, jelen esetben egy autót, hogy jobb ötlet híján inkább megveszi hitelre. Csak legyen, mert érzelmileg kell a tárgy.
A 27% ÁFA, ilyen mértékű infláció, alapjában véve a fizetőképes kereslet hiánya .... hát nem is hoz a HONDA hazánkba autót jóformán. Más gyártó sem viszi túlzásba, de a HONDA ilyen szempontból extra durva szerintem.
Azért én magamból indulok, más meg saját magából. Mindenki azt csinál amit akar.
Mi nem fogunk elkölteni olyan pénzt, amit nem kerestünk meg, alapvető életviteli elv nálunk. Teljesen mindegy az érzelmi szál, ezek akárhogyan is nézzünk csak tárgyak.
Kedvenc gondolatom a tárgyakról: Élvezd amid van, de ne ragaszkodj semmihez. És boldog ember leszel.
Felesleges magadból kiindulni...
Már 7 éve is kurva sokan lizingre meg cégre vették az FK2-ket....
Itthoni FK8-ak döntő többsége cégre vagy hitelre/lizingre lett véve....
Amikor valamit nagyon meg akarsz venni, ott már van egy érzelmi szál is és ez sokszor felülírja a gazdasági szempontokat...
Gallai se kp-ra vette az NC1-et 2.5 éve, hanem cégre tartós bérlet konstrukcióban...éppen nem volt 85 milliója hirtelen...
Ha nincsen annyi pénzem, eszembe nem jutna olyant venni.
Persze tudom, hogy sokan olyan cuccokat vásárolnak amiket egyébként nem engedhetnének meg maguknak. Jöhet a hitel. Vagy nevezzük most éppen lízingnek.
Akármilyen ajánlatokat kaptam lízingre több márkától, összeségében nem éri meg egyik sem a kp. vásárláshoz képest.
Pedig többen ráindítottak a lízingre, hogy az fasza lesz. Hát mondom miért is ne, nem vagyok semmi rossznak az elrontója, a jónak meg pláne nem. De nem éri meg.
Minél jobb felszereltségűt szeretnék. Próbálom a lehető legfiatalabbat kihozni a keretből, bár nincs konkrét keret. Egyelőre még inkább csak nézelődök.
Eddig a Kia Optima volt a befutó nálam benzines esetleg hibrid kivitelben. 2.4-es lenne a legtutibb, de az szinte nem is nagyon van a piacon, tudtommal nálunk nem is forgalmazták.
Aztán szembe jött ez a 6-os. Árban nagyjából ugyanott vannak, nagyobb a választék, nagyon tetszik a formája, még kombiban is (mondjuk az az Optimából is tetszik). És ebből van 2.5-s szívó.
Úgyhogy most hajlok ebbe az irányba, főleg, hogy többen megerősítették, hogy ezeknél már nem áll fenn a korróziós probléma.
Van ilyen a családban, én választottam a típust és a konkrét autót is a vásárlónak. Gyakorlatilag pontosan ugyan olyan, mint az első: szín, motor, váltó, felszereltség.
Ezek már sokkal jobb korrózióvédelemmel vannak ellátva, mint a korábbiak. Nem csak a gyenge alváz- és üregvédelem volt azokkal a gond, hanem inkább konstrukciós: a ponthegesztett élek nem voltak normálisan tömítőzve, nem voltak visszaperemezve, erre a szokásos japán hoki lemez, stb.
A motor nagyon jó konstrukció, megbízható, ismert gyakori problémája nincsen. 0w20 olaj való bele, "gyári" mazdat szoktam venni (ami total), anyagárban normális szűrőkkel 40-45 körül megúszható az olajcsere.
A váltó egy modern Aissin turbinával szerelt, klasszikus hidrodinamikus darab, megbízható, egész gyors is, ezzel ajánlott venni az autót. Valami apró gond a fokozatválasztó körül rémlik (talán a P állás pozíció érzékelője, de nem vagyok benne biztos), tudtommal emberi áron beszerezhető. Fogyasztás vegyes üzemben nem igazán tudatos használat mellett nyáron 8 alatt kicsivel, télen 8,5 környéke. Csak autópálya szabályosan, megpakolva szintén 7,9 környéke. Ezzel a motorral, bódéval szerintem kifejezetten baráti. A fedélzetije egyébként decire pontos.
Adaptív tempomat radarja (illetve előtte a műanyag embléma) nem fűtött, emiatt nagy havazásban letilthatja.
Az adaptív ledes automata fényszóró világbajnok, de kanyarfény nincs.
A középső könyöklő ergonómialiag elbaszott. Ha valaki rövidebb lábú és előrébb húzott üléssel vezet, akkor elfelejtheti.
A startstopot alapból nem lehet örökre kikapcsolni. Ha zavar, akkor minden indításnál nyomkodhatod a gombját. Nem tudom, hogy számítógéppel ki lehet e iktatni.
A bele való akksi elég drága még utángyártottban is, mert hülye méret, így ritka. Gyárija Yuasa, utángyártottban talán Varta és Exide létezik. Agm/efb való bele, de tanítani nem kell.
Az első linken lévő felni lakkozása gyenge, sérülékeny. Gyakran málik, ez lehet alkualap.
Gumiméret ritka => drága.
Sávtartója elég idegesítő, kóvályog, gyakran hisztizik, nem túl kiforrott.
Az ajtaját közepes lendülettel becsukva úgy zeng, mint egy barkaszé. Szerintem kiábrándító, valaki észre sem veszi.
Futóműve ezekkel a malomkerekekkel autópályán fasza, szar úton kín.
Minden apróbb hibája ellenére egy nagyon jó autónak tartom (ismét kiemelem, hogy az első linken szereplő és felszereltségű példányt) bár nálam igen komoly súllyal számít, hogy megbízható és viszonylag olcsón üzemeltethető.
Ezen már hallatszik hogy dizel, főleg kivülről. Benn nem vészes. A legcsendesebb a 7gen accord 2.2, aztán ez, majd az újabb 2.2 de az szerintem már tényleg hangos.
1500-től 4000ig az hibátlan.. Anno a 2.2-esről azt írták, h benzineshez hasonló hangot meg rezgésmentességet akartak, azért sem volt annyira kihegyezve. Nemtom ez itt mennyire sikerült..
Hát kb 1300-1400-tól indul meg és úgy 4e-ig húz felette már gyengül. Tetőablak nekünk sincs, ahogy automata sem, bár az nem kell. 130-nál 6-ban kb 2400-at forog, 90-nél még 2000 alatt a fordulat. Kényelmes nagy hátul jól variálható üléseket örökölt a jazzből.
A tesztekben eléggé dicsérik, adatra meg hozza a Sharanét (120 Le 300Nm vs 115 Le 310 Nm), ami tök jól ment, busz létére is. Az nem tetszik csak, h nem igazán van extrázva, se aut. váltó, se tetőablak nix a kombihoz. Ill. ha beszarna a befecsi rendszer, ehhez jóval drágábbak az alkatrészek, mint egy eu-i típushoz. Kellemes amúgy a motorkarakterisztika? Azt nem szeretem, amikor csak nagyon szűken, középen megy, alul-felül semmi.
1.6D van nekem, bár még csak 10 éves és 157e van benne és nem kombi de eddig teszi a dolgát. Átlagfogyi jelenleg 4,5 6e km-rel vetítve 4.9 és csökken (akkor még több volt a város). Szóval ja jó. Bár vannak apróságok de ezek nem befolyásolják a működését.
Mutattam a zasszonynak a Volvo D6 hybridet, nekem nagyon tetszik, de ő nem akar prémium autóval járni, maradna egy egyszerű kompaktnál. Átküldtem neki 1-2 9gen kombit, s azt mondta, h milyen jól néz ki, amit amúgy én is osztok.. Vicces, mert a legtöbben rondának tartják. :-)
Motorok terén viszont csak az 1.8 van benzinnel, amit ráadásul nem is mondanak különösen dinamikusnak, meg az 1.6d,ehhez ráadásul nincs automata, pedig azzal együtt ok lehetne.. Jó ez a kisdízel, ugye, nem olvastam még róla panaszt?
Érdekes, a mi Sportage-ünk 8 éves, de nem tapasztaltam sehol rozsdát rajta, sőt 8 év alatt semmi gondunk nem volt vele. Talán 1 akkut kellett vennem bele. Most nyári gumit kellene vennem rá, mert amit adtak hozzá gyárit (Michelin), állítólag már nagyon ki van keményedve, és hülyén kopik.
akkor érdemes lehet megnézni párat, mert én úgy vélem a rohadás címszó alatt itt túl van lihegve a téma..
Kezd már pár pörsenés megjelenni a lengőkarokon de semmi, a többi autómhoz képest.
Úgy vélem, a régi rossz tapasztalat miatt ez a probléma kerül a középpontba, mivel az autónak más hibája nincs, egyszerűen teljesen hibárlan konstrukció, így mindenki a rohadást nézi és az, ami más autónál lényegtelen és normális, ennek hibaként lesz felróva.
Ezt onnan gondolom, mert a napokban előkerült 5 évvel ezelőtti fénykép a VW caddynkről és már azon akkor is volt rohadás, most 5 évvel idősebb és lyukas a küszöb !
Továbbá most direkt a hozzászólás kedvéért fotoztam a kia-t amit egy idősnek mondok de mindig elfelejtem hogy fiatalabb mint a mazda, igaz csak 1 évvel: (A mazdában ilyen NINCS, sőt a legrondább lengőkar is 4x szebb mint ez, csak a mazdában a rozsda van a középpontban a kia meg fel van szopva hogy az az új japán, azért ott ez nem probléma)
Ez a motortartó bak, szerencsére őt nem éri sós trutyi azért ilyen szép.