Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Minél jobb felszereltségűt szeretnék. Próbálom a lehető legfiatalabbat kihozni a keretből, bár nincs konkrét keret. Egyelőre még inkább csak nézelődök.
Eddig a Kia Optima volt a befutó nálam benzines esetleg hibrid kivitelben. 2.4-es lenne a legtutibb, de az szinte nem is nagyon van a piacon, tudtommal nálunk nem is forgalmazták.
Aztán szembe jött ez a 6-os. Árban nagyjából ugyanott vannak, nagyobb a választék, nagyon tetszik a formája, még kombiban is (mondjuk az az Optimából is tetszik). És ebből van 2.5-s szívó.
Úgyhogy most hajlok ebbe az irányba, főleg, hogy többen megerősítették, hogy ezeknél már nem áll fenn a korróziós probléma.
Van ilyen a családban, én választottam a típust és a konkrét autót is a vásárlónak. Gyakorlatilag pontosan ugyan olyan, mint az első: szín, motor, váltó, felszereltség.
Ezek már sokkal jobb korrózióvédelemmel vannak ellátva, mint a korábbiak. Nem csak a gyenge alváz- és üregvédelem volt azokkal a gond, hanem inkább konstrukciós: a ponthegesztett élek nem voltak normálisan tömítőzve, nem voltak visszaperemezve, erre a szokásos japán hoki lemez, stb.
A motor nagyon jó konstrukció, megbízható, ismert gyakori problémája nincsen. 0w20 olaj való bele, "gyári" mazdat szoktam venni (ami total), anyagárban normális szűrőkkel 40-45 körül megúszható az olajcsere.
A váltó egy modern Aissin turbinával szerelt, klasszikus hidrodinamikus darab, megbízható, egész gyors is, ezzel ajánlott venni az autót. Valami apró gond a fokozatválasztó körül rémlik (talán a P állás pozíció érzékelője, de nem vagyok benne biztos), tudtommal emberi áron beszerezhető. Fogyasztás vegyes üzemben nem igazán tudatos használat mellett nyáron 8 alatt kicsivel, télen 8,5 környéke. Csak autópálya szabályosan, megpakolva szintén 7,9 környéke. Ezzel a motorral, bódéval szerintem kifejezetten baráti. A fedélzetije egyébként decire pontos.
Adaptív tempomat radarja (illetve előtte a műanyag embléma) nem fűtött, emiatt nagy havazásban letilthatja.
Az adaptív ledes automata fényszóró világbajnok, de kanyarfény nincs.
A középső könyöklő ergonómialiag elbaszott. Ha valaki rövidebb lábú és előrébb húzott üléssel vezet, akkor elfelejtheti.
A startstopot alapból nem lehet örökre kikapcsolni. Ha zavar, akkor minden indításnál nyomkodhatod a gombját. Nem tudom, hogy számítógéppel ki lehet e iktatni.
A bele való akksi elég drága még utángyártottban is, mert hülye méret, így ritka. Gyárija Yuasa, utángyártottban talán Varta és Exide létezik. Agm/efb való bele, de tanítani nem kell.
Az első linken lévő felni lakkozása gyenge, sérülékeny. Gyakran málik, ez lehet alkualap.
Gumiméret ritka => drága.
Sávtartója elég idegesítő, kóvályog, gyakran hisztizik, nem túl kiforrott.
Az ajtaját közepes lendülettel becsukva úgy zeng, mint egy barkaszé. Szerintem kiábrándító, valaki észre sem veszi.
Futóműve ezekkel a malomkerekekkel autópályán fasza, szar úton kín.
Minden apróbb hibája ellenére egy nagyon jó autónak tartom (ismét kiemelem, hogy az első linken szereplő és felszereltségű példányt) bár nálam igen komoly súllyal számít, hogy megbízható és viszonylag olcsón üzemeltethető.
Ezen már hallatszik hogy dizel, főleg kivülről. Benn nem vészes. A legcsendesebb a 7gen accord 2.2, aztán ez, majd az újabb 2.2 de az szerintem már tényleg hangos.
1500-től 4000ig az hibátlan.. Anno a 2.2-esről azt írták, h benzineshez hasonló hangot meg rezgésmentességet akartak, azért sem volt annyira kihegyezve. Nemtom ez itt mennyire sikerült..
Hát kb 1300-1400-tól indul meg és úgy 4e-ig húz felette már gyengül. Tetőablak nekünk sincs, ahogy automata sem, bár az nem kell. 130-nál 6-ban kb 2400-at forog, 90-nél még 2000 alatt a fordulat. Kényelmes nagy hátul jól variálható üléseket örökölt a jazzből.
A tesztekben eléggé dicsérik, adatra meg hozza a Sharanét (120 Le 300Nm vs 115 Le 310 Nm), ami tök jól ment, busz létére is. Az nem tetszik csak, h nem igazán van extrázva, se aut. váltó, se tetőablak nix a kombihoz. Ill. ha beszarna a befecsi rendszer, ehhez jóval drágábbak az alkatrészek, mint egy eu-i típushoz. Kellemes amúgy a motorkarakterisztika? Azt nem szeretem, amikor csak nagyon szűken, középen megy, alul-felül semmi.
1.6D van nekem, bár még csak 10 éves és 157e van benne és nem kombi de eddig teszi a dolgát. Átlagfogyi jelenleg 4,5 6e km-rel vetítve 4.9 és csökken (akkor még több volt a város). Szóval ja jó. Bár vannak apróságok de ezek nem befolyásolják a működését.
Mutattam a zasszonynak a Volvo D6 hybridet, nekem nagyon tetszik, de ő nem akar prémium autóval járni, maradna egy egyszerű kompaktnál. Átküldtem neki 1-2 9gen kombit, s azt mondta, h milyen jól néz ki, amit amúgy én is osztok.. Vicces, mert a legtöbben rondának tartják. :-)
Motorok terén viszont csak az 1.8 van benzinnel, amit ráadásul nem is mondanak különösen dinamikusnak, meg az 1.6d,ehhez ráadásul nincs automata, pedig azzal együtt ok lehetne.. Jó ez a kisdízel, ugye, nem olvastam még róla panaszt?
Érdekes, a mi Sportage-ünk 8 éves, de nem tapasztaltam sehol rozsdát rajta, sőt 8 év alatt semmi gondunk nem volt vele. Talán 1 akkut kellett vennem bele. Most nyári gumit kellene vennem rá, mert amit adtak hozzá gyárit (Michelin), állítólag már nagyon ki van keményedve, és hülyén kopik.
akkor érdemes lehet megnézni párat, mert én úgy vélem a rohadás címszó alatt itt túl van lihegve a téma..
Kezd már pár pörsenés megjelenni a lengőkarokon de semmi, a többi autómhoz képest.
Úgy vélem, a régi rossz tapasztalat miatt ez a probléma kerül a középpontba, mivel az autónak más hibája nincs, egyszerűen teljesen hibárlan konstrukció, így mindenki a rohadást nézi és az, ami más autónál lényegtelen és normális, ennek hibaként lesz felróva.
Ezt onnan gondolom, mert a napokban előkerült 5 évvel ezelőtti fénykép a VW caddynkről és már azon akkor is volt rohadás, most 5 évvel idősebb és lyukas a küszöb !
Továbbá most direkt a hozzászólás kedvéért fotoztam a kia-t amit egy idősnek mondok de mindig elfelejtem hogy fiatalabb mint a mazda, igaz csak 1 évvel: (A mazdában ilyen NINCS, sőt a legrondább lengőkar is 4x szebb mint ez, csak a mazdában a rozsda van a középpontban a kia meg fel van szopva hogy az az új japán, azért ott ez nem probléma)
Ez a motortartó bak, szerencsére őt nem éri sós trutyi azért ilyen szép.
Azt olvastam már korábban, hogy Neked nem rohad, de rajtad kívül szinte mindenki mástól az halottam, hogy már pár éves korukban elkezdenek rohadni. Csak nem tudom, hogy sikerült-e már ezt gyárilag megoldani, vagy továbbra is ez a helyzet velük.
A régieknél is egyszerű volt a képlet, megvetted, el kellett rajta végeztetni egy rendes alvázvédelmet és nem volt gond.
(az igazi probléma az volt, hogy gyárilag nem kaptak alvázvédelmet)
Amiket néztél, azok sem két forintosak, szóval megnézed alulról is, ha nincsen korrodálva erősebben, megveszed és alvázvédelem. (ha nem megfelelő vagy nincs) Bele kell férnie.
A viszonylag újabb (kb. 2017 utáni) Mazdák is ugyanúgy hajlamosak a rohadásra?
Felmerült, hogy váltok újabb autóra, és egyik alternatíva a 2.5-s Mazda 6, de tudom, hogy a régebbiek nagyon hamar elkezdtek korrodálni. Ez még mindig él náluk?