A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
Nem létezik olyan felfújt szabadidő autó (ideértve a Ferrari, Porsche, Lamborghini modelleket is), amire azt mondanám, h jól néz ki. Felesleges krumpli mind, ami csak látszik terepjárónak. Ha terepes kell, vegyen azt, ha nagy hely, akkor meg egyterűt.
Rég jártam már itt nálatok a "boldogság topikban". Azért még létezem, szerencsére alkotok is. Természetesen beszoktam nézni ide, covid óta viszont volt kis szünet a posztolásokat illetően. Pár munkámról festményemről készült fotót szeretnék megosztani veletek, aztán vannak még fotók. Egy ideje már drónozok is, ami valahol egy új hobbi, kicsit színesebbé teszi a létezést. Örülök hogy néha más is értékeli, sok drónos fotóm szerepelt már időjárás-jelentésben, kiállításon, legutóbb több mint 50 db. Az utolsó fotón is látható 1-2 ,az utolsó sor 3 db nem az én fotóm. Háttérben is látszanak közös kiállítás volt. Vizualitással kapcsolatos viszonyom próbálom élesíteni, kicsit mindig fejleszteni, lépdelni előre. Itt fotók formájában szeretném megosztani veletek. Szép estét nektek!
Biztos,hogy nem savaznék!Hiába mosod le,a vegyszeres maratás az mindig dolgozik,vagy dolgozhat utána kicsit...
Csak mechanikusan tisztítanám.Felcsiszol,homokszór és azonnal pl. a brunoxxal fújni,kenni,ha az megkötött,mehet rá a fedő réteg .A wax.
A letakarás az idő,illetve le kell szedni a kocsiról pár dolgot pl. a jazznél a kerékdob sarkában van egy műanyag,na az mögött már egy évesen is tele volt porral,kosszal.Az ha ott vizet kap,már pedig kap,a rezgés,rázkódástól bele csiszolódik a festékbe,utána majd jön a rozsda és kirohad.
Ufonál látom én is,hogy hol vannak azok a helyek amik a következő kocsinál bizony oda kell figyelni.Hűtő alja,lökös mögött pl.De ha ezt 1x megcsinálja az ember,akkor nincs a rozsdára gond.
A wax és a drótkötél zsír is ellenáll az időjárásnak,uv-nek,a sónak is.
Sztem nem is a felhordás itt a művészet, hanem előtte letakarítani a kocsi alját. Felületi rozsda nekem mindenhol van az alvázon, de szerencsére olyan vastag, h sose rohad át.. A lesavazásra nagyobb árajánlatot kaptam, mint magára az alvázvédelemre.
Normális.Ha nem a kátrányossal csinálja és a színéből elnézve,az a barna wax.Kivéve kipufogót,féktárcsát,hűtőt,és ahova nem kell,hogy menjen.A kopasz alvázvédős videója "volt alvázvédő pisztolya és nem félt használni!",na az a videó az nem nem normális.A kátrány idővel bele keményedik oda ahova bekerül,szilentek,stb...ahova nem kellene.A wax vékonyabb felületet képez és később le tudod mosni,nem keményedik ki,mint a viasz,a gyertya viasz.A dinitrolt oldja a lakkbenzin.Én is ezzel akartam lefújni a jazz-t de a termékspecifikációja nem említi a hígítást,1:1-ben én nem bírtam kifújni.
Így maradt az üregvédő,mindenhova is.
Amiről csináltam egy teszt darabot.Fémre csiszolt zártszelvény,lekezelve brunoxxal,dinitrol waxxal,dinitrol üregvédővel és persze a sima fém felület.Most már egy éve kint rohad a vas darab otthon,és a sima üregvédővel lefújt felület is rozsda mentes,a waxos is,viszont a brunox önmagában nem véd,az csak átalakítja a rozsdát és csak alapozó,viszont a koralkyd alapozója az véd,de az ugye nem rozsda átalakítós.
van egy osztrák fazon,egy csomó videója van fent,ahogy alvázvédőzik,dinitrolt,kline-t és valami drótkötélzsírral operál a fazon,meglehetősen jól.
Ha tudom a fújás előtt,hogy lehet hígítani,vagy is van oldószere,akkor bekeverve fújtam volna ki.Mindegy,megmaradt,majd a következő kocsi alját azzal fújom telibe.
Annak ellenére,hogy mocskos meló,én szívesen csinálnám vállalkozásban.
Én is pont így vásárolok, megvárom az akcoós terméket. :-) Látásmód kérdése, anyám pont az ellentéte, mindent ott vesz meg, ahol meglát, s nem nézi meg, h hol olcsóbb.
Kivételesen bejött, hogy sokat gondolkodtam valami megvásárlásán.
Már egy ideje nézegettünk egy kerti pavilont az Auchanban, 120e Ft-ért hirdették. A napokban ránéztem a neten, és le lett értékelve 100e Ft-ra. Ma más miatt mentünk az Auchanba, kiderült, hogy nem csak online vásárlásra vonatkozik az ár, hanem helyben vásárláskor is ennyi. A kocsiba nem fért volna be, de az egyéb vásárlásainkra kaptunk egy 10%-os kupont. Kirámoltuk a kocsit és visszamentünk. Egy uttal vettünk egy hintaágyat is, amire szintén járt a kedvezmény. Így összeségében pár napi gondolkodással 41e Ft-t spóroltam, és a következő vásárláskor is fogunk kapni újra 10% kedvezményt.
Ja, és sikerült betuszkolni a cuccot a kocsiba, így a házhozszállítást is megspóroltam.
Az már csak hab a tortán, hogy a vásárlások után kapok levásárolható pontokat, sőt, mivel hitelkártyával fizettem, még arra is kapok visszatérítést.
A vicces az, hogy simán megrendeltem volna az eredeti áron is, házhozszállítással.
Nagyon büszke vagyok magamra, tisztára mint abban a kuponzsonglőrök műsorban...
A honlapjuk alapján én sem ilyen műhelyt vártam.
Ha csak arra tévedek eszembe sem jut bemenni ránézésre, de nekem is ajánlották az öreget, meg láttam több munkáját előtte, ezért mentem hozzá.
Azért személyesen belülről még rosszabb...
Azért ez szerintem messze van attól, hogy mindent fúj amit ér. Elég sok mindent kiragasztottak aminek nem tesz jót az alvázvédő, kaptam egy kb 70 képből álló albumot a folyamatról.
A csavaroknak nem árt, legalább nem rozsdás, majd nyilván szerelésnél le kell pucolni előtte, mert nehezebben megy rá a kulcs, de azért az nem mindennapos, hogy a futómű elemeket cserélgessük. A lengéscsillapítónál is a teteje ami műanyag ki van ragasztva, csak az alja van fújva, ami fém és rozsdásodhat.
A szilenteknek nem hiszem hogy kárt tesz, nyilván a szemnek jobb lenne, ha azok nem lennének festékesek, de az hogy minden szilent ki legyen maszkolva, azért elég macerás lenne.
Persze láttam már olyan alvázvédelmet is amikor a komplett futóművet, kipufogót, meg mindent leszereltek és a csupasz alját kezelték, majd vissza minden, de azt hiszem ezt a műveletet nem szívesen fizettem volna ki.
Ezt én is megcsináltattam egyből új korában az 500-ason, meg az 595-ön is.
Bár tényleg senkinél nem rohadósak ezek, de azért a gyárilag befejezetlennek tűnő területek gyanúsak voltak Pl hogy a küszöbök belseje teljesen kezeletlen ha kihúzod a dugókat, vagy hogy a dobbetétek alatti részek 75%-ára szín se jutott...
Jobb a békesség. Ráadásul ami anyag ráment az aljára, még a zajcsillapításhoz is hozzájárul, ami ugye gyárilag szintén nem létező ezekben
Én anno a mazdán akartam csináltatni mert mindenki mesélte hogy már tegnapra el fog rohadni, de mikor láttam fotókat hogy mindent szarrá fújnak elengedtem a témát.. Most látom itt is csavarok szilentek lengéscsillapító mindent fújt ahol ért, ez így tulajdonképpen normális ??
Faterék kispolszkija volt ilyen gyárilag, de azt hittem hogy már más a technológia..
A leírásodból a második inkább, de több féle anyagról van szó. A teljes tisztítás után ahol van rozsda ott a rozsda eltávolítása után kap passzíválóval kezelést. A passzíválóból is két féle anyag van, a rozsda mértékétől függően. Ezt követően jön az üregvédelem, ami egy vékonyabb viaszos anyag, hogy jól befolyjon mindenhova. (ez amúgy most az elején még kifolyhat az ajtók alján, főleg erős napsütés hatására, meg szaga is elég durva, de ez néhány hét után megszűnik).
Majd végül jön az alvázvédelem, ami egy vastagabb anyag, a színe a képen látható aranybarna, ilyen is marad. De nem keményedik ki teljesen, rugalmas marad kicsit, így jobban ellenáll a kőfelverődéseknek, kisebb sérüléseknek.
Ez a Dinitrol féle megoldás, ezt úgy kell elképzelni, mint egy "olajos" jellegű réteg, amit mondjuk egy megfelelő erősségű víznyomással és akár oldószerrel le lehet szedni, vagy ez "kikeményedik", és ilyen színű lesz az autó alulról innentől kezdve? Remélem érthető a kérdés
Felhívtam anno, de azt mondta, h a pickup nem fér rá az emelőjére. :-)
A másik szaki (TTF) meg azt mondta, h még magának is csak akkor csinálná meg, ha 10+ évig megtartja a kocsit, mert bár van némi felületi rozsda az alvázon, de olyan bruti vastag, h sosem fog átrohadni. :-)
Na igen, a szerelő nehéz kérdés... Munkámból kifolyólag elég sokat foglalkozom autókkal, így sok mindennel találkozom ami miatt elmegy a kedvem az egésztől...
Így szinte mindent magam csinálok az autón, csak ha valami speciális dolog van, amit otthon nem lehet, akkor megyek szerelőhöz.
Csak egy példa, amikor megvettük, több mint 2 éve, akkor friss műszakival hoztuk el a kereskedésből. Sokat megnéztünk, sok borzalmas állapotú autóval és átverni szándékozó eladóval találkoztam. Ez még ebben az árkategóriában messze a legjobb volt és viszonylag korrekt eladó.
Ennek ellenére amikor elhoztuk a kézifék kicsit gyengélkedett az egyik oldalon, így szétszedtem megnézni. A fékpofa utánállítóból hiányzott egy rugó, amitól pont nem működött egyáltalán. Tudom, hogy a friss műszaki nem jelent semmit, de azért azzal a szerelővel el tudnék beszélgetni, aki egy féket összerak úgy, hogy hiányzik egy alkatrész amitől tudja, hogy nem fog működni...
Így akkor már komplett felújításra került a hátsó fék, mindent kicseréltem mindkét oldalon, azóta tökéletes. Az sem egy hátrány, hogy a legtöbb alkatrész nagyon baráti áron van hozzá.
Igazából nekem is csak minimális kezdemény volt, főleg a küszöbök első sarkán, ahol esetleg kőfelverődés megsértette a festéket. Meg sajnos egy korábbi tulaj emeléskor megsértette az egyik emelési pontnál és ott volt, de ezeket lekezelték külön.
Amúgy nagyon rendben volt, meg is dicsérte a szaki.
Csak annyira szeretik a csajok, hogy szerintem sokáig meg fogjuk tartani és én meg szeretem ha rendben van.
Tegnap késő délután Dunakeszin volt dolgom. Nem nagyon vagyok ismerős arra, ritkán járok ott. Valami meredek mellékutcából kellett kifordulnom egy főútra, ahol a késő délutáni csúcsban folyamatos kocsisor volt. Rosszul belárható, erősen sötétedett már, jó darabig senki nem engedett ki.
Majd egy szürke 8gen Accord állt csak meg, pedig nem is Hondával voltam, hanem fehér céges dobozossal.
Tudom, ez nem nagy dolog, meg természetesnek is kellene lennie, de mostanában amennyi barom van az úton, már egy ilyen apróság is öröm.
Az első olyan munkadarab amit egyedül terveztem,lemásolva az eredeti alkatrészt,majd a szomszédban lévő lézeres cég ki is vágta!
A 3d nyomtatóm azon része ez ami az ágyat tartja és eredetileg műanyag görgőkön gurult.De mivel az csak idő kérdése mikor "szopósodik" ki,így megelőzve ezt,átalakítom lineáris csapágyasra.Az örökké tart,hibamentes és precíz.
szeretném, ha állandó lenne, de ilyenekkel indítok, van 2 jelentkező is aki szeretne beleinvesztálni, szóval ezekkel nekik is akarom mutatni, hogy ez egy eléggé jó lehetőség, bár nagyon nem kell őket győzködni szerencsére.
De jelenleg azért necces fullba nyomni (a kretént), és addig ezekkel lehet egy nevet építeni.
Már tervezem a következőt és megint két komoly séffel már egyeztetek, csak nehéz összehozni egy közös dátumot ami jó nekik kettőjüknek, a Cyranonak (érthető okokból nekem az a legegyszerűbb, mert kb azt csinálok ott amit akarok ) és nekem. Szóval 4 résztvevőt kell összehangolni..
Eddig mindenki egyből igent mondott, szóval úgy néz ki szakmai részről is izgalmas egy ilyen vacsora
Plusz a vegán üzleti kör is elég támogató..
No de evés közben is lehet ízlelni! És még jól is lakok.
Biztosan finom, no de kb. 60.000-70.000 Ft-ot kifizetnék egy vacsoráért és nem laknék jól, azt hiszem egy cseppet el lennék keseresdve.
Attól eltekintve, hogy elképzelni sem tudom (és nem is kakarom ) a hús nélküli életet, símán végigkóstolnám az egészet. Csak az adagokról van egy kicsit más elképzelésem.
Nagyon penge, tetszetős!