Azért, mert Hondáék is elpuhultak, kihalt az öreg Szoicsiró Mester szellemisége, no meg jött a világválság. 2008 táján már mindenki rá volt izgulva hogy hú meg há, jön a V5-ös ezres, kicsit sportosabbra figurált VFR, nem tudni hogy Hondáék terjesztgették ezt az infót, vagy csak egyszerű spekuláció volt, de mindenesetre cikkek tömkelege jelent meg a témában. 2009-ben aztán megjelent a VFR1200, de nem lett V5-ös és nem is lett sportos túlságosan, inkább a túramotorok irányába ment el a kardános 270 kilós monstrum. Nem a legjobbkor született ez a motor, a válság kellős közepén jártunk, amikor a motoreladások a padlón voltak. Meg sajna nem is lett egy igazán jó konstrukció ez a VFR, sok a baj velük, de ezek csak évek múltán derültek ki ahogy a felhasználók vitték a szervizbe a motorokat. Közben lecsengett a válság a 2010-es évek eleje felé, és kezdett feljönni a gazdaság. A vásárlói igények is jelentősen megváltoztak az évek alatt. A fiatalok az okostelefonok és a jutúberkedés irányába mozdultak el, csak nagyon kevesen érdeklődtek a kétkerekűek iránt, egyszerűen nem lettek célköüzönség. Azok a motorbuzik akik a 2000-es évek közepén még sportmotoroztak, közben családot alapítottak és bő 10 év elteltével inkább valami nyugisabb motorra vágytak. Az autóknál a SUV kategória szorította ki a többit, a motoroknál az adventure bike/túraenduro lett a legjobban vásárolt típus. Mára odáig jutottunk, hogy a Suzuki kínálatában nincs GSX-R. Oké van, 125-ös. A legendás GSX-R 600/750/1000 eltűnt. Hayabusa még van, de az más kategória. A többi gyártónak akad azért sportmodellje, de nem az a húzóágazat, és nincs is annyiféle kínálat mint régen. Visszatérve egy kicsit a márkához, Honda Sosai szellemisége a 2000-es évek közepéig tartott, az utolsó nagy alkotások addig tartottak. Kihalt az NSX, az S2000, az 1100XX, az igazi fogaskerekes VFR, a VTR SP széria, stb. Ezután a cég már nem akart világmegváltó, korszakalkotó járműveket gyártani, mint azt addig tette. Hondáék más irányba tették az energiájukat, elektromos autó meg robotizáció, stb. Így múlik el a világ dicsősége.
Nem az ováldugattyú miatt van más hangja, hanem mert más a főtengely ékelése. V4-es motorból rengeteg fajta gyújtási sorrendű és főtengely ékelésű változat van. Hondánál házon belül a VFR750F/VFR800 ami azonos eme tekintetben, valamint a VFR750R (RC30) és az RVF750 (RC45) ami ugyanolyan. Egy kis magyarázat, az első videónál 8:02-nél a lényeg:
Ovális a dugó, nem kerek. Így fért csak el felette a 8 szelep hengerenként.
Anno 30000 kilométert tekertem bele egy VFR 750F-be, az is 90 fokos V4 motorral van szerelve, olyan is volt a hangja. Imádtam. :-)
"Sziasztok!
Nem autó, de talán a legèrdekesebb Honda motorkerékpár!
Honda NR a 90'es évekből!
750ccm,V4 ovál dugattyús blokk!
Csak 322db-ot gyártottak belőle és az egyik Magyarországon van, amit ma kiállítottak Zsámbèkon egy találkozón! Okm van benne!
Talán soha nem volt beindítva!
Az értéke olyan 50-60 mill....."
Szerintem sincs, meg ugye mindegyik onnan jön, szóval akkor majd üzennek ha akarnak valamit. Ettől függetlenül hétvégéig rákérdezek hátha már tudnak róla.
Ez minden régióra vonatkozik? Mert alvázszám alapján benne van az E a visszahívásban. Na majd hétvégéig megérdeklődöm, úgyis megint menni kell a szervízbe vele. Még mindig nem tudták átállítani magyarra a régiókódot.