Ebben az egész sztoriban én is azon akadtam fel, h Lec megy az elnökhöz panaszkodni.
Azért egy Ferrari ne legyen már ráutalva egy pilótára, ha ennyire nem tetszik, el lehet menni.
Egy futam ment le. Ha ezt az előnyt hozzák mire ide érnek Európába és mindenki felteszi/belövi a legfrissebb fejlesztéseit, akkor lesz helye az efféle hangoknak. Addig meg szimplán sajnálom, h Dani is felül a clickbait vonatra.
Nyilván nem egyik napról a másikra fog egy új főnök rendet rakni. A "régi motorosok - Binottó emberei" meg vicces, hogy menekülőre fogják. Lehet, hogy számonkérés kezdődik szakmai kompetenciákról, amin lehet, nem mennének át? Sose tudjuk meg mi van a szinfalak mögött.
De hogy Lec minek megy Elkannhoz?! Azt nem is értem. Csodát vár??
Tetszett a futam, nem volt rossz. A redbull tényleg odab@sz. A merci és a Ferrari is fényévekre van tőlük. Igazából kb ott folytatódik a sztori, ahol tavaly véget ért... De az Aston nagyon zorall tényleg sok pénzt belelocsoltak. Nem titok, hogy Alonso a nagy kedvencem, sajnálom minden évben versenyről versenyre, hogy nem egy ütőképes csapatnál van, amit megérdemelne. Erre most tessék. És bízom benne, hogy ez nem egy tiszavirág életű sztori lesz. Sőt, remélem még fejlődni is fognak.
Pl mondjuk ha stroll nem torpedózza majd meg, akkor akár...
A remény hal meg utoljára. De ha összejöhet a dobogó legfelső foka is... Na az azért szép lenne. Várom ezt az évet. Remélem jó lesz.
Időmérőn nagyon tetszett az adok-kapok. Reméltem, hogy ez a futamon is vissza fog köszönni! Igaz, a teszteken azért részben körvonalózódni látszott, hogy versenytempó tekintetében mi várható.
Alonso vitte a showt, megérdemelte a dobogót, azért az interjú szobában az arca mindent elárult, amikor látta, hogy ki torpedózta meg.
Sajnálom Leclerc kiesésést, nagyon nem adja neki a Ferrari, amit megérdemelne. Jobban örültem volna egy SC fázisnak, ami összerázza az elejét és a végére is marad egy csata, de nem ez lett.
A Mercedes magára találhat idén, de van még mit dolgozni az autón.
Szerintem év közepe felé lesz egy pont, ahol kiegyenlítettebb lesz a mezőny és szorosabb csaták lesznek!
Race Start Analysis!
-LEC was quickest off the line: 0.1s less than anyone else to reach 200km/h
-PER started badly... but recovered with an excellent 100-200
-STR had a terrible 100-200 but compensated through excellent braking
(all times include a constant delay)
Great pace from the start... but the wear was half that of the rivals! No surprise they used two sets.
The pace was closer on the Hards, with higher wear for Ferrari than the others.
(All laptimes are fuel-corrected)
The Aston had the slowest pace at the beginning of the Soft stint but much less wear than the Mercedes. The Ferrari was similar to the Mercedes but faster.
Ferrari really struggled on the Hards! Instead, the Aston shined on that set. The RB was the fastest on every compound.
The Mercedes was the 3rd fastest on both the Softs (matching the Aston) and the Hards (Matching Ferrari)
Na jól van, tényleg unalmasak vagytok Akkor írok én:
Első futamból ugye sose vonunk le következtetést. Anno a Lotussal Kimi rögtön nyert, aztán többet soha. De azért most a futam képe az láttatta, hogy a RB mocskosnagy fölényben van mind tempóban, mind gumikezelésben. Mi lett volna, ha még nyomniuk is kellett volna?
Ferrari: A régi szárny visszatétele meg is pecsételte a sorsukat gumikezelés terén. HA (tudom, hogy nincs ilyen, de játszani lehet vele) nem áll meg LEC alatt a masina, akkor valószínűleg 4. hely járt volna, mert akkor adjuk be a másik HA-t is: ALO-t az a marha STR nem torpedózza meg, akkor nem bukik 2 helyet, meg valamennyi gumit, meg ki tudja mennyit sérült a kocsi.
Szóval az Aston itt most ényleg 2. erő volt.
Engem nem zavarna, én jóban vagyok vele, de azt már régen tisztáztuk, h egyetlen dologban soha a büdös életben nem fogunk egyet érteni az tuti, az pedig az F1.
Epp iment lattam, hogy a Mercedes nem erositette meg a hetvegi nagydijra, hogy Hamilton helytall(na) az ekszerviselesi szabalynak. Nem tudom mi lesz belole.
Nézi még a fórumot egyáltalán? Gyanúsan eltűntek Karddal együtt. Nem azért, mintha hiányoznának a kommentjeik. Biztos megbeszélték privátban, hogy itt hagyják ezt a velejéig romlott, mocskos rasszista csoportot Mert szegény kis négert nem engedik előre, az is mind rasszista. Amúgy is verstappen nem érdemelte meg a vb címeit, mert CSAK CSALÁSSAL TUD NYERNI. 2021!!! Utolsó verseny. Csalóók brühühű... '22-ben meg azért kapott ki Rus-től, mert tesztelt, hogy javuljon a csapat...
Na, szóval kinek hiányzik ez?
Ha nem az öreg börni mondaná, még meg is lehetne fontolni. Csakhogy az öreg már évek óta teljesen kotta agyilag, teszi a hülyébbnél hülyébb nyilatkozatokat, saját magának mond ellent állandóan, egy szavában sem lehet már biztos az ember, h igaz vagy hamis. Kicsit maggajdult szegény.....
De ha ez így fog menni a jövőben, akkor minden idény összes futamát újra kellene vizsgálni, újra kellene pontozni, és úgy hozni döntést. Úgy, h rengeteg tényt és adatot már fel sem lehet mérni, az autókat meg sem lehet már vizsgálni.
Szóval egy nagyon csúnya lavinát lehetne elindítani.......
Mondjuk akkor Ham is csak talán háromszoros VB lenne....
Közben látom rooby linkelt egy hasonló gondolatmenetet.....
Jöjjön...
Massát nagyon sajnáltam anno. Ha ez igaz legalább Ő élje át azt ,hogy ha nem is akkor mert azt a pillanatot elvették tőle de utólag legyen világbajnok!
"Such is the might of the Adrian Newey designed Red Bull RB19, it can allegedly run “ten millimetres lower” than the rest of the grid, with reports saying the car is up to six-tenths faster than the Mercedes W14...."
"Kedd, 18:00 BOXKIÁLLÁS - TESZTELEMZÉS! Addig is "felületesen" összeszedtem nektek gondolataimat az eddig látottak alapján
Szinte minden téren a Red Bull a referencia, ebben semmi meglepő nincs, hiszen a tavalyi domináns autót fejlesztették tovább. Kvázi az első installációs köröktől kezdve stabilan mozgott az autó... Inkább az a kérdés, hogy kik lehetnek a kihívók?
A legnagyobb meglepetést egyértelműen az Aston Martin okozta. Alonsoék autója rengeteget javult aero-hatékonyság terén, gyors az egyenesben és stabil a féktávokon. Ez persze nem azt jelenti, hogy behúzzák majd az első futamokat, de érzésem szerint simán a best of the rest lehetnek a kezdésnél.
A Ferrari erősnek tűnik, a valós nyers tempót nem villantották meg ők sem. Jelenleg Leclercéké a legnagyobb végsebsség, de a gyors kanyarokban nem jeleskedtek. Egyesek pánikolnak a durva gumikopás és a nem mindig erős versenyszimulációk miatt, de szterintem feleslegesen. Az olaszok drasztikus setupvariánsokat próbálgattak folyamatosan (pl kis hátsószárny, ami tavaly nem működött) az autó alkalmazkodóképességét fejlesztve és tesztelve ezzel.
Gyengélkedők tábora:
Mercedes? - A delfinezés immáron nem téma, helyette viszont van más nehézség. Nem tudták működésre bírni a hátsó tengelyt (főleg az első 2 napon) rengeteget csúszkáltak Hamiltonék a keményebb gumikkal. Egykörön persze a lágy gumi kihúzza őket a bajból... Kíváncsi leszek, a Mercedes sosem mutatja valós tempóját a tesztek alatt...
McLaren - előre megmondták, hogy gyengék lesznek, de egyelőre a minimális elvárásokat is alulteljesítették
Alpine - nagyon ideges, kemény autó, ami kifejezetten nehezen vezethetőnek tűnik. Nem lesznek sereghajtók, de nem is tartanak ott ahol a tavalyi év alapján tippeltem volna
Alfa Romeo - Bottas 3. leggyorsabb köre nem teljesen releváns, de erősnek tűnnek
Williams - úgy tűnik van előlrelépés, de még van mit csiszolni
Haas - most nem érzem a tavalyihoz hasonló erős szezonkezdést
Alpha Tauri - megbízható, de nincs benne a középmezőnyből való kiugrás"
Ha már eltérő lebonyolítás, idén az F1 újabb kísérletbe kezd. Két – egyelőre meg nem nevezett – versenyhétvégén a megszokottól eltérő időmérő edzést fognak lebonyolítani. Tesztjelleggel teszik próbára, hogyan működik a kvalifikáció, ha annak Q1-es, Q2-es és Q3-as felvonásait eltérő gumikeverékeken (kemény, közepes és lágy lesz a sorrend) kell teljesítenie a mezőnynek.
E hétvégéken a megszokott 13 helyett 11 gumiszett áll majd a versenyzők rendelkezésére, és a megszokottnál jobban fog számítani, melyik autó és versenyző képes a legjobban bánni mindegyik gumitípussal.
Technikai változások:
A leglényegesebb technikai változást a padlólemezek és a diffúzor földtől számított magasságának növelése jelenti. 15 milliméterrel kellett emelni. Az intézkedést az autók delfinezésre való hajlamának csökkentése indokolta az FIA szerint. Emellett szigorítják a padlólemezek rugalmasságát és kopását vizsgáló teszteket, követelményeket is. Mindez önmagában nagyjából fél másodperces lassulást eredményezhet, ám a csapatok jelezték, a tél folyamán sikerült visszahozniuk ezt a veszteséget.
További technikai újdonság, hogy az új autóknak az eddiginél nagyobb a visszapillantó tükre. A cél: javítani a kilátást. A versenyzők 2022-ben (is) sokat panaszkodtak, hogy bizonyos balesetekben szerepet játszott az úgynevezett holt látótér: bizonyos szögekből egyszerűen nem látszanak a hátul haladó autók a tükörben.
A gumik terén is lesz változás. A kerékmelegítő paplanok használati idejét 3-ról 2 órára fogják csökkenteni a gumik előkészítésekor. Emellett az eddigi 5 helyett már 6 különböző gumikeverék áll rendelkezésre. A Pirelli az eddigi legkeményebb (C1) és a C2-es típus közé iktatott egy újabb típust. A gyártó emellett módosított az első gumikon, hogy csökkentse az alulkormányzásra való hajlamot. A versenyzők szerint az intézkedés a korai tesztek alapján hatásosnak mutatkozott.
Motorfronton már tavaly befagyasztották a fejlesztést, ám egy lényeges változás itt is lesz. Míg tavaly 5 lehetőségük volt a gyártóknak az év során használt szoftverek módosítására, idén csak egy, vagyis tovább szűkülnek a teljesítményjavítás lehetőségei.
The g-g diagram is back!
The RB can reach impressive lateral accelerations in the fast right corner in the III sector... between 5 and 6g for over a second!
The Ferrari brakes well despite the lower-df rear wing...
The Merc has similar grip to Ferrari, but less top speed...
I used ALL the laps from the second day of tests to estimate the DRS effectiveness for each team
When opening the DRS, the drag reduction was:
-17% for Ferrari(due to the small upper plane)
-17.5% for Merc (despite the draggy rear wing!)
-20.6% for RB: a big advantage!