A fórum közössége nem kíváncsi politikai tartalmú hozzászólásokra, kérjük tartózkodj ezektől, ellenkező esetben szankciókat alkalmazunk.
A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 5000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Kezdő-, és képet vagy linket beszúrni nem tudó userek számára egy kis használati utasítás képekben:
Streetfire.net video flash url-je: https://www.streetfire.net/vidiac.swf?video=**********
(természetesen a csillagozott részt mindig annak a videó kódjára cseréld ki, amit linkelsz! Valahogy így... )
Reméljük ezek után már több sikerrel jártok!
Én ugye most is élem és jelenlegi állás szerint kb. SOSEM adom el, ha egy mód van rá.
Teljes átlag fogyasztás 1 évre nézve 5.7liter, nyáron 5-5.5liter és télen sem ment egyszer sem 6.4 fölé nálam. (nyilván nem füstölő kerékkel indulok el minden lámpánál, de na.)
Most megyünk lassan lakatolásra, mert a 2 hátsó ív elfáradt kissé, de ennyi. Vizsgán is hiba nélkül mentem át vele.
5 kilós verda hybrid fogyasztással. Ennyi.
Hey, de jó kocsi volt ezzel a VTEC-E motorral, ebben a méretkategóriában azóta se láttam jobbat. A zasszonynál 5 körül, nálam 5.5-5.8 közt evett, vegyesben.. A mienk 2018 ősze óta hatóságilag ki van vonva a forgalomból, nem tom miért.. JA, s ez volt a legtöbbet forgó autóm, 7200-nál szabályozott le, eddig a sportosabbak se pörögtek (Celica, MX_5).
Milyen patinás, bizalomgerjesztő objektum. Sajnos manapság már nagyon nehéz ezekből a régi kocsikból értelmeset találni, nekem szerencsém volt hogy sikerült kifogni egy egytulajos példányt még 6 évvel ezelőtt. Igaz nem volt meg túl sokáig, fizikailag kicsi volt nekem ez a bódé, úgyhogy hamar túladtam rajta. De ahogy nézem a jármű nyilvántartásból, még mindig boldogan használja a kedves vevő.
Kinti árakat nem néztem mostanában, de itthon nagyjából ennyiért hirdetik őket. Érdekes, hogy ezeknek a nagy köbcentis batároknak sem ment le az áruk, sőt inkább feljebb ment, pedig azt hittem a 600 Ft feletti benzin árak mellett bezuhan az áruk. Reménykedtem, de hiába.
Sok mindentől függ az ár, lepukkant, leharcoltat ki lehet fogni sokkal olcsóbbért is (itthon is volt), de arra lehet többet ráköltesz, mint amibe egy jó állapotú kerül. Persze utóbbival is meg lehet szívni. Többek között ezért is nem merek bevállalni egyet.
Nem tudom ez ténylegesen milyen állapotban van de nem tűnik rossznak. Mondjuk az érdekes, hogy nem működik egyik ablak, meg a tetőablak sem. 5m-ért férjen már bele, hogy ezt megcsinálják.
Én nem értek egyet a csávóval, minden további nélkül bevállalnám, a mai felhozatalból az "észszerű" keretek között szinte tuti, hogy ezt választanám, gondolom láttad, de ezt küldtem át pár napja Neked.
Ez minden tekintetben olyan, amit egy használt Jaguar-tól elvárnék (szín, állapot, lekérdezhetőség, felszereltség).
viszont az XK árát, amit küldtél, lejjebb vitték...
Ja. Nápolyban pl ahonnan mi mentünk be volt egy ilyen kb Váci út szélességű szakasz ahol reggel 5 sáv ment befelé és egy kifelé. Délután ez meg volt fordulva, 5 ment kifelé egy befelé Sávok természetesen nincsenek felfestve mert semmi értelme amúgy se...
Jah. Én 2005-ban voltam délen utoljára, s akkor volt egy demarkációs vonal vhol Róma s Nápoly közt, amit abból vettél észre, h elkezdtek nyomulósabbak lenni a népek, s simán beálltak melléd - belülről vagy kívülről - az amúgy egysávos úton, ha forgalmi okból meg kellett állni. :-) Sz'al eléggé érzeni lehetett észak s dél közti különbséget.
Észak-Olaszba már hunyott szemmel járok, elég sokszor voltam ott. De vezettem délen is, Nápolyban ,és most nyáron megint leautóztam Rómából Nápolyba.
Való igaz, hogy más a két olasz közeg de én délen is kíválóan éreztem magam attól, hogy senki nem tart be senkinek, szabályokat nem úgy értelmezik mint az osztrák, hogy megy egy traktor megy a hegyi úton 5km/h-val és hát záróvonal van akkor bizony Hochenzoller am Labanc-see-ig mögötte megyek hanem megelőzik. Ezt értsd jól.
Tény, hogy délen ultralazák és tény, hogy Nápolyban bizony oda kell figyelni no de még se az megy mint itthon, hogy feláll egy ilyen hierarchikus piramis, miszerint a BMW, Audi meg Merci van felül és akkor pusztulj az útjából bárhol is mész hanem az autó az autó legyen ráírva akármi. Közlekednek az emberek mindenféle hülye komplexusok nélkül.
Szükséges lenne hozzá igen, de mégis azt mondod, hogy a tolatónak kell megoldania. Igen, ez így van. De ha nem engedik ki, mert jogukban áll, megtehetik, akkor ott fog megrohadni. Mint ahogy én is rengetegszer jártam, hogy dobozos állt mellettem és nem láttam el jobbra hátra, kis ívben történő tolatáshoz. Lehet, hogy szinten mindig csak a rosszat a látom, de ez nekem nem tiszta.
Nem.. A provokálás amit csinálsz az ami nem megfelelő..
De komolyra fordítva a szót..
Ha jössz ki a a parkoló autók közül, akkor is nagyon kicsi az esély hogy nem látsz ki, de van olyan kereszteződés is amit bokrokkal raktak teli. Nincs gond, a kijövő autó felelőssége az, hogy ezt megoldja..
Logikusan ha látjuk azt hogy egy kisteherautó tolat ki, aminek nincs ablaka, hátul, és rohadtul nem lát ki, akkor az értelmesebbje lassít, és kiengedi. De ez nem udvariasság, -- es nem is erről beszéltünk -- hanem az egyetlen módja annak,hogy ki tudjon jönni. Természetesen a legtöbb ember soha nem fog arra rájönni, hogy a csóri autósnak nicns röntgen szeme, de ez már részlet kérdés.
Az udvariasság, amikor azért engedek valakit előre, mert udvarias vagyok, egy önös érdek megnyilvánulása, ma udvarias akarok lenni. Nincs rá technikai ok.
Amiről te beszélsz nem udvarasság, hanem a közlekedésnek az a technikai része, amikor egy egy VALÓS probléma megoldásához a többi közlekedő közreműködése szükséges.
Ha jól értelmezem az eszmefuttatásokat, akkor jó édes anyját annak, aki megpróbál egy parkolóból tolatva becsatlakozni a forgalomba úgy, hogy semmit sem lát a mellette parkoló autóktól... Az ilyennel szemben se legyen még véletlenül sem előzékeny más, és ha netán megköszöni 5-6 perc várakozás után ha esetleg beengedik, pláne egy fasz az illető... hmm... Na ennek fényében pláne szarok mindenkire!
Én ezért szeretek Olaszországban vezetni. Fényévekkel elöttünk járnak úgy egészében a kultúráltságot illetően már ami a vezetést illeti. Ilyen hülyeségek sem léteznek, hogy mondjuk megszűnik egy sáv és ahogy mondod pusztán csak nem nyomom a gázt nehogy a parasztja elém jöjjön be hanem ellenkezőleg egy lehelletnyit elveszem a gázról a lábam és mindenki fékezés nélkül halad tovább akkor megy ez a "magyaros" marhaság, hogy elakadásjelzővel megköszöni ,hogy beengedtem.
Ilyen nem létezik Olaszországban. Ott egyértelmű, hogy egymást nem akadályozzuk még úgy sem ahogy te írod, hogy előzékeny vagyok egy fasszal de mindenki mást meg pont ezzel tartok fel. Nem. A forgalommal kell mindenkinek úgy együtt élnie, hogy senki nem akadályoz senkit. Főleg nem ilyen paraszt módon ha látja, hogy sávot akarok váltani akkor elkezd lovagolni a másik seggében...
hasonlóképpen gondolom...
az indokoltalan előzékenység többnyire lehetséges baleseti gócpont...
az esetek igen nagy részében emiatt nem is szoktam elfogadni...
egy átlag közlekedő közlekedési intelligenciája rendkívül alacsony ebből kell kiindulni...
sokszor fel sem méri mekkora problémát okoz a látszólagos előzékenységével...
Az elsőbbségi szabályok addig működnek, amig nem folyamatos a forgalom a védett úton. Onnan viszont vagy vkinek le kell mondani az elsőbbségéről, vagy pedig ki kell erőszakolnod magad (kitolod az orrod), mert máshogy ott alszol.
A forgalmat átlátja, szerinte mehet a másik.. Tudod mit nem lát ? Azt, hogy a másik mennyi idő alatt fogja fel, mert például ő gondolatban ott van, hogy még 20 autó fog elmenni mire mehet. esetleg nem magabiztos a másik..
Ahhoz, hogy autóval besorolj valahova rengeteg dolognak kell együtt állnia..Hiába látod hogyha te megállsz, akkor ő mehet, amikor ő teljesen mást lát jön egy nagy autó.. Majd valamiért fékez még nem érti miért, majd a nagy autó villog hogy mehet, úristen, de ő körbe se nézett mert az eredeti menetrend szerint ez 15 másodperc mulva lett volna aktuális, de úristen de rendes az az autós, de most gyorsan soroljunk be..
Basszus, nincs ideje felfogni mi történik körülötte, miért ez a változás, de presszionálva lesz a másik autós kedvessége által.
Én anno ezt sokáig nem fogtam fel, gyerek koromban anyám vett egy kispolszkit. Ujat.. Kipróbálta.. A hamzsabégi utról a buszgarázsnál kanyaradott ki, lámpa még nem volt ott..
A buszvezető megállt, integetett, ő egy nagyon kedves ember volt.. Anyám elindult, hiszen ott volt a kedvesség.. Durr, jött a lada..Soha többet nem ült autóba, végülis 20 év mulva, bejáratós állapotban ajándékoztuk el a kocsit.
Utálom a kedvességet, naponta vezetek de nincs rá szükségem. Tudod mire van ?? ha indexelek ne nyomja a gázt padlóig nehogy bemenjek elé. Tehát ha csak figyel, és úgy megy ahogy a kedve diktálja és nem rosszindulatú, tökéletes, biztonságos.
Aki átlátja a forgalmat, az akkor mond le az előnyéről, amikor pl pont jól jön, mert a másik irányból nem jön senki. Az ember kicsit lassít, alárendelt útról kifordul a kedvezményezett, s mehet tovább a forgalom. Ez ott bukik meg, ahol béna a delikvens, nem figyel.. emiatt sose villantok, vagy jelzek, mert akkor TILOS visszavenni az előnyt a Kresz szerint.. Csak kihagyom a helyet, s ha él vele, él, ha nem, nem..
Én speciel nem szeretem az előzékenységet..
Persze, megköszönöm de igazából nem nyerek vele semmit.
Állok a kereszteződésben, megy a forgalom.. Nézem mindkét irányt, mikor mehetek. 2x2 sávos az út, mennek mint állat..
Amikor látom hogy mehetek ez néha fél perc vagy vagy több, akkor megyek..
Ha valaki előzékeny: lefékez hogy enged..
Engem kizökkent a feladatból hogy figyeljek, ő megállítja mögötte a forgalmat.
Kiemgyek elé közbenézek, stresszelek hogy áll az egyik sáv, a mögötte levő idegesen előz, nekem most el KELL ott mennem mert ez a fasz megállt.
Ahelyett hogy nem fékez le, tartja a tempot, mögötte 15 autóval ott egy hely, szembe se jönnek, tökéletes az én igényemhez, felkészülök alkalmazkodom a forgalom ritmusához, és besorolok azt megyek..
Hibátlan, mint egy futószalagos rendszer, ameddig valaki nem akarja átalakítani az egyik szalagot minden működik, minden stimmel, minden a helyén van..
"Aksinagyhatalom-mánia: nincs hozzá elég energia, sok víz kell hozzá, nincs hozzá elég munkaerő, külföldieket kell behozni, és alacsony a hozzáadott értéke, rosszul fizetett állásokat hoz létre nagy környezeti terheléssel.
Avagy vas és acél országa, békeharc, Sztálinváros, tervutasítás 2.0. Ergo ugyanaz lesz, mint akkor, amikor a pártközpont találta ki, mibe kell befektetni, és nem a piac. Mi fog itt folyni elvtársak? Lófasz fog folyni, nem acél.
---
"A magyar akkumulátorstratégia kapcsán jól látszik az, hogy úgy koncentrál erőforrásokat egyetlen szektorban, és úgy kíván az ország a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója („akkumulátor-világbajnok”) lenni, hogy ehhez a legfontosabb jellemzője az, hogy a kormány ezt a célt tűzte ki. Eközben a valós lehetőségek értékelése elmaradt, amit jól jelez például a már említett probléma arról, hogy a CATL energiaigénye Debrecenben megoldatlan, és veszélyezteti a beruházás megvalósulását. A legnagyobb tragédiája az akkumulátorgyártásra való koncentrációnak mégis az, hogy az ebben a szektorban felhasznált erőforrásokat jóval nagyobb megtérülést biztosító beruházásokhoz is fel lehetne használni. Mindez ráadásul nem idegen megszállás hatására történik, mint az 1950-es években, hanem hirtelen ötlettől vezérelve vagy egyéb homályos szempontok alapján, a magyar kormányzat saját kezdeményezésére.
(...)
Az elmúlt években a magyar gazdaságban elindult egy egyoldalú koncentráció a járműipar és különösen az akkumulátorgyártás irányába. E tanulmány azt elemezte, hogy az iparpolitika elméletének tükrében ez mennyiben szolgálja az ország hosszú távú felzárkózását. A két vizsgált rendszer két iparpolitikai szemléletet tükröz – míg a magyar gyakorlat a klasszikus szocialista rendszer iparosítási törekvéseire, a „vas és acél országa” programra emlékeztet, Svédországban a 21. század hálózatos iparfejlesztésének mintaszerű megvalósulását látjuk. Magyarországon az állam voluntarista módon kiválasztott egy iparágat, amelyben szinte minden tekintetben csak komparatív hátrányai vannak az országnak, míg Svédországban – jelentős komparatív előnyökre építve – kormányzati, üzleti, helyi önkormányzati együttműködés révén egy határokon átívelő stratégia valósul meg. Ilyen előnyök hiányában a magyar stratégia jelentős állami támogatásokat igényel, amelyek legjobb esetben is közel egy évtized alatt térülnek meg, míg a svéd fejlesztéseket minimális állami forrásból, elsősorban magántőkéből végzik – az iparág várható jelentős bővülése miatt a beruházók magas megtérülésre számíthatnak. Ennek köszönhetően Svédországban az állami forrásokat nem térítik el a közfeladatoktól – az oktatás, egészségügy és a szociális rendszerek működtetésétől.
Az eltérő iparfejlesztési stratégiák a két ország közötti fejlettségi különbségeket várhatóan tovább növelik. Magyarország és Svédország akkumulátor-iparági stratégiája esettanulmányként illusztrálja, miért olyan nehéz a felzárkózás, és hogyan lehet beleragadni a közepes jövedelem csapdájába: az intézményrendszerbeli különbségekből adódó gazdaságstratégiai különbségek a fejlett országok további fejlődését eredményezik, míg a kevésbé fejlettek megragadnak az alacsony hozzáadott értéket termelő, olcsó munkaerőre és alacsony adókra építő gyártásnál, azaz a mosolygörbe alján. Mindez természetesen nem tekinthető eleve elrendeltnek, hisz a balti országok példája mutatja a kitörés lehetőségét. Nem lehet azonban eltekinteni attól a megfontolástól sem, hogy adott gazdaságszerkezet kedvezményezett politikai és üzleti érdekcsoportjai képesek megakadályozni a szerkezetváltozást – a magyar esetben a tudásalapú gazdaságfejlesztés felé történő elmozdulást."
(Győrffy Dóra: Iparpolitika és akkumulátorgyártás Magyarországon és Svédországban)"
Miről van szó?
USA-ban is szarik mindenki a másikra ilyen helyzetben. 7 év alatt sok-sok hónapnyi kintlét alatt és megszámolni se tudom hány kint levezetett km alatt konkrétan 0 alkalommal voltak velem előzékenyek. Kb. úgy mennek mint a robotok, ha elsőbbsége van akkor arról pont 0 alkalommal mondanak le.
Nagyon jóleső dolog tud lenni, ez igaz. Azonban egyáltalán nem természetes, hogy kiengednek, sőt!
Az a természetes, hogy mindenki leszarja a másikat és abszolút nem foglalkozik senkivel sem. Legyen az szűk, nem belátható tolatás (besorolva forgalomba), kereszteződésben rostokolás (akár autóval, szakadó esőben biciklivel, gyalog egy-két kisgyerekkel). Ez a természetes, kiölvén az alapból jószándékú emberekből a toleranciát. Nem mások feje fölött törve a pálcát, ezen helyzetek sokaságát átélve, magam is nagy ívben tojok mások nyűgjére... Hadd szívjon szépen mindenki...
Nem szép dolog, de legalább beismerem és szerintem ez is pozitív, már csak azért, hogy ne legyek off. Százból jó ha egy előzékeny a szorultabb helyzetben lévőkkel szemben. Ilyenek után ne is várjon senki mást...
Inkább macskák meg madarak ellen, igen. A képet decemberben csináltam, de visszakerestem és 2016 októberében már ott volt, akkor fotóztam le először. Még a riasztó nélkül. :-)