Na jól van, tényleg unalmasak vagytok Akkor írok én:
Első futamból ugye sose vonunk le következtetést. Anno a Lotussal Kimi rögtön nyert, aztán többet soha. De azért most a futam képe az láttatta, hogy a RB mocskosnagy fölényben van mind tempóban, mind gumikezelésben. Mi lett volna, ha még nyomniuk is kellett volna?
Ferrari: A régi szárny visszatétele meg is pecsételte a sorsukat gumikezelés terén. HA (tudom, hogy nincs ilyen, de játszani lehet vele) nem áll meg LEC alatt a masina, akkor valószínűleg 4. hely járt volna, mert akkor adjuk be a másik HA-t is: ALO-t az a marha STR nem torpedózza meg, akkor nem bukik 2 helyet, meg valamennyi gumit, meg ki tudja mennyit sérült a kocsi.
Szóval az Aston itt most ényleg 2. erő volt.
Engem nem zavarna, én jóban vagyok vele, de azt már régen tisztáztuk, h egyetlen dologban soha a büdös életben nem fogunk egyet érteni az tuti, az pedig az F1.
Epp iment lattam, hogy a Mercedes nem erositette meg a hetvegi nagydijra, hogy Hamilton helytall(na) az ekszerviselesi szabalynak. Nem tudom mi lesz belole.
Nézi még a fórumot egyáltalán? Gyanúsan eltűntek Karddal együtt. Nem azért, mintha hiányoznának a kommentjeik. Biztos megbeszélték privátban, hogy itt hagyják ezt a velejéig romlott, mocskos rasszista csoportot Mert szegény kis négert nem engedik előre, az is mind rasszista. Amúgy is verstappen nem érdemelte meg a vb címeit, mert CSAK CSALÁSSAL TUD NYERNI. 2021!!! Utolsó verseny. Csalóók brühühű... '22-ben meg azért kapott ki Rus-től, mert tesztelt, hogy javuljon a csapat...
Na, szóval kinek hiányzik ez?
Ha nem az öreg börni mondaná, még meg is lehetne fontolni. Csakhogy az öreg már évek óta teljesen kotta agyilag, teszi a hülyébbnél hülyébb nyilatkozatokat, saját magának mond ellent állandóan, egy szavában sem lehet már biztos az ember, h igaz vagy hamis. Kicsit maggajdult szegény.....
De ha ez így fog menni a jövőben, akkor minden idény összes futamát újra kellene vizsgálni, újra kellene pontozni, és úgy hozni döntést. Úgy, h rengeteg tényt és adatot már fel sem lehet mérni, az autókat meg sem lehet már vizsgálni.
Szóval egy nagyon csúnya lavinát lehetne elindítani.......
Mondjuk akkor Ham is csak talán háromszoros VB lenne....
Közben látom rooby linkelt egy hasonló gondolatmenetet.....
Jöjjön...
Massát nagyon sajnáltam anno. Ha ez igaz legalább Ő élje át azt ,hogy ha nem is akkor mert azt a pillanatot elvették tőle de utólag legyen világbajnok!
"Such is the might of the Adrian Newey designed Red Bull RB19, it can allegedly run “ten millimetres lower” than the rest of the grid, with reports saying the car is up to six-tenths faster than the Mercedes W14...."
"Kedd, 18:00 BOXKIÁLLÁS - TESZTELEMZÉS! Addig is "felületesen" összeszedtem nektek gondolataimat az eddig látottak alapján
Szinte minden téren a Red Bull a referencia, ebben semmi meglepő nincs, hiszen a tavalyi domináns autót fejlesztették tovább. Kvázi az első installációs köröktől kezdve stabilan mozgott az autó... Inkább az a kérdés, hogy kik lehetnek a kihívók?
A legnagyobb meglepetést egyértelműen az Aston Martin okozta. Alonsoék autója rengeteget javult aero-hatékonyság terén, gyors az egyenesben és stabil a féktávokon. Ez persze nem azt jelenti, hogy behúzzák majd az első futamokat, de érzésem szerint simán a best of the rest lehetnek a kezdésnél.
A Ferrari erősnek tűnik, a valós nyers tempót nem villantották meg ők sem. Jelenleg Leclercéké a legnagyobb végsebsség, de a gyors kanyarokban nem jeleskedtek. Egyesek pánikolnak a durva gumikopás és a nem mindig erős versenyszimulációk miatt, de szterintem feleslegesen. Az olaszok drasztikus setupvariánsokat próbálgattak folyamatosan (pl kis hátsószárny, ami tavaly nem működött) az autó alkalmazkodóképességét fejlesztve és tesztelve ezzel.
Gyengélkedők tábora:
Mercedes? - A delfinezés immáron nem téma, helyette viszont van más nehézség. Nem tudták működésre bírni a hátsó tengelyt (főleg az első 2 napon) rengeteget csúszkáltak Hamiltonék a keményebb gumikkal. Egykörön persze a lágy gumi kihúzza őket a bajból... Kíváncsi leszek, a Mercedes sosem mutatja valós tempóját a tesztek alatt...
McLaren - előre megmondták, hogy gyengék lesznek, de egyelőre a minimális elvárásokat is alulteljesítették
Alpine - nagyon ideges, kemény autó, ami kifejezetten nehezen vezethetőnek tűnik. Nem lesznek sereghajtók, de nem is tartanak ott ahol a tavalyi év alapján tippeltem volna
Alfa Romeo - Bottas 3. leggyorsabb köre nem teljesen releváns, de erősnek tűnnek
Williams - úgy tűnik van előlrelépés, de még van mit csiszolni
Haas - most nem érzem a tavalyihoz hasonló erős szezonkezdést
Alpha Tauri - megbízható, de nincs benne a középmezőnyből való kiugrás"
Ha már eltérő lebonyolítás, idén az F1 újabb kísérletbe kezd. Két – egyelőre meg nem nevezett – versenyhétvégén a megszokottól eltérő időmérő edzést fognak lebonyolítani. Tesztjelleggel teszik próbára, hogyan működik a kvalifikáció, ha annak Q1-es, Q2-es és Q3-as felvonásait eltérő gumikeverékeken (kemény, közepes és lágy lesz a sorrend) kell teljesítenie a mezőnynek.
E hétvégéken a megszokott 13 helyett 11 gumiszett áll majd a versenyzők rendelkezésére, és a megszokottnál jobban fog számítani, melyik autó és versenyző képes a legjobban bánni mindegyik gumitípussal.
Technikai változások:
A leglényegesebb technikai változást a padlólemezek és a diffúzor földtől számított magasságának növelése jelenti. 15 milliméterrel kellett emelni. Az intézkedést az autók delfinezésre való hajlamának csökkentése indokolta az FIA szerint. Emellett szigorítják a padlólemezek rugalmasságát és kopását vizsgáló teszteket, követelményeket is. Mindez önmagában nagyjából fél másodperces lassulást eredményezhet, ám a csapatok jelezték, a tél folyamán sikerült visszahozniuk ezt a veszteséget.
További technikai újdonság, hogy az új autóknak az eddiginél nagyobb a visszapillantó tükre. A cél: javítani a kilátást. A versenyzők 2022-ben (is) sokat panaszkodtak, hogy bizonyos balesetekben szerepet játszott az úgynevezett holt látótér: bizonyos szögekből egyszerűen nem látszanak a hátul haladó autók a tükörben.
A gumik terén is lesz változás. A kerékmelegítő paplanok használati idejét 3-ról 2 órára fogják csökkenteni a gumik előkészítésekor. Emellett az eddigi 5 helyett már 6 különböző gumikeverék áll rendelkezésre. A Pirelli az eddigi legkeményebb (C1) és a C2-es típus közé iktatott egy újabb típust. A gyártó emellett módosított az első gumikon, hogy csökkentse az alulkormányzásra való hajlamot. A versenyzők szerint az intézkedés a korai tesztek alapján hatásosnak mutatkozott.
Motorfronton már tavaly befagyasztották a fejlesztést, ám egy lényeges változás itt is lesz. Míg tavaly 5 lehetőségük volt a gyártóknak az év során használt szoftverek módosítására, idén csak egy, vagyis tovább szűkülnek a teljesítményjavítás lehetőségei.
The g-g diagram is back!
The RB can reach impressive lateral accelerations in the fast right corner in the III sector... between 5 and 6g for over a second!
The Ferrari brakes well despite the lower-df rear wing...
The Merc has similar grip to Ferrari, but less top speed...
I used ALL the laps from the second day of tests to estimate the DRS effectiveness for each team
When opening the DRS, the drag reduction was:
-17% for Ferrari(due to the small upper plane)
-17.5% for Merc (despite the draggy rear wing!)
-20.6% for RB: a big advantage!
Beautiful detail of the floor edge from the #RB19. New floor edge wings improve the suction from the airflow coming from the forward floor/Venturi inlets (that is outwashed also beneath floor, arrow). Different design from the RB18 but same goal.
#F1Testing | #F1 | #TechF1
Amazing picture from #AMuS showing how the mouse hole works. Inflow from the mouse hole fills the diffuser volume helping to clean up some of the edge losses in the diffuser width.
Under the skin of the Red Bull. The coolers in the sidepods look quite short. Note the stay placed quite forward (arrow). Even if packaging is tight, there is still some space, bodywork volumes are there for aero and internal ducting.
#F1Testing | #F1 | #TechF1 | #RB19 |
The RB, Aston and Ferrari had similar cornering grip: the Aston was inferior to the RB overall, though VER had the highest lateral accelerations up to 170km/h: better mechanical grip or just a different driving style?
Stepped floor on the #RB19. The curved sections around the boat tail (red arrows, see the carbon fiber) also bring energy to the underfloor flow.
#F1Testing | #F1 | #TechF1
RED BULL RACING HONDA RB16B - 2021 TURKISH GRAND PRIX | MAX VERSTAPPEN
1:8 SCALE
$11,810
Limited to just 33 Verstappen and 11 Pérez pieces
As raced by Max Verstappen and Sergio Pérez at the Formula 1 Rolex Turkish Grand Prix 2021
Each model hand-built and assembled by a small team of craftsmen
1:8 scale model, over 69 cms/27 inches long
Made using the finest quality materials
Over 2500 hours to develop the model
Over 250 hours to build each model
Thousands of precisely engineered parts: castings, photo-etchings and CNC machined metal components
Built using original CAD designs and paint codes supplied by Red Bull Racing Honda
While not 100% confirmed with pictures.
The #SF23 sidepod S-duct is used to clean the airflow through the sidepod undercut.
Its skims off the boundary that's built up along the chassis side. Then vents over the sidepod.
This can be legal if the inlet is in the right location