Mit vegyek?
Mennyiért?
Milyen állapotban van?
Népítélet?
- Itt ki lehet vesézni a témát.
OFF autók kitárgyalása is ér!
Honda gépkocsik előélete és szervíz története ezen az emailen kérhető: hhgservice@honda-eu.com
Forgalmi és személyi másolatát kell elküldeni, a tulajdonos kérheti az információkat.
Külföldi autó honosítása:
1. A hazahozott autót először a kijelölt NKH vizsgaállomására (pl. Szigetszentmiklós, Bp Mozaik u..)kell elvinni műszaki vizsgára. (Brief I, Brief II, Adás-vételi 2 nyelvű)
2. Ha megvan a vizsga utána irány egy VÁM kirendeltség (pl.Törökbálint DEPO), ahol a regadót kell elintézni. Ezeken a helyeken vannak vámügyintéző cégek akik 10e -ért 1 óra alatt elintézik az egészet. Neked max 1 közeli bankba kell elmenned, hogy befizesd a regadó összegét, ha helyben nem lehet fizetni.
3. Ezek után a műszaki vizsga anyagával és a regadós papírokkal beballagsz egy okmányirodába, ahol forgalomba helyezik. Megkapod a forgalmit és a rendszámot.(fontos a kétnyelvű adás-vételi szerződés, mert elküldenek lefordíttatni)
Tudni kell még, ha ideiglenes német rendszám van az autón azt csak a műszaki vizsga után vezetheted M.o.-on...
Akkor a zöld lett volna a te autód, ilyen állapotút nem sokat találsz az országban. Kaptam céges fosvagent, és eladtam tavaly. A legkisebb baja, nyikkanása volt, azonnal cseréltem rajta mindent, csilli-villi volt. Több mint 10 pajerot néztem meg, mire megvettem, első gazdás, végig márkaszervizes , gazdag siófoki vállalkozó bácsié volt. Egy divatház tulajdonosáé volt, 17 éves koráig nem volt rajta bekapcsolva az elsőkerék hajtás. SS terepváltóval ráadásul, ami nálunk nem sok autóban van.
Rengeteg romot árulnak. Pedig megmondtam az eladóknak, h már volt vagy 5-6 pajerom, tudom milyennek kell lennie, akkor is át akartak baszni szétrohadt, széthajtott csatragányokkal. De nem sikerült neki.
Ezt meg imádtam, a fosvagenre egy év alatt többet költöttünk, mint a mitsura 20 év alatt....
Most jött szembe velem a facebookon (semmi közöm hozzá, csak hátha valakinek érdekes lehet):
"Eladó a képen látható Mitsubishi Pajero 3.5 V6 terepjáró.2.tulajdonostól. Megkímélt szép állapotban. Motor, váltó tökéletes. Fekete bőr belső, fűthető első ülésekkel. 7 személyes. Forgalmiba bejegyzett gallytörővel és sötétített üvegekkel. Friss műszaki vizsga. Cobra fényezéssel. Brutális hang, egyedi kipufogó.
Csere, beszámítás szóba jöhet!
Pick up esetleg 7-9 személyes kisbusz előny."
A leg egyszerűbb ha már a nevedre kitöltött adásvételit megy oda a barátod, a többit meg a kereskedő kitöti. nem tudom mit akarsz venni de látatlanba bárkit megbízni az gáz! Kivéve ha már láttad, megnézted előtte az autót. STB STB!
Kösz. Sajna a kiszemelt verdák állapota khmm siralmas. Csekkolva az előéletet újra szembe jött a régi magyar módszer: megvenni kint a romot és itthon nagyjából helyrepofozni és szép haszonnal eladni a balekoknak a fost. Volt olyan hogy németben még kék volt de mire itthon piacra dobták már fehér lett mert abban a színben kelendőbb és drágább. 3 hónap után rozsda ahol annak lennie kell mert kasztnizásra már nem futotta. Ha nepper rendszám nélkül rak fel autót az már alapból felejtős.
Hagyjuk b+, megyek megint ki autóért, meg már oda is adtam el az előzőeket.
Nálam semmi plusz költség nem volt szerencsére, én ezt egy vidéki kis faluban intéztem, ott azért azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb hülyeségekben is próbálnak segíteni amiben csak tudnak. De szinte biztos vagyok benne, hogy ez évenként és okmányirodánként változik. Nekem volt olyan, hogy egy pesti okmányirodában nem akartak egy autót átírni, mert nem volt biztosítás rajta, ami igaz volt, viszont a kocsi ki volt vonva ideiglenesen, és én nem is akartam visszahelyezni forgalomba, így nem is kellett volna rá. Átmentem egy városon kívülibe, ott fel sem merült, hogy van e biztosítás, mert látják, hogy ki van vonva, csak annyit kérdeztek, maradjon e így.
Szóval van valami rugalmasság a rendszerben, de mindenképp ezeket a "nem alap" helyzeteket érdemes előre tisztázni, lehetőleg ott ahol az átírás történni fog, ott jó eséllyel tudnak mondani valamit már előre is.
Ezt én 2008-ban is így csináltam, majd mondták hogy mivel jogilag a nevemen is volt az autó legyek már szíves a vagyonszerzési illetéket megfizetni. Viszont megspóroltam a forgalmi eredetiségvizsga és törzskönyv árát. Mert azokat ki sem állították.
Nekem korábban azt javasolták okmányirodában erre, hogy vegye meg papíron az az autót, aki ott van. Ő ne csináljon semmit az adásvételivel, hanem egyből írjunk még egyet közte és a végleges vevő között. Célszerű ugyan azon a napon elintézni ezt, így a "köztes" embernek nem kell biztosítást kötnie 1-2 napra. A végleges vevő vigye el eredetvizsgára az autót, és menjen be az okmányirodába az összes adásvételivel, és egyből az ő nevére fog kerülni az autó, a köztes vevő meg sem fog jelenni a rendszerbe.
Célszerű azért ezt megkérdezni, hogy jó e így még ma is, mert ez már 4-5 éve volt, de akkor működött gond nélkül, mindenki értette, hogy mit akartam.
Pár napja lehetett ezt olvasni, és az oka az volt, hogy decemberben visszaestek az eladások és ezért csökkentik az árakat csak vigyék az emberek. Valszeg azért is mert a Tesla gyárak under absorption számai különben drámaiak lennének.
Végre a sok rohadt áremelkedés alatt vki árat csökkent, a Tesla modell Y pl 25-ről 20 misire, s szállítani is tudnak.. Nem rajongok Musk-ért, de zseni a faszi, a konkurencia meg keresheti a megoldást. Vki az élelmiszer gyártók közt is megléphetne vmi ilyesmit, h legyen verseny. :-)
Jogi fórumon ez van:
Szerződést kötni meghatalmazással úgy lehet, ha a meghatalmazás maga is azoknak a formai követelményeknek felel meg, mint amelyek magára a szerződésre vannak előírva.
Mivel autót venni/eladni teljes bizonyító erejű magánokirattal lehet, ezért a meghatalmazásnak is legalább olyannak kell lennie.
Vagyis meghatalmazás, benne a meghatalmazó és a meghatalmazott minden személyes adata ami az adásvételibe is kellene , mire szól a meghatalmazás, mindketten és két tanú (név, lakcím, aláírás) is aláírja. Mintát hirtelen én se találtam, de nincs rá szükség. Gondolom, az ügyintézést is intéznéd, úgyhogy legyen az is benne.
Üdv, kérdésem lenne: szeretnék venni egy autót de nem tudok ott lenni a használtautó kereskedőnél az adásvételnél. Egy barátom venné meg az én nevemben. Létezik erre hivatalos meghatalmazás? Mert nem találok, csak okmányirodásat. De lehet csak bénázok.
Köszi.
Nem rossz, ez a széria tetszik belőle, a színe is jó, az ára is elfogadható. De most továbbra sem kellene autóra költenem... Szerencsére jó messze van, és egy vagyon lenne behozni gondolom, így fel sem merül bennem, hogy megnézzem :-)
Semmi közöm hozzá, de nem tűnik rossznak. Még én is elgondolkodtam rajta. Ha nem lenne ilyen messze biztos, elmennék megnézni.
Jó csere lenne, az Accordot szinte ennyiért el lehetne adni...
Ehhe... vezérlés a tűzfal felőli oldalon. Ami nem lenne baj, ha a vezlánc feszítők nem lennének hajlamosak meghalni. Szóval motor ki. Igaz, csak egyszer kell megcsinálni.
Ja meg olajpumpa betegségre hajlamos, cserébe ha kint a motor, azt is lehet preventíve cserélni.
Azt hiszem a katalizátor cseréhez is ki kell venni, de lehet, hogy az 2.7T-nél volt.
Amúgy priceless.
ui.: és ahogy egy megrögzött Audi-s haverom mondja, "én gyújtótrafó meg VAG nélkül már nem indulunk nyaralni".
Ez nem főtengely hanem vezérműtengely. És az a sz@r, hogy hacsak nem történik optikai ellenőrzés, akkor nem tudhatod mikor lyukad ki a kupak, Ha épp 5000rpm-nél akkor a fémdarabokat megeszi a hengerfej > tűztér ... tovább is van mondjam még?
Szóval ilyenkor jön az átlag halandó számára a sanax+folyószámlahitel cseking.
Akkor a kompresszoros ok?
Amúgy a legjobban egy - szintén - 6.2 motoros, 12 gen F-150 kéne, de az nagyon ritka, itthon még nem is láttam. Kintről meg ugye nem lehet a COC papír miatt.
The M156 engine's alleged defects include defective camshaft adjusters and the engine's camshaft lobes made of iron are incompatible – through extended use – with the engine's valve lifters, which are made of harder steel.
Vagyis:
Perszövetség is volt az USA-ban miatta a Merci ellen.
Illetve korai példányoknál hengerfejcsavarok.
Ezen túl csak a szokásos.
Gyűrődő zóna egy új Yaris-ban vagy egy új Twingo-ban sincs mégis erősek. Már rég nem attól erős egy autó, hogy mennyi vas van az elejében.
Általánosságban az újkori amerikai autók nem rohadnak jobban mint pl. a németek. (saját példáimból kiindulva pedig egyáltalán nem de az nem minta)
6M-ért fiatal USA szedán nem egyszerű de biztos lesz más is itt aki tud nálam okosabbat:
- Mopar vonalon 300C/Magnum az 5.7-es Hemi-vel nem sz@r, faék autó, ha nem évjárat elejéről van akkor szelepfészek probléma is ritka, váltó a legendás 722.6-os merci váltó (nag1) ami rengeteget bír. Hengerlekapcsolós ami ügyesen és szépen dolgozik, ha nem egy félmilliót futott példány akkor rendben működik. (tapasztalat). Van hozzá minden mivel a motoron kívül kb minden megegyezik a dízel verziókkal. Cserébe öregecske merci alapokból épült ami sok szempontból inkább előny. Jól törik, lehet vele hüjjegyerek módjára pörögni vagy nagypapásan kocogni. SRT8-at (6.1) is tudsz venni ennyiért de jót inkább a kínálat aljából és kintről.
- GM vonalból Cadillac STS játszhat 2001-2005 között, hátul kapar, (a korábbiak évjáratok elöl) 4.6-os NS motor ami tud meglepit okozni de ha rendben van (vagy olyan hüjjétől veszed mint én aki tökéletesre építette majd eladta) akkor egy tökéletes utazó autó, csendes, jól megy, rengeteg a lufi meg a kényelmi bizbaz hiszen annó a merci-bmw vonal ellen indították (pl valódi hud amit nagyon szerettem). Alkatrész ellátottság jellemzően kintről de minden van fingért (mint általában az amerikai autókhoz).
- GM vonalból még érdekes lehet a Chevy SS avagy Pontiac G8 (ami igazából egy Holden) és az LS3-as 6.2-es motort hordva az orrában igazi sleeper, pusztítóan erős és kutya sem nézi ki belőle amúgy faék autó. Európában sajnos ritka de simán lehet hozatni kintről. (
- Ford-okat nem ismerem de ha jól tudom ők CrownVic-el kivezették a V8-at a szedánokban.
Szerintem ha igy nezed, akkor ne Lexust nezz. Nekem van/volt egy utolso generacios LS400-am, 4liter v8. A Lexus v8 nagyon kulturalt, ha nem csinalsz kipufogo nyitast, arra az ilyen dobot megkerülö täviränyitható kipufogo vegzödesre gondolok, akkor a nagyobb szivo nyomatekon kivül szinte semmi nem fogja elarulni, hogy v8-ban ülsz. Egy teljesen kulturalt luxus jellegü közlekedöedeny iszonyat jo hangrendszerrel, ahogy jóbarátom hivja: szanatórium. Ha kipuf.kivagast csinalsz, az meg nem tudom mennyire jo. Nekem eltört a kipufogo egyszer, a hangja nagyon "fasza" lett magasabb fordulaton, megsem nagyon hangos, ellenben meguntam fel nap alatt, mert nem az auto hangulatahoz passzolt. Ami a Lexusban es a toyota v8 UZ motorjaiban a megbizhatósagon tul jo, hogy tud sokat is pörögni, tehät fasza hangot lehet belöle csinälni, ha valakinek az a vägya, ellenben szerintem az nem nagyon passzol a lexus karakterehez. Talän az SC-hez, de nem LS-hez. Mondjuk az a lentebbi GS forma nekem is tetszik, de a GS az meretben valahol egy 3as es 5ös BMW között lehet. A lexus egy toyota, rendelhetö hozza gyäri alkatresz neten olcsobban, mint a szalonbol, de persze azert egy europai autohoz mindig lesz több utangyärtott alkatreszvasarlasi lehetöseg, ha esetleg az kellene.
Ha a v8 miatt akarnek ilyen autot, akkor en biztosan egy amerikai v8-at neznek, egy rotyogósat.
De azert az e38 formaja sem rossz