Köszi!
Számítottam is rád, mert tudom, hogy jópár EP-t használtál!
De valahogy nekem bűzlik a sztori. Két külön konzolon jöttek a hibák, és tök egyszerre.
Túrom még a netet, meg megköszönöm a további ötleteket is!
Ha van fejlemény megosztom!
Hát pedig az izzók kiégnek, mert olyanok. Sőt, amikor halálukon vannak, akkor ha megbaszkodja őket az ember, (első lámpabúrákra is akár kicsit ráütsz ha nem égnek) akkor sokszor visszajönnek egy időre, de ez már a haláltusa. Aztán végleg annyi egy idő múlva.
Nekem 14 évig volt 7gen, természetesen annál is volt műszerfalban izzó csere.
Egy tipp, ha viszont már megbontod, akkor érdemes minden izzót kicserélni, mert úgyis sorban meg fognak halni szépen. (főleg ha így hagyod, akkor a kiégettek szépen viszik magukkal a többit is majd...)
Ettől függetlenül lehet nálad valami más elektromos gebasz, de nem hinném. Persze hallgass meg mást is, nem vagyok szentírás, csak ezt gondolom, meg ezt tapasztaltam a sajátomnál is.
7 gen civic (EP3) műszerfali és középkonzoli háttérvilágításnál a semmiből ma az alábbi képeken látható hiányosságok merültek fel. Kora délelőtt mentem vele, nem rémlik, hogy hiányzott volna vmi, majd letettem mélygarázsba. Odaúton töltöttem ablakmosót mert kifogyott, és sikerült az elején valamennyit az ABS kockába menő kábelköteg gégecsövére locsolni, de már meleg volt a motor, meg mentem is tovább, így az gondolom hamar kiszáradt. Nem hiszem, hogy köze lehet hozzá, de ez volt az egyedüli rendkívüli esemény, így azért megemlítem.
Aztán már sötétben ültem vagy 30 percet a pesti dugóban, de nem rémlik onnan sem, hogy gebasz lenne, bár ott azért sok a szórt fény. Lényeg, hogy M3-as külső szakaszára kiérve tűnt fel, hogy vmi nem okés. Jobb oldali műszercsoportnál minimális háttérvilágítás, belső keringetés és hátső szélvédőfűtés háttérvilágítás nincs és a hőmérséklet állító tekerő háttérvilágítása is halványabb szerintem mint kéne lennie. Funkció visszajelzők és a funkciók is működnek, a műszeren is kivillan majd elalszik az ABS, EPS lámpa gyújtásra.
Ami még fura, hogy a hátsó fűtés háttere pár nyomogatásra visszajött, mint az az egyik képen is látható, de leállítás majd újraindítás után megint sötét és nem is akar életre kelni.
Néztem gyorsan pár videót az esetleges izzócserékről, de valahogy nem hiszem, hogy ott a baj, mert túl sok a jelenség egyszerre.
Bármi ötletet, tanácsot szívesen fogadok!
Előre is köszi!
Közben má rájöttem, hogy ott egy kis víz át-áramlás lehet, kvázi fűtés, ja.
Ezért szokott baszakodni az alapjárat, ha súlyosan kifogy a hűtővíz a kocsiból...
De hogy a fasz kivan, hogy egy kis ez-az, néhány 1 grammos gumitömítés, azt (unix szerint) 25ezer....
Rendesen ki kell légtelenítve?
ha levegő szorul a 15-ös csöveibe vagy magába a testbe akkor szarul érzékeli a hőmérsékletet és hidegebbnek gondolja azért nem zár be teljesen.
Amúgy lehet rajta állítani, a 2-es alátét feletti fedelet le lehet venni és alatta van az állító csavar.
Ahhaaa... Elképzelhető, hogy ott (15nél) is lesz akkor a baj. Igazából az egész azzal kezdődött, hogy hengerfejeztük a verdát még szeptemberben. Nyilván víz leenged stb.. Aztán amikor kész lett, észrevettem, hogy bőven magasabb a hideg üzemi fordulatszám, mint amilyen volt, de kb leszartam mostanáig. Tegnap reggel viszont azt is észrevettem, hogy éppen egy picit ragad a pedálom alapjáratnál, na mondom, fojtószelep takarítást pik pakk megcsinálom, kitakarítottam, meg fújtam karburátortisztítót az alapjárati megkerülő csatornába is. Este meg hazaérek, bemelegedve a motor, azt nézem, hogy f@szom mit ingadozik nekem 1200nál az alapjárat...
Mondom akkor ez nem volt jó ötlet (pedig csináltam többször is így)... Kb itt járok most...
De a kétféle tünet lehet már meg összefügg...
Rendelek pár tömítést, aztán akkor leszedem a fojtószelep házat.... Az a baj, hogy 20as tömítést már nem hoz a katalógus, amit nem biztos, hogy szét is kell szedjek amúgy..... Bár ott is látni vélek valami vízcső csatlakozást...
A 15-ös akkor működik amikor hideg a motor illetve bemelegedési fázisban van. Ha bemelegedett a víz, akkor ez teljesen lezár és nem működik többet. Mivel az egy mechanikus szerkezet (kb úgy működik mint a termosztát) egy idő után elkoszolódik és elállítódik és ilyenkor nem zár be rendesen. Ezért mikor a 19-es átvenné a szerepet akkor nem tud rendesen szabályozni mert a 15-ös még enged át levegőt és ezért ingadozik az alapjárat.
A biztonság kedvéért megkérdezem (kissé paradox - a "biztonság kedvéért neten kérdezni " ).
Esi szívósor robbantott kép: ITT
A rendes alapjárat szabályzó a 19es... Remélem jól gondolom. A 15-ös meg nem tudom, a klímához kell, "gyors alapjárati szelep" az tud neki még levegőt adni, vagy én nem is értem minek bonyolították meg két alapjárati állító motorral... De ez most mindegy...
A lényeg, hogy le akarom venni a 19et, meg kitakarítani, mert ha bemelegszik a kocsi akkor ingadozik az alapjáratom egy kicsit..
Sziasztok!
2003-as 1,7 diesel civic-en ki villant az ESP lámpa. Elektromos szervezet vissza jelző és nem is működik.Ha valakinek ez a típus van és találkozott ezzel a jelenséggel kérem írja meg mi volt a problémája, köszönöm!
Feleségemnek van egy 2003-as EP1 Civic, olyan gondja lenne, hogy a hűtővíz szivárog a tűzfal és a blokk között. Van ott vmi fémcső ami a termosztáttól megy hátra, elég rozsdás,gondolom ott lehet a hiba. Esetleg vki tudja,cserélte milyen csövet vegyek oda?
A nemrég vásárolt Accordomban szerettem volna hűtőfolyadékot cserélni mikor láttam, hogy a hűtősapka szét van törve belül a darabkáinak fele pedig hiányzik.
A rugó szerencsére elakadt, azt ki tudtam halászni..
Kérdésem, hogy át tudnak ezek a darabkák jutni a hűtőn és a vízpumpába, motorba is bekerülhettek már?
Vagy elég lehet a hűtőt kivenni, kirázni fejjel lefelé mondjuk, mert ott lehetnek ezek a darabkák a hűtő tetejében?
6 gen civicbe akkucsere után irtó mélyre ejti a fordulatszámot amikor menetközben kinyomom a kuplungot, néha még le is fullad..
Néha jobb néha rosszab, de konstans sz@r,
Neten valami "re-learn"-t emlegetnek, de hátha valaki kapásból tudja megoldást
Köszi előre is
2004-es 7.gen Civic első fényszóró már többször is volt polírozva, most ősszel ismét szükséges.
De közben találtam egy bontott komplett fényszoró vásárlási lehetőséget.
Kérdés: hogyan mehetek biztosra, hogy valóban eredeti HONDA fényszórókat adnak nekem?
Igen, ettől tartottam, hogy csak a gyári lesz a megoldás, de az újak elég brutál áron vannak (ha jól láttam, kb. 250e/db).
A bontottól meg eléggé tartok, ráadásul nem is találtam sehol.
Hát lehet butaságot mondok, de első körben a felniket súlyoztatnám ki egy normális műhelyben, a második körben a féltengelyeket. Én most az asszony jazzével szívok 80-90 -110Km/h nál elég erős hang jön. Persze mikor szerelővel ( kollégámmal) néztük semmi, pedig kínoztuk rendesen! Fogyasztás hosszútávon normális, városban +1l, lehet a magyar benzin miatt. Valószínű hogy valamelyik csapágy a váltóban. Érdekes na.
2022. november 17. 15:24:31: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #125048
2006-os Accord Tourer 7gen (K24A3), nyáron kitörött a bal első féltengely, kicseréltettem mindkét oldalit utángyártottra, azóta kb. 35-40-es sebességnél remeg/ráz a kormány, utána már nem.
De ha pl. két felnőtt ül az autóban, akkor nem produkálja a problémát...
A szervízben már nincs ötletük, belepróbáltak egy másik új (szintén utángyártott) féltengelyt, semmi javulás.
Van valakinek ötlete? Esetleg valakinek otthon a polcon elfekvőben gyári féltengelye?
csak a jobb oldal, nem ő préselte.. azt is el kellett vinni, idő, meg haszonkulcs, meg egy kis átveréses-inflácó??!
De legalább nem esik szét a futómű útközbe..
Bár azért felhivott másnap hogy a sasszeget kihagyta az alsóból, vigyem mán vissza vmikor, meg nézzem már meg hogy nem e lehet kézzel/kulcsal tekerni, mert alvás helyett sokáig ezen meditált.. LoL?
Nem is ezmiatt vittem oda, a világitással van gond, na AZT nem tudták megoldani..Ketten vannak.. a villanyász 73 éves..megfájdult a dereka, má hagyjam őt békén ilyesmivel.. drága kenyér...
Ki lehet, nekem pont most cserélték, alsót+felsőt, préselni kellett, ahhoz meg kiszedték az ugye az egészet, lehet ugyannyiba jössz ki igy-is, úgy-is. Láttam a régit, jó hogy nem esett szét a kezembe, mondjuk az alsónak már olyan hangja is volt, hogy minjá szétesik...Azé megálltam nevetés nélkül mikor az teljes árat bemondta a végén. (50)
Aha. De azért kicsit korainak érzem egy négy éves kocsiban.
Még akkor is ha érzésre 3/4 részben városban van hajtva.
58e km és vége a gyári kuplungnak?!
Nane.
Az előző (5. genes) Civic-emben az együtt töltött 95-340e km alatt háromszor cseréltettem.
Most visszanéztem a táblázatot. 132e km (itt lett a gyári lecserélve), 187e km, 299e km.
Jó az első nem bírt sokat, de a második (amikor szintén nem gyári lett bepakolva) 100e km felett ment.
Kb. ua a használat. Értem én hogy erősebb a motor, de akkor is.
Pátkai? Mert ő tud ilyet, nem egy idegbeteg, te egy bibliában előadod mit tapasztaltál, mikor és hogyan/milyen helyzetben, erre rezzenéstelen arccal közli az ilyet.
Az más. Ilyet nekem csak az Accord csinált, meg a 7gen Civic-em, de akkor amikor már nagyon el volt használva a (kuplung)tárcsa.
Ez persze használat függő, de 56k km egy kicsit kevés ahhoz hogy elhasználódjon. Persze ki tudja milyenek már az alapanyagok meg ha marha sok kuplungozás/ főleg csúsztatás van, akkor elképzelhető, hogy megkopott annyira, hogy ennek "hangot adjon".
Ja: Civic-ben nálam kuplung csere 200.000km körül volt először, az Accorban viszont már 140k-nál, a német úgy használta, hogy ennyi idő alatt kinyírta. De láttam már 50-60k-nál is cserét....
Az 5gen-em (Civic) neg pl. ráz reggel hidegben csúsztatásnál, kicsit öreg már az is szegény. Idén biztos lesz csere abban is.
Jaja, Jazz-ben is öcsémnek, de az inkább reggel hidegen csinálta, utána nem annyira.
Plusz most abban egy ideje gyári új van, (kinyomó, tárcsa, minden) így most ott csönd van. Persze kérdés meddig.
Lehet félreérthető voltam. Nem a pedál.
Maga a kuplung amikor csúsztatom egyesben, néha kettesben meg hátramenetnél is hallani. Főleg amikor komolyabb nyomatékot kell átvinni (pl. mikor jövök fel a mélygarázsból az iroda alól (ott hallottam először)).