"15 year old George Russell went to Toto Wolff with a powerpoint and told him why he should be a mercedes f1 driver, 9 years later he’s facetiming Toto after his maiden win with Mercedes..."
He either
-Crashed on purpose
-His foot slip on the throttle pedal
His throttle signal doesn't make sense: he went 100% throttle in just a couple tenths! This is ENTIRELY different from the previous lap AND all the prev. corners!
Tök egyetértek veled. Ez konkrétan egy f@szság volt Max-től.
Az amúgy eddig szimpatikus csapatról és versenyzőről most lett bennem egy nem túl szimpatikus kép.
Sokat kell innentől kapaszkodni, hogy ismét visszakerüljön/visszakerüljenek a normális kategóriába.
Neki köszönheti az 1. VB címét??? Nem azért mert 10x nyert, és 8x 2.lett? Perez ha nem kullogott volna mindig valahol hátul, akkor nem is lett volna kérdés soha. 1 győzelme volt, négy 3. helye. Összesen 5 dobogó vs. Verstappen 18 dobogójával, amiben nem volt 3. hely. Azért mert perez 1x védekezett ham ellen egy jót? Hát a többi 21 versenyen kellett volna. Ha csak 1 pontot is el tudott volna venni ham-től, akkor más lett volna rögtön az utolsó futam is.
Ezért utálom azt is, hogy mindenki az utolsó futamra mutogat, holott volt 21 másik.
Szóval, hogy neki köszönheti a vb címét, ez egy óriási naaagy FASZSÁG!
Feltételezem az is hozhat + pénzt ha a csapat vb mellé az egyéni 1 és 2 helyet is behúzzák. Viszont nem is ez a lényeg. Pereznek elég sokat köszönhet Max. (Konkrétan az első vb címét!) Semmibe nem került volna ha elengedi. Úgy lett volna egy hálás csapattársa jövőre, így meg ...
És ez így elfogadható? Szerintem egy kurva nagy belemagyarázás. Simán be tudta volna venni ver a kanyart. Szóval nem a sebességgel volt a baj, hanem, hogy ham 10 cm-t hagyott neki a pályából. Szóval ha nem épp hamfelszopáliában lett volna a verseny, akkor ez sima ham bünti. Ez az igazán gusztustalan.
Amúgy meg én se engedtem volna el perezt. Ez már olyan izzadság szagú lenne. Ha ott van mögöttem 1 mp-en belül, akkor oké, de ez egy verseny. Ver egy olyan típusú igazi versenyző, aki mindig a lehető legtöbbet ki akarja hozni a versenyből. Eddig jutott tök hátulról. Perez miért nem lett 1.? Olyan közel volt végig az elejéhez. Be kell látni, hogy nem igazán jó versenyző. Nézzétek meg erlacher, hogy lett világbajnok. Nagybácsi meg még a csapat másik 2 autója csak azon volt, hogy elengedjék, a többieket meg feltartsák. Hát gyönyörű, sokat érő cím...
Lec is egy szánalmas kis ficsúr. Semmi vér nincs benne.
Akkor én ezt most lefordítom:
"Tudjuk hogy Hamilton nem hagyott elég helyet, de Verstappent büntetjük, mert ott volt"
Saját maguk hozták azt a szabályt, hogy ha valaki a másik mellett van, helyet kell neki hagyni.
Max már a kerékvető közepén volt, és be tudta volna venni a kanyart szabályosan.
Nekem ez a két kép mindent elmond.
Még csak a látszatra se adtak. Csontig nyalnak a brazilok az új állampolgáruknak. Az érem másik oldala meg az fia bírák asszisztálása mindehhez.
Két pilótáról kiderült, hogy nem csapatjátékosok. Az egyikőjük nem meglepetés. Ocon.
Viszont Verstappen ... döbbenetes ez a rövidlátó hozzáállása.
Lec átment szánalmasba, Norrist meg az ág is húzta. Ric megkapta a McLaren instant karmát Norristól, Magnussent meg szinte már megsajnáltam.
Egyszerűen nem értem, hogy miért nem Ham kapta a büntit, nagyon várnék egy magyarázatot, mert még a kommentátorok sem értették.....
Az is érthetetlen, h Max miért nem engedte el Perezt, ez gáz volt tőle.
Leclerc helyében meg sosem könyörögnék így egy 2. helyezés miatt, amit nem tartanak úgysem számon sehol.
Szerencsétlen Vettel mekkorát ment ma, aztán a SC alatt valahogy eltűnt minden amit felépített az egész futam alatt.
Miért Ham kapta a közönség díjat? Egyetlen helyet sem javított még úgysem, h kilökte a versenyből Maxot. Pl. Alonso 13 helyet jött előre!!! Vagy Leclerc is nagyon ment a balesete ellenére.
The effects of Verstappen's damage:
-He hit some debris (Alonso's?) very early and lost his endplate by hitting SAI: his pace was the least consistent!
-The Mercedes was the best racecar today: compare them to PER
-LEC was a clock
-Impressive NOR and VET pace
"Ha valaki egy percet sem látott az idei szezonból, de kíváncsi arra, hogy mi jellemezte a Ferrari 2022-es szezonját, elég megnéznie, amit a maranellóiak a Brazil Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában produkáltak..."
Na ez a kis műbabafejű most vágta el magát nálam. Ugyan olyan nagyképű majom lett, mint a társa. Teljesen átformálódott, mióta a mercinél van. Sajnálom, hogy ilyen lett. Itt a cikk. Itt a videó
Úgy is viselkedik, úgy áll, úgy gesztikulál mint Ham. Szégyen.
How does each team compare to '21?
-Ferrari is the most improved team, but the starting level was low. They must improve again to be competitive in '23!
-RB improved much... starting from an excellent level!
-Deep red for McLaren, but in relative terms AT lost even more
Gap to VER during the #MexicanGP!
-HAM was the only driver able to keep Max's pace, but only in the first stint (the Mercedes really struggled on the hards)
-RUS was slower than HAM all the race, especially in the first stint (on H)
-The two Ferraris were atrocious
Senna kétség kívül az autóversenyzés mestere volt...
és mint ilyen, a mester két jellemzővel írható le...
-autóversenyzői kvalitás...
-emberi és intellektuális minőség...
az elsőből statisztikailag láttunk aki többet el tudott érni...
a másodikból talán kevésbé...
ez a kettő kombinációja az, ami miatt Senna megítélése a mai napig is a No.1 kategóriába esik...
Nem is konkrétan Maxra értettem, hanem , h lenyűgöző ahogy a versenyzők képesek olyan tökéletes koncentrációra, és olyan tökéletes kivitelezésre, h ilyen szinte nullának nevezhető eltérésekkel vezetnek akár több tucatnyi körön keresztül.
ez kicsit beszédesebb ábra...
mások is tudnak konzitenst időket menni...
de olyan gyors konzitenseket mint Max, senki...
ehhez azonban kellett egy hibátlan autó és Hannah Schmitz-ék tökéletes stratégiája is...
ez egyenlőre verhetetlen kombináció...
Max Verstappen now holds record of most wins in single season with 14 wins...
How does it looks in percentage?
Now he is 3rd all time with 70% (same as 1963 Jim Clark)...
If he makes another two wins, he will move to 2nd with 72.7%...
Szerintem két dolgot lehet összehasonlítani, és az a futamgyőzelmek, illetve a pole-ok száma. Egy pilóta, ha elöl megy, már nem tehet többet, nem akar gyorsabban menni (minek?), nem akar még jobb lenni (minek?), elérte az adott pillanatban elérhető maximumot. Ezeket lehet arányosítani aztán a futamok számával, amiken részt vett. Minden más nagyban függ attól, hogy ki, mikor tejesítette azokat.
Erre szerintem lehetetlen megalapozott választ adni, persze, lehet játszani a számokkal, csak nincs értelme.
-Senna ( akit pl. imádtam) sajnos korán meghalt
- Jóval több versenyt rendeznek, teljesen megváltozott a F1. több szempontból is.
Ez, olyan, mindha az almát a körtével hasonlítanánk össze, teljesen értelmetlen.
Én, a magam részéről tisztelem a régi bajnokokat (mostaniakat is),mindenki komoly eredményt tett le az asztalra.
Ha Mexikót túlélték, meg a Szaudi robbantásokat, akkor egy kis tüntetés csak megerősíti a fiúkat. Most lesz lehetősége Hamiltonnak és Vettelnek is térdelni az őserdőkért
The Brazilian GP is at risk of cancellation...
Formula 1 [Liberty Media, the FIA and race organisers] are concerned by the current social and political situation in Brazil.
They will monitor the situation for next few days before making a decision.
Details of the @MercedesAMGF1 MGUK from the latest @PET_Motorsports PU101 video.
Probably just 20cm long & 7kg, produces 160hp.
Note the high temp cable ties mounting the cabling to a carbon mounting plate.
UWV are the high voltage connectors
The Hard did not perform well yesterday!
Very slow: faster than the Soft only after 29 laps! It became marginally quicker than the Medium after 34 laps, which is half a race!
Red Bull steering wheel details.
Red Bull's wheel has only changed subtly over the years.
Both drivers have the same wheel, but slightly different button layouts...
#F1 #TechTalk #MexicoGP
The tyre rotary detail. This control has 3 features;
Tyre phase - to inform the team of the tyre condition without radio comms
Pit now - pit stop request
EXT INT + colours - sets the current tyre fitted (extreme, inter, dry compind) in the cars software.
PU mode rotary detail.
This sets the PU strategy for each stage of the weekend, from Q mode to race start and push/ease-off race modes.