Bár néhány órával ezelőtt az Alpine bejelentette, hogy Oscar Piastri náluk fog versenyezni jövőre, az ausztrál pilóta cáfolta a csapat sajtóközleményét. Áll a bál a francia csapat, Piastri, és Piastri menedzsere, Mark Webber között.
August 2, 2022 – Following discussions between Red Bull and Honda, it has been agreed by both parties that Honda Racing Corporation (HRC), the Honda subsidiary that runs its racing activities, will continue to provide technical support for Red Bull Powertrains (RBPT) relating to Formula 1 power units from 2023 to the end of 2025.
In 2022, HRC has been providing PU-related technical support in line with Red Bull’s request to Honda, with both Oracle Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri therefore using the PU from the support program.
The extension of the existing agreement for HRC to continue providing technical support from 2023 to 2025 has now been mutually agreed between Red Bull and Honda.
Honda officially ended its participation in Formula 1 at the end of 2021, with the resources allocated to PU development diverted to meet the company’s future carbon-neutral goals. The ongoing agreement between the two parties does not involve PU development, therefore HRC will be able to provide this service from within its current resources.
■ Dr. Helmut Marko, Motorsport Advisor, Oracle Red Bull Racing:
“We thank Honda for their positive response to working together. We are excited to continue our partnership in F1 until the end of 2025 with the PU supplied by Honda. We have had a successful relationship so far, winning the Drivers’ championship in 2021 and currently leading the Drivers’ and Teams’ classifications, with the aim of securing both 2022 titles.”
■ Christian Horner, Red Bull Powertrains CEO and Team Principal:
“Red Bull’s partnership with Honda has been an incredibly successful one and we are pleased that this will continue until the end of the current era of the FIA’s power unit regulations in 2025.”
■ Koji Watanabe, Head of Corporate Communications Supervisory Unit,
Honda Motor Co., Ltd. and President of Honda Racing Corporation:
“We have agreed to continue supporting Red Bull Power Trains in Formula 1 through HRC, following Red Bull’s request to extend our current agreement, which HRC can meet within its existing resources. Once again, we aim to use our involvement in the pinnacle of motorsport for the development of technologies and of our workforce.”
"Hibázott a Ferrari vasárnap?
Egyértelműen.
Lett volna tempójuk nyerni?
Abszolút.
Mi vezetett a Ferrari legújabb stratégiai bakijához, illetve mi lett volna ha? Az elméleti grafikon és a körtáblázat elmeséli a lényeget, én pedig vázlatpontokba szedve leírom:
- már pénteken egyértelmű volt, hogy a kemény keverék nem lesz jó versenygumi, mert nehezen melegszik fel és addig sokat csúszkál; a Pirelli szerint nem is volt értelme azon gondolkodni,
- a verseny előtt lógótt az eső lába és hűvös volt az aszfalt, így a közepesen kezdés tapadáshátrányt jelentett a rajtnál, de rugalmasabb stratégiát, ha később jön az eső,
- a Red Bull eredetileg keményen akart rajtolni, de a rajtrácsra menet mindkét versenyző ellenezte > a csapat azonnal váltott lágyakra,
- nem tudtak Russell elé kerülni a rajt után, így az ő tempóját autózva, jelentős időt veszítve haladtak mögötte az első kiállásig,
- Sainzcal gumijai lassulni kezdtek, így azonnal reagálni akartak a lassabb cserét végző Russellre a 17. kör végén, de 2 másodperccel voltak lassabbak a boxban > nem sikerült a mögévágás,
- jó döntés volt viszont Leclerc kint hagyása, akinek még rengeteg tempó tartaléka volt, így a 21. kör végéig elment, fontos köröket nyerve a második kiállásához, de megint közepeseket kapott, akárcsak Sainz és Hamilton,
- Leclerc hamar Russellre ért, de megelőzni pár körös csata után tudta > ezalatt Verstappen 2,3 mp-t hozott rajtuk,
- az előzés után Leclerc kezében volt az irányítás és 7 kör alatt nagyon erős tempót autózva 5,4 mp-re szakította le Russellt, akit ekkor már közvetlen közelről követett Sainz és Verstappen,
- a 38. kör végén Verstappen kiállt, 26 másodperces hátrányban térve vissza a pályára Leclrec-rel szemben, akik valamiért a páyán elfoglalt pozíció elvesztését nagyobb problémának érezték, mint a pénteki és versenynapi adatok alapján a kemény keverék bevetését,
- pedig a verseny elején keményre váltó Alpine-ok és Haasok körein is látszott, hogy a helyzet csak rosszabbodot péntek óta a C2-eseken,
- mindezt úgy, hogy a 21 körös első etapja után 24-26 kör helyett mindössze 18 kört ment Leclerc ezen a garnitúrán, a hátralévő 31 kör pedig sok lett volna a lágyaknak,
- Verstappen 6 másodperccel (!) gyorsabb kivezető kört produkált, mint Leclerc, így a 40. kör végére már ott volt a monacói nyakán, miközben az addigi leggyorsabb kört autózta,
- az előzés sima volt, de a kuplung probléma miatti megpörgés miatt újra le kellett meccselniük, de másodszorra sem volt ellenszere Leclerc-nek,
- akinek az átlagtempója a kemény keverékes etapjában lassabb volt (1:23.7), mint 30 kg-mal több üzemanyaggal a közepeseken (1:23.6), miközben Russellel is csatázott!
- Leclerc körönként majdnem 1 mp-t kapott Verstappentől az 54. körig, ezért ismét kereket cseréltek neki a 3. helyről, de az már nem osztott és nem szorzott, Sainz és Hamilton simán megelőzték volna, Perez tempója pedig nagy valószínűséggel szintén elég lett volna, hogy 16 kör alatt 16 másodpercet hozzon rajta,
- ekkor már Verstappen csak a távolságot tartotta az üldözőktől és tartalékolt a gumikkal, ami jól látszik az 56. körtől folyamatosan csökkenő távolságon közte és Perez, valamint Hamilton között,
- Leclerc tempója a lágyakon Hamilton tempója körül mozgott, de még így is átlagban 1,5 másodperccel volt gyorsabb, mint a keményeken - azaz ha M-M-S-S stratégiát alkalmaznak, akkor nagyjából 20 másodperccel hamarabb ér célba, vagyis simán a 2. helyen,
- ha pedig nem reagálnak Verstappenre, hanem Hamiltonhoz hasonló stratégiával feladják a vezető helyet, akkor - ahogy az a grafikonon látszik - vissza is érhetett volna a címvédőre, hogy megvívjanak az első helyért. Persze a hollandnak volt tartaléka, mint látszik, ezért az előzés nem lett volna biztos, de az esély megmaradt volna,
- pont úgy, ahogy tavaly a Red Bull kiengedte a kezéből a vezetést Franciaországban, hogy aztán másfél körrel a vége előtt vegyék vissza azt, mert az volt a járható út.
Van, amikor jobb üldözőnek lenni, de ennek a felismeréséhez a Ferrari boxfala és stratégiai részlege még túlságosan rozsdás és földhöz ragadt, így csúnya öngól lett a vége ennek az amúgy nyerhető futamnak."
- Pénz (Strollnak van)
- Strollal nagyon jó kapcsolata van mind baráti, mind üzleti téren.
- Többéves szerződés, ami szerintem négyet jelent. Így bebiztosítja, hogy nehogy ülés nélkül maradjon, valamint így részt vesz a 2026-os fejlesztésben, valamint az új korszak első évében, ami látható, hogy okozhat kavarodást.
Oké, de miért megy el az Alpinetől? Itt még néha, nagy mákkal, akár tudna dobogóért is menni, de Aston? Utolsó előttiek, egy egy pontért küzdenek, vagy még azért sem.
Valószínűleg Piastrit akarják Ocon mellé beültetni, s ez lehet a távozás oka?
Nem. De melyik élcsapat tárgyalna vele szerinted?
Fiatalokat akarnak.
Minden évben szurkolok neki, mintha az változtatna a tényeken
Úgy megnézném az egyik top csapatnál... mondjuk a redbullnál, Perez helyén... Szerintem tudná! De ez nyilván csak álom marad...
"The truth: Of course, Max raced very well. But the lion's share belongs to Hannah Schmitz. He got 9.9 seconds (1.6s Ferrari pitstop slowness) by making 2 undercuts..."
"A tegnapi Magyar Nagydíj “alap” Monte Carlo-szimulációja még a verseny előttről. A péntek-szombati adatok alapján a Ferrarinak fél perc előnnyel kellett volna nyerni, Verstappen maximum a 4. helyig ért volna fel.
Az élet persze máshogy rendezte, és már készül is a részletes elemzés, hogy hol és hányszor siklott félre a Ferrari versenye. Tanulságos lesz."
"This woman right here is Hannah Schmitz, principal strategy engineer at Red Bull Racing and responsible for the brilliant calls regarding Max Verstappen’s pitstops. What an accomplishment to win in Hungary coming from P10. Thank you..."
@F1DataAnalysis
Look at the yellow box: this is when VER pitted for Mediums, and Ferrari reacted by pitting LEC for hards
LEC's pace on that stint was horrible! The green area indicates the total time lost
LEC was faster than VER and was in front... they had no reason to react this quickly
Stunningly intricate compliant compound gear from a Renault V10 F1 engine.
It's in the gear train and is designed such that it damps out the torsional vibration from both the crankshaft and the stab torques in the valve train.
Aston Martin's new endplate extension, beats the rules that were aimed to reduce the rear wing's effectiveness. Interpreting the radius rules & finding a loophole to create a fence that maintains high pressure above the wing for more downforce...
Én is ezt csinálnám RB helyében. Alonso szerintem minden idők egyik legjobbja. Perez sose volt top pilóta. Mindig hullámzó volt a force indiában is pl.
"Vasárnap valóban Leclerc hibázott és nem a Ferrari gázpedálja babrált ki vele.
Ezt támasztják alá a telemetria adatok is a 17. (piros) és 18. körének (kék) összehasonlításával. Leclerc az épp előtte kereket cserélő Verstappen miatt növelt a tempóján, hogy megakadályozza az elévágást, és a megforgása pillanatáig kb. 3 tizedmásodperccel gyorsabb körön is volt. A 11-es kanyarba a korábbinál mélyebben és picit hamarabb bekormányozva engedte be az autót és később is kezdett visszaváltani (sárga nyilak).
A kinagyított rész a gáz és fékpedál állást mutatja, ahol az is látszik, hogy ebben a kanyarban a futamon nem rögtön kezdett fékezni, hanem a kanyar első negyedében csak motorfékkel hagyta lassulni az autóját és csak később, már jobbra kanyarodás közben lepett a fékre. A kicsúszása körében azonban a nagyobb kanyarbejárati tempója ellenére kisebbet is fékezett (kék nyíl), és a fékezés utolsó fázisában már 10%-os gázt is adott, jóval korábban, mint az előző körben (zöld nyíl).
Ez volt az a momentum, amikor hátsó gumik már nem tudtak elegendő oldalterhelést felvenni, és szép lassan kihúzták a szőnyeget a Ferrari alól. Mivel mindez folyamatos jobbra kanyarodás közben történt Leclerc nem érzékelte a hátsó tengely induló megúszását (ugyanazzal a kormányszöggel kanyarodik tovább) sőt, egy kicsit még a gázadást is növelte. Amikor felismerte a helyzetet, egy pillanatra elkapta a gázt, majd újra rálépett, de az autó hátulja ekkor már kitört balra és a helyzet menthetetlen volt.
Klasszikus vezetői hiba, amit a túlforszírozott tempó és a kopott gumik összjátéka hozott össze. Vajon van-e innen visszaút a bajnokságban?"
"Binotto azt is megerősítette, hogy a kiesésnek nem volt köze az Osztrák Nagydíjon jelentkezett pedálproblémákhoz, és jól működött a védelmi rendszer Leclerc balesete után:
„A mostanihoz pedig semmi köze az ausztriai problémának. Amikor a pedálról beszélt, próbált hátramenetbe kapcsolni, de ilyenkor van egy védelmi rendszer. Szóval ez nem egy probléma volt, hanem így működik a rendszer.”"
Pedig tultolta, van youtuben osszehasonlitas azzal a korrel es az azelotti korrel. 20 km/h-val magasabban kezdte a fektavot, erosebbet/rovidebbet is akart fekezni, elkonnyult az auto hatulja, pont annyira, hogy elment.
Amikor mar a falban volt akkor mondta, hogy nem talalja a gazt, bar nem tudom ez mit akart jelenteni, de szerintem azt a gumifalbol valo kitolatashoz akarta volna hasznalni
Az a 3 inkább csak 2. A két merci. Verstappennek azért megadnám a dobogót önerőből. (ok, igazad van, a legfelső fokát lehet bemákolta... Sose tudjuk már meg.)
Russell számomra is kezd olyan ... izé ... hogyishíjjákos lenni. Ja.
Perez még egy ilyen futam után már nem örülhet majd a '23-as szerződésének. Nade ... Ki más lehetne helyette?
Nem sok izgalmat vártam a futamtól, így nagy csalódás nem is ért.
Három ajándék dobogót láttunk. Sajnáltam Leclerc-et, így kimaradt egy kis csata. Kíváncsi vagyok, hogy mi volt a valódi ok, amiért kicsúszott! Hallottuk, hogy pedál, aztán nyilatkozta, hogy az ő hibája. Szerintem a Ferrari egy újabb technikai hibát akar eltusolni.
A Ferrari stratégák nem igen voltak a helyzet magaslatán.
Perez teljesítménye kritikán aluli volt. Amennyiben a mostani futam alapján kellene megítélni, akkor már vehetné is a kabátját!
Russel valamiért kezd unszimpatikus lenni és nem tudom megmagyarázni, hogy miért.
Mivel nem zene szakértők vagytok rákerestem. Igen tudom ezt bárki megkereshette volna (mégis egyszerűbb volt írni róla mint egy gyors google keresést kiadni) és akkor nincsenek össze-vissza hadonászásra utaló kijelentések. Egyébként nehogy azt hidd nem esik ki egyik-másik a tempóból... max nem hallod ki - megnyugtatlak én se. A ritmusból kiesetteknek is baromi hasznos ez a "hadonászó csávó". A hadonászáson kívül zseblámpázza az ütemet vagy mire gondoldál vagy nem gondoltál konkrétumra?