A topik nem szakmai jellegű, így elhanyagolható mértékű hosszú távú technikai - és szakmai információszolgáltatási készsége miatt csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg. Megértésetek köszönjük.
-=ADMIN TEAM=-
Ez a téma a beállítások szerint csak az utolsó 2000 hozzászólást őrzi meg.
The significant advantages of TPMS are summarized as follows:
Fuel savings: According to the GITI, for every 10% of under-inflation on each tire on a vehicle, a 1% reduction in fuel economy will occur. In the United States alone, the Department of Transportation estimates that under inflated tires waste 2 billion US gallons (7,600,000 m3) of fuel each year.
Extended tire life: Under inflated tires are the number one cause of tire failure and contribute to tire disintegration, heat buildup, ply separation and sidewall/casing breakdowns. Further, a difference of 10 pounds per square inch (69 kPa; 0.69 bar) in pressure on a set of duals literally drags the lower pressured tire 2.5 metres per kilometre (13 feet per mile). Moreover, running a tire even briefly on inadequate pressure breaks down the casing and prevents the ability to retread. It is important to note that not all sudden tire failures are caused by under-inflation. Structural damages caused, for example, by hitting sharp curbs or potholes, can also lead to sudden tire failures, even a certain time after the damaging incident. These cannot be proactively detected by any TPMS.
Improved safety: Under-inflated tires lead to tread separation and tire failure, resulting in 40,000 accidents, 33,000 injuries and over 650 deaths per year. Further, tires properly inflated add greater stability, handling and braking efficiencies and provide greater safety for the driver, the vehicle, the loads and others on the road.
Environmental efficiency: Under-inflated tires, as estimated by the US Department of Transportation, release over 26 billion kilograms (57.5 billion pounds) of unnecessary carbon-monoxide pollutants into the atmosphere each year in the United States alone.
Further statistics include:
The European Union reports that an average under-inflation of 40 kPa produces an increase of fuel consumption of 2% and a decrease of tire life of 25%. The European Union concludes that tire under-inflation today is responsible for over 20 million liters of unnecessarily-burned fuel, dumping over 2 million tonnes of CO2 into the atmosphere, and for 200 million tires being prematurely wasted worldwide.
abszolút, máshogy nem is szoktam vele menni...
3-as rekuperációval...(legerősebb...)
klíma auto-n, 24 fokon, kerekek 2,8bar-on...
városban 70-80km/h többel nem szoktam menni...
tud ez alatti fogyasztást is, de ahhoz a körülményeknek is olyannak kell lenni...
Az elején engem is zavart, hogy nincs benne, de rájöttem, hogy a városban nem is kell. Amúgy meg nagyon praktikus a tároló rekesz a térelválasztókkal, szóval egy csomó biszbasz belefér, ha azt akarod
Honda E napi tipp...
(a 12V-os akksi nagyon gyorsan le tud merülni...és az autó csak bizonyos feltételek esetén tölti...)
"When I saw the Honda e at the Zurich Motor Show for the first time, they also had issues with the 12V battery despite the car was connected to a wallbox. The car was a people magnet and you had to cue to sit in it, of course people played around with the aquarium etc. After a couple of hours the car was dead, they called Honda Japan and have been told to buckle on the seatbelt even if no one is sitting in the car. After 20 mins, the 12V battery went back to life, so maybe this trick is still valid."
ez egy városi (elővárosi) kisautó, nem is akart (és tud) más lenni...
azok közül viszont talán az egyik legjobb, leg stílusosabb, a legkülönlegesebb és olyan ami ad azért némi vezetési élményt...
ha valaki mást akar belelátni, az azt kell mondjam csalódni fog...
nem első autó, nem családi autó, nem 4 személyes (max alkalmanként, vagy gyerekeknek), valóban apró csomagtérrel, és télen a wltp hatótáv kb. 60%-val...
aki nem tudja a cégnél vagy otthon tölteni annak tömény szívás lesz az élete...
szóval csak egy nagyon jól körülhatárolt felhasználói igényekhez passzol alapvetően ez a típusú elektromos autózás ebben az árszegmensben...
ha ez nincs fedésben az igényekkel, nem fog működni...
Hát igen ez az egyik hátránya ennek az autónak. A lassú töltés ha siet az ember. A másik meg a csomagtartó szinte teljes hiánya, plusz könyöklő és az ára.
nem tudom, nem használtam még...
a cégnél saját töltőm van, így "kint" soha nem töltöttem még...(baromi lassú is lenne...max ccs-en fogok ha kell...)
így a nap végén mindig 100%-on vagyok...
Megnéztük Bükön a volt kollegámnál, neki már nem volt. Másnap hívtam Szolnokot és akkor már nekik sem volt, mert előtte adták el az utolsót Gregó is ott volt épp. Most talán januárra tudnának hozni, vagy még később de már jóval drágábban. Ettől függetlenül még nem adtam fel hogy legyen, de lehet hogy egy ideig más lesz aztán majd utána veszek ilyent.
Ne balfaszkodj már. Mindenki mondja itt állandóan, h ha tényleg autót akarsz venni, akkor hívd Szolnokot, és lesz.Ne várd meg, h mindent elvigyenek előled....
7000ft kaparós sorsjegyből nyertünk 44000-et Nekem abból csak 2000/2000 a hasznom a többi apámé.öregnek szerencséje van.Ráadásul múltkor is nyert hasonló arányban.