Én is bírom szuflával, van két analóg bicajom is, de nagyon el tudnék képzelni egy NORMÁLIS e-bike-ot (azaz pedelecet).
Viszont kizárólag valami össztelós trail vagy am mtb kellene. Egy bringázás alkalmával elégethetsz ugyan annyi energiát, mint analóggal, csak többet mész és az élmény töményebb. Pl. nem három kört mész "enduro" jelleggel, hanem tízet.
A móka faktora szerintem nagyon fasza.
Ez jogos, nem vettem észre elsőre!
Így nyilván ez esetben a kérdésemre is megvan a válasz.
Viszont azért E-autókból is láttunk már ilyet, illetve van jópár cikk a neten ami ezt taglalja, így azért a teoretikus kérdés továbbra is áll szerintem. Persze nyilván, ha mégis bekövetkezik egy ilyen, akkor ott egyedileg kell megvizsgálni, hogy mi történt.
Minden esetre, amíg bírom szuflával én maradok az analóg megoldásnál!
Azért ez elég meleg szitu!
Én régimódi montis vagyok, így nem vagyok nagy híve az e-montiknak, de megértem ha vlakinek ez kell. Viszont ha ez mondjuk tegnap történik velem a Börzsönyben valahol a sűrűségben, és emiatt felgyújtom a fél hegyoldalt, akkor azért ki a felelős?
Kisebb cikk ugyan, de van infó szerencsère máshol is mint a Blikk.
Most Szilit ès Bacskait nyomják nagyon mindenhol, termèszetesen okkal! Le a kalappal mindhármuk előtt!!!
Vettem egy ilyen ruhát,ma ki is próbáltam a helyi tavon,kajak nélkül.Belementem tökös gyerek módjára!
Nyáron,strandszezonkor nem vonultam olyan bátran a vízbe,mint most amikor egy hete még korcsolyázni lehetett a tavon.
Érezni,hogy hideg a víz,de nem úgy mint mikor a segged zuhanyozáskor a csempéhez ér .Nem fázol,nem olyan mint mikor esőben elázol!érzed,tudod,hogy hideg a víz de egyáltalán nem zavar!nem tudom,hogy lehet ez de így van.
Tényleg vízálló,a nyakánál sem jött be a víz úszáskor pl. Viszont nem volt rajtam kesztyű,szarrá fagyott 2 perc alatt a kezem,mint kesztyű nélküli hógolyózáskor.
Mi volt a ruha alatt?Egy vékony decathlonos kiránduló nadrág aminek le lehet cipzározni az alját.Viszont a 3mm-es neoprén zokni az kell,az indokolt.meg hát a kesztyű is.Kesztyűben simán elúszkáltam volna akár egy órát is.A ruha szabása viszont nem úszásra való,lehet benne,de... inkább úszásra valami másban gondolkodjatok.
Igyekeztem ki engedni a ruhából a levegőt,de még így is annyi maradt benne,hogy mellény nélkül is simán fenntart a vízen.
Így már nem gond a vízbe borulás.
A héten szabin vagyok,szóval minden nap lemegyek kicsit evezni .
Közben a helyiek jöttek,bámészkodni és "nézd,síruhában úszik!" Fúú de meg fognak lepődni,ha ugyanezt kipróbálják síruhában!
1-2 esetből általános következtetést levonni egy egész kategóriára azért meredek. Alattam 70-80 acélvázas országúti volt. Úgy érzem innen már hitvita lenne, annak meg semmi értelme
Csak a 20 éves accord nem = 1 acélvázas csotrogánnyal. Sztem. Ha nem is sokon, de 1-2 acélvázason ültem, és jópár újabb, alun és karbonon. Van az a felhasználás, amire alkalmas egy olyan régi is, ahogy egy trabi is ha kell, levinne a boltba. Attól még fos.
Ahol nekem volt lehetőségem vele edzeni. azon az aszfalton merőben kényelmesebb egy ezeréves, acélvázas, acél kormányos, szingós szar, mint egy újabb alu-karbon gép. Nyilván az utóbbi nem is nyiklik-nyaklik úgy alattad, és versenyszerű használatra alkalmasabb, kevésbé karbantartásigényes.
Bár biztos bennem van a hiba, a közel 20 éves Accordot is kényelmesebbnek találom az új cégesnél
Hát, nemtom miket próbáltál, de azt mondani, h egy ezeréves acélvázas akármi egyáltalán egy lapon említhető egy mai kb bármilyen közép (vagy akár alsóbb, de nem a legszutyadékabb) kategóriájú országútival nagyon nagy balgaság sztem. Összehasonlítgatni sincs értelme igazából, mintha egy trabantot méregetnénk egy akarmilyen új vagy akár 5-10 éves modern autóhoz.
bejemves: az árakhoz meg igen, durva árak vannak, de amit linkeltél az tényleg kb a csúcs ma. Van ennél drágább is. De az alsóbb kategóriák se olcsók, megvannak a lépcsőfokok szépen, kategóriánként van egy 2-300ezres ugrás kb, ha az új bicókat nézzük egy alaphoz képest ennyivel több az egyel felette levő felszereléssel egy váz és így tovább, amíg el nem érjük a plafont. Kicsit tán indokolatlanul drága minden, sajnos ez van, ígyis fogy, mint a cukor.
Egy ideig nagyon érdekeltek az újdonságok a témában, aztán ahogy volt lehetőség kipróbálni, egyre nagyobb csalódás ért, bár idáig nem jutottam el. Életem legjobb országútija egy szingós, francia, acélvázas gép volt, a mai napig bánom, hogy eladtam. Azt hiszem ilyen 30 ezer körül állt meg, amiben benne volt a 2 új szingó is
Akik foglalkoznak bicajokkal, azok szerintem tisztában vannak a dolgokkal, akik meg nem, azokat lehet nem is érdekel.
Na sebaj, kis ízelítő, hogy hol tart ma a kerékpáripar (bocs a minőségért):
Oké, ez most kb. a csúcstechnika: wattmérő, 2x12 rendszer, vezeték nélküli elektromos váltás, karbon elemek, stb. De ez szerintem akkor is hasba akasztó. Ja, és hiánycikk, mint nagyjából az összes normális bringaalkatrész már bő egy éve, főleg a Shimano cuccok.
Nem tudom, h követi-e valaki a teniszt, a teniszhíreket, Djokovic ügyét, de lassan az is Hamiltoni szintre lép már. Eddig is utáltam ezt a buzit, de ezzel a hazudozásával és, h megpróbálják kijátszani Ausztráliát ill a szabályokat, kibaszta a biztosítékot. Én már rég hazazavartam volna a picsába, be se engedtem volna a reptérre se, nagyon remélem, h nem engedik ott maradni. legutóbbi fejlemény az ügyben
Szerintem általában a BMX. Van egy srác itt Nagytarcsán, aki komolyan űzi, le is szólta fiam Decathlonos bringáját, pedig szerintem az is tök jó arra, amire ő használja. Van itt nálunk egy rámpa pálya, oda járnak ki rollerrel vagy BMX-szel. Ott próbálkoznak, de a legtöbben csak saját szórakoztatásukra.
Több srácnak is van BMX-e a környéken, a fiam is valószínűleg ezért akart. Ez a menő. Én mondtam, ha összeszedi a pénzt rá, vegyen magának, én csak segítettem keresni neki, meg elmentem érte. Ő nem rég vette az általa gyűjtött pénzből, amit részben az említett "melókkal" gyűjtött. Tehát csak most kezd ismerkedni vele, de ilyen amatőr figurákkal már próbálkozik.
De unokatesóm gyereke is BMX-et szeretne, és teljesen máshol lakik, más közegben van, tehát nem csak nálunk nagy szám ezek szerint.
Meg az árak is erre utalnak: használt, lerobbant, lerúgott darabok is 20-30e Ft-tól kezdődnek.
Csak úgy általában a BMX nagy szám, vagy valamilyen komolyabb alfaja is virágzik most? Régen (túl régen, húha) a flatland volt szerintem a legnehezebb és leglátványosabb, de én manapság komoly BMX-et sem látok Budapesten, nem még ilyesmiket.
Direkt ilyen retrót választottam, jobb a hangulata .
Egyébként ilyen szintre kb. az jut el évek alatt, aki tehetséges, és emellé nyomja napi kb. nyolc órában... Szóval nem kitűnő tanulók sportja.
Nagyon jól tette!
Bmx mekkora szám volt règen, fuh...
Arra nem is gondolhattam, örültem, hogy normalis cipőt vehettem magamnak...de règen volt...nem is sírom vissza azt az időszakot!
Köszi Uram!
Valóban nem kell seggreesni senkitől sem. Èn is kesztyűztem már TEK-es srác ellen, tanítgatom ha èpp összefutunk a birkóteremben, de csak kèzzel símán verhető. Testőr srác ellen is volt már szerencsèm, erős mint a dög, deee tempóváltásnál nagy bajba kerül.
Ééés az olaszok döntősök! :-)
Anno vagy 15 évvel ezelőtt volt egy hasonló szitu, s felmerült bennem, h ki kéne ugrani, legalább Triesztig, mert ha megnyerik, akkor hatalmas fieszta lesz, s yo poén lenne részt venni benne, de sajna nem mentem..
2021. július 7. 08:49:18: megválaszolva Shad 0 által,
→ #1706
Messze vagyok az olimpiától,de bízom benne,hogy szorgalommal és kitartással minden elérhető!Ha Lőrincnek sikerült Zukorberget lepipálnia,nincs lehetetlen!
Mikor kell kipróbálni egy új kajakot,ha nem nyári zápor után amikor jön a vihar, villámokkal?!Hát persze,hogy akkor!
Én még maradtam volna,de a strandról nagyon integettek,hogy "há jön a villám oszt bumm lesz"
Amúgy fürödtek!Ebben az a meglepő,hogy egy hete hajnalban még jeget lehetett vakarni a kocsi szélvédőjéről,most meg 2 napja van csak hőség,nyárias idő.Ennyi idő alatt azért a víz nem melegszik fel.Kúrva hideg.
Ami még fontos,hogy ilyen dolog előtt ne zabáljátok teli magatokat dinnyével!
A lapáton van valami zsugórfólia féle,ha az vizes lesz csúszik mint a jég.Ezt majd meg kell oldanom.
A mellényke jó,fasza Yak Kallista lett,mert van zsebe.Amibe pont nem fér bele a telefon.
A járgány elég stabil,de azért 2x majdnem csobbantam.nagyon tetszik a dolog,holnap is lemegyünk a tóhoz.
Lehet veszek a kocsira ilyen pántos tető-csomagtartót soft rack vagy mi a neve,és akkor nem kell le eresztenem.mire haza érünk a menetszél lefújja róla a vizet és akkor nem kell törölgetve elpakolni.
A lábtámaszt is be kellett volna indulás előtt állítani,de majd legközelebb.
Amit a Balatonon béreltünk kemény,műanyag kajakot az baromira kényelmetlen volt.Fostam,hogy ez is az lesz,de nem.Egész nap el üldögéltem volna benne.Pedig a gerinctámaszt nem is fújtam fel.
Megérte az árát,megtartom.
Kerékpár történelmet írt ma Atti! A Giro-n (aki nem tudná, olyan rangú bringaverseny, mint a tour de france) a 6. szakasz után az összetett első helyén áll, ezzel első magyarként vehette fel az ezért járó (rózsaszín, a tour de francon ez a sárga trikó) trikót. Elképesztő és hihetetlen teljesítmény!