Szia. Nem emeli meg a szintet, hanem a folyamatos regenerálás során a túlzott üa elégetetlenül a dugattyúk mellett lekerül az olajtérbe és így emelkedik meg a / motorolaj és üa/ szint, és ezért van szükség ilyenkor a motorolaj cseréjére.
És mégis hogyan emeli meg a szintet? És miért csak kényszerregenerálás után? Ha normálisan regenerál akkor nem? Pedig ugyanakkora a hőmérséklet de a motor terhelése kisebb kényszerített regenerálás közben. Akkor csak 1500-at forog a motor menet közben meg azért simán felmegy 3e-ig is. Amúgy azt hallottam hogy illik utána olajat cserélni de a pontos okát még senki sem tudta megmondani.
Köszi Tonx és pakfong az ötleteket, átnézzük őket.
Idöközben van dátum Hondába szervízbe, kiváncsi leszek, hogy mit mondanak a "mesterek"
Munkafelvevő kérdezte, hogy mikor volt utoljára olaj csere, mondom pár napja. Erre közli : pech, mert kényszer regenerálás után megemeli az olaj szintet és kuka. Nah ilyet sem hallotam még, de lehet én vagyok az amateur
Tudtok nekem segíteni kérlek?
Adott az autóm, ami indítózik, de nem indul:
Civic 1993, sedan, D15B2 66kW, 1.5 L
Indítózás, megy de nem indul be. Hónapokkal korábban kezdte, hogy nehezebben indult be sokadik indítózásra. Mostantól már egyáltalán nem indul. Szikra van, de gyenge halovány. Az üzemanyag pumpa zúgását hallani mikor rákapcsolom a gyújtást. A fő relé (a kormány alatti biztosítéktábla mellett) az tökéletes, kimértem és kattog, ahogy kell.
A gyújtó trafó tesztek alapján kimértem a trafó ellenállását és a két terminál között (pozitív és negatív) az előírt 0,6-0,8 ohm helyett én kb. 2 ohm-ot mértem. Nem tudom, hogy ez okozhatja-e a problémát. A gyújtó elektronikát pár éve cseréltem, de azt nem tudom, hogy kell tesztelni, ha lehet egyáltalán. Mit javasoltok mit cseréljek? Trafót először? Aztán a gyújtó elektronikát (modult) ? Végül ha az sem oldja meg, akkor az egész elosztót?
Rotort is mértem, úgy néz ki nincs benne szakadás, illetve a fedelet is mértem és átnéztem, ott sincs szakadás és sérülés sem látszik rajta.
8gen Accordnál nem tudod, amikor épp regenerál, mert nincs róla semmi visszajelzés a sofőr felé.
Van aki azt mondja, hogy mélyebb lesz a motor hangja a művelet közben. Én egyszer sem hallottam.
Van aki azt mondja, hogy plafonon lesz a pillanatnyi fogyasztás, ami igaz is, de a pár perces művelet alatt nincs végig maximális fogyasztás...tapasztalatból mondom, menet közben is ki tudom olvasni az értékeket. De nekem pl volt már olyan, hogy városban 30km/h-al töttyögve a maximumon volt, pedig hozzá se értem a gázpedálhoz; utána kiolvastam az adatokat és nem regenerált.
A kézikönyvből amit linkeltél...az első ikont akkor mutatja, (1.) amikor meglett szakítva a regeneráció, nem fejezte be, és később elindulsz az autóval, csak még nem üzemmeleg a rendszer. (2.) regenerálni akar, csak vmelyik feltétel nem teljesült. A 60km/hás sebességen kívül a víznek és az olajnak is üzemmelegnek kell lennie; meg az üzemanyagszint lehetőleg ne tartalékon legyen. 40%-os üzemanyagszintnél nekem már regenerált, úgy hogy a fulltank nem feltétel.
A 2. ikont meg csak diagnosztikára dugva lehet eltüntetni. Ilyenkor a szűrő eldugultnak számít, visszavesz a teljesítményből (a turbó nem dolgozik), tempomatot nem lehet kapcsolni és a fogyasztássegéd háromszögei se jelennek meg. Asszem 3000 fölé nem is lehet pörgetni a motort.
Az eldugulás lehetséges okai:
- használat módja, sok városban araszolás, indítás és leállítás közt kevés idő telik el (nem tud felmelegedni a rendszer)
- rossz termosztát, régi hűtővíz (ha a termosztát beragadt és állandóan nyitva, nem lesz üzemi hőfokon a víz)
- koxos egr
- lyukas egr cső (falsot szív) 8gennél típus hiba
- befecskendezés hiba
- rossz nyomásszenzor vagy a csövei (8gennél nem hallottam még, hogy ezzel gond lenne)
- rossz hőszenzor
- nem megfelelő motorolaj (c2-es, de inkább c3-as minősítésű olaj kell mindenképp, olajbetöltőre rá is van írva /korommegfogó képesség/)
- klímakompresszor beállt (8gennél típushiba)
- turbó hiba
- elhasználódott/idős részecskeszűrő vagy maga a kerámiabetét törött
Hát én még egyszer sem láttam semilyen dpf lámpát világítani regenerálás közben a Hondákon. Pedig az enyém is szokott és abból látszik hogy akkor nem 5 hanem 8 a pillanatnyi fogyasztás. Haver typese sem világít. Lehet hogy a különbözeti szenzor szar, vagy egr nem zár, kevés a töltőlevegőnyomás esetleg valahol kifúj.
Elvittem dpf tisztítóhoz, kiszerel , kitakarít, visszaszerel. Azt írták, hogy nagyon szennyeződött volt.
Ezek az értékek voltak takarítás elött : 067mbar és 396m3/h flowrate. Takarítás után : 030mbar és 454m3/h flowrate.
3 nap után ismét DPF light + ! jel, megint jött a vész üzemmód. Regenerálás nem volt egyszer sem, mert azt mutatná a kijelzön ( dpf lámpa simán ), tehát regenerálás nem történt.
Most bejelentkeztem a Budaörsi Hondába teljes diagnosztikára ( légtömeg mérés, turbó nyomás, befecskendezés, egr szelep, lambda szonda és sensor társai. Ettöl függetlenül ha van járatott szaki környékén ( pest megye ), kérem jelentkezzen.
Szerintem valahol máshol kell lennie a hibának, ami végett mindig átkapcsol limp modba.
2022. május 17. 23:56:32: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #124915 2022. április 19. 17:30:57: megválaszolva Tonx + által,
→ #124880
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükgésem rádió ügyben. Áramtalanítva lett az autóm (2010 honda accord type s cu2), a rádió kérné a kódot, de sajnos nincs meg. Se a kesztyűtartóba, se az user manualba, se a szervízkönyvbe nincs beragasztva, sanszos hogy mikor vettem az autót se volt meg.
Sikerült megjeleníteni a rádió széria számát, majd próbálkoztam a https://radio-navicode.honda.com/oldalon, de egyszerűen nem fogadja el az alvázszámot.
Egyéb ötlet?
Nálunk egy Daewoo Kalos esetében volt olyan, hogy EGR takarítás után megint csekkendzsin volt. Leszedtem az EGR-t, egy kokszdarab valahonnan még odakeveredett (ezért nem tudott rendesen mozogni a tengelye), kipiszkáltam és nem jött többé elő a probléma. Szóval lehet hogy nem volt elég alapos a tisztítás. Egy ellenőrzést megér szerintem hogy tuti minden tiszta-e.
azt mondta a szerelő ha eddig nem volt rossz, most, hogy kitakarította a hengerfejezés közben pont most szerinte nem az a hibás. Inkább magára fogta a szerelő, hogy az utángyártott szívócsonk tömítés a rossz. Persze minden előfordulhat, sőt annak az ellenkezője is
Készülve a bajra, ha rossz lesz az EGR akkor tudsz ( tudtok ) javasolni ár érték arányba jó szelepet ? Már elég sokat ráköltöttem az utóbbi időben
Más: van egy érzésem, hogy az első szabályozó lambda szonda se úgy működik ahogy kellene neki ( szerintem). E helyet tudnál ( tudnátok ) ajánlani másikat? Vagy ebből kizárólag csak gyárit? Honda szervizbe beszerezve, beszereltetve?
Nincs, van egy vezérlőszál, meg egy ellenőrző szál meg test meg talán ennyi. Ha az egyik ad ki áramot akkor a másik figyeli hogy a szelep mennyit mozog aztán ha egyezik a kívánt és elért pozíció akkor boldogság van, ha nem akkor csekkendzsin.
Hát esetleg egy erőltetett regenerálás aztán a használat átgondolása. És esetleg a pillanatnyi fogyasztás figyelése, mert ha regenerál akkor emelkedik a fogyasztás egy 2-3 literrel és akkor nem állítjuk le hanem megyünk még vagy 10-15 percet, nem eszetlenül nyomva neki hanem csak normálisan 1500-2000 felett. És akkor nincs ilyen gond. Mondjuk haver is hosszú távra használta aztán mégis 2 hetente kellett regenerálni. Mondjuk neki meg is van csipszelve a types.
Van köztetek aki szakavatott DPF tisztítás területén ?
2.2 i-dtecnél előjött a DPF vissza jelző ( Felkiáltó jellel ), tehát regenárálás nem fog történni.
Látok neten nagyon sok céget aki DPF tisztítással foglalkozik, de ezek valóban megoldást jelentenek hosszú távon ? Kinek mi vált be ?
Mivel az a kiadás még csak annyit tudott hogy nézi mozog-e az egr szelep, nem azt hogy áramlik-e a gáz, ezért valószínű hogy az egr döglött meg. A szívósorban a tömítés ha nem olyan attól még az egr szelepnek mozognia kellene. A 9gen dizel már figyeli hogy az egr ha nyitva van mekkora az átáramló gáz nyomása, de 2003-ban még annyi elég volt hogy figyelik a szelep mozgását.
grego, Tonx köszönöm a hozzászólásotokat Jól látjátok Most jöttem a szerelőtől, megvan a pontos hibakód: Po4o1 kipufogógáz visszavezetés áramlás elégtelen. A szerelő azt mondta, hogy lehet, hogy az ő munkájukban van a hiba Pontosabban fogalmazva a szívótorok tömítés egy utángyártott alkatrész volt, és nem ellenőrizték le pontosan, hogy egyezik-e a régi tömítéssel. Ha ez lesz a hiba akkor ingyen bérmentve javítja, csak most nem tudtam otthagyni az autó. Egy hét múlva viszem vissza, remélem meg fog oldódni a baj. Mindenképpen beszámolok. Üdv
az a baj, hogy azt nem mondta a szerelő, csak ennyit mondott, hogy kipufogó gáz elvezetési hiba, ekkor megnyugodtam, hogy mindjárt minden oké, de sajnos tévedtem. Elvileg holnap délelőtt megyek hozzá, de nem veszi fel most a telefont
Sziasztok! Folytatódik a 7gen. 2003-as 1.4-es Civic sedánom javítási története. Hengerfej síkolás, 16db szelepvezető, és simering, 8db valamelyik szelep cseréje megtörtént. A dugattyú tetőkön legalább 2mm vastagságú koksz réteg eltávolítása, ill. az egr szelep, ill. az egész szívórendszer koksztalanítása megtörtént. Benzin, levegő, olaj szűrő, és motorolaj cs ere megtörtént. A motor összeszerelése után nagyon szépen zenél. Aztán jön a bosszúság Kb. 30-35 km megtétele után a motor ell. sárga lámpa világít. Hiba kódról annyit tudok, hogy kipufogó gáz elvezetési hiba. Hiba törlést követően egy emelt ford. számú etepot javasoltak. ( kb. 3500-4000 ) Ezzel az üzemmóddal ment az autó 75 km-t és újra világít a sárga lámpa. Újra hibatörlés, ismét próba. Most normál üzemmel ismételten kb. 35km-t tettem meg, és újra világít a sárga lámpa. Benzin E5 van benne. Az autó 2 éves korától van nálam. Most kb. 160 ekm. van benne. Segítséget szeretnék kérni a hibafeltárásba. Még valami: az autó szépen jár, jó az alapjárat, viszont a régi problémát a hidegen, ill. a melegen indulási kicsit nehezebb jelenséget is érzem. Üdv
Sziasztok 7gen accordhoz hol találnék gyári adatokat pl Motorolaj fajtája váltóolaj mennyi kell bele fagyálló fajtája most zöld színű van benne lehet-e rózsaszín
Válaszokat előre is köszönöm
A témák (topic-ok) alatt ha legörgetsz, van egy olyan, hogy Archív témák mutatása, na NEM az kell neked , hanem az alatt van egy Keresés gomb.
Arra rákattintasz, majd ott a második "izében" az van, hogy "Mindegyik", na arra KATT és ott kereshetsz felhasználókat és úgy simán megtalálod őket. (TypeV egyből ott lesz elől, mert ilyen szögletes zárójelben van a neve, zse meg hátul, de ha beütsz billentyűt, rögtön odaugrik )
Ja és nyilván ha megvan a user, akkor a "Felhasználó adatlapja" gombbal megnézed az adatlapját és ott mint említettem, tuti találsz telszámot is
így van, Lacit is "zaklathatod", gyári alkatrészeket is tud neked szerválni, ha az kellene meg mást is. (PM-et neki)
De fordulhatsz itt még zse fórumtárshoz (szintén PM vagy nézd meg az adatlapjukat, ott asszem van telefonszám mindkettejüknek)
És jó még a Kaba utcai Honda bontó vagy a Csepeli Honda bontó is. (bontott és gyári alkatrészek is szintén, nagyon sok raktárról is akár)
És a VTEC-et így írják, nem úgy mint a régi magyar pöcsköszörű együttes nevét, azért kaptál egy olyan "smiley"-t automatikusan.
( )
Szóval semmi ch és akkor jó lesz.
2022. március 13. 12:03:51: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #124848
Van egy Honda Civic 6gen VTI 1.6 FL 2000 évjáratú autóm.
Nem találók sehol ezért hozzátok fordulok szükségem lenne pár új alkatrészre
Ezeket kell megvennem:
Hátsó futómű alkatrészekből ezek hiányoznak kompenzátor, keresztlengőkar szilentek,
motornál tömítés.
Ezekre lenne szükségem.
Egyik Hondás ismerősöm azt mondta hogy TypeV Laci -t kell itt keresnem ez ügyben.
De bárkinek a segítségek elfogadom.
A 4gen sedan (D14A1 dupla karbis) kipufogórendszerének egyik-másik darabja az véletlenül nem csereszavatos a későbbi generációkkal?
Még ha lenne is készleten kifejezetten 4genhez való a különböző kereskedőknél, azt néztem, hogy majdnem annyiba kerülne egy középdob is mint amennyiért az autót vettem... Szóval gondoltam egy kérdést megér.
Mellette egy D14a3-as béka hecsi van anpi futkozósnak.
133ezer km-rel került hozzám, nulla olajfogyasztás, azóta tekertem bele 33ezret, 8ezrenként olajcsere. Azóta sem fogy belőle egy csepp olaj sem.
Mindkét autóba a mobil 10w40-et használom. A coupé pedig fúrva lett új dugattyúj stb. szóval minden csere volt, az pedig azért nem eszi az olajat. Mondták hogy tegyek bele 5w40-et de mivel eleve 10w40 a gyári ajánlás, feleslegesen nem tennék bele vékonyabb olajat, persze valószínűleg azt sem fogyasztaná egyik sem, mert tényleg patika mindkét motor, de ez a 10w40 eddig tökéletes. Jó áron lenne a Motul és ha jobb mint a mobil akkor miért ne kaphatna jobbat az autó.
Köszönöm a választ
Az az igazság, hogy majdnem mindegy egy 10W40-nél, igen.
Maximum lépj tovább a full szintetikus irányába, akkor már előre léptél, többet/jobbat nem nagyon tehetsz
Én pl. Castrol Magnatec-et (10W40 szintén) használtam végig a 7gen 1.4-embe (14 évig) és 300.000-hez közeledve egyszer le lett véve a hengerfej és megállapították, hogy olyan a blokk mint a gyári. Szóval pl. az is egy jó olaj bele
Olaj választáson gondolkodom. Az autó 5.gen coupé d16z9.
Eddig motorfelújítás óta mobil super x1 2000-et használtam, (félszintetikus 10w40)
Az autó normál használatban van, néha elforgatva de ez az esetek mondhatni 1%-a, tehát nincs fokozott igénybevétel.
Viszont szintén 10w40 Motul 6100 Synergie+ 10w40 is lenne most ugyanolyan kedvező áron és ha jobb a MOtul akkor miért ne alapon áttérnék erre.
Az autonak minimális a km futása éves szinten 5-8ezer km (második mondhatni hobbiautó).
Jobb választás lenne, mert ha igen akkor váltanék? vagy ezen a 10W40 szinten nincs nagy különbség a kettő között és nem éri meg variálni?
55ezer km van a felújított motorban, azóta ezt a Mobil olajat kapja.