Ja, de a Honda merőben eltérőt alkotott a VTEC-el (szerintem jobbat is).
Ha jól tudom az Alfa az "elfokolós" VVT verziót találta fel ami csak a nyitás idővel játszik és a mélységgel nem. Ezt több gyártó is alkalmazta a későbbieken. Ezzel egészítette ki a Honda a sima vtec-et és így lett az i-Vtec amivel a lehető legjobb vezérlést alkotta meg. Talán a Koenigsegg próbálkozott még a pneumatikus szelepvezérléssel, nem tudom abból mi lett. Tény, hogy az lenne a csúcs, csak hát ki tudja mennyire tartós ill. megbízható.
A Honda annyira nem adta el a VTEC-et hogy magának fejlesztette ki, de nem a Honda találta ki a változó szelepvezérlést, hanem az Alfa Romeo 1980-ban. Innen nézve pontosan azt csinálta amit írtam. Várt 8-10 évet és megcsinálta magának a VTEC-et ami mindent is vitt.
Azért tegyük hozzá, hogy az összes nagy gyártónak már van saját akku kémia fejlesztő részlege. Tehát valahogy úgy néz ki, hogy a Tesla, BMW, Merci, VW megmondja milyen kémia legyen, milyen méretben (hengeres, tasakos) és jön az aksi gyártó mint pl. a Panasonic, LgChem, CATL és legyártja nekik. Nyilván ezek a cégek is fejlesztenek de úgy érzem ami régen a motorfejlesztés volt a tradicionális autógyártásban az most az akkukémia lesz. Főleg azért mert az autó gyártóknak van meg a rengeteg infó, hogy egy-egy technológia hogy bírja. Gondolok itt arra, hogy hány %-ról indult a töltés, meddig tartott, időtartam, töltési teljesítmény görbe, akkumulátor hőmérséklet, kinti hőmérséklet stb. Ezeket az autók logolják a központba a 4G kapcsolatokon keresztül ami már minden autóban van.
Innen meg várhatnak a technológiára a Hondánál mert a másik autógyár tuti nem adja el nekik, ahogy a Honda se adta volna el a VTEC-et 92-ben mondjuk a Skodának
"aksit meg olyan formájúra csinálják " - e szerintem nem így van. Mivel az akkumulátoroknak kell hűtés, a celláknak fix méretük van, ezért ez nem egy gyurma ami benyomsz bárhová...a gyártási nehézségekről nem is beszélve. Nem véletlen, hogy mindenki egyben egy nagy modulban gyártja és jellemzően az autó aljában helyezi el. Pluginok esetén meg jellemzően a hátsó ülés alatt.
Hát én is arra várok, hátha lesz valami új technológia ami gyorsan tölthető és többet bír. Mert jelenleg ugyanaz az aksi van mint 15 évvel ezelőtt. Annyi történt hogy most már hűtik fűtik is az aksikat és felmentek 700V-ig.
A 9gen civic alapja jó lett volna, ott a tank az első ülések alatt volt, vagy a jazz ahol szintén, és abból lehetett volna a hrv is villany. Az aksit meg olyan formájúra csinálják amilyen kell. Aztán ennyi hirtelen.
2021. október 27. 15:05:19: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33421
Vagy csak kivárnak hogy mi is a valóban jó akku technológia és akkor dobbantanak egy nagyot.
Szerintem a mostani villany autók szart se fognak érni ha bejön egy újabb/jobb akku technológia a sorozatgyártásba.
Aztán persze ki tudja.
2021. október 27. 15:13:50: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33422 2021. október 25. 15:57:16: megválaszolva Tonx + által,
→ #33420
Nem tudom, de 2022-ben feltámasztani bármilyen márkanevet belsőégésű alapokon gáz.
" egy meglévő karosszériába és kész. " - ezt nem tudja megtenni, ahhoz úgy kell tervezni az egész platformot, hogy beférjen alulra az akkumulátor (10-15 cm), meg kell hozzá megfelelő aksi is.
A baj az, hogy most már lassan mindenkinek, még a lemaradó németeknek is, több elektromos modelljük van a portfóliójukban. A japánok egyértelműen legutolsók ebben a témában, még a kínaiak is megelőzik őket.
De adott az E, tudják hogyan kell csinálni, akkor miért nem basznak bele egy nagyobb aksit aztán a hajtást átrakják egy meglévő karosszériába és kész. Más gyártók simán megcsinálják csak ezek balfaszkodnak a hibrid rendszerükkel. Ezzel nem fognak sehova sem jutni. Vagy azt hitték van idejük?
2021. október 25. 14:52:08: megválaszolva Kard 0 által,
→ #33417
Ez sajnos nem így van, nem megy a kettő együtt olyan könnyen. De a Hondának mindegy is, menni fog a lecsóba. Európában biztos, külföldön még kérdéses. Nagyon lemaradtak a villanyosításban. Csak példaként 2021-ben a Németeknél eddig 30% a tölthető autók aránya (fele full villany fele plugin hibrid).
2021. október 23. 22:40:24: megválaszolva Tonx + által,
→ #33416
Ha kicsit is maradt volna a klasszikus tökösségből a Hondánál akkor az Integra név alatt csináltak volna egy villanyautót ebből a négyajtós coupe kasztniból, kb. hasonlót mint a BMW i4, jó feszes futóművel, tökéletes 50-50-es súlyelosztással, kb. 70-80 kWh körüli akkumulátorral. Lehetne vele villogni is, hogy mennyire jövőbe mutató, igazi flagship modell lehetne, mint amilyen a DC2 kettő volt 98-ban. Egy vevő biztos lenne már rá Magyarországon, a személyemben
De tényleg. Életemben nem nyúltam így a váltógombért. Mintha...... na de inkább nem mondok hasonlatot, mert szép nem jut eszembe.
De amúgy lehet dramaturgiailag azt akarták, hogy mindig látszódjanak a sebességek a váltón és ezért van ez a béna fogás, de szerintem nem érte meg, mert tényleg olyan mintha b*zik f*szát rángatnák.
(oké, csak leírtam végül, de nem tehetek róla, rögtön ez ugrott be, mert nagyon gáz, na )
Van egy ilyenem
GMB Waterpump, elvileg Integrához való, új, de lehet vagy 15 éves. Régen rendeltem aztán nem lett felhasználva.
Ingyen adom, aki elsőre jelentkezik érte az viheti (de vigye is el és ne lefoglalózza aztán hónapokig nem jelentkezik )
Sziasztok!
Megfordult a fejemben, hogy megválnék imádott integrámtól???? amennyiben lenne rá komoly érdeklődő, és amíg megvan a kiszemelt méltó utód.
Hibája: csomagtér teleszkópokat cserélni kell mert elgyengültek, nem tartja meg a csomagtérajtót.
Teljesen gyári, a futómű kivételével (Ksport)
Kasztni, futómű, fék, gumik, motor, váltó, kuplung rendben. Röviden.
Komoly vételi szándék esetén érdeklődni privátban, vagy +36306773099
Irányár: 3,2M