askme4parts (nem küldte a terméket, 18.000,- forintot bebuktam s még neki állt feljebb) trudy500 (hazudozik az árakat illetően s fenyegetőzik). tomtop_digital (Nem küldte újra a hozzá visszakerült árut)
Elvileg csak eladasnal nem oda megy a penz hanem kozvetlen.
Vasarlasnal a fizetesnel engedte valasztani a paypalt.
Az lenne meg kerdesem,ha a oaypal szamlan nincs semmi,csak a kartya hozua van rendelve es a paypalt valasztom fizetesnek automatikusan von le a kartyamrol es fizeti paypalon keresztul?
Most siman bankkartyaval fizettem,de jobb szeretnek legkozelebb paypallal.
Koszonom!
2021. december 12. 12:35:30: megválaszolva grego + által,
→ #6746
Ebay fiok regisztralasaban elakadtam,ebben kernek segitseget.
Csinaltam fiokot,paypalt is.de nem engedi a paypalt beallitani,csak hitel/bankkartyat.azt irja egyik helyen,hogy nar nem lehet hasznalni csak a regieknek maradt.
Masik helyen meg ott volt tegnap,csak kiszurkulve.ott azt irta a checkoutnal lehet majd valasztani,de mostanra onnan is eltunt.
Mi lehet a megoldas?nem lehet mar csak bankkartyaval fizetni?
Koszonom
2021. december 12. 12:18:06: megválaszolva grego + által,
→ #6744
Véletlenül kitöröltem a monológom ,na még egyszer.
Az ebayes rendeléssel nincs gond,a termék tényleg nem működött rendesen,vissza küldtem,azért próbálkoztak,hogy "biztos feladtam a csomagot" ,és erre linkelte a képernyőképet,hogy a csomagküldőnél a csomag visszaküldött és átvett állapotban van.mert írták,hogy ők nem találják a raktárban,az viszont már nem az én gondom innentől.De a biztonság kedvéért csináltam egy elcsomagolós videót is ahol látszik,mindent beleraktam és még az sincs,hogy a "garancia matrica el van tépve".
A másik csomag tényleg nem jött meg,ali is lekövette a tracking számot,és jogos a visszatérítés.Viszont paypalon se találtam sehol azt a kifizetést,a cég aliról már rég eltűnt,szóval azt már baszhatom...A rendszer nem küldött semmit,sehova.Nem kértek semmit sem.meg is lepődtem,hogy megnézték és "aha nincs sehol a csomag" és máris elbírálták a javamra. Mondjuk ez tök egyértelmű.Egy meg nem jött csomagról képet készíteni az elég nehéz lett volna ebben az esetben.
Aggódtam 2 csomagért,igazából most már csak egyért.Az egyik egy 120A-es bms,az már megjött.ott is nagy nehezen lett tracking szám,de mire azt frissítették volna,már itt volt a cucc.A másik az 8db 200A-es lifepo4 cella,hasonló sztori,de az már úton van.
Persze bosszant,hogy amit rendeltem aksikat azok meg nem jöttek meg,nem csak a pénz miatt,hanem mert ténylegesen kell a cucc.
A másik dolog amit nem értek,hogy a visszaküldés 4-5 napjában semmi,belépek megnézem semmi,kilépek írok ide,majd visszalépek és már ott van. Itt ha utalás van vagy valami,csak másnap este 7 után látni a számlán,hogy megjött.itt ez így megy.
A jövő héten be kell mennem a bankba,mert lett egy változás a 2 bankkártya helyett most már egy van,azt viszont nem tudom a paypalhoz hozzá rendelni.
Eddig volt egy szervíz kártyám ami csak pénzfelvételre jó a bankautomatából és csak itt.Meg volt egy vásárlós kártya amit időnként fel kellett töltenem.Most megszűnt az a kártya de a "fülön" ott van a pénz és nem tudom levásárolni se így,se úgy.Szóval ezt majd rendbe kell rakniuk a bankban.
Céges vásárlásnál lehet működik, de nekem pl magánszemélytől való vásárlásnál nem tértettek !
Az össze levelet, képet elküldtem a paypalnak, hogy hiányos az áru és ezt az eladó is elismerte nekem a levelezés közben, és hogy majd utólag küldi a hiányzó részeket!
Na se a hiányzó részek nem érkeztek meg sem a 400 eurom..... ettől független ugyan úgy szoktam vásárolni kintről, de benne van a pakliban, hogy bszopja az ember!
Mint ahogy a jelenlegi példád is mutatja, visszakapod a pénzed, ha rendesen megreklamálod.
Ha korábban volt visszaigénylésed, és nem utalták vissza az összeget, és ha már kicsúsztál az időből...akkor azt az összeget elbuktad. Gyakran a rendszeren belül visszakérdeznek, hogy konkrétan mi is a reklamáció oka, meg képeket kérnek a csomagról, meg a termékről (ha egyáltalán megérkezett a csomag). Ha ezekre nem reagálsz, ott meg is akad a dolog. Hasra ütésre nem fogod visszakapni a vételárat.
Ritkán, de nekem volt olyan is, hogy telefonos applikációból nem engedte végigcsinálni a reklamációs folyamatot.
Eddig ami nekem nem érkezett meg és ügyet nyitottam, annak az árát visszakaptam (ha szállítási költséggel volt, azzal együtt).
Ami meg "tévesen" ért ide, annál meg arányosan kaptam vissza pénzt. 7 darabos csipeszkészlettel volt olyan, hogy csak 1 db-t küldtek. Megreklamáltam, képeket kértek, még olyan képet is, hogy mérlegen mérjem le a csomagot, aztán arányosan a hiányzó 6 db árát visszautalták.
Tavaly év elején egy lámpából másik típust küldtek. A drágábbik helyett az olcsóbbat kaptam, végül a különbözetet visszautalták. De ehhez képek kellettek nekik, hogy ők is egyértelműen beazonosíthassák a küldeményt.
Üdvözlet mindenkinek!
Első sorban azokhoz szólnék akik rutinosak ali,eby,paypal meg nem érkezett visszatérítésekben.
Már bele untam,hogy elvesznek dolgok és a pénz...hát az sose jön vissza.Akkor sem,mikor ali azt írja a vita után,hogy visszatérítés ami 15-20 nap.Na most nekem van egy ilyen sztorim és már egy hónapja ott virít,hogy visszafizetés de se a paypalra se máshova nem jött pénz.Ha rányomok alin a segítség menüpontra az olyan kínai,hogy a gugoló fordító baszik lefordítani,nem,hogy magyarra de semmilyen más nyelvre sem.
A vásárlásoknál odafigyelek arra,hogy az eladó ne fél éve legyen fent az oldalon,legyenek pozitív és negatív értékelései is,pozitívból előny ha német zászlós.
Ilyenkor mit lehet csinálni?
A másik dolog amit nem értek,hogy most vissza küldtem egy hibás ponthegesztőt (lecsapkodta a 16C kismegszakítót is),és sikerült elérni,hogy a pénzt vissza utalják.Paypalon:
Ott a plusz,de a pénz sehol!Bankszámlán sincs.Úgy kaptam vissza,hogy azt nem tudom még egyszer elkölteni,csak ott vannak a számok.Erre mi a magyarázat?
Kicsit bosszantó,hogy nagy nehezen az ember vissza szerzi valahogy a pénzét,ami aztán olyan mint egy marék fing.Így semmi értelme a paypalnak.Vagy várni kell itt is hónapokat?
Elvileg az eladónak kell engedélyt adnia neked, hogy megvehesd az árut, annak ellenére, hogy nem szállít ide. írd meg neki, hogy Global shipping-gel lenne az áru hozzád szállítva, így engednie kéne.
De ha nem engedélyezi, akkor nem tudom mit lehet csinálni, lehet semmit, mert joga van eldönteni, hogy az áruja elhagyja a határt/országot avagy ne.
De halál biztos nem vagyok benne, ha nem derül ki, akkor próbálj az eBay-től megoldást kérni, hogy ilyenkor mi a pontos teendő, illetve hogy lehetséges-e egyáltalán ilyen esetben a dolog.
Yakumo és Locutus, nagyon szépen köszönöm a segítségeteket, így már egészen érthető.
Az egy gondom: amerikai az eladó és kijelentette, hogy nem fogja külföldre postázni az árut - ekkor jött szóba az eBay Global Shipping. Ami még felmerült, hogy hiába tettem be a kosárba az árut, nem tudom fizetni, mert írja, hogy erre a címre nem szállítanak. Ez esetben tudjátok mi a teendő? Köszönöm szépen.
(Egy Civic Ferio szárnyat szeretnék rendelni)
2021. október 21. 18:17:40: megválaszolva Tonx + által,
→ #6734 2021. október 21. 17:14:01: megválaszolva Yakumo + által,
→ #6733
2021. október 21. 13:15: Szerkesztve -Törölt felhasználó- által, megtekintés
Ismerős leírás és történet. Sajnos ez van, úgyis te unod meg a végére. Mi is amikor megreklamáltuk a jogtalan visszaküldésüket, akkor az volt a "vizsgálat" és bejelentés eredménye, hogy "jogtalan" a reklamáció, mert nem történt meg részünkről az adatküldés.
Tehát nem jó a rendszerük, nem kapják meg amit beküldesz (másik ugyanígy intézett csomag megérkezett gond nélkül....) és még te vagy a paraszt. Ekkor mondtam, hogy akkor elmennek a k*rva anyjukba és úgy kerülöm azóta ahogy tudom.
Talán kb. fél év múlva majd lesz valami normálisan működő rendszerük, logisztikájuk erre az új helyzetre (nem lesz ) de addig ez lesz. (meg utána is )
Igen tudom, vagy tíz levelet váltottam velük (még a termékeket sem értették hogy mik azok), nem igazán érdekelte őket, kértek valami számlát arról az import charge-ról, és annyi látszott, hogy az valami cégnek lett kifizetve. Később kiderült hogy sok egyéb dolog is el lett ott cseszve amúgy és azt mondták, hogy a reklamációhoz is be kell fizettek aszzem tízezret, addigra már belefáradtam és lett közben egy másik ügyem is velük, egy garanciába kiküldött termék, amit a csehekhez küldtem, de taiwaból kaptam a cserét, és nem tudtam bemutatni a dokumentumot amivel az Eu-bók ki lett küldve a csomag, mivel nem is én küldtem ki ekkor feladtam az egészet...
Bocs, de akkor azt neked ugyanúgy elb*szták. (itthon persze)
Mivel kifizetted az import charge-ot előre, így nem szedhettek volna be vámot tőled már. Nem tudom mikor történt, de ha nem régen, akkor meg kell reklamálni.
szerk: Bár, ha kifizetted, akkor kb. veszett fejsze nyele.....
Én amerikából rendeltem global shippinggel, nem votl semmi gond. Ahogy irják is előre fizetsz mindent, aztán csak várod a csomagot. Bár a tracking kicsit béna volt, mert amerikából csak amszterdamig működött, aztán egyszer csak több nap semmi után felbukkant a csomag az ajtóm előtt
2021. október 21. 13:11:53: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #6732
Hát nemtom. Nekem "import charge"-t kellett fizetnem automatikusan amikor megvásároltam a terméket (és a számlán nem a DHL, Fedex vagy ilyesmi szerepelt, hanem kb a Fütty Imre kft, és ők rendelték meg a szállítást, utána még ezt az összeget is megvámolták nekem...
Az biztos, hogy a Global Shipping programmal olyan dolgokat is meg tudsz venni amit az eladó amúgy nem szállított volna ide.
Kb. annyi, hogy a vámolást intézik helyetted és előre. Magyarán lényegében ki lehet vele hagyni a mostani nyomorult egy "aktivitást" mutató magyar vámot, de főleg a magyar postát.
(a jelenlegi helyzetben, egy csomagunkat már konkrétan visszaküldtek, csak úgy és semmi indok, pedig be volt nyújtva/küldve minden papír a vámoláshoz. Az utólagos "indok" annyi volt, hogy nem volt meg az adatküldés a részünkről. Aha, anyád p*csája, nagyon megvolt, csak a nyomorék rendszeretek nem működik. Kettő: Pár napja kaptunk meg több csomagot, ami már nyáron itt volt, csak mostanra sikerült kiböfögnie a magyar postának.....)
Értem én, hogy ebben az évben volt ez a "mindent megvámolunk" átállás, de azért véleményem szerint bevehetik jó mélyen.
Na szóval ezt hagyod ki a globál shipping-gel, szerintem JÓ dolog. Kifizeted előre a vámot, stb., kihagyod az itthoni gyökérséget, gyorsabban megkapod, amit rendeltél, örülsz.
Egyetlen story-m van ezzel kapcsolatban az ismeretségi körből, amikor az itthoni vám/posta az ilyet is megállította és kérni akarta a pénzt avagy vámot. De ez még tényleg az elején volt és akkor is el lett nekik magyarázva, hogy mi is ez, ("ki lett már fizetve minden, b*zdmeg, ne akard már kétszer beszedni") és lőn világosság, elengedték, másnap meg is kapta. (Fedex vagy DPD-vel)
Engem egyszer tettel lóvá egy olyan accounttal, ami 99+%-os pozitív feedbackkel, sokezres eladással, a termék soha nem érkezett meg, viszont az eladó kb 30 napnál rámírt, hogy bocsi, ***valami kamu duma betegségről*** nem tudta feladni a cuccot, de most feladja (az ebay reklamáció 30 napos határidejéből kicsúsztam így) persze sosem érkezett meg, és mivel akkor még balga módon vagy bankkártyával vagy money orderrel fizettem buktam a pénzt. Aztán megnéztem, hogy az eladások ilyen pár centes műköröm izékből tevődtek össze, aztán az 500USD-s dolgok persze már nem érkeztek meg. A userről a neten honlapot iscsináltak akkor, sokakat átvert, ezt is megtaláltam később...
Ja és most is volt két vicces sztori: megnyertem egy licitet, várom az invoice-t, erre kb 1 nappal később jön hogy az order cancelled, nézem az okot: 'Buyer asked to cancel the item(s) in this order.' Hát én biztos nem kértem. Ráírtam az eladóra, persze nem válaszolt, és törölte az eladó termékeit. Egy dolog zavar, hogy ezt nem tudom sehogy jelezni az ebaynek és feedbacket sem tudok írni, mert az ebay szerint én visszavontam a rendelést, nincs ott a termék a listában....
Utána meg volt egy olyan, hogy fizetek. erre jön rögtön az üzenet, hogy "the seller has cancelled your order because you didn’t pay"... Írtam az eladónak, hogy mivan, fizettem, kell a termék, írta, hogy ő is látja az üzenetet, nem tudja mi van, küldi a terméket. Hát erre kíváncsi leszek...
persze.. Komolyan, a megérkezési rátám is iszonyatosan jó, 100 rendelésból max 1 szokott elveszni, teljesen rendben van minden...
Persze futok bele szar dologba, de erről jut eszembe hogy faterom ül a székben meséli hogy az ő autójával nincs gond soha, és nem kell sűrűn tankolnia. És igaza van, mert a legnagyobb baj az lett vele hogy nekitolt egy talicskát így 2 év alatt már nem sérülésmentes a kocsi..
Ez ilyen, a rendelések mennyisége alapján nagyobb esélyem van szarba belefutni, de a statisztika márcsak ilyen.
tevedtem megnézni nem tudom de ha all orders és 30 / pagere állítom akkor 91 oldal van.
Akkor a 4000 körüli az ebay még az ali mellé
Csak szeretem ha a dolgok gördülékenyen működnek.Nincs faszolás itt,meg ott,meg ide menj,oda vigyél ilyen papírt,akkor nem jó,nyomtass másikat,azt vidd vissza,akkor egy tök másik ügyintézőnek megint el kell magyarázni,hogy mi van...
Az pedig egyértelmű,hogy ha már valamiért egyszer fizettem,ugyanazon a jogcímen ne kelljen már még egyszer.
Főleg,ha a tétel nem a filléres kategóra.Most úgy néz ki,vagy is lóg egy projektnek a lába a levegőbe amihez kell 750 db 18650-es aksi .Abban ugye egyetértünk,hogy itt már nagyon nem mindegy,hogy mennyi az amit 2x vonnak le.
2021. augusztus 1. 11:08:43: megválaszolva grego + által,
→ #6720
Nekem tök8. Én nem szoktam ezekből ekkora problémát csinálni mint mondjuk te meg itt páran.
Nekem sose volt problémám, se a Postával se mással egész életemben.
Mint laikusként.2020-at írunk,mindenre van app,csoda hiper kütyü és nem voltak képeske fél évvel korábban tesztelni a rendszert?Szimulálni akár egy sw programban,mert ott még a tejeskannában lötykölődő folyadékokat is lehet.
Nem tudnak megoldani egy exel táblázatot?Régen a kafetéria elején már a cégnél volt.Ez tizen valahány éve történt.Beírtad a rovatokba,hogy mennyit szánsz rá és a végén vagy kidobta,hogy jó vagy azt,hogy valamit csináljál,mert összeférhetetlenség van.
Itt meg egy rovat az árú érték,még egy rovat a posta költség a harmadikba meg kidobja,hogy a parasztnak ennyit kell fizetnie + a kezelési költség.Ez olyan bonyolult lenne a mai világban?
Most meg az van,hogy az egyik ennyit fizet,pedig fizetnie kellene rá pluszt,a másiktól 2x vonnak,a harmadiktól vastagon vonni kellett volna,de tőle nem vontak.
Nemigazán értem,hogy ezt ,hogy fogják majd később rendbe tenni,mikor már most is látszik,meg előre is tudták,hogy ez így szar.Ha nem akkor az azért van,mert megint a rokonság,haveri kör ül a döntést hozó pozíciókban azok helyett akik tudják is,hogy mit csinálnak.
Én már évek óta elkerülöm a magyar postát,amit lehet futárral küldetek,vagy küldök.
2021. augusztus 1. 10:53:09: megválaszolva grego + által,
→ #6718
Ez egy újabb bizonyíték,hogy a magyar posta vám,áfa,tréfa kezelése pénzfeldobás,szimpátia és munkakedv alapon működik.
Egyszerűen nincs olyan,hogy ha rendel valaki ugyanolyan terméket,ugyanattól az eladótól,ugyanazon a napon akkor mindkettőre ugyanakkor lesz az áfa is. ez szerintem a totális fejetlenség.
2021. augusztus 1. 09:49:52: megválaszolva grego + által,
→ #6713
Fura! Nemrég rendeltettem egy haverommal Aliexpressről spéci kétoldalas ragasztót a kocsihoz, kb. 10 ezer HUF értékben ami Kínából jön ingyenes szállítással.
A Posta PDF-ben küldött kimutatása alapján:
VÁM: 0 HUF
ÁFA: 0 HUF
kezelési költség: 399 HUF.
Köszi az infót!Hát ez elég rapszódikus. Azt hiszem teszek egy próbát,hátha idekint normálisan működnek azok a dolgok amik amúgy otthon nem.Főleg a vám témakör.Itt elintéztem 10 perc alatt alatt azt ami otthon telefonálások,emailek,nyomtatvány kitöltések,mindez kb egy héten keresztül,mire kifizethettem a vámot és útnak indították a csomagom,ami utána már 2 nap alatt kézben volt.
De lehet beugrok a vámoskhoz és megkérdezem,hogy itt mi a szitu.Kell e VAT-juk után még egyszer tejelni?
Ha most rendelek valamit aliról,ott a fizetés elött,ahol ki írja tételesen,hogy posta,termék ára,most már van egy "VAT" rovat is,amire ráhúzva az egeret azt írja,hogy az EU szabályok miatt a 150 € alatti értékeknél ezt felszámolják.Ez azt jelenti,hogy ha megjön a csomag akkor már nem kell szarozni a postán?Vagy a posta még egyszer lehúz?
Egyet nem értek. Ha veszek valamit kintről és úgy veszem, hogy elővámkezeltetem, akkor mi a f'sznak kell megállítania a gyökér vámnak mégis, hogy KÜLÖN kifizessem nekik azt a 399Ft-ot?
Így elveszik az egész lényege, mégpedig az, hogy eddig így lehetett "kikerülni" az itthoni vámkezelés tökölését és a leggyorsabban kaphattuk meg a csomagot. (mégis ugye be volt fizetve minden)
De most nem, azt is megállítják, csakhogy azt a rohadt 400 vagy utánvételesen 800Ft-ot külön fizessed be nekik. Mekkora gyökérség, de komolyan. F'sznak nem lehetett azt is belefoglalni a vásárláskor való befizetésbe és megmaradt volna az értelme, akadály nélkül jönne a csomag mint eddig.... Doh.
Ez az egész ebben a formában nem hivatalosan zajlik. Onnan kezdve, hogy telefonon értesítettek a helyzetről. Ez már eleve ritka, illetve nem is tudom, hogy szabályos-e.
Az elv: az ügyfelet nem értesítjük, hanem kész tények elé állítjuk. => Kimegy a szajré házhoz, ahol a postás közli, hogy kér még kp-ban a termék árának megfelelő összeget. Ekkora a paraszt megrökönyödik, és vagy kifizeti, vagy nem veszi át a terméket (amit később visszaküldenek a feladónak, vagy ellopják, vagy megsemmisítik, vagy akármi). A történet kb. itt szokott véget érni, szerintem senki nem ment még ilyen messzire hasonló ügyben, mint én.
Hivatalos útra egyelőre nem terelem, mert akkor a hatóság mozgástere is szűkebb. Igazából a vámos jóindulatán múlik, hogy hova engedi tarifálni ezt a két nyamvadt kereket. Még egy papírt várok, amivel talán sikerül meggyőzni, és el van felejtve.
Ha mindezt írásban teszem, hivatalosan, akkor leszűkülnek a lehetőségek az ügy gyors lezárására, és hónapokig tartó kínkeserves levelezés kezdődik.
Mi az a felderítési darabszám?
Hogyne lehetne! Kötni kell az ebet a karóhoz ès mindenről HIVATALOS, ÍRÁSOS èrtesítèst kell kèrni!!! Aztán ha mègis szórakoznak, azonnal nekik kell menni.
Odáig már sikerült eljutni, hogy keréknek akarják tarifálni, nem lánckeréknek meg szabadonfutónak.
Viszont kerékként is van két vámtarifaszám. Az egyik 11-re végződik, ide tartozom én is, mint magánszemély, és 4,7% a vám, 27% áfa.
A másik 19-re végződik, erre van 48,5% uniós antidömping vám, erre áfa, erre még (talán) 8,5% magyar vám. Mindenképpen ide akarják tarifálni, csak azt nem igazán tudják elmagyarázni, hogy miért.
Sikerült már beszélnem több, aktívan praktizáló vámossal is, egyik sem érti. Magánszemélyként, havi 300 darab importál mennyiség alatt a napnál is világosabb, hogy az 11-re végződő a nyerő és a helyes eljárás.
Egyébként a témában az elmúlt két hét alatt gyűjtögetett információk alapján szerintem görögdinnyeként is levámolhatnák, a lőtéri kutyát nem érdekli.
durva.. Régen nekem is volt ilyen, 700e ft nyi számítógép alkatrészt ruhának tarifáltak.. Megmondták vagy nem engedik át a vámon vagy a számítógép az RUHA.
Végülis ruha lett, így a 0 vám helyett magasabb összeget fizettem, később ellenőrzést tartottak nálam, megállapították hogy a számítógép nem ruha, így a vám visszajárna de mivel elfogadtam a vámos zsarolását, ezért megbüntetnek a vám mértékével megegyező összegre... így azt visszakapom de be is fizetem, mert bünti van.
Külföldön is benyomták,hogy Júli 1.-étől a 22€ alatti cuccokra is rárakják az áfát!Ami itt 19%,az azért mégse 27!
Engem csak a fizetés macerája fog érdekelni.Be kell mennem minden csomagért a postára és majd ott kifizetek 30-50 centet vagy 1-2 €-t?Erről nem találtam idekint semmi információt.Azt egyik cikk sem írta meg,csak azt,hogy basszák a fillért ők is.
Hol tart az ügyem? A múlt héten nem keveset társalogtam a NAV-val telefonon. Ez a rész egyébként elég kellemes csalódás volt, mindig felvették a telefont, és mindig segítőkész, viszonylag konstruktív emberkékkel sikerült beszélnem.
Az egyik hely a NAV Szakértői Intézete (egy komplett labor), ahol minden féle okos emberek dolgoznak (mérnökök, vegyészek, orvosok, stb.). Nekik a feladatuk többek között a vámtarifaszámok meghatározása is.
Telefonon jól megbeszéltük, hogy az általam rendelt termékre az xy VTSZ (vámtarifaszám) helytálló: "szerelt kerék belsővel, abronccsal, lánckerékkel vagy ezek nélkül" (hisz ez is van a dobozban, ki is lett bontva, mint megtudtam).
Ezt megírtam, illetve telefonon is elmondtam a postán a vámügyintéző (egyébként szintén nagyon rendes, segítőkész) hölgynek, hogy ezzel a számmal vámoltassa.
Pár óra múlva hív, hogy a vámos kéri az áru áttarifálását yz-re (="kerékagy szabadonfutó lánckerékkel), aminek köze nincs az áruhoz, viszont vonatkozik rá a büntetővám.
Most megpróbálom írásban is kikérni a Szakértői Csoport állásfoglalását, amit amúgy ingyen kiad és kötelező érvényű, viszont ahhoz, hogy ezt hivatalosan kérjem, valami irgalmatlan mennyiségű űrlapot, ilyen számot, olyan engedélyt, stb-t kellene kitöltenem, igényelnem a nav-os űrlapkitöltő programokon meg egyebeken keresztül.
Most megpróbáltam e-mailben, hátha.
A néni amúgy azt mondta telefonba, hogy most, hogy már el lett indítva az eljárás, nem lehet visszatáncolni (végső esetben), amit mondjuk én nem igazán akarok elhinni.