Ennyi szép 4 gen fotó után jövök tömegoszlatni a roncsommal
(melók miatt lassan halad a project... )
Megvan 12 éve, állt most sokat, gyakorlatilag mindig meglepődök rajta, milyen alacsony, egyebek, mai napig rácsodálkozok a formájára. És ez még bokorugró, na meg rakéta. Meg hogy stílusa van ennek a formának, nem a giccses - mai divatos. Meg hogy az összes 30 éves kezelőszerv mint a műszer. Meg a váltó... meg a stb...
És még ebben az állapotában is, megállok valahol, körbenézik, meg kérdezik.
Nem tudom miért, de eddig bennem valahogy nem "ült le" az info, hogy neked is ilyen f*sza Accord-od van.
Bár tuti nem mutogattad annyit mint SzabóL kolléga. Pedig jó lenne
Voltam műszaki vizsga előtti felmérésen, mondom megnézzük úgyis régen volt hasonló vizsgapadon. Nehogy meglepi érjen. Fékpad, lengéscsillapító, futóműfeszegető, alsó kukkolás. Íme a lista, amit felírtak, hogy cserélni kell.
Jó, mondjuk van egy lyukas kipufogódobom is, de azt sikerült valami spéci ragasztóval beragasztani (ideiglenesen, míg nem találok valami csendes morgót) így hangja sem volt, nem is szóltak rá semmit. Bár szerintem csendes hangja miatt észre sem vették
Egy oldtimer korú kocsinál a rozsda és fényezés hiányossága nem szégyen, nem is rozsdának nevezik, inkább patinának! A rozsdát szégyelljék a húsz évnél fiatalabb kocsi tulajdonok!
Szóval ívek, szélvédő tetején kasztnismunka, motorcsere, lökösök, szinte minden elemen fényezés... jól áll neki a távolság, maradjunk annyiban.
mi változott? régen ment a képlinkelés.
Úgy legyen...
Amúgy... feltettem végre a gyári toldatot. Mindig eszembejut, hogy került hozzám, azért nem semmi a fórum.... Ha jól rémlik, pont Szabó Laci intézte, de ez non-fl, az övé meg fl. Tőle valahogy Misi84-hez került, ő meg "hozzámvágta" M5 Auchan parkolóban... nem fogadott el érte pénzt. Köszi mégegyszer!
Sziasztok! Mai naptól egy Accord-al több vannaz utakon, tegnap sikeresen levizsgázott, ma pedig forgalombahelyezve; több év állás után. Zűrös két èv van mögöttem, nekem ez most nagy szó.
Ami meglepő volt, a hosszú àllás után majdnem símán ment át a műszakin, fékek, futómű full rendben, mondjuk jobb első kerékcsapágy kuka. Nem is értem, műszakin miért nem nézik. Kipura azt mondták, nagy (badarság...), meg kifúj. Javítva, szóval gurulunk. A java még most jön, de jó lesz!
Számszerűsítettem az Accord vezérléscsere projektet, hátha valakinek érdekes lehet. Megadtam az akkori árakat és forrásokat, de ez azóta változhatott. A kiszállítás többnyire ingyen volt, de párezer forint azért ebből is összejött a végére. A cserét úgy csináltam, hogy a motort kiszedtem a helyéről, így volt pár olyan költségem, amit a nőgyógyász kézügyességgel rendelkező társak elengedhetnek (például váltóolaj, szimmering a wandlerhez), illetve akadtak olyan dolgok is, amiket „ha már ennyire szét van szedve és hozzáférek” alapon kicseréltem, hogy a későbbiekben ne legyen vele szívás, meg persze összevontam az aktuális időszaki szervizzel is.
A folyamatokat nagyon jól végig viszi a gyári szerelési útmutató, ezért én mindenképpen ajánlom, hogy ha valaki ilyesmibe vág, szerezze be előtte, én utólag nem tudnám kellő részletességgel feleleveníteni. Ha jól emlékszem, én az emanualon keresztül jutottam hozzá, de kb egy-két oldallal visszább be is van linkelve. Nekem egy bakim volt közben, ezt szerencsére időben észrevettem: a főtengelyre nem toltam be teljesen a fogaskereket először, nem pattant a helyére, de átforgatásnál kibukott a dolog. Nagyon amatőr hiba, de benne volt a pakliban, mindent kétszer ellenőriztem, így nem lett gebasz.
A szereléshez nem kell vezérlésrögzítő, mert nagyon praktikusan van kialakítva minden, célszerszámok közül egy hosszbordásszíj feszítőgörgő lazítót használtam, gömbfej kinyomót, illetve egy főtengely szíjtárcsa lefogatót. Utóbbi erősen ajánlott, mert kb. kétméteres erőkar kellett a lazításhoz. Volt kölcsön zsiráfom, vettem hozzá balanszírozót és egy motorforgatót, a kettőre együtt kb. 30 ezer forintot költöttem (áfa nélkül). Ha a féltengelycsukló porvédő is cserére szorul, akkor ahhoz is meg kell venni a célszerszámokat. Nekem a feszítős-hajtogatós nem jött be, inkább a CLIC-R-re szavaznék.
A be nem tervezett alkatrészek nálam a stab.pálcák, féltengely gumiharangok voltak, de érdemes készülni VTEC szelep tömítésekkel, leömlő tömítéssel, mert kiszedve sokkal egyszerűbb cserélni. Emellett volt pár olyan alkatrész is, ami az én kocsimon megadta magát, például a szelepfedélre illeszkedő kartergázcső már viseltes volt, rendeltem újat, az alsó fém vákuumcső kezdett korrodálni, a gumi szívócső megrepedt, és csak szétszedésnél derült ki. Volt még pár apróság (bilincsek leginkább), amik kezdenek korrodálni, műszakilag rendben vannak, esztétikai szempontból nekem már szúrja a szemem, de több, mint egy hónap a szállítási ideje, ezért végül nem rendeltem meg.
A bruttó ráfordított idő nálam nagyon sok volt, de ebben közrejátszott az, hogy már nem ott élek, ahol szerelek, nagyon limitált a szabadidőm, és elég sokat elvett az időközben felbukkanó újabb cserélendő alkatrészek begyűjtése különböző helyekről, kijárkálás, átöltözés, szerelés után kimosakodás, ismét átöltözés, visszaút stb. A tényleges szereléssel eltöltött idő alapján szerintem nagy rutin nélkül is belefér egy hosszúhétvégébe, ha valakinek minden alkatrész és szerszám rendelkezésére áll. Nekivágnék másodjára is, de csak úgy, ha sokkal több időm van. Vagy ha egy K24-et kéne beswappolni.
A kiadások:
Vezérműlánc készlet (FAI TCK189NG, 55.542 Ft, eBay)
Vezérműházfedélben lévő tömítések (Ajusa, 77005400, 3.865 Ft, Kovács Autó)
(Főtengely szimmeringből vettem külön Reinzet, 81-40028-00, 4.794 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj (Gates 7PK1760, 7.671 Ft, Kovács Autó)
Hosszbordásszíj feszítőegység (INA 534 0261, 24.958 Ft, Kovács Autó)
Első stabilizátorpálcák (Nipparts J4974024, J4964024, 2.839 Ft, Kovács Autó)
Olajteknő (Polcar, 3833MO-1, 8.220 Ft, Kovács Autó)
Wandlernél lévő tömítés (ha forgatóra szeretnéd tenni a motort, és automata váltós, összeszerelés előtt le kell cserélni) (gyári Honda, 91302-P7A-003, kb. 1.700 Ft)
Automata váltó olaj (4 l, gyári Honda, 34.892 Ft, Zsemito/Kovács Autó)
Motorolaj (Motul 8100 X-Cess 5W40, 10.210 Ft, Kovács Autó)
Hűtőfolyadék (5+1 l, gyári Honda, 12.018 Ft, Zsemito)
O-gyűrű a hűtővízcső gyorscsatlakozójához (gyári Honda, 19507-RAA-A01, 1.698 Ft)
Olajszűrő (Hengst H97W05, 1.345 Ft, Kovács Autó)
Pollenszűrő (MANN FP 2358, 7.094 Ft, Kovács Autó)
Levegőszűrő (MANN C 3434, 4.183 Ft, Kovács Autó)
Tömítőpaszta az olajteknőhöz és vezérlésfedélhez (Reinz 70-31414-10, 1.899 Ft, Kovács Autó)
VTEC szelep tömítések (Elring 651.300, 652.440, 4.246 Ft, Kovács Autó)
Leömlő tömítés (Corteco 460129, 3.077 Ft, Kovács Autó)
Kartergázcső (gyári Honda, 17153-RAA-A00, vagy A01, 5.390 Ft)
Gumi szívócső (gyári Honda, 06172-RBA-305, kb. 26.000 Ft)
Váltótartó bak (Febest HM-063, 10.869 Ft, Autodoc – manuálisé más!)
Vákuumcső (gyári Honda, 50942-SEA-E00, 4.605 Ft)
Üzemanyagszűrőt (kombihoz 15010-SED-003, anno 12.198 Ft, most 26.536 Ft) én nem sokkal előtte cseréltem, ahogyan az automataváltó-szűrőt (Nipparts N1364000, 5.988 Ft) is, így ezekhez most nem nyúltam.
Mindent összevetve nekem kb 240.000 Ft-ban álltak meg az alkatrészek, de ez lehet ettől kevesebb, vagy több is, váltó típusától és komplikációktól függően.
De, látszik is, az aksi negatívja leszedve, csomagolva, pozitív csak csomagolva.
Nem lett áztatva, generátorra sem köpettük, ez a lényeg, nem szoktam így kimosni, ez a kocsi most volt először.
Ja és utána ki lett fújva levegővel, kis várás utána indítás, pöccröff.
Anno a civicnél gyertyáknál itattam a vizet.
Semmi baj nem lett, mindenki nyugodjon le a ....
Én sem rúgom neki nyáron.
2021.09.05. Hungaroring autós nyílt nap
Időkép 23fokot mutat jelenleg, nagyon ideálisnak tűnik.
Végre fent vannak a R888R-ek, ha többre nem is de egy karikára felnézek.
Kakucs egyáltalán nem vonzz, nagyon kicsike.
Nem vettem észre, hogy folyna, de vagy képzelődök csak,de valami hangot hallok (mintha "sírna" valami ,de nem a szervóból jön) . Ezért kérdeztem tapasztalatból esetleg valakiknek kellett e már cserélni?
a hrv volt ilyen, hogy visszakaptam fatertól és gondoltam használom míg szét nem esik (stressz teszt).
Nyár volt 37 fok, el kellett rohannom majd egy nagy német autópályás emelkedőn ment a klíma maxon, emellett padlógázzal mentem fel 170et még az 1.6os motor vitte, a fordulatszámmérrő nyugodt 6000-6200on pihent, és a víz mutató ment fel.
Gondoltam kipróbálom a javítást 7000 ft ért egyik webshopban volt hűtő megvettem, és egyedül kicseréltem.
A hűtőt kiszedve amikor ledöntöttem a lamellák kihullottak, szó szerint seprűvel szedtem össze.. Utána újra teszt, a vízhőfok mutató meg se mozdult.
nem hiszem hogy az accordban nagy tétel lenne, lesd meg hogy nem hiányoznak e lamellák, ha igen mozgasd meg kézzel. Ha porlik akkor csereérett, mivel az alu és a só nem barátok, megeszi a só azt annyi. AZ accord nem az az autó aminek elmelegedne a vize, sőt nekem amikor tönkrement az egyik ventilátor (kettő van rajta, és csak az egyik ment) az se tudta megzavarni.
Nem rossz ötlet, tekintve hogy 320e km van már benne
Pályán 4 mért kör után kezdett feljebb kúszni a víz, utcán még nem tapasztaltam soha hogy melegedne.
cseréld ki a hűtőt talán ugyanaz van ami nálam volt (nem accordnál) hogy porlad a hűtő és már nincs annyi lamella mert a fele kihullott
Filléres dolog, azt nem szaladgál a vízhőfok mutató.
Pedig voltam már. Posztom is volt, igaz már több mint három éve
2:32-t mentem azt hiszem, utcai gumi, eibach rugo meg reflash volt, ebc fékkel, bár akkor még csak sárgáztam. De azóta se mentem mert öreg autó már ez. Melegedés, a forróság megölné csak. Vizem már függőlegesen állt, akkor az olaj mennyi lehetett. Nem kisérletezek vele meddig bírná. Pedig kurvára mennék. De majd ősz fele max egy Kakucsringre kinézek, ott talán nem tud felforrni semmi.