Olyan messzire elmennél?
Bogyiszló különben. Én nem nagyon merek ajánlani ilyen dolgokat, mert ha véletlenül nem úgy sikerül ahogy elképzeled, engem ne szidjon senki. Én csak a saját munkámért tartozok felelősséggel. A fórumról ajánlották nekem is különben, és bejött.Kis falusi háznál dolgozik a srác, nem egy 10 beállós ipari komplexum. Ha gondolod, nincs feléd senki, akkor szólj, elküldöm a számát.
Én nem is mondtam, h olcsók. Az teljesen természetes, h az állapotot meg kell fizetni. Apám toyotája 19 éves, van benne vagy 50 Ekm, full gyári mindenütt. De az öcsém toyotája is szintúgy, 18 éves hibátlan, de legalább abban van km, már 100 fölött van valahol, azt pontosan nem tudom, de nem is lényeg.Szóval vannak ilyenek, és én általában az ilyet szoktam megvenni.
Semmi bajom sincs azzal ha sérült volt, és valaki ilyet vesz, csak legyen joga arról is tudni, h milyen szinten van az autó helyreállítva. Sajnos botrányos dolgok vannak a használtautó piacon, nagyon -nagyon meg kell nézni mindent.
Különben az accordom kb. 10 lehetett, amikor oldalról megnyomta egy 83 éves mama, mert nem "látta" a stoptáblát, 100 méterre attól a helytől, ahol lakott már vagy 50 éve.Addig full teljes törés és karcmentes volt minden lemez rajta. De megcsinálta egy srác Szekszárd mellett úgy, h egyetlen e,ber sem mondta meg, h mi és hol volt rajta javítva. Még janati sem látta meg rajta,pedig végigbogarászta, de rétegmérő kimutatta volna. Nagyon profi volt a srác, le a kalappal előtte.A vevő sem vette észre, én meséltem el neki.....
Jó, kicsit túlzó voltam, de egy átlag autónál, átlag áron azért na.
Rétegmérő nélkül is látni ha törött volt, olyat senki nem fúj, hogy ne látszódjon a szín eltérés vagy hiba. Hézagok is árulkodnak, az aljáról meg senki nem szokta/tudja eltüntetni a húzatópad nyomait.
Nyugaton egy 10 éves autónak már nincs értéke, ez csak otthon megy, hogy 15-20 éves autókat akarnak venni az emberek gyári állapotban. Persze van olyan állapotú, de az annyiba is kerül, azt már nem akarják megfizetni.
Egy 4-5 éves, ezáltal nagyobb értékű autónál adom a mérőt.
A mostani 15 éves Accordomon csak 1 elem volt fényezve, mert meghúzta az előző tulaj.
A 8. gen Accordomon csak a lakkozást javították, de még így is gyári értéken belül volt a rétegvastagság.
Vannak azért "csodák", csak kitartóan kell keresni.
Ettől függetlenül én sem szoktam kardomba dőlni használt autó vásárláskor, amikor kiderül, hogy javítva volt, csak nem mindegy milyen állapotról volt javítva.
Be is baszna, ha nem mérnék rétegvastagságot azért, mert 10 éves az autó.Nehogy már ne tudjam, h mi a kocsi előélete, és nem kókány módon van összegányolva.
(Attól eltekintve, h az én autóim teljesen sérülés és karcmentesek is voltak 10 évesen, és ilyeneket is szoktam venni. Ja, és még a jazzünk is teljes gyári festésű volt , pedig volt vagy 12-13 éves amikor vettük. Azóta is csak az ajtók alján kellett javítani.)
Az a te dolgod, ha nem érdekel az autó állapota, de sztem nem kellene így hozzáállni, h elhajtanád a vevőt, ha ránézne erre is.
Ne viccelj már, lassan 10 éves autónál ami nem Ferrari és hasonló, nehogy már valaki rétegvastagságot mérjen, az olyat el is hajtanám onnan. Csodák nincsenek, egy ilyen korú autónál amiben ennyi km van és nem vitrinben tartott, ott már van rozsda, karc, horpadás, kőpötty, kopások, stb.
Ezek természetes dolgok, de aki 10-15 éves autónál szalon állapotút keres ingyen vagy kevesebbért, az keresgéljen csak.
A problémád kapcsán meg egyszerűen le kell fotózni előtte az autót, hogy emiatt lett javítva. Ha jön valaki rétegvastagság mérővel, csak meg kell neki mutatni, hogy milyen hiba lett javítva, nem törve volt az autót, meg rongyosra rohadva.
Az én Accordomnál is így volt: javítva volt egy elem, de fotókon megmutatta, hogy egy felszíni horzsolás volt a baja, ez lett javítva. Engem túlzottan nem izgatott innentől. Aki meg 10-en éves autót szeretne, mindenféle javítás nélkül, az keresgéljen kitartóan, mert nem lesz egyszerű dolga.
Az elmult idoben eljatszottam a gondolattal, hogy lecserelem az Accordot valami fiatalabb kocsira...
Az enyem egy 2012-es darab, 2.4-es, 217k km van benne es meg nagyon jo allapotban van...
Kb 4-5M-at tudnek radobni az Accordra. Gyakorlatilag alig van auto, ami beleferne nekem a keretbe es legalabb annyira tetszene mint az Accord.
- nem kell nemet kocsi
- nem kell SUV
- nem kell dizel
Ugyhogy az lett a vege, h eldontottem, h maradunk meg egyutt par evig, es inkabb veszek egy Africa Twint
Szoval ha mar egyutt maradunk, ki kellene javitani ezt a bibit (mindket oldalon ugyanilyen):
Kerdeseim a kovetkezok:
Mit kell ezzel pontosan csinalni ?
Le kell venni a sarvedot a javitashoz ?
Ha igen, akkor az Accord-okon vissza lehet tenni a sarvedot szepen ?
Ugyanis ettol felek a legjobban. A kocsi meg nem volt torve sosem... Kar lenne, ha egy ilyen javitas utan allna osszevissza a sarvedo...
Van valakinek valami NAGYONJO embere, aki full korrekt es nagyonnagyon szepen es alaposan dolgozik ?
Ilyet
Néztem gyári láncot, horror áron van és a kis lánc és feszítői nincsenek a szettben.
Azért a kis lánc is nyúlt 3mm t és annak csak laprugós feszítője van, az még belefér, de az olajpumpa ballansza miatt azt sem árt cserélni. Nem könnyű a kis lánc cseréje, sokkal nagyobb szívás mint a vezérműlánc cseréje.
állítólag voltak már olyanok akik ilyen japanparts, ashika meg társait raktak be aztán 50-60ezer kmnél még nincs baj. de persze kérdés meddig marad hibátlan
én csak érdeklődöm, mert az enyémben is gyűlnek a km-ek aztán kitudja mikor kezdi el hallatni magát a dolog.
Tapasztalati tanulság a témában, ez minden autóra igaz: 200+ ezer km es használt autónál ahol nem követhető az autó előélete és olajcseréi km re pontosan, ott cserélni kell a vezérlést ha szíjas ha láncos.
Tudom van autó ami 1 millió km t. is elmegy a gyári lánccal, meg az Accordnál nem nyúlik a lánc és hasonlók, de csodák nincsenek, aki nem küldte neki és szigorúan 10 ezrenként cserélt belevaló olajat, ott lehetségesek a fentiek.
Cseréljetek láncot időben, nem vicces mikor egyszercsak nem indul a készülék...
Alakul a vezérléscsere szép lassan, az alsó láncot is cserélem, nem kis szopka levenni az olajdeklit, le kellett lazítani és engedni a váznyúlványt, és megemelni a motort...
A lánc egy jó centit van nyúlva, nézzétek a képeket. lánc1 lánc2 lánc3 lánc4
Amúgy kérdés, a vezérlés cserénél a leírásoknál és a videókon is a youtube on, a vezérműláncot, a vezető sineket és a feszítőt cserélik csak, de a kit ben benne van a kis lánc is és a fogaskerekek is, azokat miért nem cseréli senki? Tudom olajdeklit le kell venni hozzá, de ha már szét van borítva... Azt soha nem cserélik?
Az Accord vezérléscsere 10. képhez megadott link hibás, a https után hiányzik egy kettőspont. Egy admin akár kijavíthatná. Amúgy sikerült letölteni az egészet, ha később kellene még valakinek.
Sziasztok
Egy kis segítséget kérnék. Az elmúlt napokban nagy esőzések voltak és a kis kombim beázott.
A hátsó ajtónál a tetőkárpit és az oszlop tiszta víz volt ill. a pótkeréknél elég rendesen állt a víz.
Esetleg járt már valaki így. Köszönöm előre is a válaszokat.
Ha a láncot akarod ellenőrizni akkor pár hozzászólással lejjebb látod a helyzetét a vezérműtengelynek amikor a főtengely felső holtponton van. Elég levenni a szelepfedelet, megszámolod a láncszemeket aztán látod az eredményt, egyszerű gyors olcsó. Max egy szelepfedéltömítés kell. De ezt te is le tudod ellenőrizni nem kell hozzá szerelő. Persze első körben a felső holtpontra kell tekerni a motort.
Igen, mindkét szenzort kivettem a szívó oldalit amit jelzett és a kipuf oldalit is, mindkettő olajos volt, csatik tiszták, nem rozsdás egyik sem. Holnap érkezik mindkét szenzor elvileg.
Ez a jelenség
Csak gázfröccsel indul és pár mp múlva lefullad.
Egyre inkább láncnak tűnik elmászott vezérléssel, de amíg nem állítottam le a hiba előtt, semmi baja nem volt, az erejével sem...
Szenzort azért kicserélem, de nem az lesz a baja sztem...