Hát azt úgysem fogod látni ha felrakod a szíjat. Az akkor kell ha gyújtást állítasz. Szétszedésnél mindegy de lehetőleg ne jelen legyen hanem pl a főtengely 90 fokkal elfordítva valamelyik irányba. Aztán vedd le a hengerfejet majd rakd vissza, a hengerfejet állítsd jelre, majd a főtengelyt fordítsd vissza a jelre ami a blokk oldalán van. Ha úgy felrakod a szíjat akkor a műanyagon is stimmelni fog a jel. De a biztos a blokk oldalán lévő jel.
A főtengelyen a jel 1 óra irányába álljon a blokkon is van egy jel meg a szíjtárcsán, a vezérműtengelyen a UP jel felfelé áll a két szélén lévő karc meg a hengerfej felső vonalával legyen egy vonalban.
Sziasztok, segítség kéne, Le kellett vennem a hengerfejet és abban kéne segítség, hogy hogy kell beállítani a vezérlést? A főtengely tárcsán van egy III és egy I jelölés. A főtengelyt az I jelre kell tennem a vezérműtengelyt pedig az UP jelzésre és az elosztónak az egyes henger felé kell álljon?
Aki már csinált ilyet kérem írja már le. Köszi.
2021. szeptember 21. 18:15:14: megválaszolva Tonx + által,
→ #124718
Sziasztok, segítséget kérnék.
Adott egy facelift VTi Civic, jobb hátsó féknyereg és a kézifékkötél is új, most lettek cserélve. Hosszabb idő állás után, ha kiengedem a kéziféket, nem enged ki, beakad. Kézzel vissza tudom pattintani a kart a nyergen, utána működik. Ötlet valakinek?
Bocsi ha kicsit amatőr-jellegű kérdés,szerencsére nem sűrűn kellett a futóművet piszkálnom.
6gen Civic-ben tervezek első-felső talpast(gömbfejet) cserélni.
Ezt ugyan lehet is külön kapni(azaz lengőkar nélkül),azonban nézegettem,hogy egyáltalán ki lehet szedni/préselni a lengőkarból?
Vagy csak lengőkarral együtt lehet illetve érdemes cserélni?
Sziasztok!
Adott egy D16Z5 CRX. Egyenletes gázállásnál, sebességnél, pl város 50, vagy autópálya 130, olyan érzés.mintha enyhén rángatna, mintha óvatosan játszanék a gázpedállal. Gyújtásra gyanakodtam, így cseréltem gyertyát, kábelt, elosztófedelet, rotort, de ugyan az van. Gyorsításkor pedig semmi gond megy szépen. Mi okozhatja ezt??? Injektorok, vagy még esetleg trafó???
Nálunk simán ment, mindig mellékelték a számlát a csomagon japán yen-ben így nem volt gond, hamar megvolt. Általában miután megérkezett az országba már másnap küldte a Parcelforce az sms-t, hogy mennyit kell fizetni.
Az egy dolog, hogy a főtengely túléli vagy használható. A gyári csapágyakkal és a színekkel 3ezredes pontosággal tudod beállítani a főtengely illesztését. 2-300e km alatt a főtengely kopik annyit (még akkor is ha a csapágy nem kopott bronzig), hogy ha azzal a színű új csapággyal rakod össze amivel gyárilag volt akkor az illesztés már túl nagy lesz. Innentől kezdve viszont nincs értelme gyári csapágyat használni ha nem akarod amúgy se ilyen pontosan illeszteni, elég bármelyik jó minőségű utángyártott ami százados illesztésű.
Persze lehet utángyártottal is pontos, de kikell mérni. Volt már nekem olyan utángyártott amivel a nullás főtengely 0.04-0.05mm nyugvó illesztése 0.1mm volt... márkásabb ACL csapággyal pedig rögtön jó lett, 0.04mm körül.
De nem azért bronz a csapágy hogy ne a főtengelyt kúrja össze? Ha megkopik a csapágy a főtengely általában túléli, sőt túléli. Saját tapasztalat Akkor elég oda a szín szerinti csapágy. Az utángyártott egyenméretű is lehet hogy annyira pontos lesz mint a gyári a "kopott" főtengellyel. Ha a csapágyat teljesen szétkeni és megrágja a főtengelyt akkor meg úgyis vagy új főtengely kell vagy köszörülni kell és túlméretes csapágyat neki. De azt azért már hallani lehet.
Érdekes lesz szín szerint gyárit rendelni úgy, hogy az illesztés jó legyen ha egyszer már lekopott bronzig. Kell rendelni egy pár std méretet (zöld ha jól emlékszem) utána plasti gauge-el megtudod nézni, hogy mennyivel kell szorosabbnak vagy lazábbnak lennie és tudsz rendelni megfelő illesztésűt. Miért akarsz gyárit rendelni ha szabad tudni? Jóminőségű utángyártottal sincs gond ha az illesztés megfelelő.
Amayama, Japánból gyári cikk szám alapján elég olcsó eddigi tapasztalataim szerint a legtöbb alkatrésznél. Több gyári Honda és Nissan alkatrészt is rendeltem náluk többször negyed áron. Megbízhatóak és elég gyorsak.
Honda Élesből vagy Endrééktől szerintem megoldható, az is lehet változott a cikkszám. Nem tudom a Goldékkal mit is szeretnél, sík hülyék eleve az egészhez, és még köcsögök is. Illetve már jó ideje nem is Márkakereskedés
Ezt találtam én is, vagy ilyesmi oldalt. igazából csak ezek írják, hogy xy EURO, de ha utána meg beguglizom csak a cikkszámot (a változtatottat) és úgy keresem, akkor meg aggasztóan sok helyen írják, hogy nem tovább gyártott, meg elfogyott, meg nicsn... Hát, majd kiderül holnap
Mindenképp meg kell kérdezzem Gold-ékat.
Főtengely nyugvó kellene és ha nincs, akkor igazából kuka a projekt, mert van 1 csészém a 10ből, ami lekopott bronzig egy helyen és úgy nem rakom össze és újítom fel a mocit, hogy legalább az az 1 nincs kicserélve (vagyis 2 félcsésze)
Hát ok, de az még önmagában nem jelenti azt hogy nincs valahol EU-ban raktáron. Nemrég vettem EP1-hez gyári bázbovdent. Megszünt termék, de volt még a Belga raktárban.
Van valaki, aki esetleg tud segíteni gyári alkatrészek kedvezményes áron történő beszerzésében?
Egyelőre csak a gyári árakat tudom Unix katalógus alapján, hajtókar-, nyugvócsapágy, néhány tömítés kb 200ezer Ft. Megkérdezem majd HondaGold ot is, hátha adnak rá valamit, de rajtuk kívül..?
Sziasztok! (2.2 ctdi fr-v)
Világít a vsa-m, kivillogtattam 25 (2hosszú 5rövid) a hibakód, nem találtam mi lehet az.?
Illetve közben a motorvezérlő kivillogtatott 184 (18hosszú 4rövid) hibakódot, de ezt sem találtam.
Tud valaki segíteni mik lehetnek a hibakódok?
Köszöntem
Igen, de általában ami Hondához való ott vagy külön szívó és kipuf oldal van, vagy szettet adnak amiben fekete és fehér rugós is van. Amúgy a méret ugyanaz.
Én is sok mindent kipróbáltam, az egyik legjobb a Motul zsírspray-je volt, de ami a legjobban bevált az a szilikon.
De nem aeroszol formában, hanem szilárdabb, amolyan krém formában. Ilyen kis műanyag, felül nyitható "hengerben" kapható, mint a zsír maga kb., csak szilikon.
Ezzel persze nehezebben lehet odaférni, (nem tudod simán befújni) de nálam sokkal tovább tartott bárminél.
A WD40-et én amúgy nem ajánlom, mivel sokszor "megeszi" a műanyag és gumi alkatrészeket.
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy a kuplung pedált(munkahengert) elvileg honda betegség (civicnél és az accordomnál is előfordul) mivel szoktátok bekenni/sprézni hogy ne nyifogjon(rágjon) mert nekem az accordnál a wd40 nem sokáig birja
Tonx köszönöm a válaszodat, nekemis ez gyanús. Miskolc környékén nem tudsz valakit aki megvizsgálná ilyen füstgéppel? Sajnos nagyon nehéz korrekt áron dolgozó szakit találni
Lehet betöltő nyak, tanksapka, EVAP rendszer bármelyik csöve vagy akár maga a tank is. Nem tippelgetéssel kell megállapítani hanem füstgéppel megkeresni a hibát, kb. 5perc diagnosztizálni.
A tankszellőztetés esetleg kilyukadt? Ami előre megy az aktívszénszűrőbe? Vagy csak szimplán szétrohadt a betöltőcső teteje amit alulról nem látni, tankoláskor meg a pisztoly csöve mélyebbre megy és nem fossa ki az üzemanyagot. Nem a tied lenne az első ilyen autó.
a szerelő végig nézett minden kritikus pontot. Nem talált semmi rendellenességet, ekkor megállapította, hogy a tanksapka a hibás. Hazaérve a másik 7 gen. -es Civicem tanksapkájával megcserélve kizártam a tanksapka hibát.Itt tartok most. Üdv
Sziasztok! Mostanra sikerült majdnem minden problémát megoldani. Cserélve lettek: -vezérműtengely jeladó, -főtengely jeladó, - ha már ott volt az autó, akkor még - komplett vezérlés, -főtengely szimering,- gyertya,-fagyálló,-fék,és kuplung olaj ,- szelepfedél tömítés +szelephézag ellenörzés. A futómű, és az alja oké. Most már "csak" az autó körüli benzinszag maradt meg, arra nem találnak megoldást . ( tanksapka jó, mégsincs a tankban kinyitáskor se nyomás, se szisszenő hang. ) Nics meg, hogy hol van tömítetlenség. Valakinek ötlet? Üdv Tibi