Leömlő mindkét esetben OBX márka, USA ból rendelve... kint is sokan használják meg itthon is pár Hachin fent van, ezért nem gondolnám hogy ott megy el!
Érzésre nem mondanám amúgy gyengébbnek, bár olyan hangos lett, hogy lehet a hangokba is lovakat érzek
Pad egy friss építés, tavaly októberben készült el , elvileg a két mérés körülményei között csak a hőmérséklet más!
Youtubon van fent egy 4age tuninggal foglalkozó srác, ott is több féle kipuff méretet kipróbált, de nagyobb átmérővel nőtt a lovak száma is , de próbálok minél több infót, tapasztalatot begyűjteni !
Én a rendszert nem okolnám. Vti-n anno mérte csoki (vissza kellene nézni) ha jól emlékszem 45-50-60-as üres csővel és végig emelkedett a teljesítmény. Leömlő után az már csak folytás. Ha számítana akkor versenysportban is lenne rendes rendszer a gépeken.
Esetleg a leömlő okozhat teljesítmény csökkenést ha nincs összhangban a motorral. A leömlő mérete nem túlzottan nagy, mert egy B16-ra pl. a TODA-nál 45ről startol és ott is 60as a kilépő. Esetleg a kialakítása lehet rosszabb.
Én inkább a padot mondanám. Nem értek a padokhoz, de ma oly divatos, hogy mindenki padot üzemeltet csak a kérdés ezek közül ki az aki ért is hozzá?
Írható Ecu és szélessávú lambdaszonda is van benne, volt frissítve az új kipuff rendszerhez !
Teljesítmény és nyomaték görbén is végig arányosan kisebb értékeket hozott....
Nem VTI, de hasonló kaliberű motor.... 4age 20V
Volt rajta egy 4-1 es leömlő mely 35 mm es méretről indul és 50 es rendszerhez igazodik , rendes gyári jellegű fojtott középdobbal és egy átmenő sportdobbal!
Kapott egy másik leömlőt, mely 4-2-1 es és 40 mmről indul, és 60 as rendszerre bővül egy átmenő középdob és átmenő végdobbal!
Az új rendszernél eltűnt 14le, igaz a két mérés hőmérséklete között is van eltérés, mert az első mérésnél 20 fok volt és 163le a második mérésnél meg 36 fok és 149 le, de a pad elvileg tudja kompenzálni a hőmérséklet különbséget !
Túl nyitott lehet a rendszer , kellene valami fojtás bele ?
Most kapott a motor nagyobb vezérműtengelyeket is, újra lesz mérve mind a régi mind az új kipuffrendszerrel is!
Van e valakinek ilyen irányú tapasztalata ? Köszi!
Nem tudom, valószínűleg rámegy, de a d15z1 szívósor az ilyen kis pöcsköszörű, szóval én biztos nem szórakoznék vele. Visszavinném a szerelőnek, hogy küldje vissza a bontóba, vagy csináljon vele, amit akar, aztán vennék egy rávaló szívósort, bár fogalmam sincs, hogy azon mit lehet tönkretenni
A régi szivosor eltört talán,ki tudja merre van,a szerelő eltüntette,ami biztosnak látszik,d15z1 es szivosort rakott fel a szerelő! Hogy miért? Mert az eredeti d16z6 Esi szivosor eltört! Legalább is ezt mondta! Szoval jo a kocsi de még se,alapjárat se akar normálisan beálni,kuplungolásnál a fordulat vagy 100 épp le nem fullad,a pillangoszelep szorul a házban,de már befujkáltam,valamint a jellegzetes gázadásra elö jövö szivohang oda van! Alapjáraton meg nagyon sziszeg,szoval ezt nehéz igy elmagyarázni,csak az tudja milyen a kocsi aki elötte is veuette,de nem jo ez a lényeg!rendelek most hozzá egy normális esi szivosort d16z6 ost és felrakatom azt.
Direktszürő van rajta! Van fütyülös hang is meg szivo hang is alapjáraton gázadásra és kb ennyi! Eddig pont forditva volt mikor nyomtam a gázt bármeik sebességbe voltam szépen fütyült menet közben is,volt szivo hangja is,most meg semmi csak alapjáraton,nemtudom a szerelő milyen szivosort rendelt mert kinézetre ugyan az mint ami volt is rajta,de lehet még se d16z6 é.
Direktszűrő vagy sport szűrő betét? Ha dircsiszürcsi akkor kell legyen hang mert kell mert az úgy van hogy van hang. Ami esetleg változott hogy nem ESi szívósort kaptál hanem D15Z1-et ami sokkal vékonyabb, de akkor is kellene lennie hangnak.
Sziasztok.
Tudna nekem segiteni valaki: Honda Civic 5 Gen D16Z6 1,6 os 92 es gyönyörü szivohangom volt gázadásra,direktszürö van fent,de most oda volt a kocsi hengerfejezésen,illetve a szerelö kicserélte a szivosort mert a régin valami letört,de elvileg ugyan azt a szivosort tendelte a bontobol! viszont azota semmi szivohang nincsen! alapjáraton fütyül kb max ennyi! nyomom a gázt de olyan mint ha nem szivná a levegőt! valaki tud valami tanácsot adni hogy miért lett ilyen?
P1K (csak az E00 és G00 ecura vonatkozik ez lentebb, a többire nem igaz)
1. A képen látható ecut igen lehet chippelni akár bármilyen más obd1 ecut.
2. Ez nem D16Y2 ecu-ja, annak a kódja P1H, ez nem vtec-es 1.6os ecuja (IC14 hiányzik), alapjait véve a P06-hoz hasonlít de az injektor teszt kör és a barometric szenzor hiányzik belőle.
3. Nem immos az ecu, nincs mit kiiktatni.
Ideális alap ha jó áron jut hozzá az ember. Nekem volt az angol ecu-k közül a P1H és a P1J ezelőtt, nincs velük gond. Kondikat cserélj mielőtt felajdák a harcot.
kemény 18.000ft-ba került ez az ecu és egy d16y2 hf p08 a kódja ugyan az mint a z6-nak amin ledöbbentem hogy egy böszme tengely van benne az állapota pedig szinte új a barnitott réteg alig kopott le a bütykökről van valami mód arra hogy beazonosítsam a tengely paramétereit,tipusát stb?
Két kérdéssel fordulnék hozzátok.
Az egyik 94 civic coupé ej1 d16z9: vettem egy integra légszűrőt, kérdésem annyi lenne ezzel kapcsolatban hogy a gyári gumi szívócső helyett érdemes nagyobb keresztmetszetű csövet feltenni? Vagy elegendő ha a gyári csőre csatlakoztatom a szűrőt egy szilikon idommal? Feltételezem érezhető különbség nincs a kettő között.
csodát nem várok. Direktszűrőt nem szeretnék (már volt anno sok éve).
Másik kérdés ami talán félig ide félig szervíz topic:
Vettem augusztusban egy d14a3-as kis ej9 hecsit, 133ezer km-rel, nagyon jó állapotú mind a kasztni mind a motor, olaj egy gramm sem fogy, napi futkozósnak használom.
A kérdés... mivel ez 75 lovas és a folytást kivenném hogy meglegyen a gyári 90 lóeró, a tömítés csere után, feltételezem kelleni fog a p3x helyett a p3y ecu is.
Ámde itt a csavar a dologban az immo...
(anno a suzukimon az előző tulaj kiiktatta az indításgátlót mert gyújtáskapcsoló csere volt és új kulcsot kapott az autó de gondolom már nem immo chip-eset és a műszerfal alatt volt elrejtve az érzékelő gyűrű ráragasztva a gyári törött kulccsal).
Itt is ez a járható út? Új ecu egy kulccsal és ugyanez az elv?
vagy létezik gyárilag immo nélküli ecu?
Az ECU csere résszel kapcsolatban van a kérdésem: ha ezeket kicserélem fog e működni a dolog, vagy az ECU-nál kell még a vezetékkel mókolni? Erre az átkábelezésre gondolok, egy külföldi fórumon találtam a leírást:
At ECU
C1 ecu wire to B10 pin
C2 ecu wire to B12 pin
Run C1 pin to distr.
Run C2 pin to distr.
A3 ecu pin to engine bay and mark it
Same thing with the A7 ecu pin
Plug in the si's PM6 ecu, in place of the dx pm5 one.
Időközben sikerült felvennem a kapcsolatot Szabb kartárssal, köszönöm neki...
Amennyiben nem megy el az ACCORD néhány héten belüll - mint kis hazánk jelenleg legdrágábban árult Accordja, akkor valószínűleg ki fogom próbálni a reflash-t...
Van összesen 6db WOT Enrichment tábla, ebből 2 ugynevezett "CAT Heating". Accord K24-nél, mindegyik táblában hasonlóan dúsít magas fordulaton, más Hondákál alap esetb en csak a "CAT heating" tábláknál.
Ezt szokták érvként felhozni Nyilván nem merültem el a témában, hogy mi az a tól-ig ami káros jó vagy megfelel. Egyébként pont amiatt nem is tudom pontosan mennyit szegényít a reflash csak azt tudom, hogy valamennyit igen. Bár ügye azt írod, hogy magasabb fordulaton kezd bedúsulni ,hogy ez a reflash esetében hogy van nem tudom és ott ügye van egy magasabb ford szám is.
100%-ban biztos voltam benne hogy ezt fogod írni
Ez a hengerfal lemosás véleményem szerint akkor dráma ha hideg a motor. Üzem meleg motornál ráadásul teljes terhelésen ez a tényező elhanyagolható. Ha nem így lenne akkor az összes gyári turbós motor ami 10-12-es AFR-el megy gyárilag szét kéne hulljon pár 10 ezer alatt. Aztán mégsem.
K-s motoroknál amúgy is csak a magasabb fordulatszámoknál kezd durván bedúsulni, és ennek oka az, hogy a kopogást minimalizálják. K-s motor azért eléggé hajlamos a kopogásos égésre és a keverék dúsításával ezt lehet kompenzálni, hogy ne hulljon szét. Minden motornak megvannak a gyenge pontjai, ennek ez az egyik.
A másik dolog ami sok éve eszembe jutott az az, hogy azért IS lehet dús a keverék (és ez ugye padlógázon van, részterhelésen nem), mert a Honda számít arra, hogy a júzerek módosítják a szívó és kipufogó rendszert ECU átírás nélkül, és akkor is biztonságosan kell működjön. Persze ez csak feltételezés.