Kicserélem a jeladót, ha nem jó megnézem a jeleket, más nem marad. Gyújtásra tényleg nincs hibakód, az 1-2 henger jár össze-vissza miatt gondoltam rá, és nem tudom mennyi lehet a trafókban, biztos sok, az autóban 295 ezer van, az nem kevés.
Holnap cserélem a jeladót, de olyat nem találtam, hogy ettől ne indulna, de nyílván lehetséges. Olvastam már, hogy ebben kb örökéletű a lánc, de szerelők szerint olyan nincs, 250 ezer km után már nyúlhat annyit, hogy cserélni kell. Volt akinek 500 ezer van benne és gyári a lánc szerinte, nem tudom, de ha előző tulaj nem cserélt olajat, illetve olaj nélkül járt és eszi az olajat, nem zárhatom ki ezt sem sajnos...
Ha gyújtáskimaradás lenne akkor arról is lenne hibakód. Ha nincs akkor nem bántanám a drága trafókat. És inkább a lánc irányába nézelődnék. Esetleg átugrott lánc és máris jeladós hibakód van sőt nehezen is indulhat. Vedd le a szelepfedelet és nézd meg hogy a jelek jól állnak-e. Nehéz lesz pontosan meghatározni, de a főtengely jel az adott a másik kettő meg kis kutatással megtalálható. Ugyanis a láncon lévő sötét láncszemek a jelek a vezérlésnél. De az csak akkor van jó helyen ha felrakod, utána már elmászik.
Ilyet nem de elmondom mit gondolok.
Sokan úgy hiszik a K-s szériában nyúlós lánc van de ez nem igaz. Elvileg nem is kellene cserélni. Tehát én a láncit kapásból kizárnám. Aztán ha pedig meg van a hibakód akkor cseréld a szenzort első körben mert biztos az van meghülyülve. Csodák nincsenek.
Biztos szar/fals jeleket ad emiatt van az egész tünetegyüttes. Ha cseréled szerintem megoldódik. Ez nem az a technika amiben csak úgy elmegy a lánc meg ilyenek.
Tapasztalt már valaki ilyet?
Honda Accord 2.4 2004 es
Előzmények: egy ideje hideg indítás után közvetlenül és kb 2mp ig elég zajos volt a motor mintha csattogna szelep vagy ilyesmi(lánc?), de utána csendesen járt, mintha elért volna az olaj mindenhová. olajat rendesen cserélem kb 10 ezrenként.
Aznap autópályára érve kicsit 3-4-5 ben kihúzattam az autót olyan 150 ig úgy 2 percig mert letértem országútra és 60-80 as tempó volt.
Megérkeztem ahová indultam, leállítottam, 10 percel később már nem indult, illetve gáz adásra indult 1-2 henger össze vissza járva és lefulladt P0341 hibakóddal ami vezérműtengely helyzet jeladót jelent az olvasó szerint.
Utána néztem, kis eséllyel jeladó gond, inkább megnyúlt láncot jelent és azért dobja a szenzor hibát. De ettől még másnak indult az autó, némi teljesítmény vesztéssel járt.
Másnap töröltem a kódot, gyertyákat kicseréltem mert gatyák voltak, de semmi változás, trafókat is cseréljem? Olyan mintha nem lenne szikra mert benzinszag van indítózás és gázadásra.
Holnap kicserélem a veztengely jeladót, utána rendelek trafókat, ha semmi akkor szerelő lesz ebből...
Van tapasztalata valakinek?
Tegnap elég rendesen megszívatott, valószínű még nem volt korábban cserélve rajta a vezérlés, mert pár csavar nagyon nehezen akarta megadni magát. A főtengely szíjtárcsához vettem célszerszámot, de hiába próbáltam nekiesni egy 60 centis breaker barral, nem adta magát. Végül úgy jött le, hogy öcsém ráállt a motorforgatóra (nehogy elboruljon a motor), én kiékeltem a lefogatót a motorforgató lábánál, és egy jó két méteres zártszelvényt tettem a T-szárra.
Ezután levettük a feszítőpatront, vezetőket, láncot, fogaskerekeket, aztán vissza az újat, de a fedelet már nem sikerült rárakni.
Rendeltem hozzá új kartert is, mert a korábbi kicsit viseltes lett, kipufogótömítést, meg a VTEC szolenoidnál engedte az olajat, úgyhogy oda is vettem tömítést. Elvileg pénteken jönnek a cuccok. Ma sajnos nem tudok kimenni, de holnap megpróbálok haladni azzal, amihez nem várok anyagot (első stabpálcák, hosszbordásszíj feszítőegysége, vezérműházfedél visszarakás, szelephézagállítás, stb.). Pénteken meg jó lenne feldobni a kartert, de még nem tudom, mikorra sikerül összehozni az első indítást.
K-s motort általában kiveszik a vezérlés cseréhez, legalábbis én így tudom.
(egyik EP3-nál is ki lett véve, a szerelőm amiatt vett ilyen állványt/emelő/csápos vagy mi ez )
Amúgy te miket tudsz. Mindig bírtam ha valaki a szerelést önállóan meg tudja oldani otthon, pláne hogy én ehhez közel teljesen fogyatékos vagyok.
Az elmúlt időszakban kissé elhanyagoltam a fórumot, és többnyire read onlyban toltam, mert eléggé zajlott az élet. Az Accord körül sem sok dolog történt, kb. kéthavonta mentünk vele egy 7-800 km-es tripet, viszont másfél hét múlva tervezünk nekivágni egy nagyobb, 3.000 km-es útnak. Szerettem volna letudni előtte a vezérlés cserét, remélem összejön addigra. Elég kevés idő van rá, meló után szoktam kimenni dolgozgatni rajta, nagyjából így állunk.
Tegnap sikerült kiemelni a motort és a váltót:
Ma öcsém segítségével sikerült leszedni a váltót a motorról, és felrakni a forgatóra:
Nap végén még volt egy kis pakolászás, holnap innen folytatjuk:
B opciónak még ugyan ott lenne a Merci, de mivel az elmúlt három évben alig mentem vele, és barátnőm nem lelkesedik annyira az ötletért, ezért ezt kellene valahogy befejezni időben
Még mielőtt valaki kérdezné: de, biztos meg lehetett volna oldani a helyén is, csak nem az én lapát kezeimmel
Hááát...
75 ezer km. van a haveréban 3 éves és eddig nincs gondja.
Persze tiszta sor, hogy ez szinte semmi km. benne de azért sajnos Honda-nál is lehet olvasni problémás autókról ettől kevesebb km-rel is...
Ez 30 lóerővel és 250 kilóval több mint a mostani autóm. Viszont ha töröm akkor a jóisten tudja honnan szerzek és mennyi idő alatt hozzá alkatrészeket... Amúgy f@sza
Igen, cserélték. Küldték a jót, vitte a futár a másikat. A héten jött meg. Ez már jónak tűnik, de még nem raktam be, mert azóta ki sem nyitottam az autót.
Ma jött meg. A 2 db helyett küldtek 4 db-ot, viszont egy másik cikkszámút, ami másik típushoz való. Pedig még fotót is küldtem nekik, hogy milyen kell.
Most várom a választ, hogy miként lehet megoldani...