Neten találtam képet a gyári csomagolásról. A tárcsa dobozán made in japan volt, a betéten meg látszik a jurid felirat, dobozán made in japan felirat. Szóóóóóval nem tudom.
A 120e jó meg nem is. Mondjuk úgy hogy hol használtad, csak városban fasza de hosszú távon meg szar. A 7gen civicen valamikor 200e felett cseréltem első gyári tárcsát, unokatesóm civicjén szintén 210e-nél. De csináltam már első hátsó fékcserét 40e-nél is.
Az ate tárcsa ate betét páros jó, én trw-t használok az is jó. Aztán utána kinek mi tetszik. Pár Hondában pl bosch a gyári betét. Szóval azt is rakhatsz bele az is jó lesz.
Köszi!
Fékerőben a gyári sem tud többet azt gondolom - főleg ilyen használat meleltt - mint pl egy ate. Talán a kérdés a tartósság, mennyire kopik el. Nekem ez a 120e km elég meggyőző futásteljesítmény. Mivel nálam lesz még sokáig az autó ezért sem akarom elspórolni. Az accordra ebc-t raktam annó, az se nagyon kopott de a jazzre nem nagyon van és kb gyári árban mozog
Talán egyedül Brembo tárcsát (MAX LINE) nem javasolnék. Nekem az nagyon gyorsan hullámos lett.
ATE, TRW is volt fent (4. genen) teljesen jók voltak. Betétre nem emlékszem, milyen párosítás volt. Ate betét + Ate tárcsa - sztem nem lősz mellé.
Jazz ügyben nem tudok nyilatkozni, de ATS-re vettem körbe ATE fèket, valami nevetsèges áron ès nem panaszkodok. Annyi a hátránya, hogy porol, de teljesen jól fog.
Szerintem nem tud annyival többet a gyári.
én véleményem az, hogy ezek nem versenyautók, sportautók, utcai városi normál használatra egy minőségibb utángyártott cucc is teljes mértékben megfelelő. Ferodo, Brembo, TRW stb. a kérdésedre válaszolva az ATE több mint elég egy ilyen autóra.
Én a féken, gumin nem spórolunk elvet vallom. 2014-es jazzre érik a teljes fékgarnitúra csere. Nyilván nem a hungaroringre készülök vele, városban használom.
Előre nagyon gondolkozom a gyári szettre, hátra ate.
Csak kb 70-80e között mozog előre a gyári szett, míg egy ate kb 50e ből megáll.
Tud ennyivel többet a gyári?
(120e km van most, és az első szerelésű tárcsák vannak még elöl-hátul)
Az ADVAN NEOVA AD08R ahhoz a gumihoz képest maga volt a csoda 15 fok alatt esőben.
Márpedig nyaranta szokott lenni hirtelen nagy zuhé erős lehűléssel. Tudtam nyilván, hogy ilyenkor nem az igazi a PZ4 Sport, óvatosnak kell lennem, de arra nem számítottam, hogy a körforgalomban 15 km/h-val nem tudok elfordulni, mint a jégen, úgy csúsztam. Ráadásnak az elektronika valahogyan összeszedte az autót, mert nekem közöm sem volt hozzá, így keresztbe megálltam a körforgalomban. Ezután nem tudtam alapjáraton sem elindulni a nem túl erős 1.6 LANCER-el, helyben kiforogtak a kerekek, mint a jégen. Alig tudtam kivánszorogni a körforgóból, azt is össze-vissza csúszkálva. Nekem akkor az ott egy igazi sokk volt, két autót majdnem letaroltam. Az akkor kb. 1.000 km-t futott gumikat következő hét elején cseréltem, Pirelliket eladtam közvetítő segítségével (Én nem vállaltam, mert elfogultan csak rosszat mondtam volna róla).
Rá pár nappal találkoztam egy ismerőssel, ő volt az egyik akit majdnem letaroltam. Ő kérdezte, hogy mi a fasz történt, hogy csúszhattam meg így. Csak azért nem hajtott be elém a körforgóban, mert eléggé esett az eső. Így végig tudta nézni, hogy iszonyat csiga tempóból milyet csúszkáltam, azt mondta döbbenet volt látni kívülről is.
Sport gumit én ott azonnal elengedtem, az összeset, soha többet.
Egy valami még közrejátszhatott, a LANCER-en a megfelelő guminyomás elég magas 2.7 bar, erre van belőve gyárilag a keréknyomás ellenőrző. Pluszban még a Pirellik megvásárlása előtt felhívtam a Pirelli Hungary-t érdeklődtem a megfelelő gumiról, mit is vegyek. Szóba jött a guminyomás és azt mondta a szakértő, hogy arra az autóra 215/45R18 méretben a PZ4 Sport úgy lesz a legjobb, ha 3,0 bar nyomásra van fújva. Így is tettem. Ez is közrejátszhatott szerintem.
Akkor mit érdemes venni? Én most nézegetem a Yokohamat, régen volt toyo proxes r1r, de kb egy szezont bírt és vizes úton egyszer nagyon megfosatott. Azóta csak conti volt csak, ilyen kényszerből. De most szeretnék valami tapadósabb gumit.
Ja. Normál haladásnál hirtelen mondjuk be akartam venni egy kanyart, akkor az valóban nem volt nyerő, csúszott mint a xar.
Persze normál haladásra bőven elég volt, de arra meg egy linglong is az, szóval...
Vagy állatkodás vagy semmi, kicsit szélsőséges volt, az biztos...
Advan Fleva-t akartam rá később, mert az hirtelen gondolatnál is (sima haladásból) jól teljesített nekem az Accordon.
Kíváncsi lettem volna rá, de odáig nem jutottam, hogy cseréljem.
Pont ez volt a bajom vele. Azért normál haladásnál nem igazán meleg a gumi. Majd mikor előzésre került volna a sor (még ilyen 80-100 körüli tempónál is) visszaváltottam és nem haladtam előre, csak seggrisza volt.
Igaz 477 lovat nehezebb hátsó keréken lerakni az útra, de most a Goodyear-ral mégis sikerül
Mindenesetre valami Pilot Sport volt az övén, ami ugye nálam volt egy ideig, nekem az volt a tapasztalat, hogy amikor még nem volt meleg, akkor majd' leestem az első sperr diffis kanyarnál az útról , de miután bemelegedett, f*sza volt. De az első kanyarok tényleg életveszélyesek voltak vele, gondolom főleg a sperr miatt, utána meg pont amiatt nagyon jók voltak, de csak ha megfelelően felmelegedtek.^^
Cimborám próbálta mindkettőt, neki a PS4 sokkal jobban tetszett, a PS4S-t konkrétan szarabb tapadásúnak érezte, vagy csak nem sikerült soha rendesen bemelegítenie utcán.
Hát nekem nagyon nem volt jó választás a PS4S. Egy pozitívuma volt, hogy puha az oldalfala és komfortosabb, csakhogy a CTR-en pont ez is a hátránya. A sima PS4 meg nincs a méretben, de azért kb ugyanaz a két guma.
Én egy R53-as Minin használtam amire nem raktam téligumit mert csak jó időben vettem elő, de akár elég hidegben is. Sosem volt bajom a tapadással hidegen. Tény, hogy melegen még jobban tapadt, de a kiindulási pont is fasza volt. Kakucsringen parádésan jó volt egy nyári Minis napon, 4. helyezett lettem úgy, hogy vezetni azt nem tudok és az első 3 helyezett mind eléggé tuningolt autó volt, míg az enyém csak a JCW modell fékrendszerét kapta meg, amúgy csont széria volt, papír légszűrővel meg minden.
Én P Zero Nero-t cseréltem a PS4-gyel (azzal vettem az autót), de hát ugye egy lejárt guminál mindig jobb lesz egy friss, szóval nem tudom hogy amúgy milyen a Pirelli, sosem vettem még újként. A PS4-et nagyon szerettem, meglepően halkan futott és mindenhol jól tapadt, még pályáztam is vele.
Jah nekem most Pirelli P zero van de nem az igazi . Minden N tulaj véleménye ugyan ez, hogy baromira csúszkál. PS4-et vennék sok jó véleményt hallotam róla, bár most hiány van belőle.
PS4-nél van egy tartomány amikor jól tapad. Hidegen nem tapad annyira aztán jól tapad de amikor nagyon meleg lesz akkor se az igazi. Éjszaka a hűvös aszfalton is tud meglepetéseket okozni.
Nem találom, de láttam egy interjút a Michelin egyik vezető mérnökével, ő azt mondta, a SuperSport egy hangyányit jobb szárazon a PS4-nél, de minden más esetben a PS4 a jobb nála. (Én PS4-et vettem, eddigi legjobb gumim volt)
Láttad, hogy a bordó RCFen is az volt? Ment egy karikát a kocsimmal és már rendeltük is neki
Amúgy már egy kicsit romlott azóta a tapadás, jobban riszál a segge. Lehet, hogy ezeken gyárilag van valami baromi lágy bevonat ami miatt jobb a tapadás, fene tudja... De misinél jobb azért még mindig
Elkiabáltam a jó tapasztalatokat a Nokian Weatherproof (négy évszakos) gumival kapcsolatban. Két év után észrevettem, hogy aggasztóan repedezik a futófelület, a minta tövénél. A gumi oldalán semmi probléma, újszerű. Jelenleg várom a Marso visszajelzését, elvileg garanciában kopásarányosan visszatérítenek.
Nekem is az van a Type-s-en, azért vettem, mert előtte a Sportrac 5 is bejött a 90 lovas Civicen.
A Satin még jobb, halk, jó az irányíthatóság, jól betapad, oldalfala egyenes, jól mutat.
Én használtam a LANCER-en Ultrac Satint 215/45R18 (gyári) méretben. Plusz Édesapám most is azzal tolja a CR-V -n szintén gyári 225/60R18 méretben.
Fasza gumi, úgy ahogy van. Ha nem létezne nagyévszakos gumi, én újra azt vennék nyárinak.
Az Uniroyal gumik pont hogy esőben rohadt jók, kis túlzással oda lettek tervezve. Szárazon nem is brillíroznak annyira állítólag. (konkrétan sosem próbáltam, ezt csak hallásból "tudom", de tényleg ezt mondják róla)
90 lóval 225 széles gumiban még jó hogy van tartalék és meg se rezzen. Kipörgetni nem tudja annyi lóerő^^
(az 1.4-es Civic-emen volt 205 17-es felnikkel, azt is alig tudtam kipörgetni, csak kis mértékben tudtam maximum megcsikkantani. El tudom képzelni milyen lett volna 225-tel. Maga a biztonság, az mondjuk tuti. )
Az esőben ma ennek a b.zi nagy kerékdivatnak az előnyét éreztem. A 90 lóerős Bravon gyárilag 225/45 R17 van, s meg se rezzen, még Barum gumival se, nagy gáznál se. Még egyszer ennyi ló tartalék van benne legalább. :-)
Ami számomra nagyon meglepő, az Uniroyal abroncsok! Ma vittem Bajára a Jazz-t, szakadó esőben, nagyon kiválóan lehetett repeszteni vele! Kanyarokban, előzèsekkor, elinduláskor, abszolút pozitív!