Nyilván nem bohóckodásból tettem fel a kérdést, hanem a nálam tapasztaltabbaktól kérnék tanácsot. A gyári 15" ubiszeletelőre szeretném, megtartva a gyárias kinézetet. Akkor erre milyet ajánlasz? Vagy vegyek inkább 16-os felniket?
Amúgy, csak érdekességképpen írom: az FK2-n a gyári Contira 235/35R19 van írva, de ha leméred, akkor 225 széles. Ugyanezt a PS4S-en megméred vagy bármely másik gumin, azok rendre 235 szélesek, csak a Conti 225.
Nekem Ad08R van és Én csalódtam benne. Én mai ésszel inkább vennék olcsóbban Nakankg Ns2R-t vagy ha drágább kategória akkor Toyo R888R vagy Nankang AR-1 -et.
Melékesen nem tudom milyen méretben szeretnél, nekem 215/45 R16 de ez kb nekem elég a kb. 200lóhoz.
El kéne már itthon felejteni a 195 meg 205 gumikkal bohóckodást 250-300lovas vagy akár ettől erősebb autókon! Lehet az bármilyen jó gumi ha nincs meg hozzá a felület. Nézzük már meg milyen széles gumikkal jöttek ki az Fk2/8-ak nem véletlenül.
hogyhogynem, nekem pont AD08R-em van, pont ebben a meretben, pont B16 turbo 300++ LE. egyedul sperrem nincs...Keveset tudtam menni vele, amig a gyari dugattyu nem adta meg magat, de a feltengely nem tort. Viszont en gondolkozoba estem szelesebb gumin 205/50 vagy idealis esetben a 215/50 lenne a jo valtomeret, de olyat nem talaltam. 195 vekonyka ennyi loerohoz szerintem. Egyben ugyanugy zero tapadas - gurulobol is -, kettoben mintha lenne mar valami...Viszont az RS verzio sokkal gagyibb es kevesbe tapados, mint az R szoval ebbol abszolut a szelesebb kellene szvsz.
Sziasztok, tanácsot kérnék. Szeretnék semi slick gumikat az autómra (sperres B16 turbo, kb. 300++ LE), mert a jelenlegi normál gumikkal szinte zéró a tapadásom az első két fokozatban.
Ajánlották a Yokohama Neovát, a kérdésem pedig az lenne, hogy ha ez betapad, mennyire töri/törheti a féltengelyt? (illetve nem csak ez, bármelyik semi slick) Nyilván nem hülyegyerek módjára szétforgatva az egyes-kettest, de azért néha elrugdosva.
Valamint segíti-e az úttartást? Mert egy komolyabb gyorsításnál úgy érzem, hogy leesek az útról.
Tegnap végre bekerült az Eibach Pro-Kit (-35mm) a 6gen VTI szedánom alá, viszont sajnos nem sikerült túl jól, gyakorlatilag mindenhol leér az orra, ha nem lépésben kanyarodok, horzsolom az első védőműanyagot, kvázi élhetetlen... de persze gyönyörű! Ennek nyilván lehet oka a 16"-os kerék is (JR3 ET40, 16x7), vagy a /45-ös gumi, de ahogy olvasgattam a fórumon, inkább a gyári gátlóra gyanakodnék először.
Találtam használtan 100 ezerért egy komplett Koni Sport szettet, a sárgát. Szerintetek ez lehet megoldás? Ha megveszem, használjam a saját rugójával, vagy maradjon az Eibach, ami mégis csak vadi új?
4 éve én is azért vettem PS4S-t meg egész Anglia azt vette meg istenítette az FK2-re. Azon a klímán vagy esőben vagy mittomén miben lehet az a legjobb, de itt nekem nagyon nem.
Én is furcsállom, mert többen használják, nem igazán értem, hogy működik másnak.
Barátom beírt az amcsi Lexus fórum RCF topikjába, hogy milyen gumit vegyen. Kivétel nélkül a PS4S modták.
Az ottani klímában meg aszfalton lehet jó, fene tudja...
Lényeg, hogy végre van jó gumim.
Nekem a Continental nem jött be eddig semmin, volt olyan, h a motoromon esőben 6-ban kövér gázra elforgott a hátulja.. Repült is le. A Michelinnel viszont csak jó tapasztalataim vannak, pl h 10+ évesen is hibátlanul tapad, meg motoron rohadt sokat el tudtam menni vele jó tapadással.
Hát nem tudom. Az első gumik átkerültek a GS450h-ra. Profilmélység még hibátlan, minimális kopása van csak. Mint írtam nincs 1 éves gumi.
Feleségem tegnap jön haza és panaszkodik, hogy nem tud gyorsítani mert jár a segge az autónak és villog a kipörgésgátló. Azt mondjuk tudni kell, hogy dinamikusan vezet, mellettem tanult.
Az a vicc, hogy eddig 235 volt rajta hátul és azzal nem panaszkodott ez meg 255 és mégis csúszik. Szóval nálam leírta magát a Michelin, fűnyíróra sem veszek.
Szerintem autó, futómű, vezetési style meg ki tudja mi függő.
Én mindig azt hangoztattam, hogy nekem az FK2-n nagyon nem jött be. Egy M2 BMW-n meg lehet nincs jobb gumi.
Nem semmi.. Volt már jópár Michelin gumim, autón s motoron is, s még sosem csalódtam, mind szuper volt. Lehet, h itt a 400+ lónál jönnek ki igazán - forszírozva - a különbségek.
Sima Supersport. Tudom, hogy neked PS4S volt, de sok helyen azt olvastam, hogy kb hasonló a 2 gumi, ezért vettem egy kalap alá őket.
Nekem gyárilag SS-el jön ki, ezért gondoltam tavaly mikor vettem, hogy ha a gyár ezt ajánlja, ki vagyok én, hogy felülbíráljam.
A 2021es RCF-ek már PS4S-el gurulnak ki a gyárból. Amúgy teszteken nagyon sok sportkocsinál látom ezt a PS4S-et. Gondolom jó áron adja a gumikat az autógyártóknak a Misi...
Gumijelentés, hátha valaki másnak is hasznos az infó.
Ami lecserélésre került az a Michelin Pilot Supersport mert iszonyatosan csúszott (még nincs 1 éves a gumi)
Felkerült a Goodyear Eagle F1 Supersport. Nem csoda, hogy várni kellett a hátsóra, március végi gyártás. Kb akkor rendeltem meg, szóval igazából nekem gyártották...
Taknyos fos idő volt mikor jöttem vele haza de már akkor éreztem, hogy ez kicsit más.
Szombaton mentem vele először, 10-12 fok, ami nem sok, száraz út. Direkt elmentem itt Vecsésen olyan helyekre ahol tudom, hogy a Michelin olyan volt minta jégen mennék vele. Hát a Goodyear az nem, valami brutál módon tapad és ami meglepő volt, hogy hidegen garázsból kiállva hozza már ezt. Na ezt hiányoltam ku...ra a misiből.
Elmentünk Egerbe barátomékhoz (szintén Lexus RCF és ugyanaz a fos misi gumi). Mondom neki, gyere menj már az autómmal, nézd meg mit tud az új guma. Ő is rutinos volt direkt olyan helyre mentünk ahol neki folyamatosan dobálja a seggét. Nos, nem igazán tudott szóhoz jutni, csak azt mondogatta, hogy azt a ku... életbe. Mondta, ha ilyen sebességgel ment volna bele ezekbe a kanyarokba az övével elszáll a fenébe.
Aztán mentünk a Bükkbe autókázni, Attila barátom csúszkált előttem én meg séta kocsikáztam mögötte kb
Végre 1-2-ben is érzem mind a 477 lovat, végre olyat tol amit elvár az ember egy ilyen autótól.
Grego, még egyszer köszi a tippet, mint látod kb azokat tapasztaltam mint Te is. Az életbe többet nem kell Michelin, kicsit túl van hypolva...
Tegnapi baromságom után lenne egy értelmesebb kérdésem.
(bár nem biztos, hogy egyszerűbb.....)
Azt szeretném megtudni, bár van elképzelésem róla, de hátha van konkrét tapasztalat is valakinek: 4x100-as osztókört ha 5x114.3-ra szeretnék módosítani, az mivel jár? Konkrétan létezik tudtommal ilyen "váltó pogácsa", ami működik, csak ugye hátulütője az, hogy alapból kijjebb kerül a kerék mintha nyomtávszélesítőt rakna be az ember.
Ezen kívül van más megoldás is? Lehet agyat cserélni vagy hasonlót, hogy az ET szám ne változzon? (konkrétan ne csökkenjen alapból)
5gen Civic lenne amúgy a konkrét alany. (vagy áldozat, még nem tudom )
Nem fogod megbánni, 16-os felnivel és a 205/55-ös gumival teljesen más lesz az autó viselkedése, pláne kanyarokban úgy fogod érezni, hogy kaptál egy új autót. (én így voltam vele, amikor váltottam erre a méretre)
Nagyon jó annak az autónak a futóműve, bőven túlmutat a gyári 185/70R14-es méreten és a 195/60R15-ön is. (én 205/50R17-es mérettel "zártam" az enyémmel és azt is bírta, de persze ott már gyorsabban fáradtak a szilentek - de a 16-ossal még nem és megfelelően komfortos is maradt)
2021. április 8. 21:22:13: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42531
Ez a felni esetleg tetszik? Mert ha igen, akkor őszintén mondom, hogy olyan nagyon nem akartam eladni, de ha érdekel, akkor megbeszélhetjük....
(dobj PM-et, ha érdekelne)
6,5x16 ET42, méretben tökéletes a 7gen 5D-re. (nekem 7x16 volt, az is elfért simán)
Csak megerősítés, mert kolléga teljesen jól mondja. 14 évig volt 7gen 5 ajtósom (szintén 1.4) és a 205/55R16 tökéletes rá, jó ideig olyan felnin és gumikon is gurultam.
És igen, a Sport változathoz gyárilag volt 205/55R16 kerék (1.4 Sport-hoz is) és az majdnem semmiben nem különbözik a sima verziótól, csak egy-két spoiler plusz van, meg a beltérben némi változás, de amúgy ugyanaz. (meg persze 3 ajtósok)
a 7gen 2004-5 2.0-án ami ugyanaz a karosszéria gyárilag 205/55R16 van. És elfér. Viszont ahogy írtad a váltóméret a 195/60R15 ami a dizel civicen volt gyárilag. Arra a 195/65R15 felmegy de ott nagyon pontos lesz a km óra. A 195/65-nek meg a váltómérete a 205/55. Amúgy annó extrában ha 16-os felnit rendelt valaki a 7gen civicre akkor kapott kis matricát az ajtóba amin 205/55R16 állt.
2021. április 8. 18:55:39: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42525
Adott egy VII. gen. Civic 2001-es 1.4 iS 5 ajtós. Ezt használom most tartósan, mert a VIII. gen sedan Civic totálra tört, de a 205 55 R 16-os nyári gumija megmaradt.
A fenti VII gen Civicnek a gyári gumimérete: 185 70 R 14.
Most 175 65 R 14 van rajta lemezfelnin, ami kicsi, másfél centivel alacsonyabb a hasmagassága.Mivel olyan egy-másfél évig lehet, hogy nálam lesz szeretnék rá alufelnit. Azt néztem, hogy a Jazz felnije pont rámegy, ami 4x100-as, 56,1-es középfurat átmérővel, 15-ös felnivel.
DE!!! Dolgozik bennem a kisördög, hogy a VIII. gen Civic megmaradt nyári gumiját, amiben van még 3 szezon rá tudom-e tenni?
Ehhez vennem kéne egy 6 vagy 6.5 x 16 os alufelnit, s arra rátenni a gumit! ET-nek gondolom olyan 30-45 között kell lennie.
Az volna kérdésem, hogy szerintetek ez kivitelezhető-e?
Befér-e alá?
Beleér-e a dobba a kanyarokban?
Vagy csak egyszerűen hülyén néz ki és engedjem el ezt az ötletet és adjam el a 205-ös gumikat és szerezzek 15-ös felnit 195 60 R15-ös gumival.
A váltóméret kalkulátorba nézve, már a most rajta lévő gumi is nagyon kicsi 5,2 %-os eltérést mutat lefelé. A 205-ös gumival meg fölfelé van 2,8 %-os eltérés, ami szerintem nem olyan vészes. Amúgy a 195 60 R 15 felel meg a gyárinak tökéletesen.
nekem az előző kombó a kocsimon turbogroove tárcsa+ds2500. rohadt jó volt. csak elrepedt a tárcsa 20000km után ringen, a betétből is már csak épphogy volt. A tárcsa repedésére én azt tippeltem, hogy a zsákfuratok miatt lett, vagy anyaghiba, vagy a ds2500-at nem szerette.
ezután a mostani szettem blackdash tárcsa orangestuff betéttel. bitang, csak 13000km alatt lefogyott a betét :/ most nekem is megy a matek hogy milyen betét menjen fel.
úgyhogy összességébe én turbogroove-ot nem vennék.
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni.
Civic 6g3d vti gyári hátsó féknyergeket kicseréltem ITR nyergekre, viszont így a kézifék nem akar fogni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is integrára vagy létezik más megoldás is?
Köszi!
Arra számíts akár milyen is, hogy minél több a rés, zsákfurat annál jobban reszeli koptatja a betétet
Volt 2 szett Turbo Grove + Yellow a VTi-men, azt ATS-en már USR + BluleNDX-et használok.
Utcán, hegyen küldve egy első betét kb 2 év..cirka 20..25e k-t bír ki nálam. A sárga betét hidegen nekem nagyon nem tetszett..szinte veszélyes annyira nem fog. a Kék hidegen is jó
Vagy helyette inkább stoptech? Még nem sokan használják itthon, de sokkal egyöntetűbb a vélemény róla mint az EBC-nél. Mondjuk EBC-t 50-50%ban ajánlják vagy nem, míg a stoptech használók körében ez az arány 90-10%.
Fúrt, mart, fúrt-mart és sima kivitelben, különböző anyagminőségben (alaptól azt extrém használatig).
Itthon jellemzően a street select és a sima sport megy, mindegyikről pozitív visszajelzésekkel.
Betétből is van több fajta összetételű a felhasználás jellegétől függően lehet választani.
sziasztok!
EBC turbo groove (zsákfuratolt, mart) vs USR (szakaszosan mart) féktárcsák közül melyik lenne jobb választás szerintetek? 190 lóerős elsőkerekes ~1300kg tömegű utcai kocsira, yellowstuff betétekkel menne.
köszi a véleményeket!
Nem lesz PS4
Meghozták ma a gumit és kiderült 2018-as, a gumisom küldi vissza, azt mondta ezt már nem rakja fel
Elvileg 2019 óta nem gyártják már vagy igaz vagy nem, nem tudom
igy akkor goodyear eagle f1 asymmetric 5 lesz.