Hát nem tudom. Az első gumik átkerültek a GS450h-ra. Profilmélység még hibátlan, minimális kopása van csak. Mint írtam nincs 1 éves gumi.
Feleségem tegnap jön haza és panaszkodik, hogy nem tud gyorsítani mert jár a segge az autónak és villog a kipörgésgátló. Azt mondjuk tudni kell, hogy dinamikusan vezet, mellettem tanult.
Az a vicc, hogy eddig 235 volt rajta hátul és azzal nem panaszkodott ez meg 255 és mégis csúszik. Szóval nálam leírta magát a Michelin, fűnyíróra sem veszek.
Szerintem autó, futómű, vezetési style meg ki tudja mi függő.
Én mindig azt hangoztattam, hogy nekem az FK2-n nagyon nem jött be. Egy M2 BMW-n meg lehet nincs jobb gumi.
Nem semmi.. Volt már jópár Michelin gumim, autón s motoron is, s még sosem csalódtam, mind szuper volt. Lehet, h itt a 400+ lónál jönnek ki igazán - forszírozva - a különbségek.
Sima Supersport. Tudom, hogy neked PS4S volt, de sok helyen azt olvastam, hogy kb hasonló a 2 gumi, ezért vettem egy kalap alá őket.
Nekem gyárilag SS-el jön ki, ezért gondoltam tavaly mikor vettem, hogy ha a gyár ezt ajánlja, ki vagyok én, hogy felülbíráljam.
A 2021es RCF-ek már PS4S-el gurulnak ki a gyárból. Amúgy teszteken nagyon sok sportkocsinál látom ezt a PS4S-et. Gondolom jó áron adja a gumikat az autógyártóknak a Misi...
Gumijelentés, hátha valaki másnak is hasznos az infó.
Ami lecserélésre került az a Michelin Pilot Supersport mert iszonyatosan csúszott (még nincs 1 éves a gumi)
Felkerült a Goodyear Eagle F1 Supersport. Nem csoda, hogy várni kellett a hátsóra, március végi gyártás. Kb akkor rendeltem meg, szóval igazából nekem gyártották...
Taknyos fos idő volt mikor jöttem vele haza de már akkor éreztem, hogy ez kicsit más.
Szombaton mentem vele először, 10-12 fok, ami nem sok, száraz út. Direkt elmentem itt Vecsésen olyan helyekre ahol tudom, hogy a Michelin olyan volt minta jégen mennék vele. Hát a Goodyear az nem, valami brutál módon tapad és ami meglepő volt, hogy hidegen garázsból kiállva hozza már ezt. Na ezt hiányoltam ku...ra a misiből.
Elmentünk Egerbe barátomékhoz (szintén Lexus RCF és ugyanaz a fos misi gumi). Mondom neki, gyere menj már az autómmal, nézd meg mit tud az új guma. Ő is rutinos volt direkt olyan helyre mentünk ahol neki folyamatosan dobálja a seggét. Nos, nem igazán tudott szóhoz jutni, csak azt mondogatta, hogy azt a ku... életbe. Mondta, ha ilyen sebességgel ment volna bele ezekbe a kanyarokba az övével elszáll a fenébe.
Aztán mentünk a Bükkbe autókázni, Attila barátom csúszkált előttem én meg séta kocsikáztam mögötte kb
Végre 1-2-ben is érzem mind a 477 lovat, végre olyat tol amit elvár az ember egy ilyen autótól.
Grego, még egyszer köszi a tippet, mint látod kb azokat tapasztaltam mint Te is. Az életbe többet nem kell Michelin, kicsit túl van hypolva...
Tegnapi baromságom után lenne egy értelmesebb kérdésem.
(bár nem biztos, hogy egyszerűbb.....)
Azt szeretném megtudni, bár van elképzelésem róla, de hátha van konkrét tapasztalat is valakinek: 4x100-as osztókört ha 5x114.3-ra szeretnék módosítani, az mivel jár? Konkrétan létezik tudtommal ilyen "váltó pogácsa", ami működik, csak ugye hátulütője az, hogy alapból kijjebb kerül a kerék mintha nyomtávszélesítőt rakna be az ember.
Ezen kívül van más megoldás is? Lehet agyat cserélni vagy hasonlót, hogy az ET szám ne változzon? (konkrétan ne csökkenjen alapból)
5gen Civic lenne amúgy a konkrét alany. (vagy áldozat, még nem tudom )
Nem fogod megbánni, 16-os felnivel és a 205/55-ös gumival teljesen más lesz az autó viselkedése, pláne kanyarokban úgy fogod érezni, hogy kaptál egy új autót. (én így voltam vele, amikor váltottam erre a méretre)
Nagyon jó annak az autónak a futóműve, bőven túlmutat a gyári 185/70R14-es méreten és a 195/60R15-ön is. (én 205/50R17-es mérettel "zártam" az enyémmel és azt is bírta, de persze ott már gyorsabban fáradtak a szilentek - de a 16-ossal még nem és megfelelően komfortos is maradt)
2021. április 8. 21:22:13: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42531
Ez a felni esetleg tetszik? Mert ha igen, akkor őszintén mondom, hogy olyan nagyon nem akartam eladni, de ha érdekel, akkor megbeszélhetjük....
(dobj PM-et, ha érdekelne)
6,5x16 ET42, méretben tökéletes a 7gen 5D-re. (nekem 7x16 volt, az is elfért simán)
Csak megerősítés, mert kolléga teljesen jól mondja. 14 évig volt 7gen 5 ajtósom (szintén 1.4) és a 205/55R16 tökéletes rá, jó ideig olyan felnin és gumikon is gurultam.
És igen, a Sport változathoz gyárilag volt 205/55R16 kerék (1.4 Sport-hoz is) és az majdnem semmiben nem különbözik a sima verziótól, csak egy-két spoiler plusz van, meg a beltérben némi változás, de amúgy ugyanaz. (meg persze 3 ajtósok)
a 7gen 2004-5 2.0-án ami ugyanaz a karosszéria gyárilag 205/55R16 van. És elfér. Viszont ahogy írtad a váltóméret a 195/60R15 ami a dizel civicen volt gyárilag. Arra a 195/65R15 felmegy de ott nagyon pontos lesz a km óra. A 195/65-nek meg a váltómérete a 205/55. Amúgy annó extrában ha 16-os felnit rendelt valaki a 7gen civicre akkor kapott kis matricát az ajtóba amin 205/55R16 állt.
2021. április 8. 18:55:39: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42525
Adott egy VII. gen. Civic 2001-es 1.4 iS 5 ajtós. Ezt használom most tartósan, mert a VIII. gen sedan Civic totálra tört, de a 205 55 R 16-os nyári gumija megmaradt.
A fenti VII gen Civicnek a gyári gumimérete: 185 70 R 14.
Most 175 65 R 14 van rajta lemezfelnin, ami kicsi, másfél centivel alacsonyabb a hasmagassága.Mivel olyan egy-másfél évig lehet, hogy nálam lesz szeretnék rá alufelnit. Azt néztem, hogy a Jazz felnije pont rámegy, ami 4x100-as, 56,1-es középfurat átmérővel, 15-ös felnivel.
DE!!! Dolgozik bennem a kisördög, hogy a VIII. gen Civic megmaradt nyári gumiját, amiben van még 3 szezon rá tudom-e tenni?
Ehhez vennem kéne egy 6 vagy 6.5 x 16 os alufelnit, s arra rátenni a gumit! ET-nek gondolom olyan 30-45 között kell lennie.
Az volna kérdésem, hogy szerintetek ez kivitelezhető-e?
Befér-e alá?
Beleér-e a dobba a kanyarokban?
Vagy csak egyszerűen hülyén néz ki és engedjem el ezt az ötletet és adjam el a 205-ös gumikat és szerezzek 15-ös felnit 195 60 R15-ös gumival.
A váltóméret kalkulátorba nézve, már a most rajta lévő gumi is nagyon kicsi 5,2 %-os eltérést mutat lefelé. A 205-ös gumival meg fölfelé van 2,8 %-os eltérés, ami szerintem nem olyan vészes. Amúgy a 195 60 R 15 felel meg a gyárinak tökéletesen.
nekem az előző kombó a kocsimon turbogroove tárcsa+ds2500. rohadt jó volt. csak elrepedt a tárcsa 20000km után ringen, a betétből is már csak épphogy volt. A tárcsa repedésére én azt tippeltem, hogy a zsákfuratok miatt lett, vagy anyaghiba, vagy a ds2500-at nem szerette.
ezután a mostani szettem blackdash tárcsa orangestuff betéttel. bitang, csak 13000km alatt lefogyott a betét :/ most nekem is megy a matek hogy milyen betét menjen fel.
úgyhogy összességébe én turbogroove-ot nem vennék.
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni.
Civic 6g3d vti gyári hátsó féknyergeket kicseréltem ITR nyergekre, viszont így a kézifék nem akar fogni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is integrára vagy létezik más megoldás is?
Köszi!
Arra számíts akár milyen is, hogy minél több a rés, zsákfurat annál jobban reszeli koptatja a betétet
Volt 2 szett Turbo Grove + Yellow a VTi-men, azt ATS-en már USR + BluleNDX-et használok.
Utcán, hegyen küldve egy első betét kb 2 év..cirka 20..25e k-t bír ki nálam. A sárga betét hidegen nekem nagyon nem tetszett..szinte veszélyes annyira nem fog. a Kék hidegen is jó
Vagy helyette inkább stoptech? Még nem sokan használják itthon, de sokkal egyöntetűbb a vélemény róla mint az EBC-nél. Mondjuk EBC-t 50-50%ban ajánlják vagy nem, míg a stoptech használók körében ez az arány 90-10%.
Fúrt, mart, fúrt-mart és sima kivitelben, különböző anyagminőségben (alaptól azt extrém használatig).
Itthon jellemzően a street select és a sima sport megy, mindegyikről pozitív visszajelzésekkel.
Betétből is van több fajta összetételű a felhasználás jellegétől függően lehet választani.
sziasztok!
EBC turbo groove (zsákfuratolt, mart) vs USR (szakaszosan mart) féktárcsák közül melyik lenne jobb választás szerintetek? 190 lóerős elsőkerekes ~1300kg tömegű utcai kocsira, yellowstuff betétekkel menne.
köszi a véleményeket!
Nem lesz PS4
Meghozták ma a gumit és kiderült 2018-as, a gumisom küldi vissza, azt mondta ezt már nem rakja fel
Elvileg 2019 óta nem gyártják már vagy igaz vagy nem, nem tudom
igy akkor goodyear eagle f1 asymmetric 5 lesz.
Sok éve feltettem egy kérdést ahogy a keresőben visszanéztem de akkor nem találtam meg rá a választ.
Ej1 civic Esi coupé (1994-es) alá passzolhat az integra type-r gyári rugója?
Vajon mennyivel ül lejjebb tőle az autó eleje?
Az évek alatt volt Fk rugó az autó alatt 60/40 azzal 6-8 cm-t ült az autó eleje.
Most H&R 30/30 van alatta ezzel olyan 40mm-t ül.
A gyári integra rugó ha passzol.... van valakinek tapasztalata? feltételezem hogy a gyári coupéhoz képest jobb úttartást biztosít illetve mintha valahol azt olvastam volna, hogy 1-2cm-rel lejjebb ül tőle az autó.
Elsődleges szempont hogy műszaki vizsgára ne kelljen cserélgetni, ne kelljen ügyeskedni, de mégis átmenjen.
Sajnos a két "gári" rugó ami volt az autóban mikor vettem, valamiért 1,5-2 cm-rel magasabbra emeli az autó elejét, mint bármelyik másik coupé amit néztem mértem, szóval nem biztos hogy belevaló rugó volt az autó elejében, a hátulja olyannak tűnt mintha összeült volna és "húzta volna a fenekét az autó"
Illetve szintén fontos de egyben utolsó kérdésem, hogy mivel gyári integra type-r rugó ritka mint a fehér holló...
Vajon a kapható gyárinak megfelelő, utángyártott rugók mennyire hozzák a gyári szintet?
(blueprint, nipparts, suplex, spidan és társai..)
Köszönöm előre is a segítő válaszokat.
Mindennapos szaladgálos még a Prelude, ezért is fontos számomra, hogy azért maradjon a komfort és nem szeretném minden évben felújitatni a futóművet, de szeretném egy kicsit optikailag feldobni a gépet.
Nem tudom mennyire lehet referencia, de én a 7gen Civic-emnél tettem fel 17-es kerekeket (a gyári szerelése 14 vagy 15 colos volt, később a Sport-nak meg 16") 205/50R17-es gumikkal és egész jól meg is maradt a komfort. Én nem bántam meg, hogy nem nyúltam hozzá.
Ha ülteted, akkor nyilván nagyobb mértékű komfort változást fogsz tapasztalni.
Minden azon múlik, mi a fontos neked. A kinézet (ültetés, bár én személy szerint nem szeretem, főleg ha túl van tolva) vagy a kényelem inkább.
Ha hobby autó, akkor annyira nem számít, de nyilván a futómű alkatrészei jobban használódnak majd a nagyobb keréknél, ha ültetsz, ha nem, a felni nagyobb mérete miatt és/vagy az ültetés miatt is.
Hello! Nem tudom eldönteni, hogy az ötödik generációs Honda Prelude 2.0 autómat, ami gyárilag 15 colos felnivel jött le a futószalagról azt megültessem és kapjon 16-os kerekeket vagy a futómű érintése nélkül tegyek rá 17 colos felniket? Érdekelne mind optikailag mind komfort szempontjából a véleményetek.