Ez a felni esetleg tetszik? Mert ha igen, akkor őszintén mondom, hogy olyan nagyon nem akartam eladni, de ha érdekel, akkor megbeszélhetjük....
(dobj PM-et, ha érdekelne)
6,5x16 ET42, méretben tökéletes a 7gen 5D-re. (nekem 7x16 volt, az is elfért simán)
Csak megerősítés, mert kolléga teljesen jól mondja. 14 évig volt 7gen 5 ajtósom (szintén 1.4) és a 205/55R16 tökéletes rá, jó ideig olyan felnin és gumikon is gurultam.
És igen, a Sport változathoz gyárilag volt 205/55R16 kerék (1.4 Sport-hoz is) és az majdnem semmiben nem különbözik a sima verziótól, csak egy-két spoiler plusz van, meg a beltérben némi változás, de amúgy ugyanaz. (meg persze 3 ajtósok)
a 7gen 2004-5 2.0-án ami ugyanaz a karosszéria gyárilag 205/55R16 van. És elfér. Viszont ahogy írtad a váltóméret a 195/60R15 ami a dizel civicen volt gyárilag. Arra a 195/65R15 felmegy de ott nagyon pontos lesz a km óra. A 195/65-nek meg a váltómérete a 205/55. Amúgy annó extrában ha 16-os felnit rendelt valaki a 7gen civicre akkor kapott kis matricát az ajtóba amin 205/55R16 állt.
2021. április 8. 18:55:39: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #42525
Adott egy VII. gen. Civic 2001-es 1.4 iS 5 ajtós. Ezt használom most tartósan, mert a VIII. gen sedan Civic totálra tört, de a 205 55 R 16-os nyári gumija megmaradt.
A fenti VII gen Civicnek a gyári gumimérete: 185 70 R 14.
Most 175 65 R 14 van rajta lemezfelnin, ami kicsi, másfél centivel alacsonyabb a hasmagassága.Mivel olyan egy-másfél évig lehet, hogy nálam lesz szeretnék rá alufelnit. Azt néztem, hogy a Jazz felnije pont rámegy, ami 4x100-as, 56,1-es középfurat átmérővel, 15-ös felnivel.
DE!!! Dolgozik bennem a kisördög, hogy a VIII. gen Civic megmaradt nyári gumiját, amiben van még 3 szezon rá tudom-e tenni?
Ehhez vennem kéne egy 6 vagy 6.5 x 16 os alufelnit, s arra rátenni a gumit! ET-nek gondolom olyan 30-45 között kell lennie.
Az volna kérdésem, hogy szerintetek ez kivitelezhető-e?
Befér-e alá?
Beleér-e a dobba a kanyarokban?
Vagy csak egyszerűen hülyén néz ki és engedjem el ezt az ötletet és adjam el a 205-ös gumikat és szerezzek 15-ös felnit 195 60 R15-ös gumival.
A váltóméret kalkulátorba nézve, már a most rajta lévő gumi is nagyon kicsi 5,2 %-os eltérést mutat lefelé. A 205-ös gumival meg fölfelé van 2,8 %-os eltérés, ami szerintem nem olyan vészes. Amúgy a 195 60 R 15 felel meg a gyárinak tökéletesen.
nekem az előző kombó a kocsimon turbogroove tárcsa+ds2500. rohadt jó volt. csak elrepedt a tárcsa 20000km után ringen, a betétből is már csak épphogy volt. A tárcsa repedésére én azt tippeltem, hogy a zsákfuratok miatt lett, vagy anyaghiba, vagy a ds2500-at nem szerette.
ezután a mostani szettem blackdash tárcsa orangestuff betéttel. bitang, csak 13000km alatt lefogyott a betét :/ most nekem is megy a matek hogy milyen betét menjen fel.
úgyhogy összességébe én turbogroove-ot nem vennék.
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni.
Civic 6g3d vti gyári hátsó féknyergeket kicseréltem ITR nyergekre, viszont így a kézifék nem akar fogni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is integrára vagy létezik más megoldás is?
Köszi!
Arra számíts akár milyen is, hogy minél több a rés, zsákfurat annál jobban reszeli koptatja a betétet
Volt 2 szett Turbo Grove + Yellow a VTi-men, azt ATS-en már USR + BluleNDX-et használok.
Utcán, hegyen küldve egy első betét kb 2 év..cirka 20..25e k-t bír ki nálam. A sárga betét hidegen nekem nagyon nem tetszett..szinte veszélyes annyira nem fog. a Kék hidegen is jó
Vagy helyette inkább stoptech? Még nem sokan használják itthon, de sokkal egyöntetűbb a vélemény róla mint az EBC-nél. Mondjuk EBC-t 50-50%ban ajánlják vagy nem, míg a stoptech használók körében ez az arány 90-10%.
Fúrt, mart, fúrt-mart és sima kivitelben, különböző anyagminőségben (alaptól azt extrém használatig).
Itthon jellemzően a street select és a sima sport megy, mindegyikről pozitív visszajelzésekkel.
Betétből is van több fajta összetételű a felhasználás jellegétől függően lehet választani.
sziasztok!
EBC turbo groove (zsákfuratolt, mart) vs USR (szakaszosan mart) féktárcsák közül melyik lenne jobb választás szerintetek? 190 lóerős elsőkerekes ~1300kg tömegű utcai kocsira, yellowstuff betétekkel menne.
köszi a véleményeket!
Nem lesz PS4
Meghozták ma a gumit és kiderült 2018-as, a gumisom küldi vissza, azt mondta ezt már nem rakja fel
Elvileg 2019 óta nem gyártják már vagy igaz vagy nem, nem tudom
igy akkor goodyear eagle f1 asymmetric 5 lesz.
Sok éve feltettem egy kérdést ahogy a keresőben visszanéztem de akkor nem találtam meg rá a választ.
Ej1 civic Esi coupé (1994-es) alá passzolhat az integra type-r gyári rugója?
Vajon mennyivel ül lejjebb tőle az autó eleje?
Az évek alatt volt Fk rugó az autó alatt 60/40 azzal 6-8 cm-t ült az autó eleje.
Most H&R 30/30 van alatta ezzel olyan 40mm-t ül.
A gyári integra rugó ha passzol.... van valakinek tapasztalata? feltételezem hogy a gyári coupéhoz képest jobb úttartást biztosít illetve mintha valahol azt olvastam volna, hogy 1-2cm-rel lejjebb ül tőle az autó.
Elsődleges szempont hogy műszaki vizsgára ne kelljen cserélgetni, ne kelljen ügyeskedni, de mégis átmenjen.
Sajnos a két "gári" rugó ami volt az autóban mikor vettem, valamiért 1,5-2 cm-rel magasabbra emeli az autó elejét, mint bármelyik másik coupé amit néztem mértem, szóval nem biztos hogy belevaló rugó volt az autó elejében, a hátulja olyannak tűnt mintha összeült volna és "húzta volna a fenekét az autó"
Illetve szintén fontos de egyben utolsó kérdésem, hogy mivel gyári integra type-r rugó ritka mint a fehér holló...
Vajon a kapható gyárinak megfelelő, utángyártott rugók mennyire hozzák a gyári szintet?
(blueprint, nipparts, suplex, spidan és társai..)
Köszönöm előre is a segítő válaszokat.
Mindennapos szaladgálos még a Prelude, ezért is fontos számomra, hogy azért maradjon a komfort és nem szeretném minden évben felújitatni a futóművet, de szeretném egy kicsit optikailag feldobni a gépet.
Nem tudom mennyire lehet referencia, de én a 7gen Civic-emnél tettem fel 17-es kerekeket (a gyári szerelése 14 vagy 15 colos volt, később a Sport-nak meg 16") 205/50R17-es gumikkal és egész jól meg is maradt a komfort. Én nem bántam meg, hogy nem nyúltam hozzá.
Ha ülteted, akkor nyilván nagyobb mértékű komfort változást fogsz tapasztalni.
Minden azon múlik, mi a fontos neked. A kinézet (ültetés, bár én személy szerint nem szeretem, főleg ha túl van tolva) vagy a kényelem inkább.
Ha hobby autó, akkor annyira nem számít, de nyilván a futómű alkatrészei jobban használódnak majd a nagyobb keréknél, ha ültetsz, ha nem, a felni nagyobb mérete miatt és/vagy az ültetés miatt is.
Hello! Nem tudom eldönteni, hogy az ötödik generációs Honda Prelude 2.0 autómat, ami gyárilag 15 colos felnivel jött le a futószalagról azt megültessem és kapjon 16-os kerekeket vagy a futómű érintése nélkül tegyek rá 17 colos felniket? Érdekelne mind optikailag mind komfort szempontjából a véleményetek.
8gen sedan agymérete micsoda?
DragWheels felnihez kellene tehermentesítő gyűrű (régiek nem bírják már), de csak egy szám van ráírva (73.1) -- az, hogy miről kellene erre alakítani, az nincs rajta.
Nem tudom, de az okos japók kiszámolhatták, hogy ide bizony jobb az M14 meg 5X120.
Mondjuk sok Honda 5x120 és M14 (Új NSX, Legend, meg USA modellek között sok) de Civic-ben sose volt ilyen méret de a CTR-re azt tették, amivel persze az elérhető felnik számát bekorlátozták. Nameg az ET60, bár ahogy látom neked is ET50 a gyári
Azért nem járok pályára minden hétvégén, hogy problémám legyen ebből szerintem.
A kanyarvadász CTRre kevés volt az mit jelent, kiszakadt vagy megnyúltak a csavarok?
Felnim olyan, hogy elfér a csavar. Lehet a 20mm is elfér hátra, de azt sem merném megpróbálni. Előre meg inkább csak 10mm kéne kb...
Nekem amúgy nincs annyira bent a kerék mint a CTR-en.
Hát nekem 8, bár lehet a kanyarvadász CTR-re már kevés volt az M12-es csavar.
15 mm-ben egyáltalán elfér a csavar? Type-R-en szopó a 15 mm mert kilóg a csavar és arra nem mindegyik felnit lehetett feltenni. Inkább 20-ast tettek fel sokan.
Csak kiszámolták a japán mérnökök
Egy csavar is tonnákat bír el. Bevallom őszintén ezen nem gondolkodtam még.
Viszont akartam venni nyomtávszélesítő pogácsát, de azt nem mertem bevállalni, ott félnék, hogy az 500 ló kitépi a csavart a 15mm vastag alu pogácsából...