kis délutáni buzulás. rég voltam már fórumban, szerintem már több mint egy éve ha posztoltam bármit is
kocsi él és virul. nem rég kapott 5 lépcsős polirt és kerámiát, első lökhárítót és toldatot újrafújattam a kavicsfelverődések miatt, meg a hűtőmaszkot is autó színével plusz piros jel. hátsó dobok kirohadtak alóla, egy cartárs Proex rendszerét megvettem kattól, kicsi brummogós hangja lett tőle. még egy hónapot gurulok ezeken a böszme téli ufó felniken aztán rúgom le róla, szegényt nagyon visszafogja ja igen, első rendszám gyász, tudom én is. idén elintézem már az új rendszámot, meg a keretet lerúgom róla
A toldat köszöni szépen jól van! A fólia idén lesz rajta 6. éve és mivel használom az autót, így nyilván vannak rajta sérülések.
Idén, ha minden jól megy, akkor úgy is újra lesz fóliázva az egész autó.
Egyébként, ha olajból azt rakta bele, ami kell bele, akkor az már csökkenti a kockázatot. Már, ha tud valami bizonyítékot mutatni, vagy látszik, hogy nem teljesen fogalmatlan olaj témában.
Na fasza! Nyugodtabb is lettem, meg nem is. Sajnos ez olyan hiba, ami csak hosszabb használat során derül ki, ergo lutri a vásárlás során. Mégse kérhetem az eladót, hogy menjünk vele egy háromezer kilométeres próbautat.
Esetleg valami tanács az esetleges olajpárán kívül, ami árulkodik az olajfalánkságról?
Kicsit több, mint 2 évig volt meg, több, mint 30e Km-t mentem vele, 3 kötelező szervizt csináltam rajta. Leginkább hosszabb utakra mentem vele, ekkor fordult elő néha, hogy kijelezte az olajszintet, és kellett minimálisat utánatölteni. De nem 1 litert 1000 km-ként, hanem max fél litert egy szerviz periódus alatt.
170e km volt benne, amikor eladtam.
Sok múlik azon is, hogy milyen körülmények közt használod. Mondjuk 1 évig volt meg neked (pontosan nem tudom) és csak városoztál vele, akkor lehet, hogy úgy tűnt nem eszi, vagy kevesebbet.
Haverom vett egy 7gen FL 2.0 -t, valós 160.000 km környékén, gyári fényezéssel, kulturált állapotban.
Egyből kisszerviz, gyertya, olaj (0-30 castrol), üzemanyagszűrő stb. cserélve. Elmentek külföldi útra, kb. 3000km -t tettek meg és villant az olajlámpa.
Utána teletöltötte, majd városozott vele csak, szinte észrevehetetlen volt az olajfogyi, majd ment megint egy hosszabb utat és minimumra visszaesett a szint.
Alsó talpas: magam megnyugtatására cseréltettem én is gyárira, de szerintem nem volt semmi baja az eredetinek sem.
Ez így van, annyira megszoktuk a jót a honda-nál, hogy a legkisebb gond esetén is "kiakadunk" holott egy másik márka tulajdonosai örülnének hogy ha ennyi lenne a bajuk.
Az alsó talpas kifordulás mondjuk tényleg gáz.
De azért ez is nagyban függ az autó gazdájától. Láttunk 300-400 ezerrel is Accordokat gyári alsó talpasokkal viszont volt akinek 200 ezer alatti km-esben fordult ki. Mondjuk, hogy mennyire volt valós a km. az ki tudja...
Aki parázik, az cseréltesse ki (gyárira vagy hard race-re!), nem egy hatalmas összeg és problem solved.
Borbély Zsolti is tudna erről mesélni, hogy hány 8 gen. 2.4-es Accordot újított már fel...
A fészen is kb. heti szinten merül fel a kérdés, hogy mitől eszi ennyire...
Az egyik magyarázat az, hogy igen sok a németektől behozott példány és ott simán beleteszik az 5W40 meg 10W40 olajakat amit 20 ezrenként cserélnek. 100 ezer km. felett meg jönnek a gondok.
Erre volt az a mondás, hogy amit 0W20-szal használtak az jó azokkal nincs ilyen gond. De sajnos van. Ott is előjött az olajzabálás. Illetve azért 2008 környékén még nem voltak annyira elterjedve a 0W20 olajak.
Másrészről a 0W20-ról is megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem bele való, mások szerint teljesen jó de ha nem azt kapta új korától akkor már mindegy meg ilyenek.
Egy biztos, a K24A mocinál ez az olajevés nem jellemző. Nagyon nem. Annak ellenére hogy öregebb autók és több bennük a méter.
Nekem meg a nivából 50 körül a fák között
De megúsztam... Szóval van ilyen bármilyen autónàl, csak a hondások túllihegik, mert alapból alig van műszaki hiba, így arra a 2-3 dologra kihegyezik.
1-1.2M? wow, én ezt legutoljára, úgy 5éve kb. 50ezerből oldottam meg egy hengerfej tömítéssel, gyűrű szettel és flexhone-nal egy nap alatt. Azóta az autó megtett pár tízezer mérföldet és nem eszik olajat. Amúgy ismert hiba, van bulletin és frissített gyűrű cikkszám is.
Annó az 5gen civicnél is voltak ilyen kitörések. Most az Accordnál is lehetnek sőt ismerek is ilyen embert aki elhagyta előzés közben. Egyszerűen nem úgy kell ellenőrizni őket ahogy sokan szokták. Rázópadon nem jön ki a hiba de megemelt állapotban ha felfelé emelik a kereket akkor lehet érezni ha szar.
Lehet, hogy én ilyen rohadt szerencsés voltam, de az enyémmel nem volt ilyen gond. Szerencsére nem olvasgattam netet a témában, mert akkor a sok rémhír hallatán lehet meg sem vettem volna. Így viszont volt egy fasza kocsim, semmi gondom nem volt vele. Máig sajnálom, hogy el kellett adnom.
Szerintem inkább az van, hogy azokat posztolják a fb-on, amelyikkel gond van. Azok meg nem jelentkeznek, akiknek nincs ilyen problémájuk.
Ez olyan lehet, mint a 7. gen Accordnál az alsó talpas gömbfej kitörése. A fb azzal is tele van. Múltkor rákérdeztem már kíváncsiságból itt is, itt meg alig van ilyen tapasztalat. Azokal is van ilyen gond, de valószínűleg nem általános. És nem azzal van tele az internet, hogy ma sem tört ki az első kerekem, hanem azzal a pár esettel, amikor tényleg gond volt vele.
Én ki szoktam print screen-elni az olajzabálásról szóló post-okat, és face belső haveri csoportokba lőjük őket tovább.
Van pár közvetlen ismerősömnek 2.4 8gen-je, de 1, azaz egy autó van, ami ezek közül nem zabálja az olajat, az is automata kombi.
Tehát nem lehetetlen, csak készülj fel rá, ha zabálja, akkor 1-1.2M egy motorfelújítás, de van, akinek ezek után is újra zabálta...
Civic-nél igen.
De itt az olaj a lehúzógyűrűknél mászik el, mert bekoxosodik, és már nem látja el eredeti feladatát. Lud77 újított fel motort, elég sok képpel prezentálta, hogy milyen gázok ezek a motorok.
Dehogy eszik ennyi olajat. Legfeljebb csak az amelyik el volt hanyagolva. Nekem 10e km alatt legfeljebb 0,5 litert kellett utána töltenem.
Eddig csak a facebookon volt divat, hogy valaki mindig odaírta ezt a bölcsességet, ha valaki 2.4-est keresett, most már itt is elkezdődött.
egy darabig vettem a fáradtságot, hogy erre rácáfoljak, mostanra már kezdek ráunni. Kismillió tulajdonos megírta az ellenkezőjét, mégis folyamatosan ez terjed.
Előfordulhat biztosan ilyen probléma, de közel sem annyira általános, mint ahogy sokan állítják.
Ne bassz! Tényleg ennyi olajat zabál? Mikor a civitet vettem is ez volt a gond, de egy síkolás meg szelepfedéltömítés megoldotta.. Nem szeretném újra átélni ezt az "örömöt".
Nincs ezzel gond. Sokan szeretnek keverékkel járni. 1000 km-enként 1 liter olaj sem ritka a 8gen 2.4 typeS-nél a tulajok saját bevallásuk szerint.
Akinek mázija van, esetleg tud 1:40-es keveréket tankolni is valahol, akkor nem kell utána töltögetni.
Én is 8 gen accord vásárlása előtt állok, csak én kimondottan a 2.4 type s-t szemeltem ki. White :P
Amit találtam a leírtakon felül mint típushiba az a kormányműnél a lógó fogasléc. Ez a hiba az első néhány 10k km után jelentkezik, szóval az eltelt 10-11 év távalatában elvileg orvosolva kellett, hogy legyen minden autónál.
lehet, én is vettem a fehérre annó. Mondjuk úgy rakták fel hogy leesett az autópályán azt végülis utána rá lett taknyolva, hiszen hozzányúltak, így innentől ígyis úgyis szar.
Az is van ám jó minőségűben, de nyilván aki csak eltüntetni akar valamit, az nem fogja megfizetni a drágábbat, hanem valami szarral fröcsköli be az autót.
Most sikerült olyat is látnom, amiről eddig lemaradtam. Lehet régebbi dolog, én még nem láttam. Egy spéci gumiszerű anyaggal fújják le az autót. Szó szerint szinte egy rétegnyi vékony gumi lesz az autón. Nem fóliázzák, hanem fújják. Na ez is jó mindenféle kókány dolgok eltakarására, de botrányos a minősége. A nagynyomású mosó, szép lassacskán le is szedi az egészet. De gyors, különleges, legfőképpen "takar"így el lehet adni mindent.
Na én is mindig gyári fényű autót veszek.
Persze, de ezeket takarja el a fólia, pont az ilyen hibákat nem lehet észrevenni tőle. Kicsit lecsiszolják, rá az új fólia, és már nem is látszik semmi. A fólia nagyon hálás dolog sok balhé eltakarására. Sokan csinálják így, mert olcsóbb mint egy nagy kasztnizás, és eltakar mindent.
Fényezés nem túl acélos, könnyen karcolódik. Hűtőmaszk diszléc és a szélvédő takaró díszléc patent elenged és lerepül, erre illetve légzsákra volt visszahívás. Motorháztető zsanér körül rozsda, ha tetőablakos, akkor a keret tud rozsdásodni a gumi alatt. Hátsó féknyereg beszorul berohad. Még a dízelnél van egy-két dolog, de akkor téged nem érint.
Egy dologra kell figyelni, nehogy véletlenül 2.4 benzinest vegyél. Különben, ha sparba beugrasz kenyérért, 1 lityi olaj is mindig befigyel majd. Azon kívül sok bajuk nincsen.
Az a kérdésem, hogy az Accord Type-s dízel miben tér el a sima 2.2-es dízeltől? Mely alkatrészeket változtattak meg a sima változathoz képest?
Idáig még senkitől sem kaptam kielégítő választ. Az oké, hogy a motorkód és a teljesítmény eltérő. De gondolom nem csak a porgramozása más. (a 150le változat stage1: 180 le, míg a 180le type-s stage1: 220le programozható, legalábbis a külföldi oldalokon)
Összefoglalva: vajon át lehet építeni egy sima 2.2 dízelt(akár 9gen Civicet is) type-s dízelre?