Én sajnos elbasztam 2 éve akartam venni, akkor 6.8-ért kaptam volna 4 ajtós exec-ek 1.5T-vel raktárról azonnal. Most már nem is merem megnézni mennyi lenne. Najó megnéztem 9.349.000
Te néztél mostanában autóárakat? Most kíváncsiságból konfiguráltam egy szaros golfot, nagyjából azok vannak benne mint a mienkben (teljesen nem lesz ugyanolyan), és 11,3 MILLIÓ!!!!
És akkor még mindig szaros 150 lovas kocsiról beszélünk!!!!! Ráadásul egy a világ egyik legsnasszabb autója, olyan unalmas, ha ránézel elalszol!
Nagyon szomorú, h ennyi egy Honda, de sajna erről nem ők tehetnek, hanem a világ, és a többi autó ára is megy szépen felfelé. Mi szerencsések vagyunk, h jókor léptük meg az autóváltást!
Az uj Swift sport is már valahol 7.5milliónál tart! Akkor egy civic-nek már illik 10 körül járnia.
Tökéletesen mondod! Amíg van pár ... aki hajlandó ennyiért is megvenni akkor miért ne?
Várkonyi múltkori cikkében leírta +25% nagyságrendileg a drágulás új és használt piacon is, de a végén úgy is majd a kereslet árazza be.
Direkt vettem egy új gyári Apple kábelt az autóba annó, egy ilyen kis pici rövidet, rühellem a mazzagokat nézegetni (lakásban sem tudom elviselni), ez így pont jó.
Nem csak simán megveszik, hanem még köszönetet is mondanak a HONDA szalonban, hogy ennyiért vehettek egy új CIVIC-et. Hálásak, hogy lehetett valami minimális kapcsolatot tartani, valamint nagyra értékelik, hogy hajlandóak voltak eladni az az autót.
Tisztelet a kivételnek, tudom-tudom a HONDA Tóth Szolnokon.
Az elmúlt másfél évben háromszor drágult.
Persze tudtuk, hogy drágulni fog. A háromszori áremeléssel 20 százalékos drágulásról beszélünk, azért mindennek van egy határa na. Egyébként is egy nem R CIVIC majdnem tízmillió, nevetséges.
jó, azért a többség a ctr-t utcán használja...ha a 1%-a eljut pálya közelébe az már egy jó arány...
ergo nem pályacélokért használnak utcán 18/19-est...
az amcsik is azért cserélik le többnyire, mert a 20coll /30 az első kátyuig vicces...
1 szétcseszett felni+gumi árán már lehet egy konzervatívabb (gumi) setupban gondolkodni...
a spoon saját terméket tesztelt itt...
így ezek valamilyen szinten egy tól-ig tartományt tekintve fix setupok lesznek...
és inkább sport mint hardcore racing verziók...
az analógra sztem azért álltak vissza, mert olcsóbb (mindenféle szempontból, fejlesztés, meglévő knowhow, termék önköltség, stb...) meg nem kell vesződni a programozásával, plusz lesz egy kis hinta/palinta a terhelésváltáskor kicsit izgalmasabb vezetési élményt ad...
(btw csak a 4 gyári lengéscsillapító 3000euró...a sallangokat nem számolva)
hogy technológiailag hol vannak az adaptív futómű határai azt nem tudom, de gondolom nem itt, ami a ctr-be kerül...
csak egyszerűen olyan drága technológia (gyártás, k+f), hogy szerintem a spoon sem engedheti meg magának, mert eladható terméket kell csinálnia...
-"sokkal olcsóbb gumi...
-kevésbé peres oldalfal, így élhetőbb és komfortosabb és kátyú kompatibilisebb..."
Egy semi slick drágább és kevésbé lesz komfortos még 18ban magasabb fallal is mint a gyári 20-as.
A gyári méretben kb. csak ADAC-s klozetok kaphatók. Ez miatt is jobb a kisebb méret mivel 265/35 r18-ban már szinte minden is van.
"de persze, lehet vele csökkenteni a rugózatlan tömeget, ez vitathatatlan..."
Ez így igaz. Főleg ha forgó tömegként is tekintünk rá és ha lejön kerekenként 1...1.5kg az már azért nem kevés.
"(mert vélhetően ebben van nagyobb tapasztalata, míg az elektronikus rendszer moduláció külön tudomány...)"
Egyszerűen csak a variálhatóság hiányára tippelek. Nem tudsz a gyári gátlókkal normális rugót összehozni. A gyári csak utcán kemény. Pályára nagyon kevés.
főként nem menetdinamikai okokból cserélik le...
-sokkal olcsóbb gumi...
-kevésbé peres oldalfal, így élhetőbb és komfortosabb és kátyú kompatibilisebb...
(felni 1000eur/db, gumi 280-300eur/db)
de persze, lehet vele csökkenteni a rugózatlan tömeget, ez vitathatatlan...
a spoon a komplett rugó/lengéscsillapító rendszert kidobta alóla...
és visszatért az analóg rendszerre, hogy legyen body roll, pitch...stb..(mert vélhetően ebben van nagyobb tapasztalata, míg az elektronikus rendszer moduláció külön tudomány...)
jelenleg az elektronika ezeket javarészt kikompenzálja...
ezzel optimalizálva a mindenkori tapadási viszonyokat...
----------------------------------------------
"Adaptive Damper System
The all-new Civic Type R features a revised four-wheel Adaptive Damper System that delivers superior ride quality and exceptional road holding performance. The system incorporates upgraded shock absorber units, which are now of a three-chamber design, giving a much wider range of variability for the damping force.
Continuous independent control of the damping force in all four dampers is activated by adjusting the current sent to electromagnetic coils inside the dampers, using feedback from a suite of three G-sensors around the car.
These G-sensors – one on each side of the car at the base of the A-pillars, and one just forward of the rear axle – and stroke sensors on the suspension of each wheel, monitor the car’s status in real-time. The current to the electromagnetic coils inside the dampers is adjusted in milliseconds, altering the oil flow channels and thereby controlling the damping force. Existing lateral G, steering angle and brake pressure sensors also form part of the system.
The revised three-chamber dampers enable a significant improvement in the variability of damping force in both the tension and compression strokes of the suspension, which has facilitated the addition of a much softer ‘Comfort’ setting in the Civic Type R’s selectable driving modes.
A logic tuned specifically to the Type R’s unique suspension and tyres delivers independent control of each wheel, improving contact with the road surface (including on uneven surfaces), maintaining high levels of traction at all speeds. This ensures sharp handling and stability during cornering at higher speeds, limiting body roll. The damping force is increased further in the revised +R mode."
Akkor azért van Sanyi bácsi, az nekem is be van kapcsolva. Az akkor be lett kapcsolva amikor elhoztuk az autót a szalonból, aztán azokhoz a gombokhoz én azóta nem nyúltam.
Majd az önvezetőknél lesz normális sávtartás. De az nekem nem hiányzik, remélem én amíg élek, vezethetem az autómat.
Nekem arra van bekapcsolva, h ha elbambulok, és közelít a kocsi a vonalhoz, akkor rázza a kormányt, és húzza vissza. Ez teljesen jól működik. Ahol van normális felfestés, és nem ganés a vonal. Meg nem árt a kocsin is ha tiszta az érzékelő. Ezt tudja, ezt jól csinálja, szerintem nem is arra találták itt még ki, h levigyen Szegedre gond nélkül.
Különben sok helyen olyan az út kifelé dőlése, h magától is símán lehúz az autó jobbra, mivel kifelé dől az út. Figyeld meg, h az autó sosem balra fog elvinni, hanem mindig jobbra. Eleve lejt az út, meg a 235-ös gumik jobban el is mennek, mint a 165-ösök.
Azért is raktam idézőjelbe, mert ennek köze sincsen az önálló sávtartáshoz.
Viszont nyáron kitűnően működött, arra használtam amire való. Úgy vezetek, mintha nem lenne ilyen asszisztens, pontosan úgyanúgy, kormányt el nem engedem. És jött ez a szerintem zseniális vezetéssegéd, mert tőlem függetlenül szépen igyekezett a sáv közepén tartani, jól lehetett érezni a kormányon. Sőt, kanyarban miközben fogom a kormányt szinte magától tekergeti, minimális erőkifejtés szükséges. Akárhogyan nézzük, szerintem rendkívül kímélő, különösen hosszan távon.
Ehhez képest most meg ugyanúgy vezetek, aztán érzem, hogy igyekszik jobbra levinni az útról. A jobb terelővonalig engedtem, onnan szépen vissza kormányoztam, mert mindig velem volt a család (hétvégi autó ugye). Egyszer ha egyedül leszek és forgalom sem lesz körülöttem, meglesem mi a terve ráérve a terelővonalra.
Lehet az esős idő, a nyirkos aszfalt az oka. Vagy hogy sarasabb néhol az út és ezt nem tudja lekezelni. De ha nem tudja lekezelni, akkor kapcsolja ki a magát a fa..ba ugye.
egyenlőre hidegben van egy pici percegés az óracsoport környékén, de csak amíg elindulok...de melegen nem csinálja...
a komplett honda sensing rendszert én soha nem használom...autópályán sem...
az ablaktörlőnél nem tapasztalatam, hogy megőrült volna, de ott is sokszor manuálisban vagyok...(városban)
más műszaki jellegű problémám nem volt...
ami zavaró, de megszokható...
start stop rendszer...rendkívül rossz ütemérzékkel működik...azonnal ki kell kapcsolni...
elektronikus kézifék visszajelző...leállítás után...(us modelleken van egy visszajelző led a gombon...)
mondanám a fejegységet is, de mivel nem csinálok már rajta semmit, (csak a carplay megy rajta, waze, spotify) már kevésbé zavar mint az elején, carplay-en a sebességével sincs gond...klíma nekem mindig auto-ban van...mint megjelenítő, nem hi-end, de lehet vele együtt élni...
a type-r-eken a hátsó traktus finoman szólva is nagyon basic, ha valahova még el lehetett volna gyártás oldalon pár százezer ft-ot költeni, akkor ide érdemes lett volna...
----------------
a carplay az elején nem volt stabil, de a legújabb oprendszer (ios 14.2) kijavította a korábbi hibákat...
a waze tényleg néha fagyogat mostanában, de ez sztem nem a fejegység hibája, (mert ott ugye a szoftver oldal nem változik/változott) hanem a waze ios frissítéseknél lehet a probléma...de most jött nemrég új verzió...reméljük javul majd...
erre az a megoldás, ha lehúzod a fejegységről és kilövöd a waze-t a telódon, majd újra csatlakoztatod...az többnyire megoldja...
sajnos a complett carplay "elvesztés" szintén nem feltétlenül a fejegység problémája...(ott a szoftver oldal nem változik) hanem inkább ios probéma...
plusz meg kell nézni, hogy a csatlakozó a telefonon "kosz mentes"-e, sajnos bejut a kosz és blokkolhatja az érintkezőket...
ha nem csatlakozik fel tartósan, akkor le kell a carplay kapcsolatot törölni a fejegységről és újra párosítani...(a kapcsolat törléskor kifagy a fejegység, de restartolni kell, és újra csatlakoztatni a telefont, akkor szépen újra csatlakozik és megoldódik a probléma...)
de ilyen már jó régen nem volt nekem, ahogy mondtam ez inkább valamilyen ios bug lehet...
most jön a 14.4 (már tölthető) kíváncsi vagyok mi "romlik" el majd...
Zörgés nálunk jobb hátsó kis hangszóró burkolattól jön meg tetőkárpittól, de nagyon ritkán.
Automata távfény nem jó itt se, ugyanez a villogás szemből.
Esőérzékelő hulladék, eddig 7-8 gen Accordban és a 2016-os Jazzben is teljesen jól működött...
Carplay-jel nincs gond, esetleg, ha u.gy. a kábel akkor az okozhat olyat, hogy nem ismeri fel szerintem.
1. Nem SPort Plust vettem, így nincs tetőkárpit zörgés, nincs székrecsegés.
2. Automata ablaktörlést nem használom.
3. Néha a fék nyikorog, lassú fékezésnél általában a garázsban.
4. Egyedül a klímán kellett gázt rátölteni.
"Azért gyűlik a lista:"
Lista az van nálam is
Nálam mind a 2 első ajtó kárpit kattog. +Hátulról is jön valami lötyögő műanyag hang:-D
A bal oszlop, ma kezdett ciceregni,Az ideg szétvágott .-(
A tetö már a megvételkor(1.5 éve),a cseréröl mindenhol lebeszéltek, mert lehet hogy rosszabb lesz mint volt.
Mondjuk nekem csak akkor csinálja folyamatosan, ha nyitva a tető ablak. Vagy télen amikor széjjel fagy az autó.
A fék nálam csattanik egyet mikor fékezek, olyan mintha lötyögne a helyén.
Klíma nekem jó, viszont a ventilátor szintén berreg vagy mi,
A refi az néha nincsen a helyzet magaslatán.
A sávtartot én nem használom, ki van kapcsolva.
Én úgy vettem észre, hogy az ablaktörlő ,a sötétben nem tud mit kezdeni magával.
1 honapja a kormányzás közben is érezni egy kattanást, mind két irányban, mikor erősebben mikor gyengébben.
Holnap viszem úgy is szervizbe, ezt a kormány dolgot azért megkérdezem, mert nyugtalanít.
Ha nagyon hideg van nálam ennyit tud a központi kijelzö. Rögtön indításkor, meg parkoló állásban.
A sávtartó azért itt nem arról szól, h elengeded a kormányt, aztán meg megy magától önvezető módban. A telót nem kapcsolom vele soha össze, ez sosem izgatott, arról nem tudok nyilatkozni. De a többi hiba amit írsz, az még egyáltalán nem jelentkezett.Igaz, még csak olyan 18 E körül van benne, de semmi zajt nem hallunk. Bár lehet ez azért van, mert én olyan fordulaton használom, h az elnyomja az egyéb zajokat.
Nem. Van amikor végig tökéletesen működik, aztán van amikor meg követhetetlenül.
De VW-nél meg mitsunál is ugyanilyen tapasztalatom volt, szóval nem lepődtem meg.
Ha meghülyül, akkor ki szoktam kapcsolni, aztán újból beállítom a csapásszámot, és meggyógyul.
Azért gyűlik a lista:
- Bal első ajtókárpit lóg, mozgatva kong, mint állat.
- Bal A oszlopból valami ciacergés hallható, viszonylag ritkán.
- Tetőkárpit mikor jobban, mikor kevésbé, de állandóan cicereg.
- Első fék felől megálláskor ilyen recsegő hang hallatszik. Egyébként ehhez nagyon hasonló, de jóval halkabb hangot hallok, amikor P-ből behúzom D-be.
- Klíma szar, több sebből vérzik, klímakompresszor, klímahűtő, műszerfal mögötti terelőmezek.
- 1-2 hete fura a "sávtartó", állandóan le akar vinni jobbra az útról.
- Automata távfény nem működik jól, álladóan villognak szemből ha elfeledkezek róla.
- Kábellel összedugva nem ismeri fel néha az iPhone-t, nem tudom mitől függ, ma pl.jó volt. Utóbbi időben ha CarPlay-en hasznom a Waze-t, akkor az meg kifagy.
- Most meg van ez az ablaktörlős fityfene.