"ugyanis bár az elektromos autók nagyon komoly menetteljesítményeket tudnak ma is és a jövőben még inkább, de klasszikus v "igazi" vezetési élményt nem fognak tudni adni...mert az nem a nettó teljesítményről szól..." - miről szól a vezetési élmény? Egy jól gyorsuló, jól forduló, jó futóművű, jól kiegyensúlyozott és kitűnően kormányozható autóról.
Ezeket egy villany minden tekintetben bármikor hozza. Sőt sokkal de sokkal jobban mint bármilyen benzines autó. Egyedül a hang nincs meg meg a súly a másik.
De a villanynál bármikor tudsz hátsó vagy épp összkerékhajtást csinálni, nem kell a prémium gap se, hogy 50-50-es autód legyen. Végtelen nyomaték van azonnal, bármikor keresztbe vághatod rákészülés nélkül stb.
Gyakorlatilag az összes olcsó sportautó, az Integra is, arra épül, hogy veszünk valami tömegterméket és kicsit megbolondítjuk, hangolunk a futóművön stb. Viszont a villanyosnál ez az alap már magában annyira brutál jó lesz, hogy lényegesen jobb játszós autókat fognak tudni csinálni mint amiket manapság vagy épp 23 éve csináltak az Integrával.
Csak még nem jutott el oda a piac, hogy elkezdjenek élményautókat faragni de 8-10 év és az a korszak is eljön.
azt gondolom, hogy a mi mintáink nem feltétlenül relevánsak...
mi az autós társadalom nagyon-nagyon szűk szegmensét képviseljük, akiket ilyen szinten érdekel az autó és az autózás maga...
az emberek 99,9%-a számára ez csak egy közlekedési eszköz nem más...
de ebben nincs semmilyen újdonság, mert ez korábban sem volt nagyobb nagyságrend...(emlékszem amikor én vettem az integrát 2005-ben akkor se nagyon ismerte senki...csak a hondás nerd-ök...mert akkor sem volt tucat autó...)
elsőre talán egy ellentmondásnak tűnik de -ahogy korábban írtam- az internet ezeket a folyamatokat inkább katalizálta és elmélyítette...azzal, hogy rengeteg információ érhető el a neten, youtube-on, stb...
hogy ez ugyanolyan érdeklődés e mint ami a mienk volt 10-15 évvel ezelőtt...nyilván nem vagy nem feltétlenül...(ha belegondolunk még youtube sem volt akkor...) hanem más...de attól még sztem nem tűnt el...inkább átalakult...organikusan változik ez is a korunkkal...
erre a carthrottle-nak volt egy jó osztályozása, hogy mennyire polarizált ez is mint a világunk egyébként...
8 Types Of Car Enthusiasts
------------------------------
One: Appearance Car Guy
Two: Mechanic/Tuner Car Guy
Three: Thrill Seeker Car Guy
Four: Competition Car Guy
Five: Experience Car Guy
Six: Brand Snob Car Guy
Seven: Fanboy Car Guy
Eight: Driver Skill Car Guy
egyébként ami miatt talán másként érezhetjük az az, hogy a korábban a sokkal szűkebb pólusú média platformok (index fórum, crx forum, stb) összegyűjtötték az ilyen érdeklődésű embereket, de ma, amikor mindenre van egy facebook csoport vagy platform (insta, messenger, whatsup, stb), fragmentálták célcsoportokra ezeket az embereket és kevésbé alkotnak már egy látható tömeget...
de ha megnézzük a youtube-on is az autós tartalmak száma folyamatosan nő és egy nagyon komoly tartalmi kategóriát képvisel, persze van egy erős entertaining része is, de van mellette sok más niche szegmens is amely folyamatosan életben tartja és hoz be új tartalmat és minőséget az autós kultúrába, szemléletet ad és edukál...kiemelten a fiatalabb generációt is...
én azt látom, hogy a fiatalok között sem veszett el ez a típusú érdeklődés és értékrend, és a fiatal youtuberek is szivesen nyúlnak autós témákhoz...akár itthon is...tehát az autó érdeklődés általában nem tűnt el...
persze nem elvárható, hogy egy 50-60 éves ember szofisztikált értékrendjével tegyék mind ezt...de ha vissza emlékszünk, mi is sokat fejlődtünk ebben, mert akár egy FF szinttől mondjuk eljutni egy singer porsche-ig az nem egy kis út...de ha még mindig ott tartanánk, akkor elpazaroltunk volna 20 évet az életünkből...
ettől függetlenül sztem a belső égésű motoros autós kultúra és az ehhez kapcsolódó élményfaktorú autós érdeklődés még sokáig velünk lesz, mert bár egyre kevesebb ilyen autót gyártanak, de a kultúránk része lesz még a következő 15-20 évben mert a méretei miatt megkerülhetetlen lesz...és ennek a változása inkább egy nagyon hosszú folyamat lesz mint egy varázsütésszerű változás egyik napról a másikra...még akkor is, ha az elektromos autók térhódítása nagyságrendekkel gyorsabb lesz mint korábban bármi...
ráadásul ahogy értékelődnek fel annál erősebb lesz a kultusz körülöttük és ahogy egyre kevesebben engedhetik meg magunknak ezeket a különleges autókat emiatt lesz ennek egy még erősebb cool-ság faktora...
Anno még vezethettem is a Velencei körül egy körre, fantasztikus autó volt. Pedig "csak" sima Acura GSR volt. A srác innen eltűnt, a kocsiról azóta se hallottam.
Sokáig Újpesten állt a Megyeri és a Baross u között egy utcában letakarva, de már nem láttam mostanában asszem.
Annak az alja nagyon elment ha jól emlékszem. De volt valahol egy másik 4 ajtós - talán - metál barna, aminek az eleje sérült volt egy kertban állt. Amúgy vannak fura Integrák erre-arra angol rendszámmal "elhagyottan" parkolókban stb.
Kaptam már pár fotót...
Olvasva a kommenteket lehet, hogy érdekelne titeket egy "mai" gyerek véleménye is az egészről.
22 vagyok, jelenleg kereskedelem marketing hallgató Pesten.
Igyekszem nem túlfosni a szót, 17 éves koromban kaptam meg szüleimtől első 6gen civicemet, de a 17-20-ig tartó korszakomra nem teljesen vagyok büszke, mert akkor az autózást a halálos iramból tanultam.
Az első civicet le tudtam cserélni később egy vti-re, amit akkor azt hiszem 950-ért vettem, csak rozsdás volt a 2 ív, de egyébként végig vezetett sz. könyves 175 ezer km.-es volt azt hiszem.
Utána a legnagyobb váltás (ez is szülői támogatottsággal, ezt van aki elítéli van aki nem, én inkább őszintén leírom) az egy Integra volt. Ezt 2018-ban vettük, akkor volt 2.95M ft. azt hiszem 155 ezer km-el.
Ez a vásárlás, illetve a talán leghíresebb japán manga sorozat megtekintése után alakultam át szerintem egy normálisabb felhasználóva, már nem az egyenesek és a lőerők érdekeltek, hanem maga a gép, a karbantartása illetve amit korábban írtatok a sok különböző külső hatás amikkel szembesültem az integra vezetése alatt. Hálás vagyok mindennek, hogy megtapasztalhattam azt.
2 év után eladtam, mert suliba járni nem volt szívem vele, esőben sem vittem ki, télen evidens, hogy garázsban állt, illetve a másik ok, az az volt, hogy nem voltak igazán jó utak itthon (közút) ahol egy jobbat lehetett volna vele autózni. Voltam vele pályanapon, hatalmas élmény volt, de az egy költségesebb dolog és (kövezzetek meg) nekem a hegyi szerpentines utak adta élmény semmihez nem hasonlítható. De az a 2 út amit ismerek a közelben (Dobogókő, Lepence) hát nem éppen japán útminőségűek.
Ezért eladtam és lecseréltem egy kényelmesebb utazóautóra.
Már 2018-ban sem ismerte csak 10-ből 1 barátom a Honda Integrát, de azt még ő sem tudta, hogy miért ekkora szám ez az autó.
Illetve egy gyors sztori, egyszer egy autós találkozón odajött 3-4 fura figura, akik csak nézték. a motorteret. Kérdezték, hogy mi ez? Mondtam, hogy egy Honda Integra. Kérdezték, hogy mekkora motor van benne? Na én nem bírtam ki és mondtam, hogy egy 1.8, de jövőre tervezem felfuratni 1.9 pd-re. Néztek nagy elismerően, bólogattak, hogy az biztos nagyon baszó lesz, Mondtam, hogy igen, az az lesz
Hogy rövidre fogjam, szerintem a mai fiatalok sosem fognak az ilyen autók után érdeklődni már. Volt, hogy vittem 1-2 barátomat vele, akik nagy Bmw-sek meg Audisok, ment a szar Hondázás, de 6000 felett meg csak pislogtak, hogy hu b+ mi ez. De ezzel nem győztem meg őket, mert oké k jó feeling, meg nagyon durva nyers stb. de nincs benne nagyzene, nem lehet vele nőzni stb stb.
Véleményem szerint, a Mazda MX-5 lesz az egyetlen olyan autó, amit venni fognak még a fiatalok és talán benne van a "bugi". De azt is csak azért, mert szarrá van promozva (TC, Speedzone, egyéb ismert nagy autós arcok stb)
Ami kell ahhoz, hogy ennek a hobbynak élhess és ami nincs meg szerintem a fiatalok nagyrészében az az alázat, a régi japán autók iránt. Nincs meg a türelmük kitanulni egy elektronika nélküli autót. Mindenki csak be akar ülni, egyből 200-al menni, kanyarban is nagyot menni, csak győzze megfogni az elektronika.
Számomra sokszor nem is az volt az élmény, amikor mentem az Integrával, hanem amikor olajat cserélhettem benne (mániákusan 3-4 ezrenként), lemoshattam, kitakaríthattam, karbantarthattam, ahogy ezt egy ilyen autó megérdemli. Nem is volt "jobb" érzés elrakni a garázsba tisztán lemosva, kitakarítva, teletankolva.
Ez egy nagyon nagyon szűk réteg, ha egyáltalán van még ilyen a fiatalok körében.
Van még a lakókörnyezetemben egy két srác, akiknek szintén volt rá pénzük és vettek régebbi JDM autókat, 240 sx-et, r33 gts-t, de ők sem igazán azért vették, mert hegyi kanyarokat akarnak befűzni vele, csak a hatos úton tudják elrúgni neki.. számomra ők sem az az igazi réteg.
Én most dolgozom suli mellett, bejárok az off autóval munkába, iskolába, mindenhova. A célom, hogy össze tudjak rakni immáron saját keresetből egy saját hobbyautót, ami nem egy integra lesz, hanem talán egy 1.4 4g civic, egy swift és társai.
Szerintem az alattam lévő generációt meg lehetne egyébként fogni, ha nem a mai médián nőnek fel és nem olyan szülők nevelik, akiknek szintén csak státuszszimbólum egy autó és csak az M7-en Balatonra akarnak villogva 200-al lemenni a családdal.
Viszont mire a mai 10-12 évesek eljutnak oda, hogy vennének ilyen autókat, teljesen elfogynak illetve ami lesz, az 2x annyi lesz mint ma, és azok már nem azok lesznek, amiket jó szívvel kimész és meghajtasz.
Mint mondtam, az MX-5-ben látom a jövőt, esetleg még GT86, sport swift, amik megfizethető árúak lesznek nagyjából.
Örülök, hogy még találkozhattam és ráadásul még vezethettem is ilyen legendákat, mint egy Honda Integra, sajnálom, hogy nem voltam olyan anyagi helyzetben, hogy egyszerre fent tudjak tartani 2 autót, mert akkor biztos nem adtam volna el.
Az én korszakalkotó ötletem , hogy ezt meg kellene fűszerezni még azzal, hogy a hanghatás mellé motorkarakterisztika módokat is ki lehetne választani, és az integra hanghoz szimulálja le egy integra erejét, karakterét, vtecváltást, a felül húzó motort, kéziváltó váltásait stb, és ez mind csak szoftver, hogy az elektromotor hogyan adja le a powert, simán kivitelezhető lenne. Ugyanígy bármilyen autó karakterét meg lehetne, szívó, turbó, kompresszor, benzin, dízel... fel lehetne dobni ezzel a fostaliga elektromos szarokat. Ülésbe szerelnék rezgő egységeket is, szimuláljon valami sport/versenyautó feelinget is, ne csak hangot és gyorsulást. Egyszer valaki ebből jól meggazdagszik majd.
Ugy legyen. Làttam most a fejemben egy szenàriot.
2039:
- figyelj szereztem hang fàjlt Honda Integra nyitott szürövel és JDM leömlövel.
-Uhh az szuper hadd töltsem màr fel én is ,igy a benzingöz illatu wunderbaummal màr nagyon ütös lesz
Az új (mai) generációt én is kizárnám, a "régi" autók inkább a mi generációnk körében lesz maradandó, a friss kb. le fogja xarni.
DE persze ott is lesz kivétel, de ahhoz már kell majd a szülők esetleges affinitása, amit esetleg tovább örökíthetnek majd. Amolyan a "retro mindig is divat lesz, mint a farmer" alapon.
Kicsi lesz a réteg, de talán olyan lesz mint amúgy sok minden, ami ritka vagy alig fordul már elő, de mégis mindig jelen lesz és van, maradandó.
De jó is lesz így, mert csak-csak csökken majd így a környezetszennyezés, mert ugyan a villanyos is szennyez, de lehet rá mondani bármit, (akksi, erőmű, stb.) akkor is jóval kevesebbet mint a legtöbb belsőégésű. Ha tehetném, nekem is lenne valamilyen elektromos autóm, (talááááán majd egyszer későőőőbbb....... ) de én már úgy halok meg, hogy mellette mindig kellene egy "rendes" autó is, amivel kigurulok legalább 1-2 hetente hétvégén, hogy meglegyen a számomra igazi érzés.
A legideálisabb számomra egy 9-10gen CTR és egy Honda-E lenne, azokkal temethetnének, az biztos.
De mivel a realitások terén élek inkább, így talán egyszer tudok majd venni egy 1.5 H-RV-t mondjuk (az kb. nekem megfelelne mindenre) és mellette lesz egy munkába járós talicska. És emellett kb. tudnék is élni, mert ha vennék egy elektromost, akkor meg csak az lenne, élet nem sok.
szerk: Mi a f'szér beszélgetünk erről az Integra topicban?
Hát nem tudom. Azok a generációk akik majd a villanyautzókón nőnek fel nem biztos hogy értékelni fogják a benzingőzt. Persze kivételek lesznek.
Ez inkább azokra lesz igaz akik IC motorokon szocializálódtak és ezt az élményt keresik.
Mert hát valljuk be, nem sok mai huszonévesnek van kazettás magnója, vagy bakelit lemezjátszója otthon, hogy zenét hallgasson. Azt se tudja mi az, és ha megmutatják neki csak röhög rajta egyet.
húúú ez mehetne bármelyik portálra / újságba is!
kiválóan megfogalmaztad, 100% igazad van.
saját magamon is érzem: megvan az új e-autóm amit imádok a nyers hétköznapi használati tulajdonsági miatt, de biztos hogy kell majd mellé valami "bolond-értelmetlen" autó hobbinak...
általánosságban szerintem ez a fajta régi technika a jövőben még jobban fel fog értékelődni...
jelenleg egy nagy technológiai váltás küszöbén állunk és a jövőben az autós kultúra még jobban polarizálódni fog...(mondjuk 10 éves spektrumban...)
-akinek lesz pénze full elektromossal fog járni...
-akinek annyi nem lesz, használt elektromossal v új hybridel...
-akinek annyi sem lesz valamilyen használt hybriddel esetleg koros belsőégésűvel ...
-akinek még annyi sem lesz valamilyen tömegközlekedéssel v carsharinggel...
ahogy fokozaton cserélődik az autópark a belsőégésűek fokozatosan ki fognak kopni az autóállományból...de azt gondolom, hogy az emberek mobilitási igénye nem lesz kevesebb és lesz egy olyan réteg (még a fiatalok között is) aki nem engedheti meg magának az első kettő verziót, hanem csak a harmadikat, így egy fokokozatosan szűkülő kínálat fog találkozni egy enyhén növekvő kereslettel...(azért növekvő mert aki még pár éve megengedhetett magának egy új autót mondjuk 6-8 millióért az a jövőben nem fogja tudni ezt meglépni, mert ennyiért nem lesz, így használtat fog vélhetően venni v megtartja a jelenlegit és az nem fog megjelenni a piacon...ez pedig árfelhajtó hatást fog eredményezni...)
a rétegautókkal is ez lesz a helyzet, egyre kevesebb lesz majd a piacon, és ezen modellek utódai sem lesznek majd, mert nem lehetnek, amelyek részben megosztanák a keresletet ezekre...
továbbá lesz majd egy faktor ami befolyásolja majd ezt a rétegautó piacot, ami korábban is mindig erős hatással volt az autó kultúrára...
az pedig az internet...
ez így elsőre meglepő lehet, de azt gondolom, hogy elmúlt 8-10 évben is óriási hatással volt a globális autós kultúrára...piacokra és általában az árakra...
az elérhető autós élmények és információk demokralizálódása nagymértékben szélesítette és egyben felerősítette az emberek érdeklődését és vágyát a különlegesre az érdekesre és ez a jövőben még inkább így lesz...
szerintem az elmúlt évtized árfelhajtó hatását is zömében ez okozta...hiszen összekapcsolt autós élményeket és embereket (kvázi piacokat) és ezzel a kereslet/kínálati viszonyokat újraírta...
illetve van egy dolog ami még befolyásolja majd mindezt...
nyilván az elektromos hajtásnak nagyon sok előnye van és térhódítása elkerülhetetlen nem csak a politikai és törvényi szabályzók miatt hanem általában a jövőnk miatt is...
de azt gondolom, hogy a nagy elektromos autós releváció után jönni fog egyfajta újraértékelődés élményautós szempontból...(ami részben már most is megvan, azonban az elektromos autók primér előnyei elmaszkolják még ezeket...)
ugyanis bár az elektromos autók nagyon komoly menetteljesítményeket tudnak ma is és a jövőben még inkább, de klasszikus v "igazi" vezetési élményt nem fognak tudni adni...mert az nem a nettó teljesítményről szól...
ha letisztítjuk az érzelmi sallangoktól, az ember nem más mint egy szenzorokkal teli érzékelő halmaz...és a vezetési élmény pedig arról szól, hogy az autó vagy a vezetés egy időben minél több ilyen szenzorra hasson...és minél több szenzorra hat annál nagyobb az élmény...mert ezeknek a szenzoroknak "megmozgatása" és érzékelési kombinációja adja azt az élményt...amit igazi vezetési élménynek hívunk...
és igen, ehhez fog kelleni a béna belső égésű motor karakterisztika, a hangos motor, a kuplung és a kéziváltó nyűgössége, az égett olaj, kicsi benzinszag és az égett gumi illata...mert az autózásnak ez a fűszere...
és pont ezek fognak hiányozni az elektromosaknál...
és itt jön képbe az internet újra, amely önkéntelenül is erősíteni fogja ezt a klasszikus élmény autó narratívát...
mert bármennyire is jól megy egy elektromos, lehet x ezer lóerős, 1mp-es gyorsulással, ez a kis fűszer mindig hiányozni fog belőle, mert a tökéletessége miatt mindig kevesebb érzékre hat majd mint a régi belsőégésűek...
és ennek az élménynek az illúziója szépen szisztematikusan hajtani fogja fel a klasszikus élményautók árait...
szép...
pár havonta át szoktam nézni a piacot, van e valamilyen "érdekesség"...
az tudható, hogy mikor raktad fel...?
volt e már rá komolyabb érdeklődő...?
kösz...
Ezt nem tudtam, hogy a váltója cserélve lett, de attól még lehetett jó az autó. Utoljára én is akkor láttam közelebbről a kocsit mikor még Lacié volt.
VT-k is elkoptak, nem csoda, hogy megy fel az áruk.
Amúgy váltója haverom 5g-jébe landolt az biztos. Így nem tudom mennyire van az még egyben.
A vicc még , hogy 10-en éve 500-600ért mentek a 4G VT-k. Az enyémet szétbontottam és kiárultam mert a kutya nem vette meg. Haveromnál volt mad/boti ex VT-je, az talán 8éve ment el tőle 650e körül sperres váltóval. Most meg Mise exét simán megvette haver 2ért. Hozzáteszem EU-ban nézve a legolcsobb 4G VT volt! Németeknél igazán elbaszott morcositott krom felnis kotlák mennek 8-10e eu körül. Ami szebb jobb az már 15e inkább.
Örök szerelem a 4G VT számomra, de ennyiért már biztos nem fogok venni.
Nyílván érzelmi vagy egyéb alapon megveszik az emberek ennyiért a 4G-t vagy az ITR-t is... viszont aki azt nézi mit kap a pénzéért (mint pl Én is) az nem fog értük ennyit adni. Az beleül egy 7G CTR-be vagy egyéb off autoba pl. Clio Rs vagy más...
Nem olyan rég ment el újra DC2310 régi intije. Ha jól emlékszem 3.6M körül volt fent a végén, mert 4ért nem ment el sokáig.
Volt akinek én is ajánlottam miután az enyém a nem gyári színe miatt nem kellett, mondtam neki ha jó intit akar akkor azt vegye meg
Bocs, rosszul fejeztem ki magam. Úgy gondoltam hasonló eset. Az hogy spoon vagy jdm laikus pont leszarja. Amúgy is spoon egy irreálisan drága kiegészítőket áruló cég. Semmi átlagon felülit nem nyújt ellenben az ára kegyetlen. Mai viszonylatban dc2310 itr-je se 4milla lenne az biztos, amilyen szinten megugrottak az utóbbi években az árak.
Azért nemegészen. DC2310 reáis áron árulta, és még így is nehezen ment el.
Tele volt minőségi spoon, és gyári új alkatrésszel. Az megérte a 4M Ft-ot anno. Ott egyedül a piros színnel volt gond. Az autó patika volt. Semmi frontmódosítás, stb.. gyári volt, néhány profi kiegészítővel.
Ugyan az a kategoria mint DC2310 itr-je volt. Aki nem tudja mit jelent azok a bizonyos JDM kiegészítők beszerzése időben/energiában és az árakról ne is beszéljünk... azok nyílván egy kalap alá veszik a taknyosra rugott trágyaszórókkal. Én speciel éveken át kerestem mire találtam EK9 hátsó stabrudat, ami nincs szarrá rohadva és vállalható áron. Ha be kellett volna mennem a hondához és megrendelni az újat, nagyságrendileg 70e lett volna a stabrud, 2 felfogató és a 2db szilent.
Mellékesen ebay-en és egyéb más oldalakon nézelődve már vészesen fogynak a gyári cuccok. Amit még 5-10éve úgy dobtak utánad az mára már brutális áron megy, feltéve, ha talál az ember.
Pár éve még megvontam a vállam ha szétrepül a motor akkor ez van...most már kicsit beszaribb vagyok!
Nem biztos hogy szembejön veled mégegy ilyen állapotú inti itthon, ráadásul eredeti balos és JDM fronttal. De külföldön se nagyon van eladó hasonló, csak a szétfaragott vagy szétrohadt kotlák. Részletes a leírásom, aki ért angolul, el tudja olvasni mi van benne és a képek magukért beszélnek. Nem bojrészer kategória, pontosan ezért is van így árazva. Aki komolyan keres ilyen kategóriában autót, az meg nem az árát kezdi el először firtatni, na pontosan ezeknek a vevőknek van hirdetve. Egyébként biztosan meg tudja építeni "hasonlóra" bárki, de Aki úgy vélekedik, hogy kihozná fele pénzből, azokat csak bíztatni tudom, én már ezt végigjártam.
Kint kokain árban van az 5-6g vti és a 4G vt is!
Az ilyet nem lehet itthon eladni. Egy barátom árulja most a törésmentes manuál turbos 300zx-et és csak ruppotlan álmodozo fácánok jönnek rá.
Nem inkább azért, mert ennyiért itthon úgysem veszik meg? Amúgy ami kinn is drága annak vagy tényleg faszának kell lennie vagy valami olyant tudnia ami az árat tükrözi. Külföldön is nagyon sokan elszállnak az árakkal és évekig hirdetik és nem kell kutyának sem.
Lesz-e aki megveszi?? Nem fog eltünni az a réteg? Gondolok azokra ,akik most 10-15 évesek. Ezeket màr nem érdekli az auto ,csak a rozsaszin telefontok ,nem??
Enyém az autó, szerencsére ennek FeriO-hoz semmi köze, ez gyárilag balkormányos volt, én építettem át JDM frontosra. Az árról... nos pont ilyenek miatt nem hirdetem itthon.