LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
2014.01 az enyém. Ez már az mk2 Auris de még nem a ráncfelvarrott. A ráncfelvarrottakban újabb szoftver van, azok átlagban fél literrel még kevesebbet fogyasztanak.
Legutóbbi full budapesti fogyasztásom 6.3L volt rövidebb távokkal. Télen a fűtés miatt kevesebbet kapcsolja le a motort az autó. Nyáron rekordom 4,7L volt, átlag 5.0-5.5L között. Ez vegyes fogyasztás. Egyszer megjártam Komárom-Budapest útvonalat oda-vissza ez pont 200km volt, az autó 3.7L-re hozta ki, de nekem 0.3-0.5L-t lefele csal, szóval az inkább 4.2L lehetett. Az előbbi fogyasztási adatok mind tankolásból számolt értékek, nem amiket az autó kiír.
Amúgy fogyasztáson kívül nem szabad elmenni (sőt) olyan előnyök mellett, hogy a meghibásodásra nagyon kicsi az esély, mivel rengetek alkatrész, ami egy normál autóban benne, van ebben nincsen. Szíjak, görgők, önindító, generátor, kuplung, váltó, kettőstömegű. Ezek miatt gyakorlatilag semmi káros hátra nincs annak, hogy az autó folyamatosan ki-be kapcsolgatja a benzinmotort. Nem véletlen, hogy a taxik kb 1/3-a Toyota hibriddel jár már.
na ott a baj, hogy pont úgy mész vele mint a saját autóddal. a hibridet máshogy kell vezetni, úgymond tudatosan, különben semmi értelme az egésznek és valóban olyan fogyasztásaid lesznek.
Nekem 1 éves átlagom Auris 1.8 hybrid 2016-os 118k km.
20k km, város + pálya (havi 1x megyek ~400 km-t pályán legalább fixen, ezen felül a nem tervezett utak. Így kb. azt mondom, hogy 60% város, 40 pálya) 6,3 liter. Nyáron balaton északi part végig 4,3 liter/100 km. Auutópálya megnyomja. Tartós 140 tempomattal ~6,3-6,5 liter/100. Illetve télen sincsenek csodák. A reggeli hidegben amíg be nem melegszik nyilván ez is fogyaszt ~10 körül.
Ha nincs pályázás, akkor 5-5,5 nyáron.
Autópályán használva 140+ tempónál valóban lehet 7,5-8 vagy a feletti is az átlag. Cégemnél üzemeltetünk Prius 2, Prius 3 és Aurist is, kulcsos autók, zömében Székesfehérvár és környéki használat, mindenki üti-vágja nyomja neki, azok 6,5 körül mutatnak. Minden a felhasználón és a felhasználási körülményeken múlik, unokatesóm P3-al 4,5 körül jár, én ugyanolyan autóval 6 körül. szóval 4,5-7,5 között bármi lehet, ami szerintem nem rossz, dízel tudhat jobbat de azt nem szeretném szagolni. Ha igazán jó fogyasztást akarsz, akkor a hibridet meg kell tanulni vezetni, kicsit másképp kell, ami nem a lassabban kell mennit jelenti. ez a kép pl egy 220lóerő rendszerteljesítményű (benzinmotor csak 180), 2,5 benzin-hybrid lexusban készült tegnap, az előző tulaj átlagai, nálam pl ez az autó is 7 körül fogyaszt, de ezt is tudja.
Akkor eddig f*sza, egyik ember ezt mondja, a másik meg azt.
Mikori évjárat a céges Auris hybrid nálad? Ez még érdekelne, hogy ugyanarról beszélünk-e mint Shad kollégánál? (Toyotában nem vagyok otthon) Plusz a felhasználási terület még érdekelne vagyis város, országút, pálya, hol használod leginkább az autót? Köszi!
Netto hülyeség akkor lenne, ha a fogyasztás merőt nem látnám.
Aurist és Avensist használok a cégnél az átlag fogyasztási értékek 7.8-9L/100km között vannak. Egyáltalán nem hajtom, pont úgy megyek vele mint a saját autóimmal, vagy a régebbi céges kocsikkal.
nincs vele probléma, csak van aki nem szereti. én pl kifejezetten szeretem őket, van köztük unalmas de megbízható, és van izgalmas és megbízható is, és bár nem toyotában, de van kifejezetten izgalmas sportautós is nagyon kellemes fogyasztással. én már kb végigpróbáltam a teljes toyota/lexus hibrid palettát, keveset futott-tól az extrém sokat futottig (pl 4éves gs300h 600ekm-el, vagy rx400h v6 hybrid 12 éves 580ekm-el) saját tapasztalatból mondom hogy vegyenek bátran. akkuhiba előfordulhat 8-10 évesen, de sokszor az is visszavezethető karbantartási hiányosságokra, és megfizethető módon javítható.
Az utóbbi 4 év Toyota hybrid-jeire vonatkozó esetleges problémák engem is érdekelnének, ha tényleg tudsz konkrétumokat, mert a családban lehet meglenne célozva majd egy Corolla hybrid, szóval minden szarkazmus nélkül kérdezem.
Van egy ismerősöm, aki igen nagyon TOYOTA mániás, magának nem vesz más autót.
Na most az utóbbi években kettő új TOYOTA-t vett, egy CH-R -t és egy GT86-ot.
GT86
Jópár gyári visszahívás, néhány garanciális javítása volt. Már egészen új korában kapott tuningot, javarészt MISHIMOTO cuccokat Japánból. Kovácsolt hajtókarok, szelepek, spéci hűtő, leömlő, komplett kipuff rendszer, valami spéci szívó rendszer....a gyárinak nevezhető állapottól elég messze volt. Gari lejárata után kapott egy visszahívást, full komplett teljes motorcsere. Kapott full új gyári motort, a benne lévőből megkapta az utólag vásárolt tuning cuccokat természetesen. Ha jól tudom gyárilag hajtókar anyag hibás volt, Amerikában néhányan meghaltak ahogyan kanyarban eltört a hajtókar, blokkolt a hátsó kerék és röppentek az árokba. Azt mondták neki, hogy kötelező kicserélniük a motort és azt le kell dokumentálni. Ha valakit érdekel, egészen pontosan utánakérdezek nála, hogy mi volt a hiba.
CH-R
Rengeteg garis javítás, számtalan visszahívás, azt mondta majdnem minden hónapban vinni kell a CH-R -t valami miatt.
Nem, nem olyan a váltója alapból, nagyon nem "franciás". Az AYGO váltója nagyon szépen jár, legalábbis a miénk. Persze nem tökéletes, hátramenetbe kapcsolva néha recseg (ahogyan az korábbi összes kéziváltós autónk is, HONDA, NISSAN, MITSUBISHI) .
Ezt a fényezős dolgot nem értem, ilyennek nem szabadna előfordulnia. Nem lehetséges, hogy javított, újrafényezett eleméről van szó ? Én biztos szóvá tetem volna, sőt ha nem lett volna sürgős, erőltettem volna egy másik autót. Vagy komolyabb árleszállítást. A mi autónk fényezése tökéletes, nagyon szép, bár igen sérülékeny. Igen limitált példányszámú X-cite kivitel, sárga - fekete.
Mielőtt átvettük 2016-ban a LANCER-t, láttam, hogy a hátsó lökhárítón van egy apró körömnyi behorpadás. jeleztem is, azonnal felajánlották új hátsó gyárilag fényezett lököst, vagy ami rajta van annak a fényezését, vagy ha nem élek egyikkel sem, ingyenes az első éves szerviz. Olyan kedvesek voltak, hogy azt mondtam egyiket sem kérem, megköszöntem a korrektséget.
Mielőtt átvettük 2019-ben a CIVIC-et, mind két hátsó lámpa kibaszott párás volt, na az nagyon zavart. természetesen jeleztem rögvest. Azt mondták az összes ilyen, ha lesz benne vízcsepp, majd akkor garis csere.
Szerintem be kellene állítanod a márkaszervizbe (mindegy, hogy az udvar végében rohad, vagy TOYOTA márkaszervizben), minden fariban javíttatni, aztán ha minden készen van jól el kell adni a pi..ába. Olyan áron mennek használtan, hogy nem is buknátok most rajta semmit szerintem.
Mi a gond a toyota-kkal??
Annak idején (2000-es évek közepe) Corolla-t használtam cégesnek. Teljesen jó autó volt.
Utána feleségemnek yarist vettünk, imádtuk mindketten.
A yarist most is elfogadnám, mondjuk egy GR-t.
Jók a Celica-k is, az avensis-sel sincs gond ahogy a RAV4-kkel sem.
A Supra-t már nem is említem.
De egy GT86-tal se lôsz mellé.
Persze van szar motor náluk is (pl. a 2.2 diesel) de melyik gyártónak nincs?
Sztem. jó autók.
Mondjuk én mindenkit sajnálok akinek Toyotát kell használni, azt alig tudom elképzelni, hogy valaki saját magától ilyenre költené a pénzét.
Kivétel talán a Camry, és az FJ
Szorul mint állat, lehet vele váltani, de elvileg a francia váltók ilyenek. Nem tudom, franciából csak kisteherautót vezettem.
Amikor mentünk érte már 10 méterről látszódott hogy le tudok a fényezésből az első sárvédőn törni darabokat, de nem akartam elvenni egy 80 éves ember kedvét ettől a szartól. Az már más kérdés hogy a re..szisztámánál meg rohadnának meg hogy ilyet kiadnak a kezükből de a lényeg hogy valami marha vesz ilyen szart.
Nem nevetséges, nem akarok akkor se azzal közlekedni és kész. Ha vackot akarok kispolszkit veszek és élvezem hogy szar, itt nevetséges hogy ezt az átmatricázott francia szart ilyen állapotban eladják.
Nem tudom a felszereltséget, a bőrkormány android auto meg tolatókamera van benne azt hiszem, max le tudom fotózni .
Nyekegve szorul a váltója ? A miénk egyáltalán nem. Miért nem viszitek garis javításra ?
Megfolyt fényezés ? A miénken egyáltalán nem. Képesek voltatok nem átnézni átvétel előtt ? Gratulálok. Garis javítás ?
Ja bocs, nem viszed vissza gari miatt, hiszen annyira szar, hogy nem ülsz bele. Nevetséges ám ez így.
Vagyis nektek sikerült egy szart venni. Minden márkánál előfordul. Tényleg, milyen felszereltség a tiétek ?
Minek hasonlítod Duster típussal, nem egy kategória. Csak az áruk hasonló.
Amint szóba jön az AYGO, egyből megtudjuk ötödszörre is hogy a királyi TV reklámja miatt vett egyet Édesapád. Talán jogsija sincsen, hiszen ő nem vezet, te vitted haza az autót, meg neked kellene megjáratni fél évente egyszer, egy év alatt futott vagy 500 km-t . Nevetséges eléggé. Ekézed orrba szájba, persze nem vártál tőle semmit. El meg nem lehet adni, ezért meg azért, meg amazért. Feri, ennél azért többet vártam volna tőled.
Igen, mert feltételeztem hogy egy primitiv városi autót kapok és egy hitvány szar lett az eredmény aminek nyekegve szorul a váltója, ennél a vw, ford minden amit vezettem váltója jobb, megfolyt fényezés, amit egy dacian se látok, kitépi a szálakat a törlőrongyból, a hazaúton a fogyasztása se volt meggyőző, de erről nincs adat, betettem a középboxba a telefont és megkarcolta a puha tok a középboxot, és még ami nem jut eszembe.. A 3 henger miatt az alapjáratot elnézem neki
Nem vártam semmit, de ez a semminél is rosszabb volt, a ch-r meg jöhetett volna, mivel mint írtam családtag vette aki nem vezet, de nem is lakom vele..
Ha c-hr lett volna akkor kifizetem a felárat, néha elhozom használom, hogy ne a kert végénben rohadjon, de azzal szemben már elvárásaim lennének
És persze jobban orültem volna, ha akkor dacia dustert reklámoznak mert akkor ugyanannyiért egy dustert lehetett volna venni, ami dimenziókkal jobb autó, vezettem egyet, össze se lehet a két gépet hasonlítani, de ez már más kérdés.
Mondjuk ha belegondolok, a pickup motorja se forog soha 2000 fölé, ha nem padlózom. Normál gáznál 1400-1600 rpm, kövérebbnél 1700-1800. :-) Pályán 130-nál forogna 2000-et, de nem szoktam annyival menni..
Hogyan lehetne AYGO-t összehasonlítani CH-R -el ?
Eleve, mennyibe kerül az egyik és mennyibe a másik ?
Nem is tudom Feri, hogy milyen különleges képességet vársz egy 3,5 méternél is kisebb városi törpeautótól, aminél kevesebb alkatrészből nem lehet autót gyártani.
Dacianak örültem volna , a Toyotanal amikor néztük reméltem hogy valami jó gépet választ pl c hr, de nem, aygo lett. Akkor elkértem volna néha de így nem.
Nekünk is, édesapám kocsija nem az enyém. Én 1* vezettem amikor a szalonbol elvittem az öregnek.
Néha ha meglátogatjuk mondja hogy vigyük el a kocsiját de nekem nem kell 1 éve hoztuk el de nekem olyan megrázó élmény volt hogy ilyen alja autó létezik hogy az elég volt.
Édesapámra a szent és sérthetetlen M1 televízió parancsolt hogy kell ilyet vennie és ezért megvette. Az embereknek vannak kötelességeik.
Nem csak a turbósra jellemző. A K12 MICRA autónkban anno látványosan növekedett az olajszint, az is hígult kegyetlenül (az volt a TOYOTA előtti városi autónk). Viszont annak az olaja nem volt üzemanyag szagú, ez a durva. Valószínűleg az nagyon kevés olajat fogyasztott azért növekedett drasztikusan a szint.
AYGO és CIVIC totál szinten van, olyan mintha semmi sem történt volna. Csak benzinszagú iszonyatosan. Vagyis fogy szépen az olaj is, szépen pótolja az üzemanyag, így nem változik a szint.
A legújabb olajoknál a legfontosabb fejlesztési irány, hogy jobban bírják az üzemanyaggal való hígulást, ILSAC GF-6A, API SP.
Dehogynem, nekem a Budaörsön a szervizben azt mondta a szerelő a fél éves olajcserekor, hogy nem is kellene maximumra töltenie az olajat, úgyis behígul majd mint az állat. Azt mondta az összes 1.5T ilyen, de az igazán hígulós az 1.0T.
A Honda 1.5T motorjánál nem ismeretlen ez az olajhígulás téma mondjuk...
A toyota-nál furcsállom. Ott kb. csak a dieselk-ről lehetett hallani ilyet.
"A hígulás határértékeként 8%-ot adnak meg a szakemberek, de a gyakorlatban tapasztalt hígulás eléri a 20-25%-ot is, ami hamarosan motorkárosodáshoz (csapágyhibákhoz) vezet. A kenőanyag viszkozitáscsökkenése az egyik nem kívánatos hatás.
A felhígult olajat cserélni kell, így megnő a szükséges olajcserék száma.
A hígulást az üzemeltető – ha van nívópálca - az olajszint növekedésén észleli."
Amúgy ez a turbós autókra nem jellemzőbb?
Viszont nekem az a véleményem, hogy valahol valaminek ki kell buknia a sok emisszió- és egyéb környezetvédelmi előírásoknak amit az autógyártóknak így vagy úgy le kell követniük. Nyilván nehéz csodát tenni gondolom ez is bőven benne lehet.
kicsi az esély a váltó miatt, nálunk a mazda is ritkán forog el 2200 körüli értékre, 1300-1800 közötti a normál érték.
de nem tűnt fel a dús olaj..
a toyotát nem tudjuk, majd pár év mulva ha 500km lesz benne, de lehet hogy olyan sokáig nem marad nálunk.
szerintem nem viszem el olajcserére se, ne terheljem túl a gépet.
Itt nem az volt a lényeg, hogy milyen olaj, hanem az iszonyat üzemanyaggal dúsulás.
Saját autóink olajainak mérésére vásároltam. Következő olajcseréket követően minden 500 km után fogok végezni egy mérést, puszta kíváncsiságból. Legalábbis ez a terv, csak mivel általában időhiányban szenvedek, lehet el fog maradni.
MOTUL, ENEOS, TOTAL, stb. ...mindenki abban hisz amiben akar, azt használ amit akar.
Kíváncsi lennék egyéb olajok mérésére is. Mármint hogy mit mutat pl. egy Sustina esetében vagy a total-nál stb.
Amúgy a városi használat durva igénybevételnek minôsûl. Fôleg a sok rövidtáv, indítgatások. A 10 ezres olajcsere periódust simàn lefelezi. Illetve ha nincs is meg a méter akkor is évente illik cserélni nem?! Normál használat mellett. Városozásnál nem rövidûl ez le?
Nekünk a motul eco-nergy 0W30 a feleségem 1.8-as ufo Civic-ében olyan volt mint a trutyi amikor leengedtük. Szürke színû sûrû massza szerû trutyfusz. Azt volt benne kb. 5 ezer km. se.
Mondjuk neki a motul dot5.1 fékfolyadék is takonysûrû lett kb. 1 év után.
A noname szar fékfolyadékok nem néznek ki így 4-5 év használat után a szerelôm szerint.
Kicsit furcsa nekem a motul az utóbbi idôkben.
Anno a 300V is olyan volt 3000 km. után amikor leengedtük az Accordbóo mint egy 50 ezret futott diesel autó olaja...