folyamatosan hozzászokik... nomeg nem igazán van hasonlítási alapja, mert jó lenne ha felváltva használna ugyanolyan civicet eltérő gumikkal de az esélytelen.
Én egy tavaszi, nyári, őszi szezon után azt kell mondjam nagyon elégedett vagyok a CrossClimate+ gumival a CIVIC-en. Konkrétan ha akarnék sem tudnék rosszat mondani, azon kívül, hogy ocsmány a mintázata.
ez olyan mint az olaj kérdés...
picit azért árnyaltabban látom...
pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)
persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)
de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)
de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...
(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... )
Nos, én egy 1 tonnás kocsival járok, nem suv-val. A gumim Bridgestone, aminek két hátrányát írják. Egyrészt jobban kopik, amit letojok. Másrészt meg állítólag nem olyan jó hóban.. Ezt még egy év alatt nem tudtam kipróbálni, mert NEM VOLT HÓ!! :-)
De írja is a tesztben:
"Aki olyan helyen lakik, ahol nem igazán kell hóra számítani, annak a Bridgestone Weather Control A005 is jó választás lehet, ez az abroncs száraz és nedves felületen is jó eredményt ért el"
Amúgy ha rápillantasz a beillesztett képre, az elsőn (száraz aszfalt) a nyári gumi után első a Michelin, második az általam használt Bridgesone. A második, nedves aszfalton meg - mit ad isten - ELSŐ a Bridgestone.. több, mint 4 méterrel hosszabb fékútja volt a nyári gumival. Ez jelentős különbség neked?? :-)
Hóban meg 1. nem járok 2. beülök az F-150-be, s bekattintom a 4wd-t 3. ha muszáj, felrakom a szerelt téli kerekeket..
A pickupra meg vegyes használatú (50-50% terep/országút), 4 évszakos gumit vettem, gondolom te se utcai télit raksz rá.
Alább a talán legfontosabb jellemzők láthatók, bal oldalon a száraz felületen, 100 km/órás sebességről fékezve mért féktáv látható méterben, jobb oldalon pedig ugyanez, csak vizes felületen és csupán 80 km/órás sebesség mellett:
Ezen az ábrán pedig a havas – bal oldal – illetve jeges felületen – jobb oldal – mért féktávok láthatóak, itt értelemszerűen nem nyári, hanem egy teljes értékű téli abroncshoz hasonlították a tesztben szereplő egész évben használható gumikat:
1 métert is jelentős különbségnek szoktam jellemezni, itt meg aztán tényleg botrányos számokkal találkozhatunk......
Na ezért nincs 4 évszakos gumi a civicen. Én inkább lecserélem évente kétszer.
Nekem Bridgestone van, eddig tökéletes. Direkt szoktam forszírozni (meg amúgy is), s meg se rezzen, nagyon jól bírja. De majd beszámolok, ha ez nem így lesz. Vki (tán Tonx) írta korábban, h az a tapasztalata, h az idő előrehaladtával gyengülnek.
De minek a 4 évszakos, ha van két szetted alapból is? Így ez a két szetted szépen elöregszik, mehet a kukába szép lassan ...Én biztos akkor vettem volna a helyedben, ha a többi már szétment, és lusta lennék kereket cserélni. De évente kétszer azt a fél órát kibírom.
Ezt annak a continental gyárnak magyarázd meg, mint írtam én már 1 hónapja esőben elakadtam, de feleségem is elakadt vele, pár hete, megmondta hogy ő többet nem megy azzal az autóval míg ezek a gumik vannak rajta..
Ennyi. Biztos van ami elfogadható, nekem is volt olyan, az meg valami koreai nexen volt, egész jó volt csak 10e km alatt slickre kopott, de az első 4-5e km télen nem volt ám rossz.. Nyáron is jó volt slick gumiként
Esett az eső, megálltam egy kereszteződésben emelkedőn.. NEM tudott elindulni.
Mondjuk hasznos mert én már nyáron tanultam a jeges közlekedést, hála a 4 évszakosnak Mind a 4 évszakban tél van !
Ez így baromság, ahogy leírtad. Persze biztos van olyan 4 évszakos gumi.. Nekem 3 garintúra szerelt kerekem van a kocsihoz (téli, nyári, 4 évszakos), úgyhogy egyrészt van összehasonlítási alapom, másrészt meg azonnal tudnám is cserélni, ha vmi miatt kéne.
Én is felraktam a héten a téli gumikat, de ilyenkor napokig olyan érzésem van az autóban, h úristen, mindjárt fejre állok! Mint a takony, olyan a nyári gumihoz képest, rendesen át kell szokni.
Kandalló üveg tisztító spray Ezt a kandalló üvegre ráégett koromra stb. fejlesztették ki. Ez úgy leviszi mint a picsa Rá van írva, hogy a kandallóüvegen lévő szigetelő gumit nem károsítja tehát az autógumit se fogja. Anno nekem ez nyújtotta a végső megoldást.
A turtle waxban is kénsav és foszforsav a két fő "hatóanyag". Gondolom az is rá van írva, hogy ne használja sérült (lakk)felületen.
Eddynek is csak annyit tudok javasolni, mint neked: ha nem sérült a lakkozás, akkor sósav.
Én végül Turtle Wax felnitisztítót vettem, azt is dicsérték sokan, és a boltban az volt a jobbak közül. A napokban szeretném is kipróbálni, majd beszámolok a fejleményekről, ha eszembe jut, csinálok fotókat is.
Mivel én kapcsolatban vagyom a Hankook gyárral, és tudok kicsit olcsóbban szerezni, nekem mostanában Hankook gumijaim voltak. Semmi gondom nem volt velük, és egész jók árban, még akkor is ha nem a gyárból szerzed be.
Sokan dícsérik.
Ha már felni tisztítás a téma.
Ezt a makacs fékport mivel lehet leszedni?
Probáltam már Lotus felni tisztítót, Sonax felnitisztítót, Sonax röprozsda eltávolítót, de nem sok eredményre jutottam.
Vagy le kell fújni 100-szor? Esetleg rajta hagyni órákig?
Ha igazán jó szert akarsz és nem házi praktikákat akkor az RRT felni tisztítót ajánlom!
Én egy éve ezt használom, heti-kétheti mosásnál csak körbefújom, mire körbeérek már dolgozik is a szer, kefével, ecsettel átdörzsölöm, magasnyomású és voálá.
Volt, hogy siettem és hozzá sem nyúltam csak lefújtam és 90%-át lehozta utána már csak száraz ronggyal áttöröltem 1-2 "poros" folt maradt rajta.
Pincében előző szezonban (tél után rászáradt minden + majdnem 1év állás). elfelejtett felnit lefújtam, 5 perc állás után átkeféltem alaposan és új felni lett a fekete felniből.
Én ezt használom évek óta: Altur Extreme
OLasz cucc és veri a neves gyártók hasonló szereit ahol a nevet (is) meg kell fizetni.
Benedvesítés után (hogy a por menjen le róla, de szárazon is használható) ráfújom úgy, hogy ne folyjon meg, 3-4 percig hagyom. Ez idő alatt ronda lila lesz a felni, majd bő vízsugárral lemosom...
Egy fontos dolog van, hogy ha nyáron használja az ember nem szabad hagyni megszáradni, mert akkor kegyetlen nehéz letisztíttatni.
Keress egy olyan céget akinek van ilyen gépe:
Ott lemossák tökéletesen tisztára. Van ahol csak kefés megoldással de van ahol műanyaggranulátummal tisztítanak.
Annyi a bajom, hogy az autót szoktam mosni ilyen habos programmal. Ilyenkor persze a felnit is lemosom, de belülről a koszt nem szedi le teljesen. Egy próbát mondjuk megér, nincs feltéve a felni, így jobban hozzá lehet férni.
Önkiszolgálóknál nem igazán szeretik ha hozott anyaggal dolgozol. Nem feltétlen csak azért, mert nem az ő anyagukat használod, hanem mert a szennyvízkezelő rendszernél is bekavarhat.
Egy rendes felnitisztítóhoz viszont nem is kell nagynyomású mosó, a munka nagyját elvégzi a szer, utána már csak le kell öblíteni. A Shiny Garage D-Tox például egy elég jó repülőrozsda eltávolító, amit makacsabb fékpor eltávolításához is jól lehet használni. De a hipermarketekben kapható kommersz cuccok között is lehet találni használható cuccokat, a Sonax termékek például teljesen jók, de érdemes az Xtreme családba tartozó felnitisztítót venni, mert a sima nem biztos, hogy elbánna vele.
Az ultimate fegyver az egyik leggagyibb, Well Done márkájú hideg zsíroldó, az levisz róla mindent, de ha sokáig hagyod, akkor a lakkot is, szóval azt kis pihenés után érdemes átkefélni aztán egyből lecsapatni. Egy közepesen durva sörtés, nagyméretű körecset jól tud jönni a többi cucchoz is, öblítés előtt.
Normálisabb gumis műhelyekben van zárt kerékmosó, beteszik és nagynyomáson gumigolyókkal tisztítja le. Profi cucc, és hibátlan az eredmény, nem kell vegyszerezni.
Nagyon makacs szennyeződés esetén használhatsz hígított sósavat. Egy ecsettel bekenegeted és aztán bő vízzel lemosod. Csodákra képes. Csak óvatosan kell bánni vele, és 1-2 percen belül mindenképp mosd le alaposan.
Szerintem nem kell ida semmi csodaszer. Mosóban lenyomatod habos tisztítással, utána pedig a magas nyomás elvégzi a munka jó részét. Ha végeztél vele, puha ronggyal szépen áttörölgeted. Nedves rongy a végén meghozza a vàrt hatást!
Én is ritkábban pucolok ilyen szinten felnit a "halszálkák" végett, de ha rászánom magam, nincs gond az eredménnyel.
Vettem egy garnitúra alufelnit az Accordra, de a belső részére ráférne egy alapos tisztítás. Gyanítom, hogy egy sima nagynyomásúval nem jön le a kosz.
Tudtok ajánlani valami felni tisztítót, amivel szépen le lehetne pucolni?
Egyszer voltam egy autómosóban, ahol lepermetezték valami szerrel, és nagyon szép lett utána. Valami hasonlóra lenne szükségem. Gondoltam elviszem egy önkiszolgáló mosóba, befújom vele, és lemosom gőzborotvával.
csak az a baj, hogy az R1R elvileg sajna megszűnt!
TR1 van helyette! (igen tehát T1R sincs már, hanem kicsit sem összetévesztendő forradalmian új névvel az új gumi a TR1)