nyilván ezek baromi szubjektív felhasználói vélemények...
meg az 50 alattiakat érdemes kizárni, a kicsi minta miatt...
arra kiválóan alkalmas, hogy összezavarjon mindenkit...
Továbbra sem esik annyi hó, h ki tudjam próbálni a 4 évszakos gumám.. Viszont még egy előnyére rájöttem. Ugye ez M(ud) + S(now) jelölésű, tehát ha nyárigumis időszakban sáros helyre, esetleg könnyebb terepre tévednék, ott is jobban tapad. :-)
Vagy téligumi vagy hólánc és nyári gumi, de a hóláncot csak akkor használhatod ha az utat összefüggő hóréteg fedi. Ha viszont olyan helyre mész ahol sok hóra kell számítani ott érdemes hóláncot is vinni mert van amikor kötelező felrakni, és anélkül nem engednek tovább.
November 1-től kérik TÉLIES ÚTVISZONYOK MELLETT és MÉG jó az M+S jelzés de pár éven belül már csak a hegy+hópihe jelzést fogják elfogadni mint téligumi jelzést. Utána az M+S nem jelent téligumit. És ugye a 4mm profil alatt nyárinak számít hiába van rajta a hegy+hópihe jel. Évjáratbeli korlátozás meg nincs, amibe beleköthetnek hogy repedezett a gumi, de ez már 3 éves koruktól is előfordulhat.
A teherautóknak kötelező mindegy hogy havazik vagy süt a nap vagy 25 fok van.
Nokian Weatherproof-ot használok 1,5 éve nagy megelégedéssel. Hóban 1X volt alkalmam menni vele (!), akkor is városon belül. Igaz sík terep volt, ilyen ez a Kisalföld. Semmi gond nem volt. Nyáron sem tapasztaltam, hogy nyúlna. Nyilván jobb lenne a 40 fokban egy nyári gumi, de mi a helyzet abban az esetben, ha valaki felrakatja a tesztgyőztes új téli gumit október közepén, majd a következő héten közel 20 fokban rongyol 150-el az autópályán? Gondolom mennyire lesz optimális a fékútja
sztem az átlagos sofőrnek pont nem kell a hi-end gumi...
általános (pl. reakcióidőbeli) bénaságát kompenzálja azzal, hogy lassabban is megy...
ergo nem a gumi teljesítőképessége lesz nála a felső határ...hanem a saját képességeinek a korlátja...
a gumi messze nem fog abban a tartományban dolgozni amikor ez alapvetően számítana...
btw ha meg esetleg számítana akkor meg nem az útviszonyoknak megfelelő sebességet választotta...
de ez olyan "szabály" ami a hi-end gumira is igaz...
de ahogy írtam a többség még fékezni sem tud normálisan...
ha pedig nincs fékerő a gumi nem fog a tapadási teljesítmény maximumához közel dolgozni...
ahol az igazi különbségek kijönnek a gumik között...
ha most meg kéne becsülnöm, hogy egy átlagos user a hány %-át használja ki a gumijának a teljesítőképességéből a gumi élettartamára vetítve...nem mondanék 20-40%-nál többet...
ebben a tartományban meg sztem nincs drámai különbség a gumik között...
Azért te is tisztában vagy azzal, h a terep gumi teljesen más. Ahogy írtam a terepjáróimon 4 évszakos szokott lenne már tizenéve, de semmi köze a szgk 4 évszakos gumijához.
bocs, csak most kezdtem el olvasni, most több időm olvasgatni.
Persze, igazad van, nem fekete és fehér, azt annyi.
Az, h mennyi gumit adnak el, az a gumi kopásállóságától függ. A Bridgeket sokszor lejártam 40 Ekm alatt, na az nem a spórolós gumiról szólt. De olyat tudott nyári gumiként, h már régen meghaltam volna a 4 évszakossal.
Ne értsétek félre, nem szapulni akarom a 4 évszakos gumit, de nagyon a helyén kell kezelni. A véleményem csak annyi, hogy nagyon nem tudja azt nyáron, mint egy jó nyári gumi, és télen sem azt, amit egy jó téli.
30 évvel ezelőtt persze, g egyfajta gumink volt, a semperittel kimentünk a világból, de azt sem tudtuk, h létezik egyáltalán olyan, h téli gumi. Amíg több gumis is arról számol be, h a külföldről behozott használt gumikból lett milliomos, addig szinte felesleges is téli meg nyári gumi, az emberek többsége leszarja, h mi van az autóján, csak guruljon rajta.
Ez az egész abból indult ki, h nekem nem való a 4 évszakos, én én használati körülményeim mellett.
A jazzen elvan, semmi bajom vele, az asszony betotyog vele a munkahelyre, meg vissza.Ő nem fog kisodródni vele a kanyarban még nyáron sem. Igazából ezek a 4 évszakosok inkább téliesített gumik, mint nyáriak, épp ezért a gond a nyári viselkedésében van jobban. Főleg, h komoly tél nálunk ritka.
Írod, h átlagos sofőr, átlagos közlekedés, átlagos autó. Ha belegondolsz, akkor pont nekik kellene egy kihegyezett gumi az évszakhoz mérten, hisz nekik még több gondjuk akad egy kiélezett helyzetben, és az a 4-6-8-10 méter féktáv különbség náluk még nagyobb problémát jelent.
Épp ott a probléma, h ezek életében 1-2-3-szor adódik vészfékezés ahogy írod. Magyarul ez miatt 1-2-3 karambolja lehet, 1-2-3 embert üthet el.Lehet pont azért, mert annyival rosszabb a lassulása az autónak a 4 évszakos gumi miatt. Szerintem ez nagyon nem elhanyagolható dolog.
A környezeti hulladék meg elméletileg nem szaporodik, hisz a gumi mondjuk elkopik 60 Ekm alatt. Ez mondjuk egy téli+ egy nyári szettel legyen 6 év. Ez két garnitúra. A 4 évszakosból is pont két garnitúra fogy el, mert télen és nyáron is ugyanazt használja. Most nem a pontos számok a lényegesek amit írtam, hanem az elméletre próbáltam rávilágítani. (tudom, nem minden gumi kopoik pont ugyanúgy, stb)
Ahogy írtam az elején, nem minden fekete és fehér, tudom. Ez csak egy általánosságra értendő hsz volt.
Én nem cserélgetem az autóimat, de a 7g accordot amikor fórumtárs ugymond kikönyörögte azért adtam oda, mert nem tudtam elviselni a 20 km/h-s koccanás által okozott ocsmány javítást (1.3m ft volt a munka, 1 lámpa 1 sárvédő és még lehuztak azzal hogy értékesebb lett a kocsim) es rusnya volt az autó mert hozzányultak..
Na szóval ezt ellensúlyozni azzal, hogy kereket cserélek évente 2x, úgyis van téli felnim amit más a só szétmart, azon most figyel asszerm bridgestone téli, nyára meg a dunlop sportmaxx rt, és nekem így kerek a világ..
Nyáron mentünk autópályán előttem fék, passatos aki levillogott és megelőzött ő csattant. Én fékeztem, mögöttem azon izgultam hogy ne jöjjenek belém.
Megérte nekem a gumi csere, mivel jelenleg se kedvem se időm se hangulatom nincs új autót venni, 1 ilyen koccanás erlkerülése teljesíti azt amit erre áldozok, mivel 5 év alatt pont lejárjuk a gumi szettet és elég öreg lesz a kocsi (kb 120-130e km) amikor el kell adnom, mert váltó olajat kellene benne cserélni, ami eredménye az lesz hogy tönkreteszik így amikor ez aktuális inkább eladom. De addig pont jó, így plusz pénzbe nem kerül, és a lelkem nyugodt.
Jó hát olyan gumi nincs ami mindenhol a legjobb (vízen, szárazon, gördülési, féktáv stb.) ellenben olyan van ami a azért jól szerepel szinte mindenhol. Olyat kell választani. Egy PS4 vagy egy Conti SP6 esetében nincs nagy mellé lövés. Ott megállsz nyugodtan nagy tempóról is és esőben is rendben van.
Tgk, de nem "C"-s a gumi.. Ha meg zárt segge van, s Expedition a neve, akkor meg szgk, s ugyanez az autó. A gumi meg vegyes felhasználású (terep/épített út) 4évszakos.
1. Megvásárolt, fizetet tesztek. Elolvasom ha szembe jön a neten, aztán lapozok is tovább gondolás nélkül. Sokat beszélgettem pirelliékkel és vredesteinékkel is.
Kb. tudom hogyan mennek a dolgok.
Valamint a lenti teszten:
- száraz fékezéskor egy szárazon jó nyári gumit dobunk be referenciának
- vízen fékezéskor egy vízen jó nyári gumit dobunk be referenciának
A szárazon jó szarabb vízen, mint egy jó nagyévszakos. A vízen jó meg szarabb szárazon, mint egy jó nagyévszakos. Vagyis melyikkel járunk a legjobban ? Én behúzom a köztes négyévszakost.
Ok, nincs ezzel gond, elméletben is beszélgethetünk róla. De ha jól olvasom, akkor a gyakorlati tapasztalatok (a sajátom is) azt mutatják, h a 4 évszakos jó választás. Ezért lennék inkább kíváncsi valós tapasztalatra.
Nem azt írtam, hogy nincs rajta csak azt, hogy vélhetően nem annyi farkasfoga van mint egy igazi téli guminak.
A tapasztalat meg relatív ahogy hrvFeri is írta lejjebb. Hozzászoksz aztán máris nem tudod megítélni. Én csak azt írtam le amit kiolvastam a tesztekből.
A négyévszakoson is ott az M+S. Én olyanoktól várnék véleményt, akiknek van/volt mai, modern 4 évszakos a kocsijukon, van empirikus tapasztalatuk, s ez alapján kialakult véleményük.
Nekem az a véleményem, hogy TypeV kollégának talán igaza lehet abban, hogy egy jobbfajta 4 évszakos gumi Magyarországra N futásteljesítmény és higgadt vezetési (szabályok abszolút betartása) mellett jó lehet.
És itt a hangsúly a "lehet" szócskán van. Lehet de nem biztos.
Olvasom lejjebb az érvet, hogy hány olyan nap volt ahol igazán kellett volna a téli gumi stb. Hát egy téli gumi nem csak nyakig érő hóban kell. Untig ismételgetik a gyártók, hogy X celsius fok alatt fokozottan ajánlott mert más a keverék. A hideg ,a nyárihoz képest jellemzően mocskosabb téli aszfalton a téli gumik mintázatán belül látható farkasfogak igen jól meg tudnak kapaszkodni. Ezért vannak a téli gumikon M+S lejölések (osztrákok is ezt kérik nov 15.-től márciusig különben nem mehetsz be) .Ügye ez sár és hó. Tehát ahogy írtam dzsuvás úron is jobb a téli mint bármi más. Egész egyszerűen jobban kapaszkodik az autó. Ezekből a farkasfogakból egy négyévszakos gumin jellemzően kevesebb van hiszen a nyári melegben meg erre nincs szükség. Nyáron aztán a tisztább, forró aszfalton meg olyan keverék kell ami nem ég meg, viszonylag nagy felületen érintkezik az aszfaltal a jobb tapadásért de az esőt is képes elvezetni. Egy négyévszakos gumi nem nyújtja azt a felületi tapadást amit egy nyári tud. Plusz ügye kénytelen kelletlen lágyabb is a gumikeveréke hiszen télen nem dermedhet meg mint a nyári.
Az a végkövetkeztetésem, hogy a technológia fejlődésével a gumigyártók nagyon jó nyári és téli gumikat tudnak csinálni a négyévszakos gumi meg két nagy halmaz közös metszete akar lenni de pont a fent említett tulajdonságok miatt se nem ilyen se nem olyan de azt is mondhatnám kicsit ilyen kicsit olyan, logikusan egyik szegmensben sem tud maximumot nyújtani.
Jó esőgumi ? És akkor mi lesz ha 40 fokban szeretnék fékezni 150 km/h-ról (mert ugye az nem fogja hozni a lenti szép ábrán szereplő száraz féktáv előnyt) ? Erre meg jön hogy persze, kell venni egy fasza nyári sportgumit ? És ugyanott vagyunk.
Vagyis közúti használatra Magyarországon valószínűleg a legjobb választás egy príma, friss négyévszakos gumi. Jól megrágtam, megforgattam a témát, ez a véleményem. Nem fog meglepetés érni remélhetőleg semmikor.
Az a járulékos előny, hogy nem kell még egy szett szép gyári felni gumival vagy félmillióért. Nem kell pakolgatni a kerekeket, elrakás előtt mosogatni. Egy csomó pénz és idő megmarad, plusz eggyel kevesebb lehetőség, hogy bekrepáljon derekam.
Nagyon jól leírtad, jó meglátások.
Kicsit kiegészíteném. Ha már tél, november 25. van, az autósok nagy részének szerintem már bő egy hónapja (de inkább több) fent van a téli gumi (ami sok esetben 8-10 éves, de ezt hagyjuk is). Na most feltenném a kérdést: ebben az időszakban vajon hány olyan nap volt, amikor a téli egyértelműen jobb, mint egy négy évszakos. Szerintem konkrétan egy sem. ...és ahogy leírtad, a telek nagy része Magyarországon az utóbbi években ilyen. 0 °C, +1-5 °C. Fagyni alig szokott, max hajnalban, de akkor is agyon van már minden sózva.
A másik az adott út- és látási viszonyokhoz megfelelően megválasztott sebesség: kíváncsi lennék egy reprezentatív felmérésre azzal kapcsolatban, hogy akár a csoportosan (2+ autó), akár az egyénileg (árokba csúszás, stb.) elszenvedett balesetek hány százaléka lett volna elkerülhető az adott útviszonyokhoz megfelelőBB (megfelelőbb: esőgumi, 10 éves helyett új, szöges, stb.) abronccsal szerelt autó esetén. Ebbe beleszámítva persze azt is, hogy a paraszt tudja, hogy éppen az adott körülményekhez való legjobb gumi van az autóján, ezért bátrabb, jobban nyomja. Szerintem ez egy elenyésző szám, mert a gumi már sokat nem segít akkor, mikor 150-nel, egymástól 4 méterre vonatkoznak az autópályán, meg fénysebességgel száguldoznak a ködben, vizes úton.
Egyébként kicsit fura is ezt a négyévszakos gumi szapulást olvasni egy olyan fórumon, ahol a felhasználók nagy része semi slickkel jár nyáron (ami saját bevallása szerint is életveszély nedves úton), olyan fékbetét-féktárcsa kombó van az autóján, ami "hideg nem fog jól", vagy éppen úgy csereberélik a nyergeket, főfékhengereket, hogy azt se tudják mit csinálnak, és úgy növelik meg az autó fékútját (és nem féktávját, bocs) több méterrel, hogy pont az ellenkezőt gondolják...
Laci bácsi, egy jó eső guma és no problem.
V105? Ott is ez lett volna vajon a szitu?
AD08R esetében ok. semi slick-ként szar vízen, de pl. nekem a Bridgestone Turanza T005 semmi ilyet nem produkált szerencsére, igaz ha orbitális nagy eső van akkor azért vissza kell venni a tempóból nyilván.
Városi használatra még érthető is vmilyen szinten a 4 évszakos mert ugye télen abban a 3 alkalomban amikor leesik 5 cm hó akkor lehet tömeg közlekedni.
Cserében tavasszal nyáron és ősszel nem az igazi.
Kivéve amikor pl. a nyári 25 fokból egy leszakadó esővel lesz 10 tíz fok.
És az új kb. 1.500 km-t futott Pirelli P Zero PZ4 Sport gumival 5 km/h -val óvatosan megközelíted a körforgót, elkezdesz a körforgóban kanyarodni és mint a jégen úgy csúszol. Majd nagy nehezen megállsz a körforgóban, szerencsére nem okoztam és nem tudsz elindulni. Csak forog el a kerék és villog a menetstabilizáló.
PZ4 Sport helyére behelyettesíthető a POTENZA RE002 és az ADVAN NOVA AD08R is. Nem vita indítónak szánom, ez a tapasztalatom, ez a véleményem, mindenki azt gondol és azt csinál amit szeretne.
Szerintem nekem a létező legjobb választás egy jó négyévszakos. Kis TOYOTA autónkon már harmadik évét az futja, az az igazság nagyon elégedettek vagyunk.
A nyári és téli cserénéll meg egyből érzem, hogy ez megint szarabb, mint a múlt szezonban. Különösen a télinél.
Elhasználtam én elég sok nyári és téli gumit. Sok-sok százezret költöttem gumikra. Nyáriból különösen a szupersport kategória volt kedvelt a számomra, csalódtam bennük így utólag. Télikről meg nem is beszélve, lehet túl sokat vártam tőlük.
Ezek után mondom, hogy igen fasza a Michelin négyévszakosa, nekem jól lesz.
Tudom, hogy itt javarészt mindig mindenki erősen kanyarodik, azt nézegeti, hogy az adott kanyart 110, van 112 km/h-val sikerült bevenni , ilyen jellegű dolgaim nekem már nincsenek. Kellően papásan közlekedek szerintem, már-már túlságosan óvatos is vagyok.
Sőt, azon agyalok, hogy egész évben téli szélvédőmosót kellene használnom. CIVIC vagy 3 hónapja nem látott esőt, egy cseppet sem. Bogarakat is ritkán kellett mosni. Ott tartunk, hogy ott áll a fűtetlen - de jól szellőző - garázsban, kb. tele nyári szélvédőmosóval, amit azért csak kellene lassan télire cserélni. Szuperül kiszesszenyezek a környezetbe 4 litert feleslegesen majd.
Régebben nem volt... 30 évvel ezelött már azért kezdtek megjelenni. De mondjuk menjünk vissza a 80-as évekbe amikor még valóban nem igazán volt jellemző az ami most van, hogy cserélgetünk a nyári/téli gumik között.Legalábbis itthon.
Igazából nem arról van szó, hogy szándékosan tolták szét a viselkedési spektrumokat hanem olvastam valahol róla, hogy "régen" mikor ügye egy gumival (Stomil a ladán ) abszolváltuk az egész évet akkor sokkal több kaucsukot tartalmazott az autógumi mint most. Ergo télen sem vált rideggé mint ahogy a teljesen nyári kondicíókra (és persze a spórolás miatt mert a kaucsuk igen drága lett) optimalizált "gumik" akkor így idézőjelben. És ez kezdte meg arra sarkallni a gumigyártókat, hogy arra a pár téli hónapra gyártanak igazi gumit téli mintával, nyárra meg mehetnek az olyan gumikeverékek amelyek 50-60 vagy még több fokos aszfalton sem égnek meg a felületükön és persze nem beszélve a mai technológiai tudásról, hogy a nyárit akkor csak nyárinak kell fejleszteni tehát még jobb lesz.És a marketing csak ez után jött érzésem szerint nem a marketing miatt vált többrétűvé a gumigyártás. Láttam én nem is olyan régen a 80-as évekből gumit , gyakorlatilag ránézésre nem volt baja. Egy mostani gumi akár prémium is 6-7-8 évesen már repedezett fos.
Azzal meg vitatkoznék, hogy átlagos autóra ,átlagos sofőrnek ...teljesen jó lehet a négyévszakos. Hát egy teljesen átlagos sofőr ügye teljesen átlagos reflexekkel rendelkezik tehát ha van egy szituáció akkor a reakcióideje nem olyan jó mint egy átlagon felüli sofőrnek. Na most ha ehhez még hozzáteszem az elnyújtott féktávot amit ezek a gumik adnak akkor nem lennék egy iylen sofőr+autó kombó elött ha hirtelen meg kell állni. Szerintem pont az átlagos sofőrök, átlagos autóira kellene a legjobb téli gumi ,hogy valamit kompenzáljon ha már egyik se M.Schumacher
folyamatosan hozzászokik... nomeg nem igazán van hasonlítási alapja, mert jó lenne ha felváltva használna ugyanolyan civicet eltérő gumikkal de az esélytelen.