LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Mondjuk ami motult (Eco-nergy 0W30) most leengedtünk feleségem ufo-jából. Hááát ilyen szürkés színű trutyi volt. Jó, igaz ok volt a rövidtáv, indítgatások, város de akkor is na, az Eneos Sutina-val előtte nem volt ilyen.
A másik a fékfolyadék. 2 éve kapott Motul DOT5.1-et. ránéztünk és úgy néz ki mint vmi kib@szott sűrű takony...
Mondta is a szerelő, hogy az igen, a noname fékfolyadékok 5-6 év után nem néznek ki így...
Szal váltani fogok fékfolyadékból. TRW vagy Ferodo lesz a köv. sztem.
Motult én csak motorba tettem, de abba csak azt. :-) Autóba Mobil csurog a leggyakrabban, azt kap a Fiesta, meg a Sharan is anno. Az előző tulaj Xado-t tett a pickupba, aminek a dobozán nagy dumák vannak, h milyen szuper, viszont semmiféle minősítése nincs, úgyhogy azt nem töltöm bele. S még a viszkozitása se stimmel..
Azért mert amazonról rendeled még nem biztos hogy tényleg eu-ból jön. Ezért szoktam mindig a prime-s változatot rendelni, mert az biztos hogy eu-s raktárból jön és nincs szállítási költség plusz ingyen vissza lehet küldeni, és a garancia is elég jó.
Mindig TypeV-től rendelem az olajat.Már jó pár éve,mindkét kocsiba.Volt olyan,hogy elküldte a cuccot,de csak sima postával nem utánvétellel és úgy írtam rá,hogy "de most hogy fizessem ki?mert nincs kifizetve!"Aztán ha jól emlékszem egyik ismerős utalte el,mert nekem már nem volt magyar számlám a kinti pedig teljesen független a "hon"-tól.Otthon csak a kp játszik,ez a rigojám.
Az amazon meg már azon kívül,hogy drága 2x meg is szívattak!legutóbb az olasz amazonosok mikor rendeltem egy dual dc motor vezérlőt ami csak náluk volt,meg az usában a robotshoppban,ami azon kívül,hogy drágább is lett volna a posta is horror és a vámról még nem is beszélgettünk.Szóval az olasz amazon elvileg eu-n belüli így nincs vám.Aztán a vámosok meg küldtek levelet,hogy menjek már be a hivatalba,mert ott a cucc!Fingom nem volt miről van szó.nagy nehezen vissza kerestem,hogy a motorvezérlő.Kinyomtattam mindnet,asszony elvitte,megkérdezte,hogy hogy van az ,hogy eu-n belülről lett rendelve a motyó,de mégis vámolják.Aztán a válasz"mer ez nem eu-ból jött,azt értik,hogy onnan rendeltem,de nagyon messziről jött valósan a portéke!
Az olajra vissza térve,most sos kell cserélni.lehet,hogy az itteni szerelőnk csinálja meg.
Igen,van bajor szerelő nagyon baráti áron dolgozik.Mindent a gyárban én se tudok megcsinálni.Az ufon pl. lengőkar csere lesz,meg futómű állítás.Pénteken megy is a "jóskához" Olyan bajor,hogy azt sem értem mikor azt mondja "hello"! Ha olyan a beavatkozás jellege,hogy nincs meg nekem a megfelelő technikai háttér,akkor "szopjon a jóska vele!
2020. november 3. 19:35:06: megválaszolva Tonx + által,
→ #18174
OK.
A megszokott motul otthon van,mert úgy volt,hogy majd most ősszel ha haza megyünk csere lesz.Csak hát nem megyünk,közben asszony baromira túlszaladt a csere perióduson,ráadásul nem tudom,hogyan de nívó alá tüntete az olajat és már a hangok szóltak,hogy kéne bele valami! .Motul itt drágább és nincs szettben szűrő hozzá.Külön külön meg még inkább nem éri meg.Az autós oldalon meg a kettő együtt annyi lenne,mint ez a mannol+man szűrő.
Én az F-150-be vettem olyat, alkatrészes haver ajánlotta, szebb vele a kocsi hangja (monnyuk a viszkozitás is az előírt 5w-20 a korábbi 5-30al szemben..).
Nem hanyagoltak el semmit sem, rendszeresen cserélték. Csak épp nagypapásan vezetett a tulaj. Az átlagfogyi nála 6.8 volt nálunk 8. Az frv volt a sokadik Hondája és utána egy 9gen 1.6D-t vett.
Én is kimérve viszem de erre nem is lenne szükségem. A szerelőm minősített "Honda" szerelő, külföldre megy mindig továbbképzésre hondából Elég penge a srác, alapos nagyon. Szóval ezt megugorja lazán
Első olajcserére mentem Szallerbeckhez, még szerencse hogy ott ólálkodhattam a kocsi körül. Odahozták az olajat ami 5W30 volt. Mondom ez mi? Ebbe nem ez való. Ebbe 0w20 kell Type 2.0. Jaaaaaaa, tényleg. Akkor hozzuk azt...
Az én jazzembe is 10w40et akartak rakni a szervízben. Azt mondta a tulaj, hogy azt raknak mindenbe. Ha az s2000-be jó, a jazzbe is jó. Inkább vittem az olajat.
A 10e alatt 1 liter az kb a felejtős kategória. Az még új motornál is megengedett. Ha már sokkal többet eszik ott hiába van csilli villi széttakarítok mindent olaj, nem fog segíteni. A gond az hogy az az olaj is csak akkor tud takarítani ha a furatok amik az olajlehúzó gyűrűnél vannak még átjárhatóak. Ha már összeállt egy kemény olajlerakódássá akkor nem fog ott más segíteni csak a mechanikus takarítás. Itt is ennyi volt 3e alatt 1liter 150e km körül frv 1.7 vezetett szervízkönyv első tulajos összes számla megvolt minden szervízről szakszervízben szervizelt.
Egyszerűen annyira megszorultak a gyűrűk hogy a helyükön maradtak. Új gyűrű és megjavult, már csak 1liter/ olajcsere volt a fogyasztás.
Az esi civicnél 1 tank 1liter olaj volt a fogyasztás. A szelepszárszimmering csere nem használt, kapott új gyűrűket és jó lett minden, a hüvely nem volt hordósra kopva, a hónolás még látszott.
2020. szeptember 15. 12:23:30: megválaszolva luki7 + által,
→ #18155
Köszi a választ. Hosszú vajúdás után döntöttem így. Igazság szerint az én futásteljesítményemmel, és a napi használat összetételével nem spórolok annyit a gázzal, hogy megérné állandóan a fordulatszámmérőn tartani a szemem, és a szelephézagon parázni. Nem volt semmi bajom a gázzal, kiválóan beállították Szigetszentmiklóson, de összességében úgy érzem, kicsit egyszerűbb lesz az élet így.
Az X-clean akkor ér valamit ha nem kopás miatt eszi a motor az olajat.
Elhanyagolt és emiatt elpiszkolódott motor esetén segíthet (letapadt olajlehúzó gyűrű pl).
De ez igaz más jó minőségű szintetikus olajakra is, aminek magas a tisztítószer adalékozása.
Haveromnak ugyanilyen autó 10e Km alatt evett meg kevesebb mint 1L-t mikor hozzá került,
a második olajcsere(5w-30 X-Clean volt mindkettő) után már nem látszik az olajfogyasztás a nívón.
(Persze tudja mindenki, hogy minden kocsi eszi az olajat bizonyos szinten, de ugye benzinből ez "pótlódik" ezért nem látszódik)
Nálad valószínűleg valami elkopott mivel magas az olajfogyasztás.
Ez jobb esetben csak szelepszár simmering is lehet, rosszabb esetben hengerfal, gyűrűk stb.
2020. szeptember 12. 20:07:52: megválaszolva Tonx + által,
→ #18152 2020. szeptember 11. 09:15:57: megválaszolva jager 0 által,
→ #18149
??? milyen elmélet szerint pótolja az olajlehúzó gyűrű, a hangerfal vagy a szimering részeit a motul olaj ?
Értem hogy szeretik sokan azt a márkát de ne essünk túlzásba hogy ahova motul olajat töltünk ott honda motor fog teremni
Egyik olaj se autószerelő, kenőanyag a magyar hivatalos megnevezése, nem autószerelő és autóalkatrész.
azt teszel bele amit akarsz és nem drága, azt kész, vagy szerelőhöz viszed.. azt esetleg még szarabb lesz
Igen, ha eszi akkor eszi. Rakj bele valami 5w40-est ami ismert márka és lehet mindenhol kapni aztán ennyi. Vagy felújítod a motort és akkor nem eszi, de számold ki hogy kb 2-300eft az mennyi km-re elegendő olaj. És meg akarod-e tartani addig az autót.
Van egy 2002-es, Honda Civic 7. generációs autóm (D16W7), amiben már jó ideje használok Motul X-Clean 8100 5W40 típusú olajat. Ezt azért kezdtem kezdtem el használni, hogy csökkentsem az olajfogyasztásom, de sajnos ugyanúgy megvan az 1000 km alatti 1 liter kb.
Kinek, mi a tapasztalata? Márka? Van esetleg, akinek bevált valamelyik típusú olaj vagy más viszkozitású?
Vagy tök mindegy, ha eszi, akkor felesleges megvenni a drágább olajakat?
Sziasztok!
Bocs, ha volt már itt szó róla (kerestem, de nem találtam), azt kérdezném, mi a menete az lpg kettős üzemre átalakított autó visszaalakításának? Arra gondolok, ki végezhet ilyet, milyen papírmunkákkal jár, és ha esetleg azt is tudja valaki, kb mibe kerülhet (civic 1.6 2009)
Köszi!
Tegyél bele Eneos Sustina-t, tényleg k*rva jó egy olaj. 0W30 abból mondjuk mehet bele.
(ha most is az van benne, akkor bocs, de csak az Eneos-t írtad, a Sustina-t nem)
(de amúgy nem kell túlvariálni, ha eddig jó volt amit tettél bele, akkor továbbra is jó lesz, a 0w20 országúton vagy pályán sem fog behalni, nyugi )