Jó leírás. :-)
Vicces amúgy egy sportos, meg vele párhuzamosan egy magas építésű, terepes autót használni. Ha ebből ülök át abba, figyelni kell, mert volt már, h majdnem leestem az útról, mer hasonló sebességgel mentem be a körforgalomba.. Ugyanez visszafele is, csak ott a spoiler szakadna le, ha pl úgy fordulnék meg vele, tökön paszulyon át, mint a másikkal.. :-)
Mivel beköszöntött ez a nyálkás, esős őszi idő, úgy fest hogy kislányom szavaival élve "itt a véle, fuss el vége" az S2000-es szezonomnak, szépen lassan téli álomra szenderedik. Pár gondolatot monitorra vetnék így az első közös év után.
Elején tartottam az autótól, némely videóból és fórumos hozzászólásból nekem az jött le, hogy kismértékben gonosz szerkezet lesz. Ezzel szemben ha megadod a kellő tiszteletet az autónak és nem gondolod azt magadról hogy te vagy Ayrton Senna a frotírzoknis makkoscipős NSX-es videóból, az autó teljesen normálisan viselkedik. Még akkor is kezelhető a gép, ha már kicsit bátrabbnak érzed magad és a fehér, nagyon sima aszfaltos kifordulónál nagyobb gázt adsz mint amit indokolt lenne, mire a segge elindul, a feleség meg rádripakodik hogy "vagy abbahagyod vagy kiszállok és gyalog megyek tovább"
Az autó egy végtelenül kitalált és hihetetlenül összerakott darab, érezni rajta hogy ezt anno a kis japánok nem azért reszelték össze, hogy elképesztő profitra tegyenek szert, hanem azért hogy megmutassák az univerzumnak mit is jelent az igazi élményautó, képzeletben az ég felé mutatva a középső ujjukat, röhögve odaszúrva: "bekaphatjátok, ezt csináljátok utánunk". Kanyarsebessége és úttartása szinte már felfoghatatlan, nyilván ésszerűtlen a CRV-hez hasonlítgatni, de mivel az a családi autónk így ahhoz tudok viszonyítani. Ahol a CRV-n érzed hogy dől a kasztni mindenfelé, az S egyszerűen sziklaszilárdan felfűzi azt a kanyarkombinációt, mintha egy madzagon húznál egy teli olajoshalas dobozt. Kormányzása direkt és nagyon pontos, nekem olyan érzésem van, mintha a gondolatot megelőzné az autó reakciója ami nyilván neurológiai és fizikai szempontokat figyelembe véve képtelenség, de mégis. Kerékpáros példával élve, a Campagnolo Recordnál érzem ezt, még le sem nyomtam teljesen a kart de máris sebességet vált. És ha már váltó...a pontos kifejezés nem elég, hogy körülírjuk a működését. Rövid, pontos, annyira érezni hogy a mechanika hajszálpontosan van összerakva és kitalálva. A hangja valami fenomenális, 4000 környékéig teljesen élhető és élvezhető az autózás, de amit felette művel...mint egy bömbölő, éhes oroszlán, aki a hiénákkal hadakozik a zebratetem felett. Lányom már nem ül bele, fél tőle, elnevezte "hangos autónak" . Idén két fórumossal is találkoztam a vendégházunknak köszönhetően, természetesen mindkettővel mentem egy kört (a felajánlás továbbra is áll, aki hozzánk jön pihenni, viszem egy kört az S-sel), és bizony amikor elkezdett dalolni az autó, egyszerre vihogtunk fel. Ezek a nagy dolgok, amikor szavak nélkül ugyanazt érzed valakivel. Mindegyik autómat szerettem/szeretem, de amit az S2000 vált ki belőlem, az még nekem is újdonság. Kiálltam a garázsból, kiszálltam hogy becsukjam a kaput, majd visszaültem a kényelmes ülésbe, éreztem a bőr illatát, néztem a digitális óracsoportot, megsimogattam a kormányt, kicsit hallgattam a duruzsolását, majd ennyit suttogtam halkan, mintha kb. templomban lennék: a kurva anyád, de szeretlek. Erre a feleségem megszólal mellettem: gondolom ezt most nem nekem mondtad hanem az autódnak
az mindig nagyon drága volt...
fehér színben csak ultimate editionben volt elérhető...(eu-ban)
különleges, kevés van belőle, gyűjtői darab...
ha használni is akarod, akkor a "simát" olcsóbban is meg lehet szerezni...
Ilyen van esetleg valakinek innen .F1,vagy ultimate edition?
F1 50 db volt Ultimate meg 150 db. Talàn,de nem vagyok benne 100%-ig biztos.
ür deutsche Fans wird der offene Japaner wohl eine Märchengestallt bleiben, denn voraussichtlich kommen nur 150 Exemplare nach Europa, die meisten gehen nach Großbritannien.
Here is our sports car performance diagram of JDM cars, 90s 00s 10s and some European contemporaries for comparison. The 4 pillars of measurement are
Spartan: A measure of how simple, raw, mechanical and direct a car feels.
Stability: A measure of confidence at high speed and sure footedness, but not related to actual cornering ability, but more how safe the driver feels.
Agile Feel: A measure of fun, response to steering input that makes a driver feel connected to the car that inspires confidence. Again not related to cornering power.
Luxury: A measurement of the NVH and equipment and trim level of the car. But also how the car feels for ride comfort and utility.
As a benchmark, on the lower left extreme is a F1 car and actual race cars like N1, Group N, Group A, GT3. The old Honda Type R sits right on the border. On the upper right the Caterham Seven and old Lotus Elise sits outside as the extreme example of a very basic and spartan but light feel car.
On the lower right extreme is a Bugatti Veyron and Chiron as the example for ultimate luxury and stability at high speed. The BMW M3 E36 E46 E92 is the perfect example of a car that has a balance of all these attributes. But excels at none. This chart is taken from a JDM magazine attempting to explain the market placement of the Skyline GT-R R34 when it was new.
Rengeteg embernek komoly problémája van fejben. Állatokat, kutyákat 'gyermekemnek' neveznek, meg 'családnak' hívják. Baráti körömben van ilyen beteg agyú egyén. Ezek után nem kell csodálkozni, hogy a kocsit megengedik neki összebaszni, ha gyakorlatilag a hálószobába az ágyra felengedik az ebet.
Értem, de nem értem Sosem tudtam hova tenni azokat az embereket akik az alapvető elképzelést huszárvágással keresztülhúzva teljesen másra használnak egy adott célirányra kitalált autót. A kutyák az autóban témakör meg egyenesen éthetetlen számomra, főleg ilyen kaliberű autóban. Elképzelem ahogy a husky (vagy mi) körme kapirgálja a bőr kárpitot...áááá....ezt érzem