A kormánymű probléma hogy jelentkezik? Kotyog? Vagy EPS világít? Vagy nem tér vissza középre mint a 7.gen esetén néha?
Lengéscsillapítókból elkezd folyni az olaj vagy csak simán nem csillapít?
Kormánymű, lengéscsillapítók, klíma, tetőrozsdásodás a szélvédő felett a gumicsíknál, a tükörbehajtás nem mindig működik, a kilincseken a műanyag törik mint a ropi, középkonzolnál a kijelző, kuplung ropogás (lehet a műanyagpersely de akár a munkahenger is) fejegység ropogás, hátsóhídban a szilent, nézd meg az alját, mert rozsdásodásra hajlamos, párásodó lámpák, csekkold az olajszintet is azon a hoki műanyag olajpálcán
Persze ezek közül (remélhetőleg) nem mindegyik lesz, de elő szoktak fordulni.
Illetve nagy részük viszonylag könnyű és nem drága javítás (kilincset pl. vissza lehet ragasztani, tükörbehajtónál egy 250 Ft-os biztit kell cserélni, kijelzőt elég újra forrasztani, kuplungnál a zsírspray szokott segíteni stb. stb.) de egy kormánymű az már szopó pl. mert a felújítás vagy sikerül vagy nem ha igen akkor is kérdéses meddig lesz jó... az új kormánymű meg ilyen 600 ezer Ft. környéke...
Összességében nem rossz autók, de ugye angol, amit román vendégmunkások szereltek sok eu-s alkatrészekből
Nem a Hondához viszonyítva írtam a toyotát, hanem az autógyárakhoz viszonyítva általában.A grafikonokat nézve igencsak elől járnak.
A hondához visszatérve azért azt vedd figyelembe, h ez azért még mindig csak egy "kis" autógyár, próbálja megőrizni a függetlenségét, míg a többiek nagy része már fűvel-fával összeállt, hatalmas konszerné, cégcsoporttá nőttek, amik nem csak egy-két alkatrészen osztoznak, hanem komplett autógyárak egyesültek, sok márkát,típust összefogva. Ezek között azért még mindig örülhetünk, h talpon tudnak maradni.
Szerintem nem. Én mióta megvettem az első hibrid autómat nem is akarok mást. Baromi jó vezetni. Szerintem minden napos használatra a legjobb választás, de sportkocsiban sem lenne rossz. Na persze ha jó a konstrukció, vannak hibridnek nem nevezhető autók is más gyártóknál.
Kíváncsian várom milyen hibrideket dob ki a Honda.
Nem csak időben lépett, hanem:
- számít Neki az EU piac is nem csak a hazai és az USA,
- kézzel fogható nála az úgynevezett Marketingmix, a 4P, ami a Hondánál közelít a nullához, Termékpolitika (product), Árpolitika (price), Értékesítési politika (place), Marketingkommunikációs politika (promotion)
- nem szűkíti a típusválasztékot mint a Honda hanem bővíti évről évre,
- a típusválasztékában van olcsóbb „pénztárcabarát” kínálat, nem 6,8 milliónál indul a kínálata,
- nem bezárnak a kereskedései, hanem fejlődnek,
- itthon évről-évre növeli (nem egy számjegyű értékkel) az eladásait nem pedig örül ha szinten tudja tartani,
Jövőkép? Siralmas… ha jó az infóm (időpontot még nem tudok) nemsokára CR-V-ből is csak hibridet lehet rendelni ahogy Jazz-ből már most.
Szóval EU-ban annak az amúgy is kevés autónak a 2/3-át könnyű lesz teljesíteni ha a választékban csak olyan lesz…
De itthon nincs nagy jelentősége, amíg az adó megállapításánál a teljesítmény és a kor számít. Az sem mindegy, hogy NEDC, vagy WLTP szerintiek az adatok, Németországban már a WLTP szerint kell fizetni az adót, ez néhány g/km-rel több, mint a régebbi módszerrel volt
A teljes eladott mennyiség alapján kapják a cégek a "büntetést", és ha év elején rosszul - nem jól - kalkuláltak, több alacsonyabb kibocsátású autóval számoltak, és így határozták meg az árakat - terítették szét a büntetést -, akkor lehet belőle "bukó", amit már az év vége felé közeledve láthatnak...
"Honda has committed to having electrified cars make up two-thirds of its European sales by 2025 and to offer an electrified option of every new model it launches in Europe.+
Ezt jól értelmezem, h a Honda 2025-re azt vállalja (vagyis tervezi), h az Európában értékesített autóinak 2/3-a elektromos (vagy vegyes üzemű) autó lesz????
Elég érdekes jövő kép, és számomra eléggé tarthatatlannak tűnik. Hisz jelenleg szinte a nullán állnak.....
Lehet ennek gazdasági oka is. Az 1.0T lehet olcsóbban gyártható, és ha megnézed alig olcsóbb mint az 1.5T. Szóval lehet így próbálják kigazdálkodni a büntetéseket, hogy azért maradjon nekik is pénz. Az 1.5T-t lehet már veszteséggel tudják csak adni ezért is nem nagyon lehet rendeleni már. Ha meg annyival emelnék az árát, hogy legyen rajta megfelelő nyereség, akkor már lehet senki nem venné mert inkább akkor mást vesz ennyi pénzért. Vagy passz.
Mondjuk ez azárt is lehet, mert mikor kijött a 10 gen Civic akkor még nem a WLTP alapján nézték a fogyasztást. Aztán asszem 2 éve (?) kötelező azzal nézni és a trükközések már nem úgy működnek. Szóval simán lehet hogy a régi rendszerben volt különbség a fogyasztásokban, most meg már nincs annyira.
Az az érdekes ezzel a bünti témával kapcsolatban, hogy azt tudtommal áthárították a vevőkre. Mivel emelkedtek az árak.
Azt nem tudom, hogy a gyártót ezen kívül hogyan marasztalják el.
Ahol CO2-kibocsátás alapú az adózás, ott eddig is az 1.0 fogyott jobban, illetve a forgalmazóknak is a kisebb motor volt az érdekük, főleg idéntől (büntetés a magasabb CO2 miatt, amit idén még minden egyes eladott e-vel duplán tudtak kompenzálni, de abból sehol sem fogyott annyi, hogy teljesen semlegesítse a Civic-ec, C-RV-k, H-RV-k után fizetendő büntit
A XI-esből csak hibrid lesz - hogy milyen motorokkal (benzinessel, villannyal), nem tudom.. Ezért is léptem meg a cserét még most!
Itthon állitólag az importőr sem támogatja az 1.5T modellek behozatalát.
"Telefonon történt egyeztetésünkre hivatkozva szeretném tájékoztatni, hogy 1.5 Turbo motorral szerelt tesztautó tartását importőrünk nem támogatja, így ezzel a motorral szerelt gépjármű tesztvezetésére sajnos nincs lehetőség. A Civic 5 ajtós Hybrid változata várható a közeljövőben.”
Szigorúan előrefelé haladok, 7., 8., 9. és most 10.
Sajnos ebből nincs kombi, SUV szóba sem jöhet, így maradt ez. Az is erős érv volt a 4d mellett, hogy ez 1,5 - és már ebből is "alig" van -, az 5d-ből itt (Németország) pedig nem könnyű 4-hengerest találni...
A chr meretben megegyezik a 8-9 5d-vel.
A kurrens civic nagyobb. Ekkora auton nem szoktak ilyet alkalmazni.
Mivel a mostani civic 4d-5d ugyanugy nez ki a c oszlopig, olcsobb volt csak egyfele ajtot tervezni.
Nem gondolnám, hogy ez lenne az oka egy design-os kilincsnek.
Ott a toyota CHR... nincs belőle 3 ajtós, és mégis szépen elrejtették a hátsó kilincseket.
A rejtett kilincsre azért volt szükség, hogy elmaszkolják a különbséget a 8gen 3d/5d közt.
Mivel a 9 gen a 8-ra épül, ezért ott is megmaradt.
A 10 új fejlesztés, és nincs 3d, ezért okafogyottá vált.
Apropó, most veszem csak észre.. de furi, hogy visszarakták a hátsó ajtókra a wartburg kilincset.... olyan szépen elrejtették az ablak keretnél a 9gen-nél... most meg vissza....