Mondjuk ez azárt is lehet, mert mikor kijött a 10 gen Civic akkor még nem a WLTP alapján nézték a fogyasztást. Aztán asszem 2 éve (?) kötelező azzal nézni és a trükközések már nem úgy működnek. Szóval simán lehet hogy a régi rendszerben volt különbség a fogyasztásokban, most meg már nincs annyira.
Az az érdekes ezzel a bünti témával kapcsolatban, hogy azt tudtommal áthárították a vevőkre. Mivel emelkedtek az árak.
Azt nem tudom, hogy a gyártót ezen kívül hogyan marasztalják el.
Ahol CO2-kibocsátás alapú az adózás, ott eddig is az 1.0 fogyott jobban, illetve a forgalmazóknak is a kisebb motor volt az érdekük, főleg idéntől (büntetés a magasabb CO2 miatt, amit idén még minden egyes eladott e-vel duplán tudtak kompenzálni, de abból sehol sem fogyott annyi, hogy teljesen semlegesítse a Civic-ec, C-RV-k, H-RV-k után fizetendő büntit
A XI-esből csak hibrid lesz - hogy milyen motorokkal (benzinessel, villannyal), nem tudom.. Ezért is léptem meg a cserét még most!
Itthon állitólag az importőr sem támogatja az 1.5T modellek behozatalát.
"Telefonon történt egyeztetésünkre hivatkozva szeretném tájékoztatni, hogy 1.5 Turbo motorral szerelt tesztautó tartását importőrünk nem támogatja, így ezzel a motorral szerelt gépjármű tesztvezetésére sajnos nincs lehetőség. A Civic 5 ajtós Hybrid változata várható a közeljövőben.”
Szigorúan előrefelé haladok, 7., 8., 9. és most 10.
Sajnos ebből nincs kombi, SUV szóba sem jöhet, így maradt ez. Az is erős érv volt a 4d mellett, hogy ez 1,5 - és már ebből is "alig" van -, az 5d-ből itt (Németország) pedig nem könnyű 4-hengerest találni...
A chr meretben megegyezik a 8-9 5d-vel.
A kurrens civic nagyobb. Ekkora auton nem szoktak ilyet alkalmazni.
Mivel a mostani civic 4d-5d ugyanugy nez ki a c oszlopig, olcsobb volt csak egyfele ajtot tervezni.
Nem gondolnám, hogy ez lenne az oka egy design-os kilincsnek.
Ott a toyota CHR... nincs belőle 3 ajtós, és mégis szépen elrejtették a hátsó kilincseket.
A rejtett kilincsre azért volt szükség, hogy elmaszkolják a különbséget a 8gen 3d/5d közt.
Mivel a 9 gen a 8-ra épül, ezért ott is megmaradt.
A 10 új fejlesztés, és nincs 3d, ezért okafogyottá vált.
Apropó, most veszem csak észre.. de furi, hogy visszarakták a hátsó ajtókra a wartburg kilincset.... olyan szépen elrejtették az ablak keretnél a 9gen-nél... most meg vissza....
Szemely szerint a Type-R az a Racing-re hajaz, akinek puhabb futomu vagy halkabb nem csorgo zorgo auto kell az ne vegyen Type-R-t a mostani Type-R modellek amugy is joval puhabbak arnyekuk regi onmaguknak mint ahonnan a Honda elindult a Type-R feelingel anno, de a piac a mai vasarlok ezt az elpuhulast "keri" sajnos.
Nem kell ahoz sok loero, hogy jol erezd magadat egy autoban az osszkep az ami valamit egessze kovacsol.
Nekem egy rendes igazi nagybetus TYPE-R az ITR, az egy rendes sportmodell nem veletlen, hogy minden autobuzi magazain bevalasztja a top 3-ba amikor a legjobb fronthajtasu hothatchet keresik az elmenyfaktor kategoriaban, nem mellesleg keves fronthajtasu autoban volt valaha is rendes LSD gyarilag talan a Ford RS modellei kilognak a sorbol.
Azonban a vilag valtozik, mar nincsenek szabalyok torvenszerusegek ertekek, a hagyomanyok a homalyba vesznek, minden relativ mindenre jon a kifogas elfogadas megalkuvas
Sper nélkül nem lehetne vele autozni. 280 Le lehet kb. Van rola egy dyno mérés ott 265 le volt,de az csak a papirok miatt kellett ,akkor gyàri kipufogo rendszer volt rajta. Azota komplett mugen rendszer és uj programozàs.
Én imàdom mindketött. kb. mindkettö ugyanannyiba is van ,az ep3 kicsivel többe. Multkor feltette valaki a nagy kérdést melyiket szeretem jobban és melyiket adnàm oda hamarabb.Nemtudom megmondani. FN2 jobb lenne a hétköznapokra ,fehérben amugy is ritka ,föleg ilyen àllapotban ,kevés km-rel.
Az ülései is jok ,sokkal modernebb auto mint az ep3.
Az EP3 ,viszont màr ritkàbb ,föleg ilyen szép àllapotban kevés km-rel.
Aztàn az ep3-ba van munkàm is ,festés és ami hozzà tartozik,aprosàgok.
Meg az EP3 még Kompresszoros is ,ràadàsul hivatalosan.
Az EP3 patog ,csörög ,zörög az fn2-hez képest ugy érzödik mintha 15 évvel öregebb lenne.
Nemtudom melyiket adnàm oda hamarabb ,valoszinüleg az FN2-t. Ha meg az asszony is szavazna akkor az EP3-at , ö rajong az FN2-ért
Az FK8-at meg amugy lehet elcserélném egy FK2 SE-re + egy CW ITR-re ,ami nagyon szép àllapotu
Ahogyan itt egyszer (vagy többször) tanult kollégánk Dózer is mondta: Az FN2 egy jobb autó, de az EP3 meg egy jobb élményautó.
Nekem 3 EP3-mam is volt és nagyon egyetértek ezzel. FN2 ugyan kimaradt, de tudom, hogy az már tényleg sokat "tompít" a nyersebb élményen, de tény, hogy jobban össze van rakva.
És igaz, hogy az EP3-ból hiányzik az LSD, (mondjuk az FN2-nél is csak a Championship White-ban van gyárilag) de ha valaki veszi a fáradságot/pénzt és rak(at) bele, akkor az aztán tényleg NAGYON ütőssé teszi az EP3-mat, abban a formában szerintem tényleg magasan nyer az FN2-vel szemben élményben. (de amúgy is )
Csak az EP3!!
Az elso es egyben az utolso szivo az europai piacon ami tenyleg Racing volt csak hianyzott belole gyarilag a LSD, az FN2 mar viszalepes, barki kovezzen is meg erte vallalom.