Akkor írd mellé az én ex autómat is
Több mint 30e km-t mentem vele, és mint írtam 10e km alatt max fél litert kellett utántölteni. Szerintem ez nem az olajzabálás kategória.
Nem mondom, hogy nem létezik a probléma, de az sem igaz, hogy mindegyik zabálja az olajat. Más nevében nem tudok nyilatkozni, és nem tudom megítélni, hogy igazat írtak-e, de az biztos, hogy nekem nem volt ilyen gondom. A fél literre még a márkaszerviz is azt mondta, hogy teljesen normális.
Én szívesen tároltam a garázsomban (kocsibeállómban), és lehet, hogy egyszer még lesz ilyenem, bár nehéz lesz ismét ilyen jó példányt találni. Oda kell figyelni az biztos, de azért nem lehetetlen küldetés.
Facebook-on autó tulajdonosok írták a saját autójukról. 8gen accord csoport is tele van ezzel.
2 hete írta a srác, hogy megvette, olajcsere, és 500 vagy 1000 km után bekapott 1 vagy 2 litert. Na, ilyen autót én nem szívesen tárolnék a garázsomban. Legyen az honda, vagy bármi.
Akkor az enyém volt az 1?
10e km alatt max fél liter olajat kellett bele tölteni. És nem végig 0w20 volt beletéve, pedig végig márkaszervizben volt szervizeltetve. A fb-on szeretik ezt híresztelni, de számos tulaj írja, hogy ez messze nem igaz... Ha rendben volt tartva, nem eszi az olajat.
Nekem 2 évig volt, nagyon szerettem, semmi gond nem volt vele, csak a kötelező szervizek. Ha rendben volt tartva, nem kell félni tőle, csak figyelni kell, hogy rendben legyen az előélete. Az enyém ilyen volt, alku nélkül vitték is, pedig nem adtam olcsón.
Ház felújítás miatt adtam el, amúgy maradt volna még egy jó darabig. Az új tulaj nagyon jól járt szerintem vele, minden szervize tételesen ismert volt. Ilyet érdemes keresni. Pár héttel korábban még ráúszhattál volna az enyémre :-)
A valós helyzet az, hogy a 8gen K24 blokkja sokkal jobban érzékeny a gondatlan gazdákra.
Ezalatt értsd, hogy egyszerűen nem 0W20-al használják (mert beleteszem az 5W30-at, jó az bele, stb.) VAGY nem cserélnek benne olajat idejében.
Ezeket erősen bünteti avagy enni fogja az olajat nagy mértékben. (magyarán nehezebb kifogni jobb példányt a sok hülye miatt)
De információim szerint alapból is eszi az olajat, de az tényleg nem vészes, nem kell azért rögtön temetni.
Bár én is egy 7gen K24-re pályázok majd inkább, de főként nem emiatt, hanem azért, mert kombi kell, annál meg a 8gen veszít 50 liter csomagteret, ami nálam kizárja szegényt. (na meg maradi paraszt is vagyok és a 7gen klasszikusabb és egyben egyszerűbb formája nekem jobban bejön )
AT valtora irtam h hibatlan. Ismerosi korben van 3db 2.4, mindegyik hibatlan motorikusan. Erzekenyebb mint a 7gen, de ennyire sztem nem rossz a helyzet.
Ha gondolod facebook-on dobok át print screen-eket. Végtelen a gyűjteményem, minden héten beírt valamelyik csoportba, 1-1 tulaj, hogy normális e, hogy a kocsija zabálja az olajat.
1000 ilyen motorból 1 "nem zabálja az olajat".
Ha 0w20-szal használták végig, akkor talán kevesebbet eszik, és nem full 1:40-el megy, mint egy régi simson.
Ha kicsit keresgél az ember, nem éppen jó véleményeket lehet olvasgatni a 8gen 2.4-es motorról. Se itt, se külföldi fórumon. Pedig én is vennék ilyet, vagy pár évvel fiatalabbat.
Nagyjából egy hónapja hoztam el, itt-ott eléggé használtnak tűnik, de az összkép megvett, iszonyat jó autó (a felnikupakokat valami helyi gyűjtő lopta le egy héten belül; az előző autóról is lekerült egy éjszaka...).
Előtte egy Volvo S80-at használtam, második tulajdonosa voltam, elég sokat költöttem rá, de sosem volt annyira jó menni azzal, mint ezzel, ami amúgy már a negyedik (különböző generációs) Accordom, valamint első kombim. A Volvóban lengéscsillapító cserekor a szerviz egy olyan típust ajánlott, ami strapabíró, de némiképp keményebb. Picit változott az összkép, épp annyit, hogy ezt az Accordot az ülésén kívül ugyanolyan kényelmesnek, ha nem kényelmesebbnek mondom (pedig a Volvók híresek a kényelmükről). Szóval imádom, gyanítom a következő autóm ismét Accord lesz, csak valami kisebb futású és/vagy frissebb. Ebben jelenleg 348e körül van, de külföldről behozott, tehát csak a Jóisten tudja az igazat.
Volt itt egy kis mizéria, hogy ne csak egy száraz kép legyen.
2hete este jövök haza fociról (23h), kifordulok a sarok, egyes, kettes, motor egyszercsak leáll, semmi hibakód a műszerfalon, gurulok 40-el kb. Mondom mivan?
Fény van, levegőztetés van, rádijjjó megy. Ráizzítok, teker de semmi egyéb.
Út mellett szoktak parkolni, mondom akkor itt letesszük, valszeg itt is alszik. Megnéztem a borulásérzékelőt, bár semmi olyan nem történt, ha izzítok az ac-t hallottam hogy bebúg, hibaüzi nincs a kijelzőn, tekeri azaz önindító is jó, aksi új, generátor nem lehet, de ha az akkor is elvitt volna az aksi. Hát mondom akkor séta, még szerencse hogy a lakástól 1km-re zuhant meg.
Na ki mire tippelne elsőre???
.
.
.
... de mégis az üzemanyag szivattyú volt. Pedig még le is szedtük a benyacsövet, illetve éreztem is benzin szagot a néhány indítás miatt. Csere és azóta pöcröff. De így semmi előjel nélkül leáll, hát bazzzz.
Imi mondta is hogy talán én vagyok a 2. accordos akinek ezt cserélni kellett. Az mondom de jó, de más kivételes esetnek nem akarok lenni a statisztikai növelője.
+extra infó: megállás előtt egy héttel kapott új gyári kuplungot (nagyon finom puha) és sperrt.
Még nem volt lehetőségem megtapasztalni hogy mennyire jó, kisebb malőr miatt ugye, de ami késik ne múlik.
Délután kicseréltem az Accordon a bal hátsó zárat (tönkre ment a működtető, vagy hogy hívják magyarul az actuatort). Képeket elfelejtettem készíteni róla, így kevésbé informatív, de igazándiból csak egy buktató volt a dologban, hátha valakinek hasznos lesz a későbbiekben a tapasztalat: az ajtókárpit leszedése és az ablak visszaemelése után az ablakvezető sín alsó csavarját (10-es kulcsnyílású, az ajtó alsó részén, oldalt) ki kell szedni a helyéről, máskülönben nem tudtam kiforgatni a helyéről a zárat. A csere többi része adja magát.
Utángyártottat rendeltem Aliról, 5.500 Ft szállítással együtt, works like a charm.
Amúgy lassan kész az autó, valaki nem akarja megvenni, hogy realizáljak rajta egy komolyabb bukót és beszálljak egy turbós béka Civic projektbe?
Le kell venni a lököst majd ha jól emlékszem apró lyukak vannak a lökös belsejében ahova fúrni kell. Majd berakni a szenzorokat rákötni a tolatólámpára és a csipogót valahova elrakni. Kb ennyi.
Üdv, próbáltam vissza keresni, de nem találtam választ. 7 gen accordba milyen könnyen szerelhető utólag tolató radar ? Megvannak a vezetékek stb, csak egy radaros hátsó lökös kéne, vagy teljesen be kell kötni és dolgokat cserélgetni ?
Ja, csak ezt kár, hogy elgagyizták.... kivették a faja váltógombot, a faja momo kormányt... kb. mintha egy német tulaj kezébe került volna... már csak a matricák hiányoznak róla, meg a nagy króm felni....
Nekem az accord összességében nem tetszett soha... főleg a 6 gen... huh.... tudtam, hogy soha nem fogok ilyen autót venni, olyan kategória, mint az 5gen civic.... fix, hogy sosem lesz.
Aztán jött a 7gen... elkezdtétek venni... Te, Szabb, stb... meg megláttam Zoli adatlapján a kigyúrtat... végem volt... utána éreztem, hogy kell egy 7gen ATS.
Ja ez szebb is egyébként. Kicsit arányosabbnak is érzem mint a short változatot. Csak ügye mégis nekem valami hiányzik ebből az autóból vagy így ránézésre nem adja nekem.
Mikor régebben civic-em volt és kijött a 7 gen acc főleg az ATS így ránéztem és elkapott a "húbazmegegyszerleszilyenem" érzés. Itt ez nincs meg.
Ott van a 4 ajtós, az teljesen letisztult. Van aki rátett 2 kipuff véget, és akkor még sportos is. Ez közelebb áll az Accordohz egyébként is, ha már hasonlítgatni kell a kettőt. Tudom, hogy ahonnan indult a thread, ott Type R volt az Accord mellett, de a Type-R Civic az mindig egy más kategória volt, mint az Accord.