Anyóson ültem még csak, de majd lesz tesztvezetés.
Jól lép, van egy pedálos üzeme is. A belső tükör is kamera, ha meg lebillented akkor tükör lesz belőle. Nézegetheted magad. Kilincs furcsa. Hátsó ajtón is. Jól össze lehet tapicskolni a műszerfalat mindenhol.
Jó játékszer. 46%-os töltöttségre írta hogy 94 km van hátra.
Nem is a játék kategóriára gondoltam. 2.5 sec az vicc.
Meg lehetne azt a hibrid hajtást jól csinálni, nem tudom mi oka van ennek a borzalmasan lassú reakciónak...
Lexus GS450h nem sportkocsi de mikor rálépsz a gázra a 200 lovas villanymotor azonnal dologozik, nem gondolkodik. Szerintem itt kezdődik egy rendes hibrid.
NSX árába más is beleszól, nem a hibrid léte miatt drága. )
Ismerősömnek van M4 performance. Az már uszály kategória! Örök vita, de sose lesz olyan egy 1600kg-os autó vezetési élménye mint egy 1100-1200kg-os autónak. Hiába ugyan annyi a súly/lóerő aránya. Ezek a GT-k nem arra valók csak a gyártók elhitetik, hogy mindenre Is jó!
Jó de azért hibrid és hibrid között is van rengeteg különbség. Múlt héten kipróbáltam az új hibrid Jazz-t. Pontosan 2.5 másodperc telik el a gáz lenyomása és a reagálás között. Ez pl. egy sportos autóban maga a halállal egyenlő. Az új NSX-ben totál nem ez van. De nem is annyiba kerül.
Ezt nem is vitatom, hogy a súly hátrány, de szerintem ügyes mérnökök a lehetőségeikhez képest mindent megoldanak, hogy az autó jól viselkedjen. Azért hoztam fel példának az RCFet, hogy 200kg-mal nehezebb egy BMW M4nél, de nem gondolnám, hogy sokkal rosszabb sportkocsi lenne. Főleg úgy, hogy mint mi "átlag" emberek egyiket sem tudjuk kiautózni.
fk8 esetében nyilván komoly probléma lenne 2-300 kg többlet a 320 lóhoz...
A hibrid technológia a jövő vagyis jelen, nekem nagyon tetszik, szerintem van benne potenciál bőven. Én várom, hogy jöjjenek még komoly hibrid autók.
De ott nem vagy szemben a klímával, attól 50 cm-re. Legalábbis én nem.
Mi az otthoni klímákat is úgy járatjuk hűtési szezonban, hogy függőlegesen legfelső állás (hideg lefelé száll) és oldalra meg fixen olyan helyre ahol nem közlekedünk.
Mi nem tudjuk elviselni, ha a képünkbe tolja a klíma a hideg levegőt. Meg nem is egészséges.
a 3-4 millió az csak a gt és limited edition közötti különbség...
akkor még nincs akku, 2 villanymotor, torque vectoring, torque steering, r&d költség, meg a többi sallang...
sajnos a súly egy sportautónál mindig hátrány mint előny...
a teljesítmény, a kezelhetőség és a súly "balance"-a a kulcs...
ha a mostani modell (fk8) is nehezebb lenne 200-300kg-val, akkor a futottak még kategóriában lenne...
Így van. Talán nem +10m de 3-4milla tuti.
A súly szerintem kevésbé gáz egy jó konstrukciónál. Most 1400kg, ha megoldják 1600kg-ba, tök jó autó lehet belőle. Főleg amilyen pluszt ad a hibrid hajtás hozzá.
Az RCFem ~1800kg, a versenytársaihoz képest 200kg nehezebb. Fogalmam sincs miért csinálták ilyen nehézre a japók. De mindegy is, mert sosem fogom tudni kiautózni ezt az autót. És igy is óriási élményt nyújt.
Szóval simán jó lehet a TypeR is "túlsúlyosan"
Mert én meg a középsőt nem tudom beállítani rendesen
A lábtérben nem fúj olyan erősen, vagy annyira közvetlenül, de egyszerűen túl hideg ahhoz képest, ami fent ideális.
Én úgy tanultam hogy a meleg felfele a hideg lefele megy, ergo, ha fent hűtöd akkor lenn is hideg lesz.
Idáig eltérőek a tapasztalataim, de sok autóban (most páran tapsolhatnak de a 7g accord az etalon) be lehet állítani hogy középen fújja a levegőt de úgy hogy nem megy az arcodba se a csuklódra..
De több autóban megleltem ezt a beállítást, -- ebből kivétel a 2005 körüli 3as bmw, ott a csuklóm minden esetben kapott,-- és innentől nem kell az ablakot fujatni.
Az ablak fujatásának előnye az, hogy a meleg szélvédő felmelegíti a levegőt illetve a műszerfal teteje is hül, ellenben mivel az oldalsó szélvédőre párátlanítás céljából fújja a levegőt az pont arcra verődik vissza..
Közép állásnál ha a gépjármű jól van megtervezve, akkor mind a középső mind a bal oldali fúvóka beállítható hogy pont a fejed mellett megy el a hideg, így szelet nem érzékelsz csak jó időt.
És ha ez be van álltva, a rendszer automatán precízen intéz mindent, nekem spec egy autóm se fúj lábra automata üzemmódban
Ma megnézettem a zalaegerszegi volt HONDA márkaszervizben.
Lényegesen sokkal melegebbet fúj a lábhoz.
Műszerfal mögötti levegő terelő lemezeknél van valami baj. Egy 6.000 km-t futott fél éves autónál.
Pluszban a klímahűtő is ereszti a gázt, vagy mi. El van feketedve foltokban.
Szerintem azt az autót nekem tervezték: ha ugyanolyan hideget fúj a lábamra, mint a szélvédőre, egy hosszabb túra végére mindig megfájdul a lábam, vagy túl meleg van bent
Cserélünk?
Nem sokkal azután, hogy a mostani cégnél elkezdtem dolgozni (kb. 6 éve) kiraktam motivációs céllal egy képet egy EK9 Type-R-ről az asztalomhoz. Akkoriban átszámolva 2 millió Ft körül lehetett legolcsóbban hozzájuk jutni Japánból, ki is számoltam, hogy X idő múlva már büszke tulajdonosa lehetek. Az idő már eltelt bőven, mostanra viszont alulról karcolják a 8 milliót (mobilén van egy 4,3 körül, de számomra nem túl bizalomgerjesztő).
Fater hasonlóan járt a rendszerváltás utáni inflációval, kiszámolta, hogy mennyi ideig kell félreraknia havonta mekkora összeget, hogy tudjon venni egy új Mondeot, aztán egy Clio-ra se lett elég, mire összejött a pénz
(Azt hiszem "Porsche effektus", vagy valami hasonló néven fut ez a jelenség, mikor az ember kiszemeli magának a Porschet, elhatározza, hogy gyűjt rá és keményen dolgozik érte, de közben a Porschek ára olyan sebességgel emelkedik, hogy elérhetetlen marad továbbra is.)