Én elhiszem, csak azt azért nagyon soknak tartom, akkor én már elsírnám magam, ha az enyém annyit enne. (és akárki akármit mond, ott már van baj/kopás rendesen )
Ez miért lenne sok? A szervízkönyv szerint ha 1000km/1l az még határeset. Nálad meg 10000 alatt 6-7dl. Én még nem aggódnék, de azért a km sem kevés, tehát javulni nem fog.
Ha ennyi km-nél ennyi az olajfogyasztás, akkor az tényleg nem drasztikus egyáltalán, sőt teljesen jónak mondható.
Nyilván nem fog ez csökkenni, hanem az idővel egyre többet fog olajat enni, de ha 7-8 ezrenként tényleg lecseréled gondosan az olajat mindig, akkor drasztikusan tuti nem lesz növekedés.
Annyi kiegészítés még, hogy 308000 km van a motorban. Hosszabb távra terveznék a kocsival, normál használat mellett, sűrűbb olajcserékkel (7-8000km) kell attól félni, hogy fokozódni fog az ilyen mértékű olajfogyasztás?
Sziasztok! 7gen 2.4 accordban, vegyes használatnál, dinamikusan vezetve soknak számít 10000km-es csere periódus alatt annyi olajfogyasztás, hogy a nívón a max-ról kicsivel min fölé megy szint? (Motul 0w30).
Mostanában ezt szoktam használni, ez egy lépcsős polír paszta boll fehér kemény szivaccsal szerintem nagyon jó, ha van egy kis pénzed hidd el érdemes kipróbálni.
Ültetés vol. 2
Megszívatott engem is a hátsó lengéscsillapító csavarja, a balos egész könnyen lejött, a jobb oldalinak viszont hiába toltam a csavarlazítót napokig. Végül szétnyírta a Makita a szilentet a kerékcsonknál és a lengéscsillapítónál is. Megrendeltem az összes szilentet, addig parkolópályán van, de már nagyjából látszik milyen lesz, ha összeáll.
A polír nagyját letudtam, az első-hátsó lökössel még nem sokat vesződtem, mert szerintem komplett csere kellene. Pár helyen a műanyagoknál is el kell még tüntetni a polírnyomot, meg az üvegek baromi vízkövesek, azzal kezdeni kell valamit.
Elvileg hat hét múlva lesz vele egy 2300-2600 km körüli túrám, remélem addigra összeáll teljesen
Sziasztok! 7gen 2.0 Accord (K20Z2) reflash-el van valakinek tapasztalata? Tudom, vegyek K24-et, eljön az az idő is majd, most ez van.
Nem feltétlenül a számok érdekelnének, inkább az autózhatóság, használhatóság alsóbb tartományokban, fogyasztás stb. Köszönöm!
ejj akkor mégegyszer leírom, ha akkor se akarod megérteni akkor elengedem a témát..
Guminyomás ellenőrzés -->> igen én csinálom de pl asszonynak elmagyarázni nem tudom
Ahogy a takarékos közlekedést se, most 2 hete én járkálok a mazdával, együtt mgyünk mindenhova, neki 9.4 az átlaga nekem 7.2 és ebben bizony sokszor van budapesten átmenés napközben. Mindezt úgy, hogy ha zöldre vált a lámpa és indulunk direkt figyeltem én "rugom" el neki a legjobban..
Azt vannak a privát indokok, pl ilyen autót akarok. Ez is egy indok, magyarázható, elfogadható.
AZt van a 3. verzió, amikor az autószerelő értelmes, simán beteszi a legtakarésosabb olajat.. Nem kell elmagyarázni semmit, nem kell csinálni semmit.
Na ez az eltérés.. Az egyik az értelmetlenség, az, hogy nem tudod elmagyarázni. A másik indok hogy miért nem. Mondjuk ezen is lehetne optimalizálni..
Nekem a 15 éves accordba és a 23 éves civicbe is eneos prémium hypert 5w30ast rakok ár érték arányban elég jó 4l 9000ft semmi bajom nincs vele egyikre se kell ráönteni egy decit se... KB 5évente megspórolok egy olajcserét
És lehet úgy is vezetni hogy tudja az autó a legalacsonyabb fogyasztást és spórolni a fékeken és a guminyomást minden nap ellenőrzni, minden felesleges cuccot kipakolni, 10kg-t fogyni, nem autózni feleslegesen, a legkevesebb fogyasztást igérő gumit rátenni, szélárnyékban autózni klímát kikapcsolni . És ezzel rögtön megspóroltuk a sokszorosát co2-ben. Sőt lehet kisebb könnyebb autót is venni amibe kevesebb olaj kell Persze lehet fokozni de ha a gyár megengedi a másik olaj használatát akkor miért ne?
Ott a kezelési útmutató az is mást ír. Mondjuk én azt is el tudom képzelni hogy a 0w20-as az az olaj amit minden időben és helyen jó a motornak. De pl déli országokban tökéletesen megfelel az 5w40-es olaj is, mert az olaj állandóan legalább 20-25 fokos amíg északon simán lehet -30 fokos is ahol már az 5w40-es nem lenne megfelelő. De hogy a hülye felhasználó akik csak beülnek és mennek vele és nem értenek semmit az autóhoz, ne öntsenek rossz olajat a motorba, biztos ami biztos alapján ráírták hogy 0w20 mert a gyártó sem tudja hova kerül az autó az élete folyamán, és a kezelési útmutatót kb senki sem olvassa. Ahogy a kupakokra is ráírják hogy hova mit kell önteni. Pedig mi tudjuk hogy hova mi kell.
megfelelő, de 2% üzemanyag fogyasztás megtakarítást ígér a 0w20.
most ne a 2%on rugózzunk, ami 5400 forint 10e km alatt, (bár most hogy írom, ha ez igaz akkor a sustina olcsobb), hanem hogy 38 kilogram co2.
Legyen 80 ezer autó amibe mehet ez, ez az érték nem elrugaszkodott, de nem ezt teszik bele az 3000 tonna co2, csak ugy, mert az is mehet bele.
Így is lehet nézni.
Nomeg lehet németesen, hogy le van szarva
Tudom hogy drága de nem muszáj azt választani. Én nem mondtam hogy csak az a jó bele, nekünk a liqui moly-val van kapcsolatunk és ők adnak olyan garanciát amit az eneos nem biztos hogy tud. Szóval biztos van olcsóbb olaj és jobb olaj de ha megfelelő az 5w30-as is akkor minek 0w20-as.
Az eneos olajválasztó alapján is 5w30-as kell bele.
Ez: ENEOS Premium Hyper S 5W30 esetleg ez ENEOS Premium Hyper Multi 5W30. Alternatív lehetőség a 0w30-as.
De ha az 5 ajtóst választom akkor minden mehet bele a 0w20-tól a 10w40-ig bármi. Eneos alapján. CU2 Accord CW2 Accord
Amúgy nekünk a liqui moly mondta hogy az autógyártók előírnak egy tudást amit megkíván a motorjuk az olaj iránt. Aztán az olajgyártó cégek csinálnak hozzá olajat vagy ajánlanak valamit az olajaik körül. Általában a megkívánt olajminőségnél mindig jobbat mondanak, vagy ajánlanak.
De a Honda könyvében is benne van hogy 0w20-tól 10w40-ig minden mehet bele, lásd kezelési útmutató 505 oldal.
lattad ennek az olajnak a 0w20-as árát ??
27e ft, szemben az eneos 11e ftjával.. mivel több kell bele mint 4 liter elmondható hogy 20e ftal lenne több egy olajcsere.. a gépjármű motorja 300e km előtt nem megy tönkre, az 30 olajcsere. 30x20 az 600e ft . Ennyiért motort lehet venni, 110e km-el most néztem. Hát ezek után felőlem rányomtathatják azt, hogy honda
szerintem nem, persze mindig a rally versenyen a fára felcsavarodott renault jut róla eszembe így direkt nem használom
Különben meg szerintem teljesen jó..
Eneosnak régen nem tetszett a doboza de néha volt akció és vmely nap találtam meg a számlát (ráteszem a kannákra hogy tudjam fifo sorrendben felhasználni) 4 literes kanna volt 6800 ft. Logikus hogy vettem belőle sokat..
Most már nincs ilyen olcsón, most a doboz számít..
... Mivel éppen nem tudok más technikát arra megállapítani melyik a jobb, akkor legalább tetszetős legyen..
De mostanakkó ne idegesíccs fel, Feri!!!
Most speciel Total motorolajat rakattam az enyémbe, mert ár/érték arányban verhetetlen volt. Akkor most én rosszat tettem a motorral?
Semmi baja nem lesz tőle, látod a dobozon igaz szerencsétlenül de sötét háttérben piros betűk.. Ez elég erőltetett, de kezdésnek nem rossz doboz.
Van is rajta sok plecsni, pl auto bild, ha rákeresel akkor látszik hogy olyan felmérésben győzött az olaj, hogy sokan veszik, így a motorblokk előt állva is mormolhatod hogy, de sokan veszik sokan veszik.
Ha sokan veszik akkor csak jó lehet, lásd az opelt, a bmw-t és hasonló minőségi remekműveket
Szóval fel a fejjel, igazából pont olyan olaj mint az összes többi, semmi baja nem lesz tőle a gépjárművednek.. Majd a következő olajcserénél szépen lecseréled olyanra, ami megnyugtat, de hidd el, baj nem történt..
most piszkosul elbizonytalanítottatok, mert az új sima feliratban van zöld, az olyan megnyugtató. Legszívesebben arra voksolnék, de a sustina neve hosszabb, sokkal komolyabb, sőt az ára is több.. Nem sokkal, de pont annyival hogy elbizonytalanítsa az embert hogy nem lenne e jobb a drágább ? Mert ami drágább az azt sugallja hogy jobb, a hosszabb név is meggyőzőbb.
Teljesen el vagyok bizonytalanodva. De még van kis időm gondolkodni, de ha hirtelen jön egy ajánlat olajra akkor rá kell ugranom és fejben már késznek kell lennie az információnak hogy mi is kell nekem .
Én nem értek hozzá, azt mondja ez valami csúcs olaj, és hogy az olaj katalógusok ezt írták hozzá. Nem örülök neki, mert külön mondtam neki, hogy 0w20-as kell, de azért bízok benne, hogy ez nem jelent gondot. Visszanézve a szervizkönyvet, a márkaszervizben is tettek már bele 5w30-as olajat.
Sziasztok
Elhoztuk a kinézett Accordot!
Az autó csak normál használati hibával rendelkezett!
Karban volt tartva , minden vezetve , amiről őszintén beszélt a " volt " tulaj.
A bőr kárpitra ráfér egy alapos tisztítás , az anyós ülés oldalon a szürke műszerfal betét festése volt sérülve , ( babakocsi okozta).
Apró pénzből javítható dolgok, viszont eléggé leverték esztétikailag!
Mostanra már kijavítottam !
Külső abszolut kifogástalan!
Max fényszoróra ráférne egy polír , de nem vészes!
Tetszik!????
a sima 0w20 még jó volt mrt azon volt zöld rész is, és az tetszik, megy a kertemhez.. Még abból van 1 olajcserére való, (1 liter hiányzik) de ha már veszek 1 litert akkor 16-20 litert ebből a szép flakonosból lazán bevállalnék