Nem vagyok az a tunnig csávó, de ez a kocsi tetszik.
Szép a színe, nincs 600 le felhúzva szolid.
Az első lökös, és a szárny ami kicsit tulzás, de összhangban egy szép autó.
És hogy a tulajt idézzem "elég teljesítmény van benne számomra" ez tetszik.
összességben ezeket az autókat nem (verseny) pályára tervezték...
ez nem jelenti azt, hogy totál ügyetlenül mozognak rajta, vagy nem lehet velük végig csinálni ésszel egy pályanapot...
általában amikor az emberek sportautót vesznek akkor egót is vesznek mellé...
ez elhomályosítja mindazt amit a pályázásról és az ezzel járó autót ért technikai hatásokról tudni érdemes v fontos...(a vezetési tudás, képesség az megint egy más dolog...)
a videó is inkább erről szól...
és ez a körülmény ami igazából fontos...
mert amikor a kettő nincs harmóniában, akkor kavicságy, betonkorlát, vagy motorkár a vége...
a pályázás egy túlmumifikált dolog.
Nem mindegy hogy 2:01-et mész vagy 2:20-30-at a ringen. Attol hogy pályázol az nem azt jelenti szénné üvegeled.
(+ sokkal jobb hűtést kap pályán a kocsi mint mikor valaki városban lámpától lámpáig rugja)
Ez egy sajátos értelmezése a videónak, ami részben igaz, részben én nem értek vele egyet.
Rámutat olyan dolgokra, amik valós problémái a legtöbb gyári utcai "sport" autónak egy versenypályán, pl. az olaj túlmelegedése, a rezonancia miatti csavarlazulások, stb.
Következőkben arról beszél, hogy a gyártó egy bizonyos gumira tervezi az autót, de ha felteszel tapadósabbat, meg keményebb futóművet, meg nagyobb féket, és versenypályán gyötröd az autót, akkor azzal mégnagyobb terhelésnek teszed ki az egész autót, mint amire tervezték. De nem törvényszerű, hogy én az S2k-n a gyári dolgokat nagyobb,tapadósabb, stb-re cseréljem.
Továbbá beszél arról, hogy a versenypályán mennyire használod ki az autót, meg mennyire nem. Én egyszer voltam eddig saját autóval (még az Integrával) a Hungaroringen, de egyáltalán nem érdekelt, hogy milyen köröket megyek, hogy mennyi idő alatt érek körbe. Élveztem, hogy jó és széles az aszfalt, lehet tolni neki, egyáltalán nem érdekelt a köridő.
Változtat ez azon, hogy egy utcai autó nem fog versenypályán előbb elfogyni? Nem, persze, hogy előbb elfogy, de akkor azt is vegyük számításba, hogy nem a magyarországi utakra tervezték az S2k-t? És ezért csak külföldön használd? Mert a csodás itthoni utakon sokkal nagyobb stresszt kap a futómű?
Félreértés ne essék, nem amellett kardoskodok, hogy az S2k vagy az NSX így ahogy van versenyautó rendszeres versenyzésre, de véleményem szerint nagyon is beletervezték a felhasználási módjába, hogy mondjuk havi 1x a tulajdonos kiviszi egy versenypályára. Természetesen a videó második felében felsorolt dolgok (pl. folyadékcsere, átnézés, stb) betartásával.
A múlt hétvégén hallgattam egy Podcastot Sabine Schmitz-cel, ahol mesélte, hogy az M5-ösök mind 15ezer km alatt megadták magukat az ő keze alatt. Persze 15ezer km ringtaxi üzemmódban nem rossz...
Szóval nem versenyautók, de attól még szerintem rendeltetésszerű, hogy időnként ki lehessen menni velük nyílt napra.
Mellesleg az én S2k-mba tavaly kb 50km tettem, ha egyáltalán
A lényege az, hogy az autógyártók (pl. a Honda is) hiába úgy marketingelik a sportos kocsijaikat, hogy pályára való, meg ez ott érzi magát jól, attól még széthullik a picsába
S 2000 be tennék modernebb fejegységet.
Viszont ha szeretném úgy használni mint a gyárit a műszerfalról akkor ha jól sejtem egy adapter szettet kell vennem. Ebayen találtam is.
Csak kérdezném ,hogy valakinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata?