Stefan zorsthoz vittem xtd szerkezetet, lemértük kiváncsiságból. ugyan annyit nyomott a szerekezet mint a huszonéves gyári amit vittem.. 220nm ig elég,ki lett számolva. (D-s motorhoz)
Ha én egyszer hozzányúlnék egy EP3-hoz, akkor maximum a kompresszor (aka supercharger) jönne szóba nálam.
Az is rohadt drága, de legalább konkrétan K20A2-höz gyártottat is lehet kapni és azzal jobban megőrizné a szívó mivoltát.
De leginkább nem nyúlnék hozzá, mert kb. majdnem minden szerintem csak "elrontaná". Ha turbós kell, akkor tényleg inkább vennék egyet.
csinalj vele valamit, hogy legyen indokod hozzanyulni es voa'la'
K20at mondjuk en sem turboznek, 2x annyiba kerul hozza minden, mint a Bhez nah meg kevesebb tapasztalat is van vele, itthon szerintem legalabbis. D/B turboba mar mindenhol belebotlik az ember es alkatreszeket is viszonylag konnyen szerez hozza, K turbot (K20C nem szamit ) szerintem egy kezemen meg tudom szamolni mennyit lattam.
Igen, 0.4 bar, az amivel ha még megfújod, akkor sok bajod nem lehet. (pontosabban az autónak nem, az általános szopások így is rád várnak majd szeretettel)
De, és most figyelj jól: NE legyél hülye! Ne rontsd el azt a jó autót.
Nekem a vizsga a kati miatt így is szopó, de nem is ettől tartok, hanem hogy:
1, tönkreteszem a bontatlan, porszáraz, füstmentes motort
2, látva hogy az összes ismerősöm egytől egyig szív vele, állandóan szereli, állandóan folyik belőle valami, nem túl bizalomgerjesztő
Félek, hogy azután már csak egy megbízhatatlan autóm lenne, az 5-7 ezer fontos kitet meg nem is fizetném ki ilyen + 40-60 lóért, amivel ez többet hozna a mostani szívó felállástól.
Valahol az is volt bennem, hogy ráköltök 4-5 millát, mert szart én bele nem tettem volna, meg fék is kell meg futómű is akkor már. Aztán van egy autóm ami ma 15 éves lenne, már jönne rajta a rozsda, és semmivel nem érne többet mint egy másik, ami nem turbós. Vagy kevsebbet. Visszalakítani meg aztán végképp semmi kedvem nem lett volna.
ez az utólagos turbósítás dupla lábon lövés...
egyrészt az autód értékcsökkenését is exponenciális pályára teszed...
másrészt sokba kerül és garantált a szopás vele...
Nem volt kedvem szopni vele, rákölteni egy halom pénzt majd 2 évente vizsgán meg rettegni hogy hogyan tolom át. Csak nyűg nekem ez a csigásítás, lett belőle gyári csigás.
Gyári blokkos és fejes k20a2-őt meg lehet úgy fújni biztonsággal, hogy ne érjünk a motorhoz, vagy felejtős?
Mindenhol a komoly 5-7 ezer fontos kitet látom, de nem jó egy random kínai csiga leömlővel? kprom van és szívó, kipu oldali tuningom.
Nem kellenek ilyen 400 lovak FWD-re még véletlenül sem. Vagy ilyen 200ló végével alacsony nyomáson is könnyen tönkrebaszhatom ezt a motort, és inkább hagyjam a francba?
Egy lightosabb turboval is erősen fennállna, hogy ugyanúgy szívnék vele mint a legtöbb ember, és soha nem lenne már rendes autóm?
Légyi beszéljetek le róla
Igazából nagyon élvezem, hogy szívóban meg van piszkálva, de fordulat nélkül elég ingerszegény meg nem bánnám ha nem lenne ennyire hangos
Ezt a backpressure dolgot nem értem és azt se tudom, hogy jrsc van e ilyen hatás, viszont a gyújtás valószínű, hogy nem ott lesz, ahol kellene lennie. Logolni nem tudok, map senzorra van ötletem hogyan tudnék élő adatokat nézni, a stroboszkópom szar, szóval gyújtásra se tudok ránézni. De valószínű meghagyom ezt a dolgot annak, aki nálam jobban ért hozzá, csak előtte a kipufogót kellene egy kicsit helyretenni. Viszont a mostani háburús helyzetből kifolyólag, azt nem tudini mikor lesz megint kipufogódob gyártás a Paraginál
Az AFR érték relatív. Ha részterhelésen mész (mondjuk akár 750mbar alatt) a 14.7 teljesen jó, nem kell dúsnak lennie. Túl nagy előgyújtástól simán szökik fel az EGT. De pl turbósnál a magas backpressure miatt is tud ám nőni.
Nem az afr-el van a problémám, hanem egt szenzort eddig nem használtam és nem tudom, hogy az normális e, hogy gyakorlatilag kiakadt a műszer, 1000C° környékén volt a kipufogógáz hőmérséklete, és 130-as utazóban mentem vele. A viszonylag dúsat arra írtam, hogy nem 14,7 és elméletileg a dúsabb keverék csökkentené a kipufogógáz hőmérsékletét. Vagy az az 1000C° rendben van? Én egy picit sokallom, a kompresszor állandó sebesség mellet szinte semmit nem tölt. 100-as benzint használok.
kompresszornál, ha az egt szenzor 1800F° körülre felmegy, viszont az afr érték viszonylag dús, 12-13 körüli, az normális? Alapból 0,4bár de csak ha padlógáz van, egyébként ez tartós 130-as autópályázásnál produkált, nem volt bántva. Normális esetben még nem ment 1600F° fölé.
"The biggest difference between the intakes was the quality of the MAF signal. The Injen intake's unorthodox MAF housing design resulted in the ECU needing to pull 15-16% fuel at WOT in places to achieve the targeted air-fuel ratio. Luckily, the 10thGen Civic operates in closed loop at wide open throttle most of the time, but a 16% fuel adjustment is enough to make the car run deep into the 9's AFR without the correction. During part throttle operation, -20% short term trims were seen consistently. The PRL Cobra's "Street MAF" on the other hand was within 2-3% throughout the pulls with the stock MAF curve, and within +/-5-6% during partial throttle. The corrections with the PRL Cobra were consistent with the OEM MAF housing, which is a great feat. What does this mean? If you buy an Injen intake, you're going to need recalibration of the MAF scaling for proper operation."
juhilaci 1.5 turbóját én programoztam fel 1.5-bar-ra.
Itt a mr.dynos mérés, 1.18-al szorzod az itt látottakat és az kb a főtengely teljesítmény, mert ez keréken mért gyakorlatilag:
itt van az album link, ha a képet nem jelenítené meg: link
Lesz majd pados mérés is, mert mi is kiváncsiak vagyunk, hogy mennyi is valójában.