Csak az előző fotóm van.. A szerelő azt mondta, h a kereszttartó elnyomott motort, váltót, mindent. Váltóolaj, hűtővíz elfolyt, anyám így jött haza vele..
2020. augusztus 17. 11:56:42: megválaszolva Tonx + által,
→ #4051
11 E volt a vonószem.. Jó kocsi a Jazz, de ha alkatrész kell, akkor szívás..
Ma viszonylag szorosan követett. :-) Elvittem a X kerbe a Jazz szerelőhöz, van neki lakatos kollégája is, úgyhogy reményeim szerint hamar lesz verdikt, h érdemes e megmenteni. HA a motor és váltó is kuka, akkor nem biztos..
2020. augusztus 17. 11:14:50: megválaszolva Tonx + által,
→ #4049
Thx. Itt azt is mutatja, h hol kellene lennie az emelőnek, ami itt nuku.. Másik Hondánk nix, majd reggel megkérdezem az autóalkatrészest, h tud e szerezni.
2020. augusztus 10. 19:22:35: megválaszolva Tonx + által,
→ #4044
Fiúk, lányok! Vki megmondaná, h hol van a 2009 utáni Jazz-ben a vonószem? Anyám összekúrta a kocsi elejét (még a motor is arrébb ment), el akartam volna vontatni, s nem volt mivel. A Fiestáé nem jó bele.. Ill Kunparaszt olvtárs azt mondta, h van egy kék szütyő a pótkereke mellett (neki a korábbi modell van), s abban kéne lennie az emelővel meg kerékkulccsal együtt, na ezeket sem találtam..
Tegnap nekem is sikerült egy-egy órás próbaútra elvinnem az új Jazzt és az E-t. A JAZZ-ről itt, az E-ről másik topikban írok majd. Korábban írt véleményekhez annyit tennék hozzá, hogy nekem élőben kimondottan tetszett az új Jazz. Minőség érzetre kívül belül szintet lépett felfelé az előző generációkhoz képest. Nyugodt közlekedésre tökéletesen alkalmas (és a Jazz vásárlók 99,9%-ka erre használja) városon kívül belül, ebben az esetben észrevétlenül és nagy csendben dolgozik a hajtáslánc. Állásból elinduláskor nagyon dinamikusan tud megindulni, ez kimondottan tetszett, menetközben kelletlenül veszi tudomásul a hirtelen gyorsítási igényeket. Ezzel rá is szoktatja a felhasználót a közlekedésben való intelligens, értem ez alatt a hirtelen gyorsítások és lassítások nélküli részvételre. Szerintem szuper kis autó lett. Aki jól felszerelt, gazdaságos, automata, praktikus mindenre jó autót keres, és szerintem elég sokan vannak az ilyen vásárlók, az meg fogja venni. Nekem nem kéne, de én az autóvásárlók kézi váltós VTi-n és Type R-en szocializálódott 1%-nál is kisebb rétegébe tartozom. Tökéletes átmenet az elektromos autózás felé tartó világban, de az E-ről egy másik topicban.
Én próbáltam a crv-ben a hybrid rendszert de öszintén megmondva nem voltam hasraesve tőle. Sőt szerintem rohadt nagy csalódás. Ha lepadlózod ordít a motor, városi használatra jó de ha kell az erő akkor én nem bírnám sokáig. Sőt a tesztkör végén is már ki akartam szállni belőle. Hangos és ahhoz képest nem megy jól, és rohadt nagy luxusnak tartom hogy egy benzinmotorral termelek áramot amivel meghajtok egy villanymotort. Miért nem lehetett úgy hogy a benzinmotor is hajt és a villanymotor rásegít és fékezés közben termelek áramot vagy rögtön 230V-ról tudom tölteni.
Alul jól megy, villanymotor ugye. De amikor mondjuk mész 60-al és nyomsz egy padlót, akkor van a 2.5 sec késés. Megvárja míg a benzinmotor felpörög és elég áramot termel ahhoz hogy ráadja a kakaót a villanymotorra.
Amúgy jól ki lehet látni az osztott A oszlop miatt (aminek a szélvédő melletti része műanyag borítású fényezett elem). Városban fürge amúgy, de városon kívül hát nem tudom. Szép meg jó, viszont a navi képernyőjén semmit nem lehet látni annyira halvány, bár lehet, hogy állítható de nem keresgéltem. A menüje tragédia. De lehet csak szokni kell mint mindent.
"Megérkezett a Jazz legfrissebb generációja, egy rövid menetpróba erejéig el is vittem ma, ráadásul a Crosstar verziót, ami fel van öltöztetve szabadidő autónak.
Jópofa, de felesleges.
A prémiumba hajló kivitelezés tetszetős, a szokás szerint világverő variálhatóságon nem változtattak, szerencsére, bár ez kihívás volt technikailag, mert mostantól minden Jazz hibrid, ami azt jelenti, hogy az akkunak hely kell.
80-as sebességig a benzin motor nem vesz részt a hajtásban, csak energiát termel, 80-120 között egy fix áttételezéssel a benzines hajt, a fölött hibridként viselkedik ismét. Városi tempónál egy erős villanymotorra bízhatjunk magunkat, amikor a 4 henger beröffen, akkor sem bőg, generált fordulatszám lépcsőkkel játsza el nekünk azt, hogy valójában ő hajt, pedig nem, csak az áramot termeli a villanymotornak.
Hasonlít az Amperához, a rendszer lényege pedig már ismert a CR-V-ből. Kár, hogy nincs hír PHEV verzióról.
Aki arra számít, hogy belépőmodell lesz a Honda kínálatban a Jazz, csalódni fog, 7 millió fölött kezdődik az árlista. Ha egy alsó-közepes automatával hasonlítjuk össze, nem dráma.
Ha azzal, hogy régen hová volt pozícionálva, akkor viszont az."
Azért 6 nap az elég kevés. Nem szívta le valami? Mondjuk simán lehet szar az akksi is, van amikor a szalonban kell cserélni akksit új autóban is mert elromlik.
6 nap alatt lemerült a Jazzünk annyira, hogy se kép se hang... Fél éves az autó. WTF?! Ilyen van?? Pár perc és jönnek, bebikázzák. Utána kell hibakód olvasás szervizben? Garancia van akku lemerulesre?
Ha jól tudom a Jazz motorban (már a 130LE-s változatról van szó) csak a szívó oldalon van VTC és van benne VTEC, a Civic 1.5T meg dual VTC de nincs VTEC. Biztos rá lehet műteni a turbót, de akkor esélyes hogy kipufigó szelepet is kell cserélni nátrium töltésűre. Meg mivel elektromos wastgate van rajta az ECU-t is érdemes átvariálni vagy izé.
Ha csak a számokat nézzük, akkor az i-vtec kb. 0,8mp -et ráver 100-on az i-dsi-re. Viszont érzetre az új 1.4-es nekem csalódás, hiába a 100ló, nem érződik rajta. Ugyanaz, mint a 2 literes 8 gen Accordnál, ott 9.3mp a 0-100, az nem tűnik rossznak, de alul idegesítően nyomatékszegény.
Ezekből kiindulva meg a visszajelzések alapján nem nagy szám az 1.5 se, bár itt volt aki elégedett vele. Nyilván az is számít, hogy mi a viszonyítási alap, előtte milyen autóid voltak.
Egyébként az EP1 -re is sokan azt írták, hogy lomha, pedig az jobban ment, mint a GD jazz.
Az újabbaknál (vtec) tényleg az az általános vélekedés, hogy elég az 1.2-es a 90 lovával, az 1.4-es cirka "felesleges".
A "réginél" viszont az 1.4-et (1339 cm3) mondják inkább, hogy annál megéri megvenni a nagyobbat.
Az újak közül engem az 1.5 érdekelne, ha már nagyobb, bár arra is azt mondják mint az 1.4 vtec-re, hogy vérszegénynek tűnik.
De rá kell dobni az 1.5T Civic turbóját, azt' attól csak megindul.
Én a korábbit nem ismerem, nem vezettem, csak anyám 1.2 16V-ével van tapasztalatom. Nekem tökre tetszik ez a motor, egyáltalán nem tűnik gyengének, egyenletesen megy alul-felül. Autópályán is simán vállalható 3500-as fordulaton a 130. Ha ilyet vennék, biztos h nem erőlködnék az 1.4-ért, mint a legtöbb vevő, mert teljesen elég ez is egy kisautóba (90 vs 99 ló)
A régebbi i-dsi motor, 8V, 2800- on adja le a max nyomatékot, hengerenkénti 2 gyertyával.
Az újabb az I-Vtec , 16V, 4800 a nyomatékcsúcs.
Nekem a régi karakterisztikája jön be, az újabb az 4000 alatt nagyon nem dinamikus.
Ugyanez a motor van az 1.4 Civic-ben, azt is vezettem, az ahhoz a bódéhoz harmatgyenge.
Szóval nem fogod érezni a lóerő többletet. Nálunk van a családban egy 2017es 1.4 is, az lomhábbnak tűnik a régebbihez képest. Ha pályázol sokat akkor viszont jobb az újabb, mert kevesebbet forog, csendesebb. A régebbi az 120-ig vállalható szvsz pályán, 130-140-nél már hangos.
Városra én elgondolkodnék a GD -n inkább, mert pont ott lényeg, hogy alul autózhatóbb legyen.
Belső anyghasználat viszont jobb az újaknál.
Jah, eltűnt a hang. :-) Meg Attila azt mondta, h a kuplung is elég kopott volt, sz'al az sem feleslegesen lett kidobva..
Úgy láttam, a srác nem is Honda, hanem kifejezetten Jazz specialista. A szelephézag ellenőrzésre már nem maradt idő, majd a legközelebbi olajcserénél lesz megejtve.
Én is remélem. :-) A Facebookon már fent figyelnek a képek.
Ja, az egy gyík, régi motor a Fiestába. Meg az alap ülések is elég szarok, de nekem ugye az ST félbőrje figyel benne. A váltó meg pontos, rövid utakon jár, a futómű meg szuper. Nekem az MX-5-öm szokott eszembe jutni róla, csak puttonnyal. :-)
Na jól van, remélem meg lesztek elégedve vele.
Fiesta volt nálam 2007 körüli 1.2 -es 2 napig, az borzasztó volt, mind anyaghasználatra, mind pedig menetteljesítményre. A váltó pontatlan volt és hangos. Budán 1-esbe kellett mindenhol visszaváltanom, hogy felmenjen a dombon. Amúgy a középkonzol mozgott együtt a váltóval és már le volt mattulva minden fekete műanyag / gumi kívül pl. kilincs, tükör. Akkor volt kb. 8 éves az autó, nekem nem jött be.
A jazz meg azért se érződik sportosnak, mert a tankon ülsz magasan, rövid az ülőlap, az ablak is alacsonyan van, hogy jobban kiláss a városban.
Ha már, akkor egy kis összehasonlító. :-) Sz'al a Jazz nekem továbbra is kis luxusautó benyomását kelti, halk, puha, finom működéssel. Viszont az érdekes, h sportosságot semmit nem érzek benne.. Oké, hogy a Fiesta SportVan-em tkp egy ST dízelmotorral, de akkor is. Ha a Hondával kanyarodok, akkor vhogy olyan kelletlen, követi az ívet, de vhogy még a szervó is felkeményedik, ha tenyérrel tekerném a kormányt. A Fiesta meg betámaszt a kanyarba, s minél jobban kened neki, annál jobban kéri.. :-) De még a Bravo is sokkal sportosabb hangolású, pedig az nem sport modell. Nem volt ezekből véletlen Type-R, mert lehet h az az igazi?! :-)