LPG vagy CNG beépítése esetén az első Műszaki vizsgát csak a KPM csinálja meg!!!!!
Senki ne vigye kis vagy nagy Műszaki Állomásra, mert nem tudják levizsgáztatni!
Ha már az első gázzal meglévő műszaki vizsgád lejárt, amit anno ugye a KPM megcsinált, akkor fel kell keresni egy gázt beépítő céget, akár bármelyiket és gázbiztonsági szemlét kell csináltatni (aminek érvényessége 30nap) , majd azzal már bármelyik Műszaki Állomásra beviheted!
goldolaj.hu (olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő)
Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:
- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.
VÁLTÓOLAJ TÉMA: 96 előtti kéziváltós Honda váltójába szervizkönyv szerint 10w-30 vagy 10w-40 motorolajat kell tölteni, 96 utáni modellekbe Honda MTF (Manual Transmission Fluid) kell, ami csak Honda márkakereskedésekben, kb. 4000Ft/liter áron szerezhető be. Jelenleg a Honda MTF III van forgalomban , ami elvileg bármelyik régebbi váltóba is betehető, amibe motorolaj, vagy MTF, illetve MTF II van előírva.
Érdekes, ez az olajválasztó (a typeR Civic-re) 5W30-at ajánl. A motul meg 0W30-cal kezdi és onnantól megy felfelé.
Amúgy gyárilag is 0W30-tól 10W40-ig mindent ír a könyv. a 0W20-nál pedig azt írja, hogy kivéve typeR, de a legújabb Bulletin azt írja, hogy a 0W20 az ajánlott a typeR-be.
Ezt mégis hogy? Régen nem volt jó bele a 0W20, aztán most jó lett miközben a motor természetesen semmit nem változott.
Ez egy orosz technika, lehet hogy egyébként csak parasztvakítás. Ebay-en olyan 100£ körül mozog az ára, youtube-on vannak fent videók, ha beírod, hogy octan tester kidobja. Egyébkén van aki beleteszi egy pohárba kiöntött benzinbe, de úgy is lehet használni, hogy a tank és a pisztoly közé teszed mint egy tölcsért és meg lehet mérni vele a kúton a benzin oktánszámát. De szerintem max viszonyításhoz lehet jó, egyik vagy másik kút közötti különbséghez.
Az enyém emeltkompos, 95-el becsörög, de a 100-as benya pl. azoknak is megéri, aki keveset használja a gépjárművet pl. Veterán, hétvégi autó, motor és még a kerti-gépekbe is inkább azt ajánlják a szervizek is, mert tovább marad stabil.
én meg azt nem értettem soha hogy normál utcai, városi, családi autókba miért tankol bárki is 100-as benzint. a legjobb amikor azzal is hirdetik az autókat, hogy 100-as üzemenyaggal tankolva
A benzinkutakra az alap üzemanyagot, mindig a kúthoz legközelebbi olajfinomítóból viszik. Schwechatból max a határmenti kutak fognak kapni. Valamelyik égéstérben egy volt Mol-os emberke beszélt ezekről. Én egyébként a Mol 100-as benzinével teljesen jól elvagyok, soha nem értettem ezt az OMV körüli rajongást, de még a Shell-t se, ennek ellenére az osztrákoknál a Shell-t szoktam tankolni, mert általában ott van 100-as, meg Svájcban se találkoztam még más kútnál 100-assal a Shell-en kívül. Egyébként a kőolaj, mint üzemanyag alapanyagban vannak eltérések, pl. az orosznak magasabb a kéntartalma, de a százhalombattai finomító arra van beállva. Írbe csak 95-ös van, ami néha 96-97 viszont az ottani 95 az mind E5 viszont vannak jóféle octan-boosterek. Franciába is csak 98-as van és Monacoba is, de lehet kapni nagyobb kutaknál E85-t is. Az eltérés az oktánszámon kívül csak az adalékozásban van. Az alap benzin ugyanattól a finomítótól származik minden kútnál, ami logisztikailag közelebb van. A Mol százhalombattai finomítója ugyanúgy állít elő 98-ast is és szolgálja ki az ilyen-olyan kutakat akinek arra igénye van. Az hogy nem lehet kapni a 100-as benya mellett 98-ast is az azért van, mert a kutaknak nincs több tartálya leásva általában van egy alap benzin meg egy prémium, dízelből ugyanígy. Vannak 5 kútfejes kutak, ott a 95-ből van egy adalékolt változat. Oktánszám mérésre meg ebay-en láttam valami orosz technikát, ami megmondja neked, hogy milyen oktánszámú benzint tankolsz egyszer majd veszek egyet.
Tudja valaki, hogy itthon van különbség a prémium üzemanyagok között? ( 100-as benzinek, V-power stb)
Úgy tudom hogy mindenki itthon ugyanattol (MOL) tól kapja az üzemanyagot, vagy van aki kivétel?
Van még valahol E5-ös nem E10-es prémium benzin?
Helló, egy olyan kérdésem lenne, hogy EP3-hoz 10 ből kb 7-en 5w30-as olajat ajánlanak, mikor a gyári előírt az 5W40 ha jól tudom, mi ennek az oka ha van egyáltalán. Nálam is 5w30 volt bent mindig az ajánlások szerint csak elgondolkodtam hogy vajon miért nem 5w40el használják, köztük én is
Sajnos ilyen "bonyolult" okfejtéseket a legtöbben már képtelenek megérteni. Szélmalomharc.
Csak érdekességnek: a múltkor bejemves fórumon az egyik srác észrevette, hogy eltűnt a BMW specifikáció (LL-01, ami amúgy az LL98-at váltotta) arról az olajról, amit eddig használt.
Az igazság (srác rákérdezett a mobilnál):
"A specification has a validity period and expires after that period. Therefore, the approval needs to be renewed after that validity period. And this implies costs.
Sometimes it's not convenient to renew the approval, that is the main reason why we may lose a specification!"
Az Íreknél van ólommentes benzin jelölése zöld alapon U betű meg dizel fekete alapon D betű. Aztán oszd be. Olaj hasonló kínálatban a 3. Boltba vol 10w50 de márkából ott se kellett válogatni. Viszont van kerozin meg fűtőolaj is egyes kutakon.
Mennek a találgatások, hogy hibásan jelez a műszer, meg hogy nem nullázhattak előző olajcserekor, de sajnos a tulajdonos azt mondta, hogy a nivót is nézte szal nem fals riasztás.
Végre.. Már vártam hogy valaki leírja azt, hogy az olaj viszkozitása nem az egyetlen paraméter.
Jelenleg az amerikai szabvány ami megengedőbb és a Honda javarészt arra alapozza a motorolaj igényét rengeteg újítást tartalmaz.. egy 95ös civichez tuti API SH standardot írnak elő, mert az akor a csúcs olaj volt, ellenben ma venni se lehet olyat, mert NINCS, talán még be is van tiltva.
így előfordulhat, hogy az optimálishoz közelebbi viszkozitás tartomány ellenére az újabb olaj még magasabb kopás védelmet is nyújt, hiszen azóta nagyon sok fejlődésen ment keresztül az olajipar.
Amúgy meg az olajok fejlődnek, komoly pénzek folytak bele az olajok fejlesztésébe, nem minden a viszkozitás. Ha nem lett volna pont a gyártók részéről az az igény, hogy az eddig kényszerből "jónak" gondolt 10W40 helyett egy kiegyensúlyozottabb és minden tekintetben jobb olaj legyen a motorban akkor ma is pl. egyfokozatú olajokkal járnánk.
Pont a sok évtizedes üzemeltetési tapasztalatok miatt lett igény és jöttek elő az alacsony hidegoldali olajak, mert ugye mint tudjuk a hideginditás nyirja ki a motor elsősorban.
De az a gyári ajánlás annó azért keletkezett, mert ahogy te is írtad, akkor még nem volt olyan olaj. Azaz a gyár se tehetett mást ezt mondta. Ellenben ha már akkor létezett volna 0W-s olaj akkor a gyár is ezt ajánlotta volna ugyanabba a motorba, mert az sokkal ideálisabb mint egy 10W vagy 15W.
bajnak nem biztos h baj, csak szerintem teljesen felesleges. (olyan esetbe amikor a gyári ajánlás 10w-40, de mai fosbukos időkbe már 0w-ket ajánlagatnak bele. abból is főleg eneos-t mert most az a divat. pár éve azt se tudtuk h létezik ilyen..) mind1 mindenki azt csinál tényleg amit akar, már vagy minimum 10x ki lett ide is rakva a honda gyári táblázata az olaj ajánlásokról amiből egyértelműen látszik az az 1 db amit gyárilag is beletesznek. azt kell beletölteni most is és kész.
Én mondjuk ezt nem értem, miért baj a 0W-40-es olaj egy régebbi motorba. Hát nem az a jó hogy az olaj nagy viszkozitási indexxel rendelkezik, azaz nagy hőmérséklet változás hatására kicsit változik a viszkozitása? Azaz nem "szurokból" lesz olaj, hanem olajból lesz olaj, ahogy melegszik a motor?
Itthon én még nem hallottam olyan (ha CTR ha nem) hogy az új turbós motorok ennék az olajat. Talán azért mert gyári 0W20 vagy azzal egyenértékű más 0W20 kerül bele?
Amúgy 10 genben van egy probléma, hogy az olajszint jelző bejelez, mert szerinte alacsony a szint, viszont ha ránéz az ember fia a nívópálcára akkor meg tele van. Ez a jelenség inkább autópálya tempónál jön elő egy idő után, konstans sebességnél.
Nem egy embert beszaratott már.
így van, csak annyival egészíteném ezt ki, hogy az okoskodó abba bele sem gondol, hogy olyan régi 90-es urambocsá' 80-as évek végén megtervezett motorba javasolja a 0w-s olajat ami akkor még nem is létezett...