Akkor ő más, de volt egy ismerősöm aki szintén festő Honda buzi és a garázsába csak zokniban lehetett bemenni, na ő is ennyire vigyázott az autóira. De neki tudtommal csak egy fehér Jazz-e van, vagyis a nejének.
Már nem akartam pedig.... de az élet így hozta.
Keszthelyre indultunk megvenni egy Alfa Giulietta QV-t, de szar volt.... és végül Sopronban kötöttünk ki, hogy hazahozzuk ezt a kincset:
Első Honda fan tulajtól, aki a soproni Kudo-ban vette újonnan, és még műszakizni is oda hordta. 67e valós km. Természetesen minden elemen gyári fényezés, de még karc és horpadás mentes is. Telet, havat, sózott utakat soha nem látott, mert 3. autó volt, utolsó éveiben pihent a garázsban. Minden szervízben történt dologról megkaptam az összes számlát is.
Ezek tetejébe, tavaly lelökte róla a gyári öreg Bridge-eket, és kapott 4 új Good Year-t, illetve komplett gyári féktárcsa-betét előre - hátra...
Szóval nagyon boldog vagyok, mert ilyet még én sem láttam. Na ez tényleg "janati állapot ++", ahogy szoktátok mondani.
Ja, Deep Bronze, nem fekete...
Április végén vásároltam egy Civic 1,5T Sport Plus-t. Talán még korai, de írnék néhány gondolatot az autóról.
Tudni kell, hogy egy 7gen Accordot váltott (2,4 EXE 6 MT, 2007), szóval elég magasan volt a léc.
Szeretném leszögezni, hogy az autó szuper, de azért van pár dolog, amiben jobbnak gondolom az Accordot, hiába a 14 évnyi különbség a bemutatók között.
Mivel új autó, sokkal jobban egyben van, nem lötyög, zörög(még?), sokkal finomabban működik minden. Már a beszállásnál érezni viszont, hogy alacsonyabb kategória, kezdve a kilinccsel. Nem szeretem a bőrkárpitot, de ez a szövet nem nyerte el a tetszésem. Állítólag nem izzad bele annyira az ember, de ez még nem nyert bizonyítást számomra. A tartóssága remélhetőleg fordított arányosságban van az érzettel, és akkor nem lesz gond. Roppant könnyen meglátszik rajta minden szennyeződés, ez mindenképp gyakoribb tisztítást igényel, de legalább könnyen tisztán tartható.
Az ülések ülőlapja tényleg rövid, ami inkább megállapítás, egyelőre nem zavar. Az jó, hogy mélyen ülök, fura volt visszaülni az Accordba, pedig az is teljesen le van engedve. Ha az pince, akkor ez egy titkos létesítmény -10. szintje. ???? Oldaltartása lehetne jobb, mert így mindig felötlik bennem a 6gen kupém, ahol lábbal támasztottam magam, hol a középkonzolnak, hol az ajtónak. Főleg ehhez a futóműhöz képest, mert az sokkal jobb, mint az Accordé. Itt mindjárt egy kis helyesbítés: Az előd kényelmesebb volt, de ez az adaptív cucc a kisebb hibákat sokkal jobban kisimítja. Viszont az Accord jobban teljesít összességében, ha a kényelemre fókuszálunk. Ebben talán a 300e km-nyi futástejesítmény különbség is fontos szerepet játszhat. ???? Elképesztő, hogy mennyire pici oldaldőlése van a Civicnek, ami egy hatalmas pirospont!
A kormány pöpec, de lehetne szebb. A beltér viszont - a sok fanyalgóval ellentétben - elnyerte tetszésem. Ergonómia se rossz leszámítva, hogy a középkonzol nyomja a térdem, de már szemezgetek az Aliexpresses párnákkal. ????
Ide kívánkozik még, hogy a tükrök jobbak, a belső nem takarja ki a fél világot, mint a másiknál(185 cm a magasságom), ill az oldalsók formájának lefelé történű nyújtása jót tett a használhatóságnak. Jöhetne még praktikumról is pár szó, de érjétek be annyival, hogy nem kell ilyesmivel foglalkoznom. Amúgy ez is rendben van.
Ez az első autóm, aminek jobban tetszik az eleje, mint a hátulja. Valami nagyon brutál. Hátulról boyraceres, sok a csicsa, de nem fogom felgyújtani emiatt.???? Színe Sonic Gray, ami megváltás a fekete után. Persze, én naiv, azt hittem, majd sokkal kevesebbszer mosom, de nem. ???? Ez jelenleg heti kettő alkalmat jelent, viszont sokkal tisztábbnak tűnik.
A vezetési élmény rendben van, azt hozza, amit vártam, de a modernsége jelen esetben hátrány, mert minden reakció kissé távolibb, kevésbé kommunikatív. Lehet, hogy az új típusok között jónak számít a Civic, de megint kénytelen vagyok felemlegetni a nagy elődöt, mert abban egyértelműbbek a reakciók, több dolog átjön az útról, és arról, hogy épp mennyire is akarja követni az ívet. Persze, abba beletettem majd‘ 70.000 km-t, így reménykedem, hogy csak meg kell szoknom az új jármű által felém küldött jeleket, és azok intenzitását. Inkább a hátulja mozdul, nem orrtolós, de komolyabb fékezéskor, ha épp nem egyenesen mész, figyelni kell. Tetszik, hogy a nyomvályúk nem vezetik meg, nem kell koncentrálni az egyenesben tartására. Nem érződik olyan nehéznek sem szűkebb kanyarokban, így a vezethetőség jeles!
Szeretem a modern dolgokat, legyen az telefon, pc, vagy bármely elektronikai eszköz, ebben pedig a sok kütyü. Gábor lajkolja ezt. ???? Ezek közt vannak hasznos, és kevésbé hasznos dolgok. Sokan panaszkodnak a radaros tempomatra, de az előzőben is volt, így szerintem rendben van, és jobban érzem magam, mintha nem lenne adaptív, mert ha épp figyelmelten lennék bármely okból kifolyólag, akkor megmenthet mindkettőnket (én+ autó), ill a szállított személyeket.
Fejegység kissé lassú, de egyelőre nem zavaró mértékben. Ezt ellensúlyozandó, szinte mindent be lehet rajta állítani. Jó volna, ha ebbe beletartozna az audió források listájának szerkesztése, mert szívem szerint kivenném az LW,MW sávokat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem hallgatok rádiót, ahogy egyik autómban sem tettem, így ez csak akkor zavar, ha félrenyomok a kormányon. Helyette Android Auto-n keresztül megy a Spotify. Gondolkozom egy pendrive beszerzésén, de a FLAC lejátszás hiányában nem sürgetem magam (tudom, a Honda Hack után lejátsza azt is).
Eleinte zavart a hangtechnika hangminősége, de nagyon sokat változott a hangja, ahogy bejáratódott, illetve én is megszokhattam. Emez - ahogy az autó maga, - szintén modernebb vérpezsdítőbb hangot produkál. (Ez nem tesz jó a fogyaszásnak, de kit érdekel. Csak bírság ne jöjjön.) Most már megfelel annyira, hogy ne akarjam szétbarmolni utólagos szettel.
Fogyaszása tetszik. Ha nyugisan megyek, akkor félelemtes, hogy simán bemegy 6 liter alá országúton. A nyugis menés jelentése: 100-110(-120). Eddig nem vittem túlzásba a jobb oldali pedál gyakori mélyre nyomását, de fokozatosan egyre nagyobb terhelést kap. Most már nem fogom kímélni, ha arról van szó, hisz több, mint 2500 km-t tettem bele. Ebben az esetben elfelejthetjük a kis fogyasztást, de ez rendben van így. Átlagban 2 literrel kér kevesebbet, mint a CL9, ahogy saccoltam is korábban.
Most jön a motor, ami bármilyen fura is, nem tetszik annyira, mint a K24. Ha van itt olyan tulaj, akinek volt, az talán érti miről beszélek, de természetesen hamarosan kifejtem. ????
(Már a kezdetektől fura hangja van hidegen, de csak fél percig kb. Gondolom pár embernek ismerős ez. Már beszéltem a veszprémi Hondásokkal, jövő héten elviszem, megnézetem. Elvileg ez normális, de legyen róla valami, ha baj lesz, ne mondhassák, miért nem nézettem meg, ha hallottam.)
A magas befecskendezési nyomás miatt nem olyan szép a hangja, mint a sokszor idecitált Accord energiaátalakító berendezésének - fordulaton meg pláne, hiába a sportosabb kipufogóhang. A karaktere alapjaiban tetszik, hisz alacsony fordulatról jobban megindul, de ahol ez punnyad, a K24 ott kapcsolt rá igazán, ami lehet, hogy kevésbé előnyős a hétköznapok során, viszont élmányautózásnál kifejezetten nem tetszik. A 2354 ccm-es szívó ereje is bőven elég volt átlagos haladáson, kis fordulaton.
Hogy ne negatív felhanggal záruljon, ismét leszögezem, hogy tetszik a járgány. Kanyargósabb útra érve csak az élmény marad!
2020. május 31. 13:42:49: megválaszolva kisherceg 0 által,
→ #180743 2020. május 23. 23:15:05: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #180665
Passz.
Azt leírják, hogy a sima kat-ban mi van, milyen nemes fémek meg hogy sportkatban ilyenek (nyilván nem mind) nincsenek de azt hogy mi katalizál arról nem szól a fáma. Gondolom ez ilyen üzleti policy hogy nem adják ki nehogy a konkurencia ellopja.
Amúgy vasmagos azt tudom és a kat.átvevők nem adnak érte semmit mert az értékes nemesfémek hiányoznak belőle (platinum, palladium és rhodium)
"A dízel-botrány kapcsán a különféle Euro besorolások a közérdeklődés középpontjába kerültek. A modern Euro 6 előírások a kipufogógáz szénhidrogén (HC), nitrogén-oxid (NOx), szén-monoxid (CO), nem metán alapú szénhidrogén (NMHC) és részecske (korom) tartalmának határértékeit határozzák meg. A tudományos kutatások különösen a kipufogógázban levő nitrogén-oxidokat és a finom port tekintik az egészségre és az éghajlatra legkárosabb szennyezőanyagnak, ezért ezekre vonatkozóan még szigorúbb a kibocsátási normákat határoznak meg.
A jelenleg érvényben levő kipufogógáz károsanyag kibocsátási előírás az Euro 6. Azonban az Euro 6 előírásnak több lépcsője van: a károsanyag határértékek meghatározása mellett 2017. szeptember 1-től szigorúbb kritériumok vonatkoznak a kipufogógáz károsanyag tartalmának mérésére is. Az Euro 6d-Temp előírásoknak megfelelő gépkocsitípus jóváhagyása során a kipufogógáz fentiekben említett károsanyag tartalmát a legutóbb 1997-ben módosított mérési ciklus (NEDC = New European Driving Cycle [Új európai menetciklus]) helyett a WLTP (Világszerte harmonizált könnyű gépjármű teszt]) menetciklus szerint, valódi közúti forgalomban, azaz RDE (Real Driving Emissions [Valódi vezetés közbeni kibocsátások]) körülmények között határozzák meg.
Összefoglalva tehát, míg az Euro 6c szabvány a WLTP ciklus alkalmazását írta elő, a 6d-Temp emellett az RDE előírások használatát is kötelezővé teszi."
FK2 az 15-ös osztály az EUR6. Ez az EUR6D nem tom mi...dízel?
Szerintem az FK2 sima EUR6
FK8 2017-2018 az EUR6d Temp
FK8 2018 szeptembertől ugye részecskeszűrős lett.
FK8 2020 meg akkor EUR6d
Mondjuk az eléggé meglepő, hogy a katalizátor kilépő átmérője 60 mm az FK2-nél, FK8-nál 55 mm, a részecskeszűrős FK8-nak meg 54 mm...
Ez lehetséges. Accordban nekünk 800 cellás van (volt). Amúgy Te jobban benne agyaz FK2 témában, más országokban a tunerek mit írnak? Vagy aftermarket rendszerekben milyen van?
Pops & bangS
Nekem is nagyon tetszik.... Ha meg lehet oldani, hogy ordító kipufugóhang nélkül is tudja ezt a kocsi, én is tuti igényt tartanák rá, az biztos.
Nincs igazán tapasztalatom ezzel. Katalizátort egyértelműen kicsinálja rövid időn belül, akárcsak a gyári kipurendszert. Norbi napokig beszélgetett a holland tunerrel. Én ugyanúgy nem tartom egy értelmes dolognak, de hidd el az emberek 90%-a erre vágyik. Mivel mindez motorféknél történik és max utógyújtáson ahol a kipuszelep már nyit így a motorra talán kevésbé van hatással vagy max a kipuszelep amit nagyobb terhelés éri.
élettartam szempontjából mit jelentenek a hanghatás miatt megjelenő kontrollálatlan gázlengések a kipufogó rendszerben/kipufogó oldalon/általában motor oldalon...
mert ha tippelnem kellene a gyártók igyekszenek ezeket minimalizálni és minden kontrollálatlan elemet kiiktatni amit csak lehet...
és nem csak emissziós okok miatt...