A 2. keruletben van aki meg tudja csinálni, nem is akármilyen szépre. Régi ismerős, és nagyon szépen melózik, ha az nincs nekik elérhetetlenül messze akkor megcsinálja.. Több ismerősömnek csinálgatja a kocsijait, mindegyik nagyon szép.
jeee, mintha magamat hallanám Szerintem ezeket írtam már:
Éltem első autója egy vadi uj suzuki, top autó a 13. kerületben.. Barátnő cola kinyit, a visszapillantóban látszik még a szalon, a tetőkárpitrról folyik le a cola...
Feleségem elmegy festéket venni még anno a mazda 6 mps-el..
Meséli de jót kanyargott, fejem vörös lesz futok ki, a festékes dobozok kinyilva..
Magasnyomasu moso elő, mellé egy vizes porszívó, és azzal mostuk a kocsit a porszívó meg szívta össze, tökéletesen ki tudtuk pucolni..
hrv. purhab.. öregem vödörbe beleteszi majd rábassza a csomagtartót, purhab kijön, észre se veszi, bekötött.. Benzinnel mostam le mindent, a pótkerék feletti tálca már fából van szövettel burkolva, és uj kalaptartó lett.
hrv. a napokban. - feleségem valamiért most elment a hrv-vel meg a gyerekekkel, anyjához a tanyára.. Telibe birkaszaros a szőnyeg, alatta a kárpit, első ülések háttámlája, első üléseken is szétkenve a szar. Akit érdekel a foto, szívesen küldöm, habár a jlenlegi mazda is sokszor tiszta szar, de szó szerint, ha nem szar kell akkor mekis epres shakevel telibe öntve a bőrkárpit, a váltó kulisszából sültkrumplit lehet kiszedni ha valaki éhes lenne, ha hús kell a krumplihoz az mindig van az ülés alatt.. )
Most valahogy próbálom elmesélni hogy nem jó az üveges energiaital (bomba) mert amikor vészfékezik, tehát minden fékezésnél akor előre gurul. Ha elengedi a féket és újra fékez beakadhat a fékpedál alá a lábtérben gurulgató üveg, és az veszélyes...
Láttam elég furcsaságokat már pl. 2l kóla szétrobbant a kocsiba tetőtől padlóig kóla, 20l fehér falfestés kiborulva a csomiba, kocsi kutyaolnak volt használva pisa kaka mindenhol... Stb
Ahogy utánanéztem, egy tulajdonosa volt előttem, egy most már 60-as éveit taposó fickó, egy Berlin melletti acélfeldolgozó üzemnél minőségirányítási vezető, van egy kutyája és hobbiból tart egy IFA-t.
Szerintem önmagában a kutya kevés ehhez, de akinek van otthon poénból egy IFA-ja, abból bármit IS kinézek
Nekem is ugyanígy beletört az egyik hátsó csavar a lengéscsillapítóba, le kellett vágnom a sajtolt anyáját a lengőkarról és rendeltem 10.9 es keménységű csavart(sárgát) meg záró anyát(amiben műanyag van tudod) és azzal van felfogatva. Sajnos nincsenek bezsírozva a csavarok gyárilag így összerohadnak a szilentekkel menthetetlenül. szerelés előtti napon már érdemes befújni a csavarokat, meg a kilógó végüket drótkefézni vagy fúróba drótkorong és azzal.
Ha nagyon össze van rohadva nem segít semmi, én már 2 hete fújom fékolajjal a Jazz lengőkar egyik szilentjét ami szintén összegyógyult a csavarral(ugyanolyan csavar), rápróbáltam, de semmit nem javult, vágni kell azt is....
Én 60cm es szárral nyitottam, vagy megnyílik vagy eltörik a feje, szerelkezz fel csavarokkal te is, és összerakásnál zsírozd be kicsit...
Nem értem amúgy, ujjnyi vastag extra keménységű, rozsda ellen bevont és hosszában mart csavar úgy összerohad a helyén, hogy szét nem lehet robbantani....
Nagyon szép lett a tetőkárpit, látszik a különbség nagyon is.
Van kombihoz is, de baromi sokáig kellett keresni. Ééééés még mindig nem jött meg
Ellenben a rugók + lengéscsillapítók csütörtökön megérkeztek:
Az első villába sikerült beletörnöm a csavart. Mindkét oldalon.
Elölre rendeltem új villákat és csavarokat Zse-től, jövő hétvégén újra megpróbálkozok a szereléssel. Hátul viszont még nem tudom, hogyan tovább, hiába próbáltam 10 barra feltolni a kompresszort, még így sem tudtam leszedni a lengécsilapító csavarját, sem a lengőkarét. Valószínűleg majd minden nap befújkálom csavarlazítóval, hátha megadja magát hétvégére.
A héten egyedül az üzemanyagszűrőt tudtam lecserélni, de legalább azzal is előrébb vagyunk. Illetve az egyik ismerősöm nyitott egy autókozmetikát, és bár a legtöbb ilyen jellegű feladatot szeretem én megcsinálni az autóimon, de a tetőkárpit tisztítása annyira sziszifuszi munka volt, hogy hamar feladtam, megkértem őt, hogy tegye rendbe. A képek sajnos nem adják vissza teljesen, ég és föld a különbség.
Még nem. Rendeltem egy olyan "konzolt", ami tulajdonképpen a hátsó rendszámtábla világításnak csak a búrája, és rá lehet csavarozni a kamerát. Még nem jött meg.
Nem értem a kérdéseket, itt alattad írtak le mindent kb. Ár / érték arányban ez a legjobb. Voltak vele nagatív tapasztalatok is, de max visszaküldöd. Az Xtrons elvileg jobb minőségű, de az 3-szor ennyiért szerezhető be kb.
Beszerelni nem nehéz és találsz youtube-on is videót hozzá.
Kamera tudtommal ráköthető, ezt a Junsunt úgy hirdetik, hogy jár hozzá grátiszként a kamera.
FixGab, te bekötötted a kamerát?
Sziasztok egyszer én is szeretnék egy 2dines érintőképernyőst tudtok nekem is tanácsot adni ár érték arányban kezeli a fűtés gombokat? Beépíteni mennyire nehéz? Esetleg kamerát hozzá lehet-e csatlakoztatási?
Jaja, 2 gigás ram, 8 magos proci. 4 gigás csak a CarPlay-es verzióhoz jár, de egyelőre elég volt ez is mindenhez.
Nálam olyasmi pirosas-narancsos színe van a gomboknak, mint a gyári fejegységnek.
Az Xtronst nem vágom, alin egy másik márkát toltak még, de a felhasználói tapasztalatok szerint gyengébb volt, azért lett ez.
(Baromi sokat dobott a beltéren szerintem.)
Köszi a részletes leírást. Valószínűleg akkor a warm boot -ot tudja, és nem kell minden alkalommal megvárni azt a 20mp -et. Haverom is tett a Lancerébe egy hasonlót és nála is warm boot -ol, azért se értettem a 20mp-t amit írtak FB-n. Illetve ott az Xtrons gyártmányt marketingelik, hogy az jobb minőségű.
A 2 Gb RAM -os verziót vetted egyébként?
@Adam79Vti köszi neked is. Egyébként a gombok milyen színnel világítanak? Mert láttam már többfélét is.
Nekem egy régi noname van, 4 magos proci 2gb ram, kb 20 mp a boot idő, de na, ha indítod az autót azért járatod legalább fél, 1 percet indulás előtt nem? Milyen gondjaik vannak embereknek, hogy indítás után 20mp ig nincs zene....
Hangzás hozza a gyári szintet, nem többet, akinek nem elég az ne erről zenéljen hanem kell egy komoly fejegység az alsó tároló helyére és kész. A klíma gombok kinézete puritán, elég minimalista, de világítanak és működnek.
Nekem ami fontos volt a gyár navival szemben, hogy androidos legyen a navi miatt(ugyanaz fusson mint a telefonomon, friss térképek) usb csatlakozás és mp3 lejátszás, youtube. Meg azért komolyat dob a beltéren, mindenki csodálja aki látja, elég modern hatást kelt.
Azt el kell fogadni, hogy bármin változtat az ember az kompromisszummal jár, de itt számomra sokkal több az előny mint a hátrány.
A km óránál a kinti hőmérsékletet csak a gyári fej vezérli, ha cseréled ilyenre vagy másra(sima 2 dinesre beépítőkerettel) akkor az nem működik tovább, azt a fokot mutatja ahol széthúztatd a csatit, nekem 28 fok, de én a km t nézem rajta nem a fokot.
V1 Pro, amelyiken már van 4G-s net, de még nem tudja a CarPlayt.
A hagyományos rádiót egyszer-kétszer próbáltam ki rajta, teljesen jó minőségű volt a vétel. A különböző típusoknál más-más rádió IC-t használnak, nekem ezen rendben van, lehet, hogy akik panaszkodtak, nekik másik verzió van beépítve.
Elvileg van benne soksávos equalizer, meg különféle térhatást, stb lehetne vele állítani, de teljesen jó az is, ahogyan a gyárból jön, nem is kerestem meg a menüben.
Nagyjából a gyújtás ráadásától számítva kettő másodperc telik el, mire elindul a zene, a boot logót eddig kétszer láttam: egyszer miután beépítettem, meg egyszer, mikor másfél hónap állás után vettem elő az autót
A gombok, na ja, az már más tészta. Teljesen más érzés ezeket nyomkodni, mint a gyárit, és a hőmérséklet szabályzót tekergetni sem olyan kellemes ezen, mint a gyárin. Bár nekem általában fixen 22 °C-ra és automatára van beállítva ezen is, meg a többi autón is, együtt lehet vele élni.
Ami számomra nem ergonomikus/ésszerű, hogy a ventilátor szabályzó gombjainál bal oldalra került az a gomb, amivel növelni tudom a venti fordulatszámát, jobbra pedig amelyikkel csökkenteni.
A kormányon lévő gombokat könnyen rá lehet tanítani, de nekem a hagyományos, tekerős hangerőszabályzó egy kissé hiányzik róla.
Igen, a hőmérsékletet csak a fejegységen jeleníti meg utána, a km számlálónál nem, bár nekem előtte is úgy volt beállítva, hogy azt nem hozta, csak a napi km-t.
Nekem általában Spotifyról megy a zene, navinak meg Wazet használok, mindkettőt jól kezeli, GPS és GSM antennája is jó. Telekomtól lehet igényelni 4G Dualsimet, én arról használom, nem a mobilt csatlakoztatom rá Bluetoothon.
Ami még tetszik, hogy ha a helyzetjelzőt rárakod automatikusan dimmeli a fényerőt.
57 ezer Ft környékén vettem, most már inkább 62 az árfolyam miatt, összességében szerintem ennyit abszolút megér. A CarPlayes verzióért felesleges pénzkidobásnak érzem azt a +100 dollárt.
Ezért csinálja sok gyártó hogy amikor kinyitod az ajtót vagy kilinccsel vagy csak a kulccsal már indítja a fejegységet a navit a benzinpumpát az izzítást a motorfűtést, mert lehet, hogy menni akarsz és minden kész legyen az indulásra.
A gyári megoldásokhoz képest (pl. az 1.5T Civic ugyanúgy 2GB-os fejegységéhez viszonyítva) jóval több idő, míg bebootol, aztán azt is szidja mindenki a lassúsága miatt.
Ja és arra is panaszkodnak, hogy a kinti hőmérséklet eltűnik a műszerfalról, csak a fejegység írja ki, ez látszik a videón is.
Junsun- ból melyik verziót raktad bele?
FB- n panaszkodtak rá páran, hogy nem volt jó a rádió hangja.
A gyári fej elég buta, kb. treble -t meg bass-t lehet kicsit tekergetni, ahhoz képest itt több a beállítási lehetőség. Lehet valamit javítani a hangzáson?
Nem idegesítő, hogy sokáig bootol? Volt róla videó, ott kb. ilyen 20 mp körüli a boot idő, addig a rádió se megy.
A gombok mennyire gagyik rajta? Kínaisan kattannak?
Az nagyon jó. Kicserélni sem lesz akkora munka, elöl ügyesen forgatva épp kifér a gátló, nem kell a lengőkart megbontani még a csonkálványt se, de emelővel meg kell emelni kicsit és kifér. Hátul meg nagyon egyszerű, teló ki, lengőkart lenyomod és kijön a rugó is.
Tegnap végül találtam Németországból Eibachot, igaz használtan, bontva, de jó állapotúnak tűnik, és adnak hozzá 4 Sachs gátlót is. Megvan a program a jövő hétvégére
Teljesen használható, fekvőrendőr magasság sem gond, nem ér le sehol, de az úthibákat nagyon észreveszi, keményebb jóval. Sztem trailer sem gond, az enyém 3 centit van ültetve, nincs a porban, van kis hézag még a sárvédő alatt. Ez alá nem is vinném már, így is jobban néz ki mint a gyári terepjáró magasság.
Nagyságrendekkel jobban néz ki ültetve
Bár már sajnos nem látszik rajtam, de évekig országúti kerékpároztam, ahhoz képest biztos komfortosabb
Valószínű többnyire majd pályán járok vele, szóval ilyen szempontból kevésbé aggódok, de lehet, hogy ha leültetem, a trailerezésnek lőttek. Viszont ha ültetem, fém kartervédőt tuti veszek alá, a Mercin és a Golfon is van (gyári magasak, csak néha elég érdekes helyeken jártam velük ), hasznos cucc.
Hali most kB én is ebben vagyok egy hónapja vettem egy accordot és alakítgatom pl fék felújításkor vettem észre hogy az egyik kormány szervo csövet slagcsővel helyettesítették és ereszt...
Mondanám, hogy finishbe ért az Accord project, de nagyon nem
Eddig leginkább a műszaki tartalomra feküdtem rá, ha az idő-kedv-energia hármas egy szerencsés együttállásban volt, de sajnos ez elég ritkán sikerült.
Első körben letudtunk egy motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyertya cserét, vettem rá új ablaktörlőlapátokat, és mentem vele egy minimálisat, hogy némi tapasztalatot gyűjtsek vele.
Utána alaposabban átnéztük, összeírtam mik kellenek hozzá, bepriorizáltam, és elkezdtem rendbe szedni.
A legtöbb kárt sajnos a német előéletnek köszönheti, de igyekeztem elébe menni a komolyabb problémáknak. A klímakondenzátor például elég foghíjas volt, le kellett cseréljem egy újra .
Szintén a téli sózásnak tudható be az automataváltó olajcsövének elrozsdásodása, szerencsére itthon adta meg magát (nyilván a frissen takarított padlóra, a rohadék), és nem Berlin-külsőn hazafelé jövet. Elég bénán fotóztam, a cső közepe felé repedt meg, ahol a konzol rá van hegesztve.
Pár vízcső bilincs is áldozatul esett.
Ha már ennyire neki estem az első traktusnak, akkor lecseréltem a fagyállót is, itt nálam teljes volt a képzavar, hogy mi mehet és mi nem, úgyhogy maradtam a gyárinál. Lecseréltem ilyen apróbb bizbaszokat is, mint a hűtőtartó gumi, mert már kezdett lötyögni a helyén.
Az automataváltón is cseréltem olajszűrőt, illetve olajat, szintén nem mertem kockáztatni, úgyhogy gyári ment bele.
Fékfolyadék sem volt benne cserélve már 4 éve, úgyhogy a napokban megejtettem azt is.
Beállítottam a szelepházagokat, bár egy kis hangja továbbra is maradt sajnos, majd próbálok feldobni róla videót, de attól tartok nem szelep. Max mehet bele a 2.4, turboval Összeszerelésnél cseréltem a szelepfedél tömítést is, valamint a szimmeringeket a gyertyáknál.
A hátsó sárvédőn lévő korróziót megpróbáltam megfogni, de szerencsétlen csúnyábban néz ki, mint korábban, mea culpa, mea maxima culpa. Azt majd rábízom profira, de előtte nézek hozzá első-hátsó lököst is, mert picit meg lett nyomva, és nem illeszkedik szépen.
A belteret egyelőre egy kínai (Junsun) 4G-s fejegységgel dobtam fel, tök jó rajta a navi, Spotifyt viszi rendesen, egyelőre nincs rá panasz.
Jövő héten még lecserélem a szervofolyadékot és az üzemanyagszűrőt, aztán fel kell újítani a hátsó stabilizátort, beállítani a futóművét, klímát tölteni, meg alaposan kitakarítani, polírozni.
Annyit már sikerült elérni, hogy bizonyos szögből fotózva, különleges fényviszonyok mellett, frissen mosva, még nem letörölgetve egész elfogadhatónak néz ki képeken, főleg miután tegnap begyűjtöttem alá egy felniszettet Gottiéktól Ültetni még mindenképp szeretném, de nem tudom milyen rugó lenne alá ideális, az Eibach sajnos már nem elérhető
igen igen, nezegettem is sokat az FB oldalt (megegyszer koszi) , de nem jott az ihlet egyikre sem sajna ...
aztan eldontottem, h ujat veszek es a regieket felujittatom es legalabb lesz teli meg nyari szettem is ...