Mondanám, hogy finishbe ért az Accord project, de nagyon nem
Eddig leginkább a műszaki tartalomra feküdtem rá, ha az idő-kedv-energia hármas egy szerencsés együttállásban volt, de sajnos ez elég ritkán sikerült.
Első körben letudtunk egy motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyertya cserét, vettem rá új ablaktörlőlapátokat, és mentem vele egy minimálisat, hogy némi tapasztalatot gyűjtsek vele.
Utána alaposabban átnéztük, összeírtam mik kellenek hozzá, bepriorizáltam, és elkezdtem rendbe szedni.
A legtöbb kárt sajnos a német előéletnek köszönheti, de igyekeztem elébe menni a komolyabb problémáknak. A klímakondenzátor például elég foghíjas volt, le kellett cseréljem egy újra .
Szintén a téli sózásnak tudható be az automataváltó olajcsövének elrozsdásodása, szerencsére itthon adta meg magát (nyilván a frissen takarított padlóra, a rohadék), és nem Berlin-külsőn hazafelé jövet. Elég bénán fotóztam, a cső közepe felé repedt meg, ahol a konzol rá van hegesztve.
Pár vízcső bilincs is áldozatul esett.
Ha már ennyire neki estem az első traktusnak, akkor lecseréltem a fagyállót is, itt nálam teljes volt a képzavar, hogy mi mehet és mi nem, úgyhogy maradtam a gyárinál. Lecseréltem ilyen apróbb bizbaszokat is, mint a hűtőtartó gumi, mert már kezdett lötyögni a helyén.
Az automataváltón is cseréltem olajszűrőt, illetve olajat, szintén nem mertem kockáztatni, úgyhogy gyári ment bele.
Fékfolyadék sem volt benne cserélve már 4 éve, úgyhogy a napokban megejtettem azt is.
Beállítottam a szelepházagokat, bár egy kis hangja továbbra is maradt sajnos, majd próbálok feldobni róla videót, de attól tartok nem szelep. Max mehet bele a 2.4, turboval Összeszerelésnél cseréltem a szelepfedél tömítést is, valamint a szimmeringeket a gyertyáknál.
A hátsó sárvédőn lévő korróziót megpróbáltam megfogni, de szerencsétlen csúnyábban néz ki, mint korábban, mea culpa, mea maxima culpa. Azt majd rábízom profira, de előtte nézek hozzá első-hátsó lököst is, mert picit meg lett nyomva, és nem illeszkedik szépen.
A belteret egyelőre egy kínai (Junsun) 4G-s fejegységgel dobtam fel, tök jó rajta a navi, Spotifyt viszi rendesen, egyelőre nincs rá panasz.
Jövő héten még lecserélem a szervofolyadékot és az üzemanyagszűrőt, aztán fel kell újítani a hátsó stabilizátort, beállítani a futóművét, klímát tölteni, meg alaposan kitakarítani, polírozni.
Annyit már sikerült elérni, hogy bizonyos szögből fotózva, különleges fényviszonyok mellett, frissen mosva, még nem letörölgetve egész elfogadhatónak néz ki képeken, főleg miután tegnap begyűjtöttem alá egy felniszettet Gottiéktól Ültetni még mindenképp szeretném, de nem tudom milyen rugó lenne alá ideális, az Eibach sajnos már nem elérhető
igen igen, nezegettem is sokat az FB oldalt (megegyszer koszi) , de nem jott az ihlet egyikre sem sajna ...
aztan eldontottem, h ujat veszek es a regieket felujittatom es legalabb lesz teli meg nyari szettem is ...
Aszontak jolesz, neztuk is felemelve, es ugynezki jolesz, de azert egy kis aggodas van bennem, hogy nyarom majd amikor meg lesz pakolva akkor derul ki, h hatul beleer a sarvedobe...
Eddig még nem vezettem K20- as Accordot, csak R20- ast, de most volt hozzá szerencsém.
Az R20-nál picit sportosabbnak érződik, a hangja is más, meg alulról talán egy picit jobban megindul.
Lehet vele jót menni fordulaton.
7 gennél maradva, K24-hez képest viszont gyenge, pont az a plusz hiányzik belőle, amit a 2.4-es tud.
Viszonyítás kérdése persze, attól függ miből ül át az ember. Egyébként még egy észrevételem volt, hogy a facelift egy fokkal modernebbnek hat belül, eddig ez annyira nem tudatosult bennem.
Azt eldöntöttem, hogy ilyen menetteljesítmény alá nem akarom adni, ha váltok, amit a 7 gen Type-S nyújt.
Elhiszem, h nincs sok, de az ezüst amit linkeltél, pont ilyen!
Félre ne értsd, lehet, h amit vettél sokkal jobb, csak betetted ennek is a linkjét, mint kiszemeltét, és nem tudtam, h mi alapján döntöttél a kettő között.
Az egész egy hirtelen fellángolás volt még rászánok 200e Ft a kaszni rá max rendbe hozom. Utólag én is bánom hogy nem néztem meg akkor meg nem tudtam volna választani a kettő közül
Az ezüstöt el sem mentél megnézni? Mert hiába kicsit drágább, de fiatalabb is, és lehet nem kellett volna kasztniztatnod. Azt végig egy helyen, márkaszervízben pecsételték.
8 éve megvan a 6g3d augusztusban kinőjük de még megmarad szaladozosnak mert nem kapnék érte annyit amennyibe már nekem van. Szintet léptem de muszáj volt mert kellett a 4 ajtó mindenképp hondát akartam kerestem minden nap.
Az accordra majd kellene egy fasza felni gumival.
Jó felszerelt a külsejével foglalkozni kell(a bal hátsó sárvédő elég gitt egyletű hullámzik mint a Balaton, két lökös eláll és csúnyán van megfestve) amikor elsőnek megláttam úgy gondoltam hogy ennyi pénzért ez marha drága meg nem valós a kmer de amikor kinyitottam az ajtót akkor a belseje megvett kilóra a bőr nagyon szép állapotú sehol semmi kopás semmi folt. Csak furcsáltam az olajat 1. 5 éves 2000km van az olajba maximumon van és nagyon szép színű mintha most öntötték volna bele. De ez csak akkor derül ki ha használjuk.
Igen, láncos. (nekem is 7gen 2 literes van)
Igen, megbízható, de ugye minden azon múlik, hogy az előző tulaj vagy tulajok rendes olajat tettek-e bele.
Főleg sűrűbb olaj használatakor vagy ha nem cserélik rendesen, akkor hajlamos az olajlehúzó gyűrű kokszosodásra. (K20)
(ekkor eszi az olajat, plusz többet fogyaszt benzinből is)
Használj bele a gyárilag előírtat majd vagy 5W30-at, ennél sűrűbbet ne nagyon. (én Eneos Sustina 5W30-at használok, ami megfelel a 0W-s olajok tulajdonságainak is)
A 8gen kasztni a hátsó ajtóknál állítólag hajlamosabb a rozsdára (alul) a 7gen különösebben nem, de a hátsó sárvédőívek kb. minden autónál gyenge pontok, szóval azt csekkolni kell.
Továbbá az alvázat megnézve (autót felemelve) úgy kell megnézni, hogy a védő műanyagokat le kell venni és alá is nézni, mert ott lehetnek meglepetések.
Vásárláskor figyelj minden olyan dologra, amire autó vásárláskor kell. Kiemelt lehet talán a klímacső, mert az szokott beszarni az idő teltével, tehát csekkold, hogy a klíma rendben működik-e.
Másról különösebben én nem tudok.
Ja, megveszed, gyertyát cserélj, ne hagyd el a normál szerviz mellett, nálam egyszer csak leállt a 4-es henger kb. 1 év után és mehettem 3 hengerrel a szerelőhöz gyök kettővel. A gyertya magával vitte a gyújtó trafót is, ami nem volt annyira olcsó. De ha cserélem a 4 gyertyát még az elején, akkor ez nem történik meg. (nem is drága a 4 gyertya)
Sziasztok most állok egy accord vásárlás előtt egy olyan kérdésem lenne hogy mennyire megbízható a 7 gen 2 literes motor(ez már láncos?) és a kaszni? (ennél már nem jellemző a sárvédő rohadás?)
Esetleg tipushibák? Mire figyeljek vásárláskor?
Segitseget szeretnek kerni, tapasztalatok alapjan, gondolatok menten. 7gen ats-rol lenne szo. Az utobbi idoben kicsit nehezebben is indult, de alapvetoen nem volt kulonosebb problema ezzel. Magasabb fordulaton jelentkezik olyan tunetem, hogy olyan 5000fordulat-nal hezitalossa valik az auto, kisse dadogosabb a hang es 6000-nel sem erkezik az a plusz extra loket, amit eddig normal esetben tapasztaltam. Kaptam egy motohiba jelet is. P0171.
Kitorlest kovetoen is produkalja termeszetesen, de ismetelten csak nehany napot kovetoen dobta a hibat be ismet. Merre erdemes elindulni a kerdesben!?
Ha felmerulo kerdes lenne meg, akkor megtargyaljuk termeszetesen. A valaszaitokat elore is koszonom!