Azt, hogy hogy fogja vezetni nem tudom mert autó/vezető páros hozza ki a stílust. Pl a caddyval 55e kmt mentem 3 garnitúra gumi fogyott és most is kéne rá venni. Egyszerűen úgy kell vezetni hogy eszi a gumit. Amondeonal is olajcsere alkalmával gumit is kapott a két első kuka a hatsok meg előre. Tizezrenkent.
Ellenben a mazedan haat. Olyan nyugalom van benne hogy néha rájövök hogy 2 órája 2000 rpm fölé nem forgott csorikam, az automata már bemagolta hogy ezerhatszaznal váltsunk fel.
Egyszerűen ott nem érzem ezt a nyomni kéne vagy idegesítene valami.
Az accordot azért adtam el mert kezdett idegesíten
A vevő idejott azt se tudtam hogy ki az kezébe nyomtam a kulcsot hogy én már ezzel az autóval nem akarok menni többet így övé a próbát és lelépett persze visszajött fizetni
Szóval autofuggo
Én a mérethelyességet mondom. Gumis kolléga mesél olyan dolgokat, hogy égnek áll a hajam. Prémium gumik is már egy ideje csak árnyékuk önmaguknak ha a geometriát vagy méretet kell nézni és ezek szórását.
Igazad van, de ezzel csak annyit akartam mondani (szarul ) hogy nálam is például, olyan gumik amikre azt mondják több helyen, hogy az átlagnál jobban kopnak, na én olyanokkal is elmentem 50.000km-t átlagban.
Más meg tudott vele menni 20.000-ret és elkopott.
Na most Dani kolléga biztos, hogy dönteni fogja a vezetési szokása/ az autója mibenléte miatt az RT átlagos élettartamát.
Nekem pl. anno volt a Yokohama ADVAN Sport V105 nevű gumiból egy garnitúrám, ami nagyon jó volt, de sok helyen előzetesen olvastam róla, hogy 20-25.000-nél teljesen elkopott egyeseknek.
Ettől függetlenül megvettem és 55.000 felett mentem vele és amikor lecseréltem, még akkor sem volt se repedezett, se nem túl kopott (még az előírt minimum profilmélység felett volt bőven) csak 6 év után lecseréltem mégis, mert tapadásban azért már kezdett különbség lenni.
Na, de csak azért lehetett ez így nálam, mivel 205/50R17 méretben voltak fent egy 1.4-es Civic-en, ami induláskor még csak ki sem tudta nagyon pörgetni őket, csak akkor volt némi minimális csikkanás, ha ki volt tekerve a kormány és úgy lett nagy gázra ráengedve a kuplung állóból és persze csak szigorúan egyesben.
De ezt is csak onnan tudom, mert az elején kipróbáltam, de többet ilyesmi nem volt, kb. úgy vezettem azt az autót, mint egy limuzint, ami Herendit szállít.
Nem mondom, kanyart azt vettem be vele néha, de ott sem tépte szét az erő azért.
úgy tűnik tudja amit kell.
anno néztem, de a kettest észre se vettem hogy van, tulajdonképpen a kopást nem is néztem, csak a csendet és hogy márkás legyen..
de írtál valamit amibe belekötök.
"A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi"
Ez így butaság, ha nem kap terhelést a tartósabb gumi még tovább bírja..
Kb olyan értelmetlen volt amit írtál mint anno az E85 idejében, hogy az E85ből a kocsi nem eszik sokkal többet ha túlfújod a gumit és óvatosabban mész.. Jaa, de úgy kevesebbet eszik benzinből is
Tudod ez olyan hogy Dontwalk Zoli tuti hogy fekve 30x is kinyom 120 kilót, de én is megcsinálom ám harmincszor, ha a súly 30 kilogramm
Aztak*rva, annyi hozzászólásból hogy nem vettem észre.......! ( )
De értem, amúgy.
Amit viszont nem, hogy miért nem tudod, ha a tiéden "sima rt van feliratként, a kettes sehol."
Az RT-re "RT" van ráírva, az RT2-re meg "RT2".
Magyarán Neked tényleg sima RT-d van, ennyi.
A lényeg, hogy jó az, ha nem kap nagyobb megterhelést, akkor simán bír annyit, mint egy tartósabb másik gumi. Anyám is használja jó pár éve az UFO 1.8-án és szinte semmi kopás.
(pedig azért neki, a méretei ellenére, nem annyira könnyű a lába )
Most én is lemértem, a pickupon ilyen M+S terepjáró gumi van, 8mm a profilmélység hátul (a másik párt előre raktam). A Bravon a nyári Barum 8mm, a Fordon meg a 4 évszakos Bridgestone 7mm.. Ez utóbbin meglepődtem, mert újonnan vettem a gumit novemberben, s nem mentem azóta túl sokat, bár nemtom mennyi volt újan. De ezek szerint a Bravot majdnem új gumikkal vettük. :-)
Tolómérővel méred? Ne nyomd bele a gumiba, oszt annyi. Azt nem tudom, gyárilag hogy mérik..
Nekem a pickupon hátul pont fordítva volt, mint neked, középen kisebb a profilmélység, a szélén meg több. Gondolom túlfújt gumival járkáltak, nálad meg ellenkezőleg.
valaki elmagyarázná hogyan kell profilmélységet mérni ??
Megnéztem a neten videokat tutorialokat, a dunlop maxx rt tread depth-je 7.14mm
változó hogy mit mérek, de ha pontosan ,merőlegesre igyekszem állítani, portalanítottam a gumit, ami nehéz mert a kocsin van a kerék, akkor se tudok kevesebbet mint 7,23at mérni, így gyakorlatilag többet mérek mint amennyi a gyári állapot. ami ugye lehetetlen.
még annyi, hogy a számolásomban lehetett hiba, tehát 20-20%ot a város autópálya részből szedjünk le mert tényleg nem méregettem a kilométereket.
De akkor is, 73e km van a kocsiban, ha 20 körül mentem vele és az valós mert volt egy túlfutott olajcserém is ami autópálya only volt de 14e kmnél cseréltük le (görögország, ausztria etc utacskák 1 nyár alatt) , így azért elmondható hogy 20 ezer vegyes tuti van benne.
a gyári bridgestonek amiket lecseréltem full slick gumik voltak már akkor, így elég erős a gyanú, hogy ezen gumik túlteljesítik a gyári elvárásokat, legalábbis az enyéimet igen, mivel nálam megszokott hogy a 120ezres szervizre már eladom az autóimat mert öregek, ez azt lazán kihúzza
de ha ezt régebben tudtam volna én is a kettest vettem volna de nem tudtam vagy nem is néztem mert 60e ftal lett volna több a szett 19es méretben ... és nem akarok drágán vett elöregedett gumival járni
na, én 42333 hozzászólásban írtam hogy nem tudom hogy az enyém rt vagy rt2, mivel az enyémen sima rt van feliratként, a kettes sehol.
kolléga a 42344 hozzászólásában linkelte be azt a tényt, hogy az rt2 35%al többet bír.
ettől függetlenül szerintem nem lesz probléma tekintve azt hogy az enyémen mivel nincs kettes feltehetőleg sima rt, és igazából nem kopott jelentősen, de nem tudok tesztelni
Lemértem, a gumi közepén levő hosszú árok 7.4 mm mély (itt van a kopásjelző elhelyezve) mind az első mind a hátsó keréken, a szélén ahol nincs kopásjelző 5.3 - 5.5mm tolómérő szerint.
idáig amennyit tuti ment az 10e km városban rövid táv, és olyan 14e km autópálya.
De nem versenyautón van, hiszen ez nem egy accord
Szerintem az 5 éved/ 5 szezonod meg lesz vele.
40.000-nél többet sztem nem bír ki ez a gumi, de mivel a matematikai számításodnál nem vontad ki egyáltalán amit a téli gumiddal mész, így meg lesz az az 5 szezon szerintem.
(plusz ugye, tényleg nem egy erőgépen használod, nem is nyomod, ráadásul még széles is, nehogy amikor "odalépsz" meg tudja rángatni a kegyetlen erőhatás, szóval hacsak nem szögletesen kanyarodsz mindenhol fékezés nélkül 60-nal, akkor jó lesz ez )
Valaki meg tudná mondani hogy Civic 6gen Vti első stabrúdja felmegy 5gen-re? Az nem számít hogy a két szélső lengőkar bekötés más, az érdekel hogy felfér-e a helyére?
Köszönöm
Na ja... Az ATS-nek még azért lépkedtem, meg a 185 LE-s mazda 6 2.2-nek is. De így 34 évesen már kánaán az automata, szelíd, csendes auris Szerintem évi 10-12E-t megyek el a télivel együtt, szóval egy jó 5-6 évet szeretnék kihúzni vele. (max 50-60E km lesz benne akkor).
Gondolom nem fogod, de azért mondom, hogy ne is tedd.
Feri is jó fej, előbb leírja nagy arccal, hogy milyen jó a kopása nála az RT-nek (és strapabíró is) aztán meg közli, hogy az RT2 35%-kal többet bír.
Szóval jó az az RT, nem kell izgulni, nagyon sok múlik azon, hogy ki hogy vezet/ hogyan használja és emellett mennyit megy.
Azt gondolom a te "aszfaltszaggatódnál" nem lesz vele ilyen gond. (sem)
Mert drágább (az én méretemben): link, és nem tudja azokat az értékeket, mint a sima: link
Drágább, de rosszabb minősítés. Legalább is én erre jutottam. Nem vagyok sem szakértő, sem egy kicsit is hozzáértő. Én a számokat nézem, meg a betűket, és NEKEM így jött ki. Szóval lehet jobb az RT2, de az én magánvéleményem más. De nehogy valaki ez alapján vegyen gumit, aztán meg engem anyázzon Itt a saját pénzemet viszem a vásárra saját döntés alapján.
nekem a széle nem tetszik, mintha le lenne kopva, olyan gömbölyded az oldala a guminak.. nagyon furcsa..
De ez legyen a legkisebb gond.
A tapadását nem nagyon néztem télen, pedig hidegben is volt használva nem volt rossz, sőt mondanám 0 fok körül valami piszokdrága téli gumi szettem van hát kb szinten volt vele, de lehet hogy jobb is érzésre..
a kopás meg egyszeru, tavaly soakt kb 20e km-t mentünk a kocsival ez extrém érték, de garázsos család vagyunk, ez azt jelenti hogy oviba a gyerek majd vissza a garázsba, majd boltba majd garázsba majd gyerekért majd garázsba, majd menni valahova megint garázsba..
Minden ilyen ki be állás kormánytekergetéssel jár, gyakorlatilag a kevés km ellenére rettenetes kopást szenved el a gumi, ezt is jól tolerálja..
Mind1, alapvetően ez a gumi nem lesz versenypályán soha, lehet hogy 200km/h-val se fogok menni vele, de a mindennapi használatra nagyon jó és nagyon nem bántam meg idáig.
Ja, ennél nagyobb képet talán be se tudtam volna tenni róla. (Dunlop-ról)
Amúgy érdekes, hogy írod, hogy ronda, nekem kimondottan tetszik a mintája, ráadásul nem egy mindennapi.
A lényeg, hogy sok más gumival hasonlítva is jó gumi szerintem, annyi hogy teljes tapadását inkább 20 fok felett jóval éri csak el, de normál közlekedésnél ebből nem sok vehető észre.
Az, hogy tartós, ez külön jó pont, mert ezt én nem tudtam volna megerősíteni, nálunk ugyan több éve megvan, de anyám sokat nem megy, így az még várat magára, de elkopni biztos nem fog neki, max. majd elöregszik.
ja, bocs, yakumo írta hamarabb így nem igazán olvastam végig.
sajna már nem tudom odaírni hogy de White is írta, de ha szeretnéd átírhatod a hozzászólásomat, nekem aztán teljesen mindegy.
Ettől függetlenül tartom azt, hogy ronda gumi élőben de nagyon korrekt idáig, de megjegyzem, SOHA nem tudtam mással hasonlítani.. Annyit tudok hogy ugyanolyan potenza volt az accordon és a mazdán, az accordra PS4 került, nekem az zajos volt, a mazdára dunlop ment fel, és bizony a dunloptól a mazda csöndesebb lett, míg az accord a ps4re cseréléskor zajosabb lett, ebből levontam a következtetést hogy a dunlop sokkal csöndesebb.
Stabilitást ugye már nem tudom hasonlítani még szubjektív se, de nagyon nem instabil a gép, megáll, elindul, bajom nincs vele
na erről elképzelésem nincs..
de majd ránézek ha rá van írva..
ja annyi hogy nagyon ronda gumi, olyan mintha az oldala le lenne már kopva, az kicsit kiábrándító, de ezen azért túl lehet lépni hamar csak néha tűnik fel
Én az itt ajánlott Dunlopot venném, ha a prémium gumi is belefér az árba. Amúgy a zasszony nemrég vásárolt, szintén nem erőmű, 1.4i Fityó Bravoján ugyanebben a méretben Barum gumi van, s így érzésre az is hibátlan, nem hangos, tapad, még forszírozva is. Pedig az inkább occsós kategória.
Én is ajánlom ?? hogy miért ?? Mivel elegem lett a zajos gumikból, és nem versenyzem, kellett egy családi gumi. Sokat olvastam utána mindenhol, a célom a biztonság a kopás és a CSÖND elegye volt..
Na kiderült ezeket tudja, 25e km alatt szinte semmi kopásom nincs, esőben stabil, szárazon is nagyon jó, és most jön a legjobb része. CSÖNDES. Igen, M7 autópályán le lehet vele menni balatonra anélkül hogy viiiiii meg vúúúú legyen.
Emellett strapabíró, kicseréltem a gumikat de annyiszor félbeszakítottak hogy nem volt időm felfújni a kerekeket és egyik szelepem rossz de most nem cserélünk.
0.6 bar-al elment vásárolni asszony (mert van másik autó de azt mondta ha lapos a kerék nem baj ő lapos kerékkel akar menni) a felnin látszik hogy fel volt a gumi kenődve az oldalára, de szövetszál szakadás NA AZ NINCS. Pedig ha kátyú van nejem megcélozza, ő bármilyen kátyú közepét megleli és minden padkára felugrat.. lapos gumival is.
Szóval olyat kapott az a gumma most laposan, hogy az eszméetlen, nem porladt el a peremvédő, nem lett szövetszálszakadásos, ja igen, és jól fogyaszt vele az autó ergo takarékos is
Az első kettővel nekem is kb. ugyanaz a tapasztalatom, a Falken, ami volt a családban vizes úton volt egy vicc és ahogy írod nagy melegben sem az igazi. (a repedezésről nem tudok, de annyit nem élt meg nálunk, hogy repedezzen)
A Fulda meg tényleg jó téli gumit gyárt, de nyárit nem. Kb. ennyi a Fulda story.
Nem tudom, de nekem egy CTR.en volt, azon szépen elkopott (és nem is kevés km alatt azért) és nem esett szét darabokra.
Lehet volt szar szériájuk, de én biztos nem azt fogtam ki.
Jól is működött, vizes úton és szárazon is.
De tőlem lehet egy rakat, akkor majd vesz Dani mást.
Az első evo volt nekem anno. Valamint Gregónak, CannonCtr-nek. Mindannyian megvettük. Egy sapka szar gumi. Gyakorlatilag darabjaira hullott. Fél centis darabokban esett szét a gumi 1 évesen.
Ha már Hankook és 100-as (mármint pénzben), akkor én inkább a V12-est venném, találtam 24.500/db-ért. Hankook Ventus V12 EVO2 K120
Ha meg esetleg kicsit túlmehet a 100-on, akkor hirtelen láttam ilyet 26.990/db áron (lehet van olcsóbban is talán): Dunlop SP Sport Maxx RT (családban van, anyám UFO 1.8 Civic-én, nem rossz gumi, sőt)
(Ja, automax.hu-n találtam ezeket)
Egy Auris hybrid 1.8-ra (tehát nem erőmű) kéne vennem nyári gumát. 100E-ből meg akarom úszni, 225/45 r17 méretet keresek.
Ár és tesztek alapján hármat találtam kb. okésnak: