Ezek nem biciklik, hanem ipari hulladékok a szó szoros értelmében. Keveset hajtva is használhatatlanná válnak nagyon hamar. A lehető leghitványabb minőségű kínai szarokból vannak összerakva, 100% pénzkidobás.
Én bótba/kocsmába/templomba stb. járni (egy szóval ahol ott kell hagyni a cangát lezárva) egy ilyet vettem magamnak (csak koskormánnyal):
No váltó, no rugózás. Használtan (de teljesen újszerű állapotban) volt 50, de ez igen ritka és alkalmi vétel volt. Az új ára (500 eur) vicc.
Bár nem az Everesten, de hasonló túrákat simán megtehet az ember olcsóbban itt az Alpokban például. Igaz, közel sem vagy olyan magasan, mint ott, de emiatt könnyebb is kiélvezni a dolgot, mert nem küzdessz annyira a magassági betegséggel, stb. A kilátás az meg itt is csodás.
Elég ha te is előadod magad mint Klein Dávid. Szerzel szponzorokat arra, higy már pedig te aztán felmászol oda és minden ruhadarabodon ott lesznek a cégemblémák. Ha nem sikerül, akkor bocs, majd jövőre újra, és újra, és újra...
Ez jó!
Nekem van a régihez vagy 20 vesszőm,a mostanihoz csak 16,de még majd veszek csak elfogyasztottam a boltból az összeset!nem szoktak az emberek ennyit venni.Mint a fazon is a videóban,azzal az eggyel bohóckodik.
Én úgy vagyok vele,hogy mindegy mit,mivel,de szarrá lövöm .
Bááár,a múltkor egy idősebb pár egy egy dobozzal vett,mint kezdők,amiben volt vagy 30-40 db,rájuk is pont ugyanolyan furán néztek,hogy "de mi a f@sznak kell ezeknek ennyi?" Zombiapokalipszis
A reflexxel elég sokat mellé lőttem,a célban már benne felejtett hegyet pont eltaláltam,és mikor távlövészetet tartottam,el el ment mellé nekem is amit persze nem találtam meg.Sok dolgot ki is próbáltam aminek szintén vessző törés lett a vége. Ráadásul én olyankor járok amikor a bolt nincs nyitva fent és így nem tudok azonnal muníciót venni.
Van ettől jobb videó is,mint az a f@sz aki medvére lőtt és elhibázta,aztán a medve rátámadott.
Kicsit rontom itt is a levegőt
Pár nap és a facebookos link úgy is eltűnikés helyette,kis ikonok lesznek amikre rákattintva úgy se történik semmi!
Szóval!Első benyomások,ami rövid volt,mert úgy fújt a szél... ,hamar abba is hagytam az egészet,de azért küzdöttem!
Innen:
Oda:
Kb 45 m:
A fehér vonaltóóóóóóól:
A kedvenc macimba,bummmmmm.
Nagyjából ezt látni.Azt már kitapasztaltam,hogy erre a távra kb a narancssárga pin a jó.
Állatkert a bolt elött,a másik oldalon volt még kobra,sün,mókus és ilyen kissebb sz@rok.
Kinek milyen az ingerküszöbe, a monotonitás tűrése. Én pl abszolút jól elvagyok hónapokon át a butagörgőn is. Benyomok zenét vagy egy filmet és lenyomom a kiírt edzést. Bicós haverok közül vannak akik zwiftelnek és imádják, engem is csábítgatnak, de engem nem érdekel, viszont aki ezt nem bírja így, annak jó lehet, feldobhatja a tekerést. Hozzáteszem, 2-3-4 órákat nem tekernék görgőn, én átlagban 1 órás intenzív edzéseket nyomok ilyenkor.
A listáról ne felejtsd ki egy bazinagy ventilátort, mert a szobában dőlni fog rólad a víz.
Úgy számolom a szettet, hogy görgő, gumi, első kerékhez támasz, és szőnyeg.
A Zwiftet megnéztem, nagyjából vágom, hogy hogyan működik ez az egész, csak fogalmam nincs, hogy a gyakorlatban a magam fajta lelkes hobbistáknak mennyire teszi elviselhetővé a szobában való küszködést.
Ilyesmit csinálni szerintem kínkeserves (és bűn) beltérben, leginkább triatlonista terminátoroknak, meg egyéb, hasonló őrülteknek való, mert nálunk a teljesítménykényszer mindent felülír.
Ha a smart görgőzés a cél akkor szerintem nézz utána a Zwift nevű programnak. Azzal rengetegen tekernek, amolyan virtuális edzés valós emberekkel a neten keresztül. Én ezt ugyan nem próbáltam de olvastam olyanoktól véleményt akik ezzel nyomják és elég népszerű egy program. Igaz ehhez kell szükség van egy PC + TV kombóra a görgő mellett.
Nekem egy Elite Qubo Power Fluid görgőm volt ami még nem smart de nem is belépő szint, azt szerettem. Tacx is nagyon jó márka szóval a két görgő közül szerintem bátran veheted azt emaleiyk szimpatikusabb, egyik cég se ma kezdte a görgők gyártását.
Ja és még valami: a görgőhöz én ajánlom hogy szerezz be speciális hozzá való gumit mert a simát nagyon nyírják a görgők forgó részei amik érintkeznek vele. Illetve hangosabbak is utcaival.
A rövid előtörténet annyi, hogy éppen egy "sérülésből" próbálok felépülni, kilábalni. Az elmúlt közel 4 hónap teljes passzivitásban telt, emiatt izomzat és kardiovaszkuláris rendszer tekintetében eléggé leépültem, zsírt meg szedtem fel.
Egyelőre úgy néz ki, hogy az aktív sportolás (ide értbe a bringázást is) minimum tavaszig várat magára, viszont a görgőzés valószínűleg beleférne. Muszáj is lenne, mert nem lenne jó még hónapokig rohadni, aztán tavasszal egy zsák szarként visszaülni a bicajra, aztán konstatálni, hogy a sarki boltig nem bírok eltekerni.
Mivel nálam a bringázáshoz hozzá tartozik az, hogy kint vagyok, járom a természetet, az utakat, változnak az ingerek, elég nehéz elképzelni azt, hogy egy szobában tekergéljek. Az első kérdés ide vonatkozik: az ún. "smart" görgők mennyire hidalják át az irgalmatlan unalmat?
A másik, hogy két görgő van kinézve: az egyik a Tacx Vortex, a másik az Elite Qubo digital smart b+. Mind a kettő eléggé belépőszint a (smart) görgők világába, de ettől többet nem vagyok hajlandó szánni az egészre. Melyik lehet jobb választás? Már ha egyáltalán megéri bármelyiket is megvenni.
2019. november 18. 15:19:17: megválaszolva Sermi 0 által,
→ #1578
Feldobtam az állítható stucnit, így emeltem az ülésen is, s mindjárt tuti lett a canga. :-) Tegnap körbetekertem a Velencei tavat, nekem teljesen kényelmes így. Azt még bírom benne, h tök hangtalan, nem kattog a hátsó agy, ha szabadon fut. Itt egy Miska huszár fotó..
Hasonló utat jártam be én is csak nálam egy RockMachine MTB volt a kezdő gép még magasan lévő kormánnyal. Aztán jött a Focus Culebro outi majd a Canyon Ultimate CF SL.
Bár a kettő közül meglepő módon talán a Focus geója volt még egy picit hasalósabbra hangolva.
Tudod mi az öreg? Az országút... Amúgy semmi közöm a korodhoz, a súlyodhoz, meg általában ezekhez a dolgokhoz, de én úgy veszem észre, hogy ez az "öreg vagyok már" duma leginkább a magyarokra jellemző. Ráadásul már 40 évesek is kezdik ezt mondogatni a "fiataloknak": "ilyen koromban még én is így meg úgy". Miközben 80 évesek még maratont futnak.
Vagy mondjuk a Kehlsteinhaushoz egy ránézésre 150 éves mammer tekert felfele, és akkor még nem volt ebike... Ezt éppen a saját szememmel láttam.
A nyereg érthető, az állítható stucnit nem támogatom . Majd meg fogod szokni, csak használni kell a bringát.
Az egyik haverom pont nem régen váltott: előzőleg egy elég "papás" trekkinggel járt. Égbe emelt kormány, szarvak, széles nyereg, stb.
Aztán elkezdte kicsit "sportosítani" (levette róla a lomokat, elkezdte a kormányt fokozatosan egyre lentebb rakni), aminek a vége az lett, hogy most egy ilyennel nyomja:
Mentem egy hosszabbat a géppel, komfortosítani fogom (állítható stucni, más nyereg), viszont az áttétellel egyelőre nem tudom mit kezdjek. A láncváltót elöl a középső, hátul a 6-os fokozatban használtam, ezt szoktam meg. No most reménykedtem, h itt a hátsó 8 sebesség ugyanaz a kiosztás, mint a láncváltón, s akkor nem kell más áttételt megszoknom. Sajna nem így lett, az 5 rövidebb, a 6 hosszabb.. Aztán rájöttem, hogy valszeg az áttétel ugyanaz, viszont a ballonos, 29"-es gumi miatt hosszabb lett a végáttátel. Azt viszont nem akarnám lecserélni, túl új, meg tetszik is, vhogy stabilabb, meg ezt a Marathont nagyon dicsérik defektállóság ügyileg, nekem meg az fontos. Sz'al tán combosodnom kéne, s akkor tán a jelen kiosztás is megfelelő.. :-)
Én rázós ember vagyok, de sose veszek egy könnyű széldzsekinél többet futáshoz. Hozzá egy vékony futópulcsi, meg egy aláöltözet. -20-ig ez elég.
Aki fázik az nem fut elég gyorsan.
Az még csak... de mikor télen amerikai ninja-ként futkározok a házak között többen beszartak már
Volt aki éppen állt ki a kocsijával és hagyta nyitott ajtóval járni a mocit én meg a semmiből feltűntem ebben a jelmezben hát rohant majd vetődött a kocsiba mert azt hitte viszem
Jól látom hogy ezen Shimano BR-MT200 fékek vannak? Vagy a tieden még más típus (ezt a 2019-es Cube Travelnél láttam).
Ahogy nézem egy egy 40 eurós fékszett szóval nagyon belépő hidraulikus, túl sokat nem szabad várni tőle, megállít de ennyi.
Jah, a gumi nem terepgumi, viszont ahogy néztem, a drágább utcaiak közé tartozik (Schwalbe Marathon Almotion 55-622), úgyhogy biztos yo lesz.. Azt mondták, h komfortosabb a ballonos kerék, kevésbé sérülékeny a felni, a nagyobb légellenállás meg sztem f.szság. Csak furcsa elől a nagy bumszli, nem volt még ilyen vastag gumis gépem. :-)
Tekeregtem már vele rövideket, jó lesz ez, a geometria is jó, de azt továbbra sem érzem, h a fék akár csak jobban fogna, mint a V, vagy bármi így érzetre..
Többféle méretezés keveredik... van az ISO, a francia, a coll, meg a f*sz tudja még hány.
A lényeg, hogy ha arról beszélünk, hogy 29"/622/28"/700c, ott a felni külső átmérője mindegyiknél ugyan annyi.
29" akkor jön ki, ha erre a felnire nagyobb gumit raksz, tehát gumival együtt már 29" lesz a teljes átmérő. Azért írtam montit, mert általában azokra raknak ekkora a gumikat.
A tied azért különlegesebb, mert puffancs a gumi, ezért mondhatni 29"-nek, de attól még nem monti.
Ha raksz rá valami virsli gumit, az alacsonyabb is lesz (tekintsünk el attól, hogy a bringával kompatibilis-e vagy sem), így már inkább 28"-nak lehetne hívni.
Ez vicces.. Úgy tudom, h a trekking canga az egy monti vázba tett utcai kerekes cucc. No most az enyémen nagy, széles gumik vannak, úgyhogy akkor ez egy csomagtartós monti? :-)
Ugyan miért tűnne el?
A dopper meg, amit mondasz. Arra jó, hogy a nyereg csak akkor nincs útban, ha éppen rajta ülsz. Montikon szerintem must have.
A 29", 28", 700c ugyan azt jelenti tulajdonképpen. A felni átmerő egyforma, külső átmérője más attól függően, hogy egy 28"-as felnire monti gumit húzol (így lesz 29", vagy akár kicsit több), vagy pedig keskeny utcai gumit (így lesz 28" környéke).
Igen egy nagyon szimpatikus, szerény ember. Elképesztő az a teljesítmény amit produkál. Ennek örömére ma reggel feltüzeltem magam és personal record-ot futottam 1 km-en Mondjuk utána a napi penzumon szó szerint végighúztam a belemet de javítottam
Max a hidraulika csőből tűnik el az olaj.. de majd kiderül használat alatt. Az előnyök közül, amit írtál, a 8-as állóság érdekes csak nekem, de remélem az 55mm széles gumik jobban felveszik az úthibákat.
Az a dropper izé a kormányról állítható nyeregcső? Mire yo az?
Ill. még azt nem értem, h ez a canga 29"-osként van reklámozva, de a kerék mégis 28"-as.
Na, látod, pl. pont a bovdennel kevesebb, ami nem fog elszakadni.
A hidrós tárcsa gyakorlatilag soha nem megy úgy tönkre, hogy egyszer csak elfossa magát. Még konstrukciós hibásak sem. Vagy elkezd szorulni, vagy elkezd szivárogni. Pont, mint az autóknál.
Ezen kívül nem kell szarakodni a fékbetétek beállításával, nem baj, ha nyolcas lesz a felniben, nem hatja meg az eső/sár, valamit az átlagos v-fékhez képest sokkal kényelmesebb is használni.
A hidraulikus tárcsafék a bringás ipar elmúlt ~15 évének egyik legjobb találmánya. A másik a dropper post .